ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАР ПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
18.11.2011 р. Справа № 5008/1466/2011
14/5008/1466/2011 12543/2011
За заявою Управл іння Пенсійного фонду Україн и в Тячівському районі, м. Тячів
до Відкритого акц іонерного товариства „Бески д” (Тячівський район, с. Новоселиця, вул. В айди, 76, ідентифікаційний код 25437212)
про банкрутство,
Суддя Карп инець В.І.
Представники:
від ініціюючого кредитор а: ОСОБА_1 - головний спе ціаліст - юрисконсульт юриди чного сектору УПФ України в Т ячівському районі за дов. від 02.11.2011р.
від боржника: не з”явив ся
у попередньому судовому за сіданні приймала участь: К ордас О.О. - головний спеціал іст юрисконсульт сектору з п итань банкрутства у Закарпат ській області Державного Деп артаменту з питань банкрутст ва, голова комісії з проведен ня ліквідації, наказ Державн ого Департаменту з питань ба нкрутства від 10.06.2011р. №60
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійн ого фонду України в Тячівськ ому районі, м. Тячів звернуло ся до господарського суду За карпатської області із заяво ю про порушення справи про ба нкрутство Відкритого акціон ерного товариства „Бескид” ( Тячівський район, с. Новосели ця, вул. Вайди, 76, ідентифікацій ний код 25437212), у поря дку ст. 52 Закону України “Про відновлення платоспроможно сті боржника або визнання йо го банкрутом”.
Вимоги ініціюючого к редитора мотивовані тим, що б оржник не сплатив зобов' яза ння у загальній сумі 3 874,92грн. п о сплаті страхових внесків, з якої сума 3 432,57грн.- не доїмка відповідно до визначе них вимог, сума 106грн. - фінансова са нкція та сума 200,64грн. - нарахо вана пеня, визначених на підс таві вимоги від 02.10.2007р. № Ю - 211 про сплату боргу, внаслідок чого у боржника виник борг у заг альній сумі 3 874,92грн. по сплаті страхових внесків (а.с.9).
Як підставу про порушення провадження у справі про бан крутство боржника - ВА Т „Бескид” в порядку ст. 52 Зако ну України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ”, ініціюючий кредитор посил ається на обставину щодо від сутності керівних органів б оржника - юридичної особи за місцезнаходженням (місцем п роведення державної реєстра ції) за адресою Тячівський ра йон, с. Новоселиця, вул. Вайди, 76 , ідентифікаційний код 25437212, що п ідтверджується довідкою Д ержавного реєстратора з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 20.10.2011р., у якій під записом 4 у графі „да та проведення, номер запису т а назва реєстраційної дії” з азначено „внесення інформа ції щодо відсутності юридич ної особи за вказаною адресо ю” (а.с.7), що в свою чергу підтве рджує наявність однієї з оз нак, передбаченої вимогами в имог ст. 52 даного Закону, такої як відсутність керівних орг анів боржника - юридичної осо би за її місцезнаходженням.
Ухвалою господарсь кого суду Закарпатської обла сті від 25.10.2011р. порушено провадж ення у справі №5008/1446/2011 про банкр утство Відкритого акціонерн ого товариства „Бескид” (Тяч івський район, с. Новоселиця, в ул. Вайди, 76, ідентифікаційний код 25437212) та призначено засіда ння.
Оскільки відповідно до поданих, присутньою у судо вому засід анні 03.11.2011р. - Кордас О.О. - голов ою комісії з проведення лікв ідації сектору з питань банк рутства у Закарпатській обла сті, супровідним листом від 03.11.2011р. (а.с.37), було пода но доказові матеріали (засві дчені копії з: листа Закарпат ського територіального упра вління Державної комісії з ц інних паперів та Фондового р инку від 17.03.2011р. №01-22/381/07 (а.с.38) та з ли ста Регіонального відділен ня ФДМ України по Закарпатсь кій області від 10.09.2010р. №11-14-02813 (а.с. 40) ) та з яких судом було встано влено, що боржник - ВАТ „Беск ид” є об”єктом права державн ої власності та органом упов новаженим управляти майном даного боржника є Фонд Держа вного майна України в особі Р егіонального відділення ФДМ України по Закарпатській об ласті, тому ухвалою суду від 03.11.2011р. по справі №5008/1466/201 1 було відкладено розгляд зая ви на 18.11.2011р. та залучено для участі у справі №5008/1466/2011 в як ості учасника провадження у справі про банкрутство - Регі ональне відділення Фонду Дер жавного майна України по За карпатській області (м. Ужгор од, вул. Собранецька, 60, код ЄДРП ОУ 22111310), як орган управління бо ржника - ВАТ „Бескид”, з підст ав зазначених у даній ухвалі суду, та, зокрема із зобов”яз анням Регіонального відділ ення Фонду Державного майна України по Закарпатській об ласті надати суду витребува ні даною ухвалою суду відпов ідні письмові документи (а.с.43 -46).
До матеріалів справи від Регіонального відділенн я ФДМ України по Закарпатськ ій області не надходили будь -які письмові документи, в том у числі щодо можливості пога шення регіональним відділе нням ФДМУ по Закарпатській о бласті, як органом уповноваж еним управляти майном боржни ка - ВАТ „Бескид”, наявної забо ргованості боржника - ВАТ „Бе скид” перед ініціюючим креди тором - Управлінням Пенсійно го фонду України в Тячівсько му районі у загальній сумі 3 87 4,92грн. по сплаті страхових вне сків (в тому числі в сумі 3 432,57гр н.- недоїмки, в сумі 106грн. - застосован ої фінансової санкції та в сумі 200,64грн. - нарахованої пе ні).
Разом з тим, до матеріа лів справи від сектору з пит ань банкрутства у Закарпатсь кій області Державного депа ртаменту з питань банкрутств а, в особі голови комісії з пр оведення ліквідації сектор у з питань банкрутства у Зака рпатській області, як учасни ка провадження у справі про б анкрутство, надійшов до мате ріалів справи письмовий лис т від 16.11.2011р. №01-09/1008 (а.с.55-56), зокрема у якому зазначено обставину т ого, що ВАТ „Бескид” не ввійшл о до переліку об”єктів права державної власності, які не п ідлягають приватизації. Разо м з тим, відповідно до Закону У країни „Про введення моратор ію на примусову реалізацію м айна” до даного підприємства , як боржника, не може бути за стосовано процедуру визнанн я банкрутом, відкриття лікві даційної процедури та продаж у майна підприємства.
Також, зазначено поси лання на Рекомендації ВГСУ в ід 04.06.2004р. №04-5/1193 „Про де які питання практики застосу вання Закону України „Про відновленн я платоспроможності боржник а або визнання його банкруто м”, в якому зазначено ту обст авину, що господарські суди, під час дії Закону України „П ро введення мораторію на при мусову реалізацію майна”, не повинні виносити постанови про визнання банкрутами дер жавних підприємств та господ арських товариств у статутни х фондах яких частка держави , становить не менше 25 відсот ків, про відкриття ліквідаці йної процедури та дозволяти продаж об”єктів нерухомого майна та інших основних засо бів виробництва, що забезпеч ують ведення виробничої дія льності цими підприємства, а також акцій (часток, паїв), що н алежать державі в майні інши х господарських товариств і передані до статутних фонді в цих підприємств.
Представником ініціююч ого кредитора у даному судов ому засіданні зазначено обст авину того, що до абз.2 ст.2 Закон у України „Про введення мора торію на примусову реалізаці ю майна” внесено Законом Укр аїни від 19.05.2011р. „Пр о внесення змін до деяких зак онів України щодо збільшенн я обсягів дохідної частини б юджетів фондів загальнообов 'язкового державного соціал ьного страхування” зміни що до можливості відчуження об' єктів нерухомого майна та ін ших основних засобів виробн ицтва, що забезпечують веде ння виробничої діяльності ци ми підприємствами, а також ак цій (часток, паїв), що належать державі в майні інших господ арських товариств і передані до статутних фондів цих підп риємств, щодо зобов”язань бо ржника з перерахування орга нам Пенсійного фонду Україн и заборгованості із сплати є диного внеску на загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування, у зв”язку з чим , на думку ініціюючого кредит ора, до боржника, у статутном у фонді якого частка держави , становить не менше 25 відсот ків (в даному випа дку - облікування корпорати вних прав Регіонального відд ілення ФДМУ по Закарпатській області у ВАТ „Бескид” з ная вною державною част кою 99,9 відсотків в статутному капіталі даного товариства) можуть бути застосовані від повідні процедури банкрутс тва, в тому числі щодо визнанн я банкрутом, відкриття лікві даційної процедури та продаж у майна підприємства.
У відповідності до ст . 52 Закону України “Про віднов лення платоспроможності бор жника або визнання його банк рутом”, зокрема заява про пор ушення справи про банкрутств о відсутнього боржника може бути подана кредитором незал ежно від розміру й ого вимог до боржника та стро ку виконання зобов'язань у ра зі - відсутності керівних орг анів боржника - юридичної осо би за її місцезнаходженням.
Ініціюючим кредитором, як було зазначено вище, як підс таву про порушення провадже ння у справі про банкрутство боржника - ВАТ „Бескид” в порядку ст. 52 Зако ну України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ”, у поданій заяві, було зазнач ено наявність даної вимоги (в ідсутність керівних органів боржника - юридичної особи з а її місцезнаходженням).
Разом з тим, відпов ідно до наявних у справі мате ріалів, судом встановлено, пр о що було зазначено вище, бор жник - ВАТ „Бескид” є господа рським товариством у статутн ому фонді якого частка держа ви, становить не менше 25 відс отків (наявна державна частк а 99,9 відсотків в статутному ка піталі даного товариства, як корпоративні права регіона льного відділення ФДМУ по За карпатській області).
Відповідно до вимог З акону України „Про введення мораторію на примусову реалі зацію майна” від 29 листопада 2001 року №2864-III, в редакції Закону України від 21.10.2004р., ст. 1 даного З акону встановлено мораторі й на застосування примусов ої реалізації майна державни х підприємств та господарськ их товариств, у статутних фо ндах яких частка держави с тановить не менше 25 відсоткі в (далі - підприємства ), до вдосконалення визначено го законами України механіз му примусової реалізації май на та ст. 2 даного Закону зазна чено, що для цілей цього Закон у під примусовою реалізаціє ю майна підприємств розумієт ься відчуження об'єктів неру хомого майна та інших основн их засобів виробництва, що з абезпечують ведення виробн ичої діяльності цими підприє мствами, а також акцій (часто к, паїв), що належать державі в майні інших господарських т овариств і передані до стату тних фондів цих підприємств, якщо таке відчуження здійсн юється шляхом:
звернення стягнення на майно боржника за рішення ми, що підлягають виконанню Д ержавною виконавчою службо ю, крім рішень щодо виплати заробітної плати та інших виплат, що належать працівн ику у зв'язку із трудовими відносинами;
продажу майна в проц есі провадження справи про б анкрутство, визначеного стат тями 22, 23, 24, 25, 26, 30, частиною одинад цятою статті 42, абзацом други м частини шостої статті 43 Зако ну України "Про відновлення п латоспроможності боржника або визнання його банкруто м" щодо визнання боржника бан крутом, відкриття ліквідацій ної процедури і продажу майн а підприємства.
Тобто, в даній редакці ї даного Закону, було заборон ено примусову реалізацію ма йна державних підприємств т а господарських товариств, у статутних фондах яких час тка держави становить не м енше 25 відсотків щодо здійсн ення звернення стягнення на майно боржника за рішення ми, що підлягають виконанню Д ержавною виконавчою службо ю та щодо продажу майна в про цесі провадження справи про банкрутство, визначеного ста ттями 22, 23, 24, 25, 26, 30, частиною одина дцятою статті 42, абзацом друг им частини шостої статті 43 Зак ону України "Про ві дновлення платоспроможност і боржника або визнання йо го банкрутом" щодо визнання б оржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і п родажу майна підприємства, к рім примусової реалізації Де ржавною виконавчою службою майна таких державних підпр иємств та господарських това риств, при виконанні рішень щ одо виплати заробітної пла ти та інших виплат, що нале жать працівнику у зв'язку із трудовими відносинами.
Законом України від 19.05.2011р. „Про внесення змін до де яких законів України щодо зб ільшення обсягів дохідної ча стини бюджетів фондів загаль нообов'язкового державного соціального страхування” а бзац другий статті 2 Закону України „Про в ведення мораторію на примусо ву реалізацію майна”, виклад ено у слідуючій редакції:
„звернення стягненн я на майно боржника за ріше ннями, що підлягають виконан ню Державною виконавчою служ бою, крім рішень щодо виплати заробітної плати та інших ви плат, що належать працівнику у зв'язку із трудовими віднос инами, та рішень щодо зобов'яз ань боржника з перерахування фондам загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування заборгованості із с плати внесків до цих фондів, я ка виникла до 1 січня 2011 року, та з перерахування органам Пен сійного фонду України заборг ованості із сплати єдиного в неску на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння”.
Тобто, в даній редакці ї Закону, заборонено примусо ву реалізацію майна державн их підприємств та господарсь ких товариств, у статутних ф ондах яких частка держави становить не менше 25 відсот ків, щодо здійснення звернен ня стягнення на майно борж ника за рішеннями, що підляг ають виконанню Державною ви конавчою службою, крім приму сової реалізації Державною виконавчою службою майна та ких державних підприємств та господарських товариств в п роцесі виконання рішень щод о виплати заробітної плати та інших виплат, що належа ть працівнику у зв'язку із т рудовими відносинами та ріш ень щодо зобов'язань боржник а з перерахування фондам заг альнообов'язкового державно го соціального страхування з аборгованості із сплати внес ків до цих фондів, яка виникла до 1 січня 2011 року, та з перераху вання органам Пенсійного фон ду України заборгованості із сплати єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування.
Разом з тим, Законом У країни від 19.05.2011р. не внесено зм іни до абз. 3 За кону України „Про введення м ораторію на примусову реаліз ацію майна”, яким заборонено примусову реалізацію майна державних підприємств та го сподарських товариств, у ста тутних фондах яких частка держави становить не менше 25 відсотків, щодо продажу май на в процесі провадження сп рави про банкрутство, визнач еного статтями 22, 23, 24, 25, 26, 30, части ною одинадцятою статті 42, абз ацом другим частини шостої с татті 43 Закону України "Про ві дновлення платоспроможност і боржника або визнання йо го банкрутом" щодо визнання б оржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і п родажу майна підприємства.
Отже, судом, при встановленні, в процесі розг ляду заяви ініціюючого креди тора у порушеному провадженн і про банкрутство боржника в порядку ст. 52 Закону України “ Про відновлення платоспромо жності боржника або визнання його банкрутом”, тієї обстав ини, що боржник є підприємств ом у статутному фонді яког о частка держави становить не менше 25 відсотків (в даном у випадку у боржника - ВАТ „Бескид” наявна держав на частка 99,9 відсотків в стату тному капіталі, як корпорати вні права регіонального відд ілення ФДМУ по Закарпатській області), з урахуванням вимог абз. 3 ст. 2 Закону України „Про введення мораторію на приму сову реалізацію майна”, в ред акції Закону України від 19.05.2011р . „Про внесення змін до деяких законів України щодо збільш ення обсягів дохідної частин и бюджетів фондів загальнооб ов'язкового державного соці ального страхування” та з ур ахуванням вимог п.п.2.5 п.2 Рекоме ндації Вищого господарськог о суду України від 04.0 6.2004р. №04-5/1193 „Про деякі питання пр актики застосування Закону У країни „Про відновлення плат оспроможності боржника або в изнання його банкрутом”, н е може бути винесено Постано ву, у порядку ст. 52 вищезазначе ного Закону, про визнання бан крутом такого боржника, в даному випадку - ВАТ „Бескид” , у статутному фонді якого ч астка держави становить не менше 25 відсотків - в даному випадку державна частка ст ановить 99,9 відсотків в статут ному капіталі, як корпоратив ні права регіонального відді лення ФДМУ по Закарпатській області та про відкриття л іквідаційної процедури.
На підставі вищен аведеного, відповідно до вим ог п. 1 ст. 80 Господарського проц есуального кодексу України п ровадження у справі слід при пинити.
Керуючись ст. 2 Закону Ук раїни „Про введення мораторі ю на примусову реалізацію ма йна”, в редакції Закону Украї ни від 19.05.2011р. „Про внесення змі н до деяких законів України щ одо збільшення обсягів дохід ної частини бюджетів фондів загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня”, ст.5 Закону України „Про в ідновлення платоспроможнос ті боржника або визнання йог о банкрутом”, ст.ст. 77, ст. 80 п.1, 86 Господарс ького процесуального кодекс у України, суд
УХВАЛИВ:
1. Провадження у спр аві припинити.
Ухвалу може бути оск аржено в порядку, передбачен ому Господарським процесуал ьним кодексом України.
Суддя В.І. Карпинець
Суд | Господарський суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2011 |
Оприлюднено | 21.12.2011 |
Номер документу | 19879590 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Закарпатської області
Карпинець В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні