Постанова
від 18.07.2011 по справі 2а-12860/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01014 м.Київ, вул. К. Каменєва, 8, корп. 1

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

місто Київ

18 липня 2011 року Справа №2а-12860/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі:

судді: Пісоцької О.В.,

за участю секретаря

судового засідання Швеця О.Ю.,

розглянувши у приміщенні суду у місті Києві у відкрито му судовому засіданні справу

за позовною заявою Державної податкової інс пекції у Солом' янському рай оні міста Києва

до товариства з обмеженою ві дповідальністю «Віскон Укра їна»,

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на сто роні позивача - Солом' янсь кої районної в місті Києві де ржавної адміністрації,

про визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації, припинення юридичн ої особи,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інсп екція у Солом' янському райо ні міста Києва (далі - ДПІ у Со лом' янському районі, позива ч) звернулась до Окружного ад міністративного суду міста К иєва з позовом до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Віскон Україна»(далі - ТО В «Віскон Україна», відповід ач), щодо:

- визнання недійсним запис у про проведення державної р еєстрації ТОВ «Віскон Україн а» від 19 грудня 2007 року №1073102000014707 че рез порушення закону, допуще ні при створенні юридичної о соби, які не вбачається можли вим усунути,

- припинення юридичної особ и - ТОВ «Віскон Україна».

В обґрунтування позовних в имог ДПІ у Солом' янському р айоні зазначила про наступне .

Відповідно до статуту відп овідача засновником (учасник ом) ТОВ «Віскон Україна»є О СОБА_2.

Разом з тим, зі змісту матер іалів кримінальної справи №5 1-3099 вбачається, що невідомими о собами у 2007-2009 роках без наміру з дійснення господарської дія льності з метою прикриття не законної діяльності вчинені дії по створенню та придбанн ю суб' єктів господарської д іяльності, серед яких значит ься ТОВ «Віскон Україна».

ТОВ «Віскон Україна»не заб езпечило прибуття повноважн ого представника у судові за сідання. Копія ухвали суду ві д 31 березня 2011 року та повістки про виклик у судові засіданн я надіслані відповідачу на а дресу, яка зазначена у даному позові і, відповідно до витяг ів з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців від 01 вер есня 2010 року та 29 квітня 2011 року, є офіційною адресою реєстраці ї ТОВ «Віскон Україна», що під тверджується журналами вихі дної кореспонденції суду та конвертами, які повернуті ві дділенням поштового зв' язк у за закінченням терміну збе рігання.

Відповідно до вимог статті 35, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України копія ухвали суду від 31 березня 2011 ро ку та повістка про виклик у су дові засідання вважаються вр ученими відповідачу.

Солом' янська районна в мі сті Києві державна адміністр ація, залучена ухвалою суду в ід 31 березня 2011 року до участі у справі як третя особа, будь-як их пояснень стосовно даного позову не надала.

Згідно з частиною 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України 18 липня 2 011 року о 14год. 09хв. у відкритому судовому засіданні проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови про задовол ення позову.

Дослідивши наявні у справі докази, заслухавши поясненн я представників позивача, су д дійшов висновку про відсут ність підстав для задоволенн я даного позову, зважаючи на н аступне.

Як вбачається з матеріалі в справи, ТОВ «Віскон Україна »зареєстровано як юридичну о собу (код за ЄДРПОУ 35620482) Солом' янською районною у місті Киє ві державною адміністрацією 19 грудня 2007 року, про що зроблен о запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців за № 10731020000014707.

Частиною 2 статті 7 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців»від 15 тр авня 2003 року №755-IV (далі - Закон У країни №755-IV) передбачено, що де ржавний нагляд за дотримання м законодавства у сфері держ авної реєстрації юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців здійснює спеціально упо вноважений орган з питань де ржавної реєстрації, яким, від повідно до наказу Державного комітету України з питань ре гуляторної політики та підпр иємництва від 08 червня 2005 року №50 на час подання адміністрат ивного позову є Державний ко мітет України з питань регул яторної політики та підприєм ництва. А тому до компетенції органів державної податково ї служби не віднесено здійсн ення контролю за дотриманням законодавства у сфері держа вної реєстрації юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців, в тому числі - за достовір ністю даних, які містяться в Є диному державному реєстрі юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців.

Як передбачено пунктом 17 ст атті 11 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні»від 04 грудня 1990 року № 509-XII (д алі - Закон України № 509-XII), орга ни державної податкової служ би мають право звертатися, у п ередбачених законом випадка х, до судових органів із заяво ю (позовною заявою) про скасув ання державної реєстрації су б'єкта підприємницької діяль ності.

Відповідно до частини друг ої статті 38 Закону України №755-I V підставою для постановлянн я судового рішення про припи нення юридичної особи є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- здійснення діяльності, що суперечить установчим докум ентам, або такої, що заборонен а законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м;

- неподання протягом року до органів державної податково ї служби податкових декларац ій, документів фінансової зв ітності згідно з законодавст вом.

В той же час, згідно з пункто м 3 частини 1 статті 10 Закону Укр аїни №509-XII до функцій органів д ержавної податкової служби н алежить контроль за своєчасн істю подання платниками пода тків податкових звітів, декл арацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчи сленням податків, інших плат ежів. Вказана норма кореспон дує з нормами Закону №755-IV, яким и визначені підстави для пос тановляння судового рішення про припинення юридичної ос оби або припинення підприємн ицької діяльності фізичної о соби - підприємця внаслідок н еподання податкової звітнос ті. В свою чергу, державні орга ни, згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України. Компе тенція органів державної под аткової служби поширюється с аме на відносини в сфері опод аткування.

Враховуючи наведене, орган и державної податкової служб и можуть звертатися з вимога ми про припинення суб'єктів г осподарювання не в усіх випа дках, визначених статтею 38 Зак ону України №755-IV, а лише в тих, ко ли податкові органи діють на реалізацію своєї владної ко мпетенції. Тому органи держа вної податкової служби вправ і звертатися з вимогою про пр ипинення суб'єктів господарю вання лише в разі, якщо підста вою позову є неподання таким суб'єктом протягом року до ор ганів державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності згідно з законодавство м або здійснення юридичною о собою діяльності, що заборон ена законом.

Однак, у випадку останньої, податковий орган повинен обґ рунтувати, що заборонена зак оном діяльність юридичної ос оби спрямована саме на поруш ення правил оподаткування, з окрема, на навмисну несплату податків.

Зважаючи на те, що позивачем не надано доказів, які б свідч или про здійснення ТОВ «Віск он Україна»забороненої зако ном діяльності, спрямованої на порушення правил оподатку вання, суд дійшов висновку пр о відсутність підстав для за доволення вимоги позивача що до припинення юридичної особ и.

Щодо вимоги податкового ор гану визнати недійсним запис про проведення державної ре єстрації ТОВ «Віскон Україна »від 19 грудня 2007 року №10731020000014707 суд зазначає наступне.

Вказана вимога заснована н а встановленні ознак нікчемн ості правочину у формі створ ення установчих документів ( статуту) ТОВ «Віскон Україна ».

Позивачем при обґрунту ванні зазначеної вимоги визн ачено правову природу статут у як правочину, і, відповідно, застосовано щодо статуту нор ми, які регламентують підста ви недійсності правочинів.

Проте, вказане обґрунтуван ня спростовується положення ми Цивільного кодексу Україн и.

Правочином є дія особи, спря мована на набуття, зміну або п рипинення цивільних прав та обов' язків (пункт 1 статті 202 Ц ивільного кодексу України).

Статтею 87 Цивільного кодекс у України передбачено, що для створення юридичної особи ї ї учасники (засновники) розро бляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасника ми (засновниками), якщо законо м не встановлений інший поря док їх затвердження.

Установчим документом тов ариства є затверджений учасн иками статут або засновницьк ий договір між учасниками, як що інше не встановлено закон ом.

Установа створюється на пі дставі індивідуального або с пільного установчого акта, с кладеного засновником (засно вниками).

Отже, статут не є односторон нім правочином, оскільки від повідно до статей 36, 41, 59 Закону У країни «Про господарські тов ариства»від 19 вересня 1991 року № 1576-XII статут затверджується (зм інюється) загальними зборами учасників (засновників, акці онерів) господарського товар иства, загальні збори не є ні с уб' єктом права, ні органом, я кий здійснює представництво товариства, оскільки відпов ідно до статей 48, 62 вказаного За кону виконавчий орган здійсн ює дії від імені товариства.

Враховуючи вищевикладене, статут юридичної особи за св оєю правовою природою є акто м, який визначає правовий ста тус юридичної особи, оскільк и він містить норми, обов' яз кові для учасників товариств а, посадових осіб товариства та інших працівників, врахов уючи порядок затвердження та внесення змін до статуту.

Так, підставами для визнанн я актів, в тому числі статуту, недійсними, є невідповідніст ь його вимогам чинного закон одавства та/або визначеній з аконом компетенції органу, я кий видав (затвердив) цей акт.

Також суд звертає увагу на т е, що підставами для визнання недійсним статуту можуть бу ти лише випадки, прямо передб ачені законом.

Суд може визнати недійсним и установчі документи за ная вності одночасно таких умов: на момент розгляду справи во ни не відповідають вимогам з аконодавства; допущені при ї х прийнятті та затвердженні порушення не можуть бути усу нуті; відповідні положення у становчих документів порушу ють права та законні інтерес и позивачів.

Обов' язковою умовою визн ання акту недійсним є поруше ння у зв' язку з його прийнят тям прав та охоронюваних зак оном інтересів позивача.

Оскільки під час розгляду с прави факту такого порушення не встановлено, суд не має під став для задоволення вимоги позивача щодо визнання недій сним запису про проведення д ержавної реєстрації ТОВ «Віс кон Україна» від 19 грудня 2007 ро ку №10731020000014707, яка заснована на вст ановленні ознак нікчемності установчих документів (стат уту) відповідача.

Крім того, суд звертає увагу , що юридичною особою - ТОВ «В іскон Україна»- останню пода ткову звітність подано за ве ресень 2010 року, і стосовно відп овідача кримінальних справ щ одо здійснення діяльності, я ка заборонена законом, не пор ушувалось.

Відповідно до частини перш ої статті 9 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд при вирішенні справи ке рується принципом законност і, відповідно до якого суд вир ішує справи відповідно до Ко нституції та законів України , а також міжнародних договор ів, згода на обов'язковість як их надана Верховною Радою Ук раїни та застосовує інші нор мативно-правові акти, прийня ті відповідним органом на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, передбачені Конст итуцією та законами України.

Статтею 19 Конституції Укр аїни передбачено, що органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування, їх по садові особи зобов'язані дія ти лише на підставі, в межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України.

Суб' єкт владних повноваж ень повинен уникати прийнятт я невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями , а не конкретними обставинам и.

Відповідно до частин 1 та 2 ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України, ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я.

Однак, покладений на обох ст орін даною нормою тягар дока зування правомірності своїх дій не звільняє позивача від обов`язку доказування своїх тверджень чи заперечень.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позивач не вико нав вимоги статті 71 Кодексу ад міністративного судочинств а України щодо виконання обо в' язку доказування обстави н, на яких ґрунтувались його в имоги.

Таким чином, суд дійшов висн овку, що позовні вимоги щодо п рипинення юридичної особи - Т ОВ «Віскон Україна»та визнан ня недійсним запису про пров едення державної реєстрації відповідача від 19 грудня 2007 ро ку №1073102000014707 є такими, що задоволе нню не підлягають.

Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-72, 86, 1 58-163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України Окруж ний адміністративний суд міс та Києва

ПОСТАНОВИВ:

Державній податковій ін спекції у Солом' янському ра йоні міста Києва у задоволен ні позову відмовити у повном у обсязі.

Постанова набирає законн ої сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя (підпис) О.В. Пісоцька

З оригіналом згідно.

Суддя О.В. Пісоцька

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.07.2011
Оприлюднено14.12.2011
Номер документу19776113
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12860/10/2670

Ухвала від 14.04.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 31.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 09.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 23.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Постанова від 18.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні