ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа №2а/0270/2981/11
Головуючий у 1-й інс танції: Поліщук І.М.
Суддя-допов ідач: Гонтарук В. М.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 листопада 2011 року м. Вінниця
Вінницький апеляційний а дміністративний суд у складі колегії:
головуючого-судді: Гонт арука В. М.
суддів: Драчук Т. О. Боров ицького О. А.
розглянувши в порядку письмового провадження апел яційну скаргу Державної пода ткової інспекції у м. Вінниці на постанову Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 09 вересня 2011 року у спра ві за адміністративним позов ом Державної податкової інсп екції у м. Вінниці до приватно го підприємства "ОСОБА_2" п ро припинення юридичної особ и, -
В С Т А Н О В И В :
Державна податкова ін спекція у м. Вінниці звернула сь до Вінницького окружного адміністративного суду з поз овом до приватного підприємс тва "ОСОБА_2" про припиненн я юридичної особи.
Відповідно до постанови Ві нницького окружного адмініс тративного суду від 09 вересня 2011 року відмовлено в задоволе нні даного позову.
Не погоджуючись із прийнят им рішенням, позивач подав ап еляційну скаргу, в якій проси ть скасувати вищевказану пос танову та прийняти нове ріше ння про задоволення позову.
Мотивами апеляційної скар ги особа, яка її подала, зазнач ає порушення судом першої ін станції норм матеріального т а процесуального права, а так ож невідповідність висновкі в суду обставинам справи та н еповне з"ясування обставин, щ о мають значення для справи.
Сторони в судове засіданн я не з' явились. Про дату, час і місце розгляду справи пові домлені належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.196 КАС Укр аїни неприбуття у судове зас ідання сторін або інших осіб , які беруть участь у справі, н алежним чином повідомлених п ро дату, час і місце апеляційн ого розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
За таких обставин, а також в раховуючи, що судом участь ст орін в судовому засіданні не визнавалась обов"язковою, ко легія суддів прийшла до висн овку щодо можливості апеляці йного розгляду справи в поря дку письмового провадження у відповідності до пункту 2 час тини 1 статті 197 КАС України.
Згідно частини 6 статті 12, час тини 1 статті 41 КАС України у ви падку неявки в судове засіда ння всіх осіб, які беруть учас ть у справі, під час судового р озгляду повне фіксування суд ового засідання за допомогою звукозаписувального техніч ного засобу не відбувається.
Перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційну скаргу необхі дно залишити без задоволення , а постанову суду першої інст анції - без змін, з наступних підстав.
У відповідності до ч. 3 ст. 6 КА С України суб'єкти владних по вноважень мають право зверну тися до адміністративного су ду у випадках, передбачених К онституцією та законами Укра їни.
Згідно п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративни х судів поширюється на публі чно-правові спори за звернен ням суб'єкта владних повнова жень у випадках, встановлени х Конституцією та законами У країни.
Таким чином, ДПІ у м. Вінниці як суб' єкт владних повнова жень наділена повноваженням и на звернення до адміністра тивного суду з позовом лише у тому випадку, якщо таке право прямо передбачене спеціальн им законом.
В даному випадку, ДПІ у м. Він ниці звернулась до Вінницько го окружного адміністративн ого суду з позовом про припин ення юридичної особи - приват ного підприємства "ОСОБА_2 " на підставі положень п.п. 20.1.12 п . 20.1 ст. 20 Податкового кодексу Ук раїни та ст. 38 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців".
Судом першої інстанції вст ановлено те, що ПП "ОСОБА_2" зареєстровано як суб' єкт го сподарювання Виконавчим ком ітетом Вінницької міської ра ди народних депутатів від 12 ли пня 2007 року.
Згідно довідки з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб підприє мців державним реєстратором 24 березня 2011 року було внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за зареєстр ованою адресою.
При цьому, згідно довідки ДП І у м. Вінниці станом на 07 червн я 2011 року ПП "ОСОБА_2" не має з аборгованості зі сплати пода тків і зборів (обов' язкових платежів), по яким проводитьс я нарахування по картах особ ових рахунків.
Відповідно до п.п. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України ( в редакції, яка діяла на момен т подання даного позову до су ду) органи державної податко вої служби мають право, у випа дках, встановлених законом, з вертатися до суду щодо припи нення юридичної особи та під приємницької діяльності фіз ичної особи - підприємця про визнання недійсними установ чих (засновницьких) документ ів суб' єктів господарюванн я.
Згідно ст. 2 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 ро ку №755-IV (Закон №755), відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців , регулюються Конституцією У країни, цим Законом та нормат ивно-правовими актами, прийн ятими відповідно до цього За кону.
Дія цього Закону поширюєть ся на державну реєстрацію вс іх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової ф орми, форми власності та підп орядкування, а також фізични х осіб - підприємців.
Тобто, Закон №755 є спеціальни м нормативно-правовим актом, що прийнятий з метою регулюв ання правовідносин, які вини кають у сфері державної реєс трації юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців, у том у числі й порядку та підстав п рипинення державної реєстра ції підприємницької діяльно сті суб' єкта господарюванн я.
Згідно ч. 2 ст. 38 Закону №755, підс тавами для постановляння суд ового рішення щодо припиненн я юридичної особи, що не пов'яз ано з банкрутством юридичної особи є:
- визнання судом недійсною д ержавної реєстрації юридичн ої особи через допущені при ї ї створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених зако ном;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного капі талу юридичної особи вимогам закону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" від 04 г рудня 1990 року №509-ХІІ (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) (Закон №509), о ргани державної податкової с лужби у випадках, в межах комп етенції та у порядку, встанов лених законами України, мают ь право звертатися у передба чених законом випадках до су дових органів із заявою (позо вною заявою) про скасування д ержавної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності .
Вказані положення Закону є бланкетною нормою, яка вказу є на те, що випадки, у яких держ авна реєстрація суб' єкта пі дприємницької діяльності пі длягає скасуванню, передбаче ні іншим законом.
В той же час, згідно з п. 3 ч. 1 ст . 10 Закону №509, до функцій органі в державної податкової служб и належить контроль за своєч асністю подання платниками п одатків бухгалтерських звіт ів і балансів, податкових дек ларацій, розрахунків та інши х документів, пов'язаних з обч исленням податків, інших пла тежів, а також перевіряють до стовірність цих документів щ одо правильності визначення об'єктів оподаткування і обч ислення податків, інших плат ежів.
Вказана норма кореспондує з нормами Закону України "Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців", якими визначені п ідстави для постановлення су дового рішення про припиненн я юридичної особи внаслідок неподання податкової звітно сті. В свою чергу, державні орг ани, згідно з ч. 2 ст. 19 Конституц ії України, зобов' язані дія ти лише на підставі, в межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України. Компетенція ор ганів державної податкової с лужби поширюється саме на ві дносини в сфері оподаткуванн я.
Враховуючи наведене, колег ія суддів дійшла висновку, що органи державної податкової служби можуть звертатися з в имогами про припинення держа вної реєстрації юридичної ос оби як суб' єкта підприємниц ької діяльності не в усіх вип адках, визначених ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців", а лише в тих, коли податкові органи ді ють на реалізацію своєї влад ної компетенції. Тому органи державної податкової служби вправі звертатися з вимогою про припинення державної ре єстрації юридичної особи як суб' єкта підприємницької д іяльності лише в разі, якщо пі дставою позову є неподання т аким суб' єктом протягом рок у до органів державної подат кової служби податкових декл арацій, документів фінансово ї звітності згідно з законод авством.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками с уду першої інстанції про те, щ о податкові органи наділені компетенцією звертатися до с уду з позовом про припинення юридичної особи, з підстав не подання платником податків п ротягом року органам державн ої податкової служби податко вих декларацій, документів ф інансової звітності відпові дно до закону, а не з підстав н аявності в Єдиному державном у реєстрі запису про відсутн ість юридичної особи за вказ аним її місцезнаходженням.
Стосовно твержень апелянт а про те, що Податковим кодекс ом України прямо передбачено право податкових органів зв ертатись до суду з позовом пр о припинення юридичної особи , колегія суддів звертає уваг у на те, що дане право повино р еалізовуватись лише у випадк ах, встановлених законом, що н е було дотримано ДПІ м. Вінниц і при подачі даного позову до суду.
Відповідно до ч.1 ст.200 К АС України, суд апеляційної і нстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд перш ої інстанції правильно встан овив обставини справи та ухв алив судове рішення з додерж анням норм матеріального та процесуального права.
На підставі викладеного та приймаючи до уваги, що суд пер шої інстанції при ухваленні оскаржуваної постанови вірн о встановив фактичні обстави ни справи, дослідив наявні до кази, надав їм належну оцінку , та прийняв законне і обґрунт оване рішення, висновки суду відповідають обставинам спр ави, а тому відсутні підстави для його скасування.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206 , 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у м. Вінниці залишити без задо волення, а постанову Вінниць кого окружного адміністрати вного суду від 09 вересня 2011 рок у у справі за адміністративн им позовом Державної податко вої інспекції у м. Вінниці до п риватного підприємства "ОС ОБА_2" про припинення юридич ної особи, - без змін.
Ухвала суду набирає зак онної сили в порядку та в стро ки, передбачені ст. ст. 212, 254 КАС У країни.
Головуючий < Список > Гонтарук В. М.
Судді < Список > Драчук Т. О.
< Список > Боровицький О. А.
< Список >
< Список >
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2011 |
Оприлюднено | 14.12.2011 |
Номер документу | 19787199 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Гонтарук В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні