Рішення
від 15.11.2011 по справі 5015/5953/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5015/5953/11

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          

15.11.11                                                                                           Справа№ 5015/5953/11

За позовом:  Державної екологічної інспекції в Львівській області, м. Львів

до відповідача: КП „Бібрський комунальник”, м. Бібрка

про   стягнення  19 006, 69 грн.

                                                                                                                         Суддя    Н.Мороз  

                                                                                         при секретарі Ю.Шиманській

Представники:

Від позивача:       Калітєєвська Є.О.        

Від відповідача:   н/з  

Суть спору:           

                   

            Позов подано Державною екологічною інспекцією в Львівській області, м. Львів до комунального підприємства «Бібрський комунальник», м. Бібрка про стягнення 19 006, 69 грн.

           Ухвалою господарського суду від 13.10.2011 р. порушено провадження у справі та призначено справу до розгляду на 27.10.2011 року.

          27.10.2011р. розгляд справи відкладався з причин, наведених у відповідній ухвалі суду.

          Представник позивача в судове засідання з"явився, позовні вимоги підтримав, позов просить задоволити.

          Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Вимог ухвали суду від 13.10.2011р. не виконав, відзиву на позов не подав, тому суд вважає за доцільне розглянути справу без участі представника відповідача та за відсутності відзиву на позов, в порядку ст.75 ГПК України, за наявними у справі доказами.           

Розглянувши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд встановив.

         Державною екологічною інспекцією  в Львівській області у період з 08.02.2011р. по 21.02.2011р. проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства комунальним підприємством «Бібрський комунальник».

         Згідно з актом перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства №58 від 21.02.2011р.  виявлено  забруднення р. Боберка внаслідок здійснення в неї скиду неочищених зворотніх вод з каналізаційно-насосної станції без належної очистки, що є порушенням ст.ст. 44, 70, 95, 110 Водного кодексу України, ст. 40 ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища»та п. 15 Постанови КМУ № 465 від 25.03.1999р. «Про затвердження правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами».

         Даний акт перевірки підписано директором КП «Бібрський комунальник»та його заступником, а також скріплено печаткою підприємства відповідача.

        Згідно з розрахунком розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі порушенням водного законодавства внаслідок самовільного скиду забруднюючих речовин з каналізаційно-насосної станції КП «Бібрський комунальник»в р. Боберка, проведеного позивачем відповідно до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої Міністерством охорони навколишнього природного середовища № 389  від 20.07.2009р., розмір  заподіяних  збитків становить 19 006, 69 грн.  

        На адресу відповідача позивачем направлялась претензія №99                   (вих. № 03-1221) від 31.03.2011р. про відшкодування у місячний термін завданих збитків в сумі 19 006, 69 грн., яку відповідач залишив без відповіді та задоволення.

        Згідно ч.ч.1, 2 ст.13 Конституції України, ч.ч.1, 2 ст.148 Господарського кодексу України, ч. ч. 1, 3 ст. 324 Цивільного кодексу України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу; кожен громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", води підлягають державній охороні і регулюванню використання на території України. Згідно ч.3 ст.19 Господарського кодексу України, держава здійснює контроль і нагляд за господарською діяльністю суб'єктів господарювання у сфері водних відносин - за використанням і охороною вод.

        Відповідно до п. 3 ст. 44 Водного кодексу України, водокористувачі зобов'язані дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.

Статтею 95 цього ж Кодексу передбачено, що усі води (водні об'єкти) підлягають охороні від забруднення, засмічення, вичерпання та інших дій, які можуть погіршити умови водопостачання, завдавати шкоди здоров'ю людей, спричинити зменшення рибних запасів та інших об'єктів водного промислу, погіршення умов існування диких тварин, зниження родючості земель та інші несприятливі явища внаслідок зміни фізичних і хімічних властивостей вод, зниження їх здатності до природного очищення, порушення гідрологічного і гідрогеологічного режиму вод.

        Відповідно до ч.ч.1, 2,ч. 4 ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища",  порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України цивільну відповідальність; відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні порушенні вимог природоохоронного законодавства; підприємства зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

       Згідно ч.1 ст.69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Згідно п.п. 1.1, 1.2 Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, ця Методика спрямована на реалізацію Директиви 2006/11/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 15 лютого 2006 року про забруднення, спричинене деякими небезпечними речовинами, що скидаються до водного середовища Співтовариства, і розроблена відповідно до Водного кодексу України та Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища". Ця Методика встановлює порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, у разі забруднення водних об'єктів, у тому числі пов'язаного із самовільними та аварійними скидами у водний об'єкт забруднюючих речовин та фізико-хімічних показників із зворотними водами або забруднюючих речовин у чистому вигляді, у складі сировини, продукції чи відходів.

       Відповідно до п.1.4 Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10 вересня 2008 р. N 464, акт перевірки це документ, який фіксує факт проведення планових, позапланових перевірок суб'єктів господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та його дотримання.

        Матеріалами справи підтверджено, що при перевірці Державною екологічною інспекцією в Львівській області дотримання вимог природоохоронного законодавства комунальним підприємством «Бібрський комунальник»виявлено забруднення водних ресурсів, в результаті чого державі заподіяно збитки на суму  19 006, 69 грн.

Відповідно ст.32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких грунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень (ст.33 ГПК України).       

        На підставі викладеного, суд вважає, що позовні вимоги законні, обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають до задоволення.

        З огляду на те, що спір виник з вини відповідача, судові витрати покладаються на відповідача.

        Керуючись ст. 324 ЦК України, ст.ст.19, 148 ГК України, ст.ст. 3, 34, 36, 43, 49, 75, 82-85, 116-118 ГПК України, суд,-

                                                      В И Р І Ш И В :

         1.Позов задоволити повністю.

         2.Стягнути з комунального підприємства «Бібрський комунальник», Львівська область, м. Бібрка, вул.Тарнавського, 22 (код ЄДРПОУ 36650041) на користь держави в особі Державної екологічної інспекції в Львівській області     (р/р 33117331700362 УДК у Перемишлянському районі, код ЄДРПОУ 22368982, МФО 825014, код платежу 24062100) –19 006, 69 грн., в рахунок відшкодування збитків, заподіяних державі.

         3.Стягнути з комунального підприємства «Бібрський комунальник», Львівська область, м. Бібка, вул.Тарнавського, 22 (код ЄДРПОУ 36650041):

        - в доход державного бюджету-   190, 06 грн. державного мита;

        - в доход  місцевого бюджету Личаківського району м.Львова - 236,00 грн.  на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

        4.Накази видати відповідно до ст.116 ГПК України.

    

Суддя                                                                                             Мороз Н.В.        

   Рішення складено  18.11.2011р.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено22.12.2011
Номер документу19895062
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/5953/11

Постанова від 13.02.2012

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Ухвала від 12.12.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Ухвала від 12.12.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Процик Т.С.

Рішення від 15.11.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

Ухвала від 27.10.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

Ухвала від 13.10.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні