Рішення
від 29.11.2011 по справі 23/139
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

29.11.11 р. Сп рава № 23/139

Позивач: Колективне підпр иємство “Фірма “Азовбудмате ріали”, м. Маріуполь

до відповідача 1: Державног о підприємства “Донецька зал ізниця”, м. Донецьк

до відповідача 2: Товариств а з обмеженою відповідальніс тю “Алтис АМД”, м. Алчевськ

про стягнення 3 105,00грн.

Суддя Матюхін В.І.

Представники:

позивача: ОСОБА_1 - за до в.

відповідача 1: Ляшко Д.В. - пр ов. юр.

відповідача 2: ОСОБА_2 - за дов.

Колективним підприємств ом „Фірма „Азовбудматеріали ” до Державного підприємства “Донецька залізниця” пред' явлено позов про стягнення в артості нестачі вантажу (ант рацит у вологому стані), відпр авленого позивачу 05.08.11р. (ванта жовідправник - ТОВ „Алтис АМД ”) за залізничною накладною № 48062483 у напіввагоні №64999865, у загаль ній сумі 3 105,00грн.

Ухвалою про порушення пров адження у справі від 12.10.2011р. суд з власної ініціативи залучи в до участі у справі у якості другого відповідача Товарис тво з обмеженою відповідальн істю “Алтис АМД”.

В обґрунтування позову по зивач посилається на те, що п ісля прибуття вагону на стан цію призначення, перевіркою маси вантажу була встановлен а нестача, яка підтверджена к омерційним актом від 09.08.11р. БИ 57 3601/9. На думку позивача нестача виникла під час перевезення і відповідальність за понесе ні фірмою збитки має нести пе ревізник.

Залізниця, не заперечуючи ф акту нестачі, позов не визнал а з посилання на відсутність вини перевізника у нестачі, а також на те, що позивачем:

- невірно зазначена но рма недостачі для вантажів, з даних до перевезення у волог ому стані;

- позивачем не доведен а ціна продукції, яка перевоз илась (ст.115 Статуту залізниць України).

Вантажовідправник Товари ство з обмеженою відповідаль ністю „Алтис АМД” листом від 21.10.11р. № 77-пр пояснило, що:

- товариство не було ні виро бником, ні власником вантажу за спірною відправкою, не куп увало його і не продавало;

- товариство виступило вант ажовідправником в порядку на дання транспортно-експедито рських послуг Товариству з о бмеженою відповідальністю „ Компанія Квік Дан”;

- на прохання товариства „Ко мпанія Квік Дан” надала копі ї рахунку-фактури, акту прийм ання-передачі продукції, спе цифікації, згідно яких ціна в ідвантаженої продукції 1 100,00гр н. (з ПДВ).

01.11.11р. Товариство з обмеженою відповідальністю „Алтис АМД ” надіслало відзив на позовн у заяву, підтверджений предс тавником у засіданні, в якому зазначило, що:

- ціна позову визначена поз ивачем в порушення положень статей 114 та 115 Статуту залізниц ь України, і як наслідок, варті сть нестачі становить 1 452,00грн. ;

- залізниця прийняла вант аж до перевезення без запере чень та без зауважень;

- зникнення маркування та в иникнення заглиблення свідч ать про доступ сторонніх осі б до вантажу зверху вагону в п роцесі перевезення.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін у відкрито му судовому засіданні, госпо дарський суд встановив:

05.08.11р. Товариство з обмеженою відповідальністю “Алтис АМ Д” (вантажовідправник) на адр есу Колективного підприємст ва “Фірма” “Азовбудматеріал и” (вантажоодержувач) у напів вагоні №64999865 за залізничною на кладною №48062483 зі станції Ізото ве Донецької залізниці на ст анцію Велико-Анадоль Донецьк ої залізниці відвантажило ву гілля (антрацит у вологому ст ані). За накладною вага нетто у вагоні - 69 000 кг (брутто - не за значено, тара - 21 100кг).

Позивач є покупцем вугільн ої продукції за договором № 050 7, укладеним 05.07.11р. з Товариством з обмеженою відповідальніст ю “Трастбонд”. Згідно специф ікації № 2 від 29.07.2011р. та згідно р ахунку № 324 від 05.08.2011р. ціна 1т антр ациту - 958,33грн. без ПДВ.

На станцію Велико - Анадоль (станція призначення) вагон п рибув 08.08.2011р., де був складений а кт загальної форми № 25 від 08.08.2011р . та акт про технічний стан ваг ону № 5. Підстава складання акт у загальної форми - під час о гляду було виявлене витіканн я вантажу. На цій же станції бу ло здійснене переважування в агону, за результатами якого був складений комерційний а кт БИ 573601/9 від 09.08.11р ., згідно з яким:

· вагон в технічному в ідношенні справний;

· є витікання вантажу ;

· зі сторони торцевих дверей неприлягання дверей до 100мм;

· двері закладені мот лохом;

· зважування вагону п роводилося на справних 150 тон них вагонних терезах;

· вага нетто зважуван ня вантажу 65 300 кг (брутто 87 500кг, т ари з брусу 22 200кг), нестача вант ажу складає 3 700кг проти даних з алізничної накладної.

У зв' язку з тим, що тара на в агоні не відповідала вазі та ри, вказаної в документі, ваго н після вивантаження був про тарований, тара вагону склал а 21 200кг, остаточна відповідаль на недостача - 2 700кг .

Комерційний акт підписани й 3-ма робітниками залізниці, з окрема начальником станції, старшим прийомоздавальнико м, та представником КП “Фірма “Азовбудматеріали”, який бр ав участь у зважуванні.

Зважаючи на те, що:

Відповідно до ст.909 Цивільно го Кодексу України (ЦК) за дого вором перевезення перевізни к зобов' язаний доставити до вірений йому відправником ва нтаж в пункт призначення і ви дати його управомоченій на о тримання вантажу особі.

Згідно п.2 ст.924 ЦК перевізник відповідає за втрату, нестач у, псування або пошкодження п рийнятого до перевезення ван тажу у розмірі фактично запо діяної шкоди, якщо не доведе, щ о це сталося не з його вини.

Статтею 920 ЦК обумовлено: у ра зі порушення зобов' язань, щ о випливають із договору пер евезення, сторони несуть від повідальність, встановлену з а домовленістю сторін, якщо і нше не встановлено цим Кодек сом, іншими законами, транспо ртними кодексами (статутами) .

Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни “Про залізничний транс порт” залізниці повинні забе зпечувати збереження вантаж ів на шляху слідування та на з алізничних станціях.

Ст.23 Закону “Про залізнични й транспорт” передбачено, що перевізники несуть відпові дальність за зберігання ва нтажу з моменту його прийнят тя і до видачі одержувачу в м ежах, визначених Статутом за лізниць України. Частиною 2 ці єї ж статті встановлено, що за незбереження (втрату, неста чу, псування, пошкодження) пр ийнятого до перевезень ванта жу перевізники несуть відпов ідальність у розмірі фактичн о заподіяної шкоди, якщо не до ведуть, що втрата, нестача, псу вання, пошкодження виникли з незалежних від них причин.

Стаття 110 Статуту залізниць України передбачає, що заліз ниця несе відповідальність з а збереження вантажу з часу й ого прийняття до перевезення і до моменту видачі одержува чу.

Згідно з ст.113 Статуту заліз ниць України за незбереженн я прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть від повідальність у розмірі факт ично заподіяної шкоди, якщо н е доведуть, що втрата, нестача чи пошкодження виникли з не з алежних від перевізника при чин.

Згідно ст.26 Закону України “ Про залізничний транспорт” о бставини, які можуть служити підставою для матеріальної відповідальності перевізни ків вантажу засвідчуються ак тами; порядок і терміни склад ення актів визначаються Стат утом залізниць України.

Відповідно до ст.130 Статуту залізниць України право на пред'явлення до залізниці п ретензій та позовів у разі н едостачі, псування або пошко дження вантажу має одержувач - за умови пред'явлення накл адної, комерційного акта і до кумента, що засвідчує кількі сть і вартість відправленого вантажу.

Статтею129 Статуту залізниць України передбачено, що обст авини, що можуть бути підстав ою для матеріальної відпові дальності залізниці під час залізничного перевезення, за свідчуються комерційними ак тами або актами загальної фо рми, які складають станції за лізниць; для засвідчення мас и і кількості вантажу з даним и, зазначеними у транспортни х документах, складається ко мерційний акт.

Факт нестачі за спірним пер евезенням матеріалами справ и підтверджений, зокрема ком ерційним актом.

Залізниця не довела, що нест ача виникла з незалежних від перевізника причин.

Відповідно до ч.2 ст.114 Статут у залізниць України недоста ча маси вантажу, за яку відшко довуються збитки, в усіх випа дках обчислюється з урахуван ням граничного розходження в изначення маси вантажу і п риродної втрати вантажу пі д час перевезення.

Сума недостачі з урахуванн ям норми недостачі (сума норм и природної втрати маси вант ажу i граничного розходження визначення маси нетто) склад ає 1 452,00 грн. із розрахунку: 1 320 кг (н естача вантажу з урахуванням норми недостачі 2%) х 1 100,00 грн. (ва ртість 1т антрациту, зданого д о перевезення + ПДВ).

Господарський суд вважає, щ о позов обґрунтований і підл ягає задоволенню за рахунок перевізника частково у сумі 1 452,00 грн. В іншій частині позов з адоволенню не підлягає, так я к позивач допустився помилки під час розрахунку суми нест ачі.

Позов до вантажовідправни ка заявлений без достатніх н а те підстав і задоволенню не підлягає.

Судові витрати покладають ся на сторони пропорційно ро зміру задоволених вимог.

На підставі викладеного, ст .ст.909, 920, 924 п.2 Цивільного Кодексу України, ст.ст.307, 314 Господарсь кого кодексу України, ст.ст.23, 26 Закону України “Про залізни чний транспорт”, ст.113, ч.2 ст. 114, ст .ст.115, 129 Статуту залізниць Укра їни, п.27 Правил видачі вантажі в і керуючись ст.ст. 49, 82-84, 85 Госпо дарського процесуального Ко дексу України, господарськи й суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити частко во за рахунок ДП “Донецька за лізниця”.

Стягнути з Державного підп риємства “Донецька залізниц я” (83001, м. Донецьк, вул. Артема, 68, п /р № 2600101511508 у Донецькій філії Укр ексімбанку, МФО 334817, п/р 260390600019 у До нецькій філії АБ “Експрес-ба нк”, МФО 335838, код ЄДРПОУ 01074957) на ко ристь Колективного підприєм ства “Фірма “Азовбудматеріа ли” (87538, м. Маріуполь, Мартенівс ький масив, 135, п/р 26009011365400 в АКІБ “Ук рСіббанк” м. Харків, МФО 351005, код ЄДРПОУ 00290541) 1 452,00грн. основного бо ргу (вартість нестачі), 47,70грн. - в ідшкодування витрат по опла ті державного мита, 110,36 грн. - від шкодування витрат на інформа ційно-технічне забезпечення судового процесу.

У задоволенні позову до Тов ариства з обмеженою відповід альністю “Алтис АМД” відмов ити.

В іншій частині позову відм овити.

Рішення набирає законної с или після закінчення десятид енного строку з дня його прий няття, а у разі подання апеля ційної скарги - після розгляд у справи апеляційною інстанц ією, якщо його не скасовано.

Апеляційна скарга подаєть ся через місцевий господарсь кий суд, який розглянув справ у, протягом 10 днів з дня прийня ття рішення місцевим господа рським судом.

Суддя Матюхін В.І.

< Список > < Дов ідник >

< Список > < Довід ник >

Повний текст рішення скла дено 29.11.2011р.

Надруковано пр имірників:

1 - до справи;

1 - позивачу;

1 - відповідачу.

1 - 3-й особі

Вик

Тел.381-91-18

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення29.11.2011
Оприлюднено21.12.2011
Номер документу19876052
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —23/139

Ухвала від 17.05.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Бойченко К.І.

Ухвала від 20.12.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Бойченко К.І.

Рішення від 29.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Ухвала від 18.10.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Заєць Д. Г.

Ухвала від 09.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Ухвала від 25.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Ухвала від 12.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Рішення від 10.05.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Кирилюк Т.Ю.

Ухвала від 09.12.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Ореховська О.О.

Ухвала від 23.07.2009

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Ореховська О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні