Постанова
від 17.10.2006 по справі 11/219а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/219а

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 7-38-36, факс 7-44-62

Іменем України

ПОСТАНОВА

 "17" жовтня 2006 р.                                                  Справа № 11/219а

 14  год. 40 хвил.

За позовом: Менської районної лікарні державної ветеринарної медицини

15600, м. Мена, вул. Воровського, 13

До: Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області  

14000, м. Чернігів, вул. Щорса, 12

Про скасування рішення    

                                                                                 Головуючий  суддя Ю.М.Бобров

                                                                                 Секретар О.Ю. Михальова  

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН :

Від Позивача: Лозова Н.І. –гол. бухгалтер, дов. від 08.09.06 р. № 245.

Від Відповідача: Маценко В.П. –гол. спеціаліст. –юрисконсульт, дов. від 04.08.06 р. № 01-15/855.

СУТЬ СПОРУ:

Позивачем –Менською районною лікарнею державної ветеринарної медицини подано адміністративний позов до Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області про скасування рішення.

На підставі ст. 150 КАСУ в розгляді справи оголошувалася перерва.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та їх обґрунтування, викладені у позовній заяві.

Відповідач у письмових запереченнях на позов позовних вимог не визнає.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав заперечення на позов з мотивів, викладених у письмових запереченнях на позов та у додаткових письмових поясненнях до нього.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернігівській області 22.03.06 р. було проведено перевірку правильності формування і застосування тарифів на послуги, що надавалися Менською районною лікарнею ветеринарної медицини з 01.01.05 р. по 01.03.06 р., за результатами якої складено акт перевірки від 22.03.06 р. № 004395.

Як зазначено в акті перевірки, перевіркою встановлено включення в структуру регульованих тарифів витрат понад установлені  розміри, що призвело до застосування тарифів за ветеринарні роботи і послуги в завищених розмірах, внаслідок чого Лікарнею у період з 01.06.05 р. по 28.02.06 р. необґрунтовано одержано виручку в сумі 15614,26 грн. Тобто Менською РЛДВМ порушено вимоги наказу Міністерства сільського господарства і продовольства України від 19.02.96 р. № 51 „Про затвердження механізму формування тарифів за ветеринарні роботи і послуги”.

На підставі акту перевірки відповідачем прийняте оскаржуване рішення від 31.05.06 р. № 25 про застосування до Менської РЛДВМ економічних санкцій: вилучення до державного бюджету необґрунтовано одержаної виручки в сумі 15614,26 грн. та стягнення до державного бюджету штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одержаної виручки –31228,52 грн.

         Як вбачається із матеріалів справи, Менська районна лікарня державної ветеринарної медицини зареєстрована 04.08.93 р. Менською райдержадміністрацією як юридична особа, свідоцтво № 209789, серія АОО від 04.08.93 р.

         Статтею 8 Закону України „Про ветеринарну медицину” від 25.06.92 р. № 2498-ХІІ  (далі –Закон № 2498) визначено, що підрозділи ветеринарної медицини діють на підставі положень.

         Згідно Положення про Менську районну лікарню державної ветеринарної медицини, затвердженого начальником управління державної ветеринарної медицини Менського району, Лікарня є установою ветеринарної медицини для здійснення профілактичних, діагностичних, лікувальних та інших протиепізоотичних заходів та підпорядковується Управлінню ветеринарної медицини Менського району.

         Фінансування, матеріально –технічне забезпечення Лікарні та її структурних підрозділів  здійснюється за рахунок  загального і спеціального фондів державного бюджету.

         Менська РЛДВМ 04.08.93 р. взята на облік у Менській МДПІ за № 13 і є неприбутковою організацією.

         В ст. 26 Закону № 2498 зазначено, що тарифи на ветеринарні послуги затверджуються відповідно до законодавства про ціни та ціноутворення.

         Статтею 6 Закону України „Про ціни та ціноутворення” від 03.12.90 р. № 507-ХІІ (далі –Закон № 507) визначено, що в народному господарстві  застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи.

         Статтею 8 Закону № 507 передбачено, що крім встановлення державних фіксованих та регульованих цін (тарифів), граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів Урядом України можуть вводитися інші методи державного регулювання цін і тарифів.

         Статтею 4 Закону № 507 визначено повноваження Кабінету Міністрів в галузі ціноутворення.

         Згідно ст. 4 Закону № 507 Кабінет Міністрів України:

         забезпечує здійснення  в  республіці  державної політики цін;

         визначає  перелік  продукції,  товарів  і  послуг,  державні фіксовані та регульовані ціни  і  тарифи на які затверджуються відповідними органами державного управління, крім сфери телекомунікацій;  

         визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю  за цінами (тарифами).

         Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.92 р. № 478 затверджено Перелік протиепізоотичних, лікувальних, лабораторно-діагностичних, радіологічних та інших ветеринарно-санітарних заходів, що проводяться органами державної ветеринарної медицини за рахунок коштів державного бюджету, республіканського бюджету Автономної  Республіки Крим і місцевих бюджетів, яким визначено перелік заходів, що здійснюються згідно з тарифами.

         За погодженням з Антимонопольним комітетом була розроблена і прийнята для роботи методика формування тарифів, якою користувалася ветслужба області, в тому числі і Менська РЛДВМ.

         Начальником управління державної ветеринарної медицини Менського району видано наказ № 21 від 22.04.05 р., яким, зокрема, затверджено тарифи вартості ветеринарних послуг, введено їх в дію з 01.05.05 р. та зобов'язано начальника та головного бухгалтера Менської РЛДВМ розробити калькуляції на ветеринарні послуги.

         Цей наказ не скасовано.

         Наказом Міністерства сільського господарства і продовольства України № 51 від 19.02.96р., на який посилається відповідач, механізм формування тарифів за ветеринарні роботи і послуги лише пропонується.

         Разом з тим, як вбачається із акту перевірки, при застосуванні вищевказаного механізму, перевіряючим не було включено в калькуляцію вартість матеріалів і обладнання, які необхідні для проведення ветеринарних робіт та надання послуг.

          Згідно ст. 24 Закону № 2498 фінансування і матеріально –технічне забезпечення державних установ ветеринарної медицини, що мають статус бюджетних, відбувається за рахунок коштів державного бюджету.

          Основним плановим документом, котрий надає повноваження бюджетним установам щодо одержання доходів і здійснення видатків, визначення обсягів і спрямування коштів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення цілей, є кошторис бюджетних установ.

         Відповідно до кошторису, Менська РЛДВМ позабюджетних коштів не має, а отже і не має спеціалістів, зарплата яких виплачується з позабюджетних коштів.

         Як неприбуткова організація, Менська РЛДВМ не може планувати прибуток  (виручку) в розмірі до 30% вартості ветеринарних послуг.

         Суд вважає, що наведене вище при проведенні перевірки перевіряючим не було взято до уваги.

         За таких обставин, беручи до уваги приписи ч. 3 ст. 2 КАСУ, суд доходить висновку, що позовні вимоги обґрунтовані і підлягають задоволенню.

         Керуючись ст.ст. 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

         

ПОСТАНОВИВ:

         1. Позов задовольнити повністю.

         2. Скасувати рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області від 31 травня 2006 року № 25 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.

         3. Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31114095600002 в УКД у Чернігівській області, МФО 853592, код 22825965) на користь Менської районної лікарні ветеринарної медицини (15600, м. Мена, вул. Воровського, 13, р/р 35226002000192 в УДК у Чернігівській області, МФО 853592, код 00720912) 3,40 грн. сплаченого державного мита.

          

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

         Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була  подана у строк, встановлений цим Кодексом,  постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

         У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не  скасовано,  набирає  законної  сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

         Про апеляційне оскарження постанови спочатку подається заява.     

         Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються  в  апеляційній скарзі.

         Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного господарського суду через господарський суд Чернігівської області.

         Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до Київського апеляційного господарського суду.

         Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі, відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України.

         Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після  подання заяви про апеляційне оскарження.

         

          На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України, в судовому засіданні 17.10.06 р. проголошено тільки в ступну та резолютивну частини постанови.

          Постанова суду в повному обсязі виготовлена 24.10.06 р.

          

          

         Суддя                                                                                Ю.М.Бобров

Дата ухвалення рішення17.10.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу198428
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/219а

Постанова від 27.09.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сало І.А.

Ухвала від 09.08.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сало І.А.

Ухвала від 21.07.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сало І.А.

Постанова від 17.10.2006

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні