Постанова
від 08.11.2011 по справі 4/113пд/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

донецький апеляційний го сподарський суд

Постанова

Іменем України

08.11.2011 р. справа №4/113пд /2011

Донецький апеляційний г осподарський суд у складі ко легії суддів:

Головуючого: Азарової З.П.

суддів Гези Т.Д., Малашкевича С.А.

При секретарі судового з асідання: Куляс Т.Ю.

За участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1. - представник з а дов.

від відповідача: не з'явився

від третьої особи 1: не з'явився

від третьої особи 2: не з'явився

Розглянув у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу

Управління праці та соціального захисту населен ня Краснолуцької міської рад и Луганської області

на рішення

господарського суду Луганської області

від 29 серпня 2011р.

у справі № 4/113пд/2011 (суддя Старкова Г. М.)

за позовом: Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Луганська А втотранспортна компанія-0777" м .Луганськ

до відповідача 1: Управління праці та соці ального захисту населення Кр аснолуцької міської ради Луг анської області

за участю третіх осіб, які н е заявляють самостійних вимо г на предмет спору на стороні відповідача:

1. Головного Управлін ня праці та соціального захи сту населення обласної держа вної адміністрації м.Лугансь к

2. Головного фінансового уп равління обласної державної адміністрації м.Луганськ

про зобов'язання укласти дог овір

В С Т А Н О В И В:

Рішенням господарсько го суду Луганської області в ід 29.08.2011р.у справі №4/113пд/2011 (суддя С таркова Г.М.) задоволені позов ні вимоги Товариства з обмеж еною відповідальністю "Луган ська Автотранспортна компан ія-0777" м.Луганськ до відповідач а Управління праці та соціал ьного захисту населення Крас нолуцької міської ради Луган ської області за участю трет іх осіб: Головного Управлінн я праці та соціального захис ту населення обласної держав ної адміністрації м.Луганськ , Головного фінансового упра вління обласної державної ад міністрації м.Луганськ.

Зобов' язано Управління п раці та соціального захисту населення Краснолуцької міс ької ради Луганської області , м. Красний Луч Луганської обл асті, укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю "Луганська автотранспортна компанія-0777" м. Луганськ догові р про відшкодування витрат, п ов' язаних з перевезенням пі льгових категорій громадян а втомобільним транспортом у м іжміському сполученні на умо вах поданого позивачем проек ту договору.

Судове рішення мотивоване тим, що позовні вимоги є обґру нтованими та доведеними нал ежним чином.

Відповідач, Управління пра ці та соціального захисту на селення Краснолуцької міськ ої ради Луганської області, н е погоджуючись з вказаним рі шенням, звернувся з апеляцій ною скаргою, в якій просить рі шення суду скасувати, прийня ти нове рішення по справі, яки м відмовити у задоволенні по зовних вимог.

В обґрунтування своїх апел яційних вимог заявник скарги посилається на порушення су дом першої інстанції норм ма теріального та процесуально го права, а також неповне досл ідження фактичних обставин с прави. Він вважає, що даний спі р повинен розглядатись в пор ядку адміністративного судо чинства, оскільки Управління праці та соціального захист у населення є робочим органо м Краснолуцької міської ради Луганської області, яка в сво ю чергу є органом місцевого с амоврядування. Скаржник зазн ачає, що ним вже укладено дого вори про відшкодування витра т, пов'язаних з перевезенням п ільгових категорій громадян , з іншими перевізниками в меж ах бюджетних асигнувань. Крі м того, на думку скаржника, дос і не відомий механізм викона ння даного договору, а господ арський суд фактично дав пон яття та опис порядку надання субвенцій. В апеляційній ска рзі скаржник вказує на те, що п редметом спору у справі є зоб ов'язання укласти договір пр о відшкодування витрат, пов'я заних з перевезенням пільгов ої категорії громадян, однак суд першої інстанції у резол ютивній частині рішення зазн ачив "днем укладання договор у оренди землі вважати день н абрання рішенням суду законн ої сили."

Відповідач надав заперече ння на апеляційну скаргу, в як их вважає, що оскаржуване ріш ення законне та обґрунтован е, а тому таке, що не підлягає с касуванню. Просить залишити апеляційну скаргу без задово лення, а рішення господарськ ого суду - без змін.

Третя особа, Головне Управ ління праці та соціального з ахисту населення обласної де ржавної адміністрації м.Луга нськ, відзиву суду не надала с воєї позиції стосовно апеляц ійної скарги не висловила.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідач а, Головне фінансового управління обласної державн ої адміністрації м.Луганськ, відзиву суду не надала своєї позиції стосовно апеляційно ї скарги не висловила. Однак, н адала до суду апеляційної ін станції лист № 02/04-19/2678 від 26.10.2011р. що до механізму фінансового заб езпечення витрат за перевезе ння пільгової категорії гро мадян з клопотанням про розг ляд справи без участі свого п редставника.

08.11.2011р. до канцелярії Донецьк ого апеляційного господарсь кого суду надійшло клопотанн я від заявника апеляційної с карги про розгляд справи без свого представника. Вказані клопотання судовою колегією задоволені.

У судовому засіданні апеля ційної інстанції представни к позивача пояснив, що догово ри про відшкодування витрат, пов'язаних з перевезенням пі льгової категорії громадян а втомобільним транспортом, вж е укладені з іншими управлін нями праці та соціального за хисту населення, крім оспорю ваного.

Зважаючи на достатність на даних сторонами доказів, та к еруючись статтею 75 Господарс ького процесуального кодекс у України - справа розглядає ться за наявними в ній матері алами.

Згідно зі статтею 101 Господа рського процесуального коде ксу України апеляційний госп одарський суд не зв' язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґ рунтованість рішення місце вого господарського суду в п овному обсязі.

Вивчивши матеріали справи , доводи заявника скарги, висл ухавши представника сторони , який прибув в засідання суду , перевіривши повноту встано влених судом обставин справи та їх юридичну оцінку, судова колегія встановила.

Товариство з обмеженою від повідальністю "Луганська Авт отранспортна компанія-0777" м.Лу ганськ звернулось до господа рського суду з позовом до від повідача Управління праці та соціального захисту населен ня Краснолуцької міської рад и Луганської області про зоб ов' язання відповідача укла сти з підприємством позивача договір про відшкодування в итрат, пов' язаних з перевез енням пільгових категорій гр омадян автомобільним трансп ортом у міжміському сполучен ні, який набуває чинності 01.01.2011р .

В обґрунтування своїх вимо г позивач посилався на те, що д ля отримання компенсаційних виплат з безкоштовного пере везення пільгової категорії громадян України в подальшо му, позивач запропонував від повідачу укласти договір про відшкодування витрат, пов'яз аних з перевезенням пільгово ї категорії громадян автомоб ільним транспортом у примісь кому сполученні. Відповідач листом № 3025 від 31.05.2011 відмовив по зивачу в укладенні такого до говору

15.08.2011р. господарський суд ухв алою залучив до участі у спра ві в якості третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні в ідповідача: Головне Управлін ня праці та соціального захи сту населення обласної держа вної адміністрації м.Лугансь к, Головне фінансового управ ління обласної державної адм іністрації м.Луганськ.

Позов Товариства з обмежен ою відповідальністю «Луганс ька Автотранспортна Компані я-0777»судом задоволений.

Оцінюючи правильність зас тосування місцевим господар ським судом норм чинного зак онодавства, судова колегія д ійшла висновку, що рішення го сподарського суду у справі в ідповідає вимогам норм чинно го законодавства та не підля гає скасуванню з наступних п ідстав.

Статтею 89 Бюджетного кодекс у України встановлено, що до в идатків, які здійснюються з р айонних бюджетів та бюджетів міст республіканського Авто номної Республіки Крим і обл асного значення та враховуют ься при визначенні обсягу мі жбюджетних трансфертів, нале жать видатки на компенсаційн і виплати за пільговий проїз д окремих категорій громадян .

Механізм надання субвенці й, передбачених Бюджетним ко дексом України, визначений у Порядку фінансування видатк ів місцевих бюджетів на здій снення заходів з виконання д ержавних програм соціальног о захисту населення за рахун ок субвенцій з державного бю джету, затвердженому постано вою Кабінету Міністрів Украї ни №256 від 04.03.2002р.

Згідно з вказаним Порядком фінансування видатків місце вих бюджетів за державними п рограмами соціального захис ту населення провадиться за рахунок субвенцій, передбаче них державним бюджетом на ві дповідний рік, у межах обсягі в, затверджених у обласних бю джетах, бюджеті Автономної Р еспубліки Крим, бюджетах міс т Києва та Севастополя, міст р еспубліканського Автономно ї Республіки Крим і обласног о значення та у районних бюдж етах на зазначені цілі. Забор оняється фінансування місце вих програм соціального захи сту населення за рахунок суб венцій з державного бюджету.

Головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконан ня державних програм соціаль ного захисту населення є кер івники головних управлінь, у правлінь, відділів та інших с амостійних структурних підр озділів місцевих держадміні страцій, виконавчих органів рад, до компетенції яких нале жать питання праці та соціал ьного захисту населення.

Пунктом 2 зазначеної Постан ови КМУ встановлено, що голов ні розпорядники коштів місце вих бюджетів ведуть персоніф ікований облік отримувачів к омпенсаційних виплат за піль говий проїзд окремих категор ій громадян.

Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2011 рік» Луганській області затвердж ено «субвенцію на надання пі льг з послуг зв'язку та інших п ередбачених законодавством пільг, в тому числі компенсац ії втрати частини доходів у з в'язку з відміною податку з вл асників транспортних засобі в та відповідним збільшенням ставок акцизного податку з п ального для фізичних осіб (кр ім пільг на одержання ліків, з убопротезування, оплату елек троенергії, природного і скр апленого газу на побутові по треби, твердого та рідкого пі чного побутового палива, пос луг тепло-, водопостачання і в одовідведення, квартирної пл ати (утримання будинків і спо руд та прибудинкових територ ій), вивезення побутового смі ття та рідких нечистот) та ком пенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян» у сумі 72 662,3 тис. грн.

Рішенням сесії обласної ра ди від 30.12.2010 № 2/8 затверджено розп оділ зазначеної субвенції на компенсаційні виплати за пі льговий проїзд окремих катег орій громадян між бюджетами міст та районів.

Відповідно до листа Головн ого управління праці та соці ального захисту населення Лу ганської обласної держадмін істрації від 26.08.2011 № 13/4544-33 «Про над ання інформації»вбачається , що щорічно у Державному бюдж еті передбачається субвенці я з державного бюджету місце вим бюджетам, за рахунок якої здійснюються компенсаційні виплати транспортникам за п ільгові перевезення окремих категорій громадян за соціа льною ознакою.

Розподіл коштів субвенції за видами транспорту і сполу чення та між окремими переві зниками, а також визначення п ершочергового спрямування о триманих коштів здійснюєтьс я місцевими органами виконав чої влади та органами місцев ого самоврядування.

Згідно із ч. 2 ст. 29 Закону Укра їни "Про автомобільний транс порт" органи виконавчої влад и та органи місцевого самовр ядування зобов'язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажи рів та перевезення пасажирів за регульованими тарифами, к омпенсацію відповідно до зак ону.

Статтею 31 вказаного Закону визначаються відносини авто мобільного перевізника, що з дійснює перевезенню пасажир ів на автобусних маршрутах з агального користування, із о рганами виконавчої влади та органами місцевого самовряд ування: відносини автомобіль ного перевізника, що здійсню є перевезення пасажирів на а втобусних маршрутах загальн ого користування міських, пр иміських та міжміських, які н е виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), із органами викона вчої влади та органами місце вого самоврядування визнача ються договором про організа цію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загаль ного користування, у якому вс тановлюються: перелік маршру тів загального користування , які буде обслуговувати авто мобільний перевізник, умови організації перевезень, пока зники якості транспортного о бслуговування населення, тер мін роботи автомобільного пе ревізника, зобов'язання орга нів виконавчої влади та орга нів місцевого самоврядуванн я щодо облаштування маршруту , підтримки проїзної частини автомобільної дороги та під 'їзних шляхів у належному ста ні (тільки для міських автобу сних маршрутів), розмір компе нсації витрат автомобільног о перевізника внаслідок пере везення пільгових пасажирів та регулювання тарифів, меха нізм їх виплати.

Відповідно до ст. 37 Закону Ук раїни "Про автомобільний тра нспорт" пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечуют ь автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення п асажирів на автобусних маршр утах загального користуванн я. Автомобільному перевізник у, який здійснює перевезення пасажирів на автобусних мар шрутах загального користува ння, забороняється відмовлят ися від пільгового перевезен ня, крім випадків, передбачен их законом. Безпідставна від мова від пільгового перевезе ння тягне за собою відповіда льність згідно із законом.

Види та обсяги пільгових пе ревезень установлюються зам овленням, у якому визначаєть ся порядок компенсації автом обільним перевізникам, які з дійснюють перевезення пасаж ирів на маршрутах загального користування, збитків від ци х перевезень.

Таким чином, органи вико навчої влади та органи м ісцевого самоврядування зоб ов'язані, зокрема забезпечув ати компенсацію втрат автомо більному перевізнику внаслі док перевезення пільгових ка тегорій пасажирів та регулюв ання тарифів.

З 01.01.2011р. видатки на компенсац ійні виплати за пільговий пр оїзд окремих категорій грома дян передано з обласного бюд жету до районних бюджетів та бюджетів міст обласного зна чення.

Головними розпорядниками бюджетних коштів на зазначен і цілі є управління праці та с оціального захисту населенн я міськвиконкомів, райдержад міністрацій та районних у мі сті Луганську.

У відповідності до ч.5 ст. 102 Бю джетного кодексу України за рахунок субвенції з державно го бюджету місцевим бюджетам за пільговий проїзд окремих категорій громадян надаютьс я пільги особам, визначеним ц ією статтею.

Для здійснення таких випла т, підприємство-перевізник п овинно укласти договір з Упр авлінням праці та соціальног о захисту населення відповід них рад, де зареєстровані піл ьговики, які перевозяться.

Укладення господарського договору є обов'язковим для с торін, якщо він заснований на державному замовленні, вико нання якого є обов'язком для с уб'єкта господарювання у вип адках, передбачених законом, або існує пряма вказівка зак ону щодо обов'язковості укла дення договору для певних ка тегорій суб'єктів господарюв ання чи органів державної вл ади або органів місцевого са моврядування (п. 3 ст. 179 Господа рського кодексу України).

Як зазначалось вище для отр имання компенсаційних випла т та безкоштовного перевезен ня пільгової категорії грома дян України в подальшому поз ивач запропонував відповіда чу укласти договір про відшк одування витрат, пов'язаних з перевезенням пільгової кате горії громадян автомобільни м транспортом у приміському сполученні, на що останній ві дповів відмовою. Такі дії від повідача суперечать діючому законодавству, тому судова к олегія апеляційної інстанці ї погоджується з висновком с уду першої інстанції про пра вомірність позовних вимог що до спонукання Управління пра ці та соціального захисту Кр аснолуцької міської ради до укладення договору про відшк одування витрат, пов'язаних з перевезенням пільгової кате горії громадян в редакції за пропонованій позивачем.

Не приймаються до уваги пос илання скаржника на те, що спі р повинен розглядатись в пор ядку адміністративного судо чинства з наступних підстав:

- предметом розгляду даної справи є укладання договору про відшкодування витрат, по в'язаних з перевезенням піль гової категорії громадян, а н е оскарження дій чи бездіяль ності суб'єкта владних повно важень.

- Відповідно до п.1 ч.1 ст. ГПК Ук раїни, господарським судам п ідвідомчі справи у спорах, що виникають при укладанні , зміні, виконанні господарс ьких договорів.

Щодо посилання скаржник а на зазначення у резолютивн ій частині рішення речення н аступного змісту: "днем уклад ання договору оренди землі в важати день набрання рішення м суду законної сили.", то коле гія суддів апеляційної інста нції вважає, що допущена поми лка не призвела до неправиль ного прийняття місцевим судо м рішення по суті.

Доводи апеляційної скарги не приймаються судовою коле гією до уваги, оскільки вони н е підтверджені матеріалами с прави та не впливають на прав омірність прийнятого господ арським судом рішення. Крім т ого, судова колегія вважає за необхідне зазначити, що в апе ляційній скарзі має чітко ви кладатися зміст порушення з обґрунтуванням порушених но рм законодавчими актами та в казуватися конкретні їх пун кти та статті, але зі змісту ск арги Управління праці та соц іального захисту населення К раснолуцької міської ради Лу ганської області взагалі не вбачається суті порушень, до пущених судом першої інстанц ії.

Відповідно до ст.49 Господар ського процесуального кодек су України витрати по сплаті державного мита по апеляці йній скарзі покладаються на скаржника по справі.

Керуючись ст.ст.33,43,49,99,101,103,105 Го сподарського процесуальног о кодексу України, судова кол егія Донецького апеляційног о господарського суду

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Упр авління праці та соціального захисту населення Краснол уцької міської ради Луганс ької області, на рішення госп одарського суду Луганської о бласті від 29.08.2011р. у справі № 4/113пд /2011 - залишити без задоволення .

Рішення господарського с уду Луганської області від 29.0 8.2011р. у справі №4/113пд/2011 - залишити без змін.

Останнє речення другого аб зацу резолютивної частини рі шення від 29.08.2011р. викласти в нас тупній редакції: "Днем уклада ння договору про відшкодуван ня витрат, пов'язаних з переве зенням пільгової категорії г ромадян вважати день набранн я рішенням суду законної сил и."

Постанова набирає законно ї сили з дня її прийняття. Пост анову апеляційної інстанції може бути оскаржено до Вищог о господарського суду Україн и у встановленому законодавс твом порядку протягом 20 днів ч ерез Донецький апеляційний г осподарський суд.

Головуючий З.П.Азарова

Судді Т.Д.Геза

С.А.Малашкевич

Надруковано: 8 пр им.

1 прим. - позивачу

1 прим. - відповідачу

2 прим. - третім особам

1 прим. - у справу

2 прим. - ДАГС;

1 прим. - ГСЛО;

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення08.11.2011
Оприлюднено20.12.2011
Номер документу19918071
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/113пд/2011

Постанова від 08.11.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Азарова З.П.

Ухвала від 17.10.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Азарова З.П.

Рішення від 29.08.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Старкова Г.М.

Ухвала від 15.08.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Старкова Г.М.

Ухвала від 25.07.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Старкова Г.М.

Ухвала від 08.07.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Старкова Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні