Рішення
від 30.11.2011 по справі 5023/8486/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІ ВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. ка нцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" листопада 2011 р. Спр ава № 5023/8486/11

вх. № 8486/11

Суддя господарського суд у Буракова А.М.

при секретарі судового зас ідання Чепак А.О.

за участю представників ст орін:

позивача - - ОСОБА_1 за до в. від 14.11.2011 року,

відповідача - не з"явився, 3-ї особи < Текст > відповідача - < Т екст > 3-ї особи < Текст >

розглянувши справу за поз овом Приватного підприємс тва "Північ 2006", с. Токарівка 3-я о соба < Текст >

до Дворічанської райд ержадміністрації, смт. Дворі чна 3-я особа < Текст >

про визнання права та зобо в'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємств о "Північ 2006", с. Токарівка (пози вач) звернулось до господарс ького суду Харківської облас ті з позовом до відповідача - Д ворічанської райдержадміні страції, смт. Дворічна про пр о визнання за позивачем прав о на оренду земельних діляно к площею 162,6045 га, за кадастровим и номерами: 6321885000:01:001:0003, 6321885000:01:001:0004, 6321885000:01 :001:0005, 6321885000:01:001:0006, 6321885000:01:001:0007, 6321885000:01:001:0008, 6321885000:01:0 01:0009, 6321885000:01:001:0010, 6321885000:01:001:0011, 6321885000:01:001:0012, 6321885000:01:001:0 013, 6321885000:01:001:0014, 6321885000:01:001:0015, 6321885000:01:001:0016, 6321885000:01:001:0 017, 6321885000:01:001:0018, 6321885000:01:001:0019, 6321885000:01:001:0020, 6321885000:01:001:002 1, 6321885000:01:001:0022, 6321885000:01:001:0023, 6321885000:01:001:0024, 6321885000:01:001:0025, 6321885000:01:001:0026, 6321885000:01:001:0027, 6321885000:01:001:0028, 6321885000:01:001:0029, 63 21885000:01:001:0030, 6321885000:01:001:0031, 6321885000:01:001:0032, 6321885000:01:001:0033, 632188 5000:01:001:0034, 6321885000:01:001:0069, що знаходяться н а території Рідкодубківсько ї сільської ради Дворічанськ ого району Харківської облас ті за межами населених пункт ів строком на 10 років , на умова х типового договору оренди з емлі , затвердженого Кабінет ом Міністрів України. Також п озивач просить зобов' язати відповідача укласти та підп исати з позивачем договір ор енди земельних ділянок площе ю 162,6045 га , за кадастровими номер ами: 6321885000:01:001:0003, 6321885000:01:001:0004, 6321885000:01:001:0005, 6321885000:01: 001:0006, 6321885000:01:001:0007, 6321885000:01:001:0008, 6321885000:01:001:0009, 6321885000:01:00 1:0010, 6321885000:01:001:0011, 6321885000:01:001:0012, 6321885000:01:001:0013, 6321885000:01:001: 0014, 6321885000:01:001:0015, 6321885000:01:001:0016, 6321885000:01:001:0017, 6321885000:01:001:0018 , 6321885000:01:001:0019, 6321885000:01:001:0020, 6321885000:01:001:0021, 6321885000:01:001:0022, 6321885000:01:001:0023, 6321885000:01:001:0024, 6321885000:01:001:0025, 6321885000:01:001:0026, 6321885000:01:001:0027, 6321885000:01:001:0028, 6321885000:01:001:0029, 6321885000:01:001:0030, 6321 885000:01:001:0031, 6321885000:01:001:0032, 6321885000:01:001:0033, 6321885000:01:001:0034, 63218850 00:01:001:0069, що знаходяться на терито рії Рідкодубківської сільсь кої ради Дворічанського райо ну Харківської області за ме жами населених пунктів, підп исати договір оренди та усі д одатки до нього , акт прийманн я - передачі земельних діляно к, на умовах наведених в реда кції договору оренди землі, я кий доданий позивачем до поз овної заяви.

Ухвалою господарського су ду Харківської області від 13 ж овтня 2011 року прийнято вказан у позовну заяву до розгляду, п орушено провадження у справі та призначено її до розгляду у відкритому судовому засід анні на 07.11.2011 року о 12:15 год.

Ухвалою господарського су ду Харківської області від 07.1 1.2011 року розгляд справи було ві дкладено на 15.11.2011 року о 11:15 годин і.

Ухвалою господарського су ду Харківської області від 15.1 1.2011 року розгляд справи було ві дкладено на 30.11.2011 року о 11:00 годин і.

До господарського суду Хар ківської області 29.11.2011 року від представника відповідача на дійшли заперечення на позовн у заяву (вх.35086), відповідно до як их просить суд в задоволенні позову відмовити повністю т а розглядати справу без учас ті його представника.

Надані документи були досл іджені судом та долучені до м атеріалів справи.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вим оги підтримує у повному обся зі та просить суд задовольни ти їх з підстав викладених у п озовній заяві. Надав пояснен ня по суті справи.

В призначене судове засіда ння представник відповідача не з' явився, вимоги ухвали с уду у повному обсязі не викон ав, про причини неявки суду не відомо.

Таким чином, відповідач не с користався своїми правами, н аданими йому статтею 22 Господ арського процесуального код ексу України, на участь його п редставника в судовому засід анні.

Враховуючи те, що норми ст.38 Г осподарського процесуально го кодексу України, щодо обов `язку господарського суду ви требувати у сторін документи і матеріали, необхідні для ви рішення спору, кореспондують ся з диспозитивним правом ст орін подавати докази, п.4 ч.3 ст. 129 Конституції України визнач ає одним з принципів судочин ства свободу в наданні сторо нами суду своїх доказів і у до веденні перед судом їх перек онливості, суд вважає, що госп одарським судом в межах нада них ним повноважень створені належні умови для надання ст оронами доказів та здійснені всі необхідні дії щодо витре бування додаткових доказів, та вважає за можливе розгляд справи за наявними у справі і додатково поданими на вимог у суду матеріалами і докумен тами.

Беручи до уваги, що відповід но до статті 33 Господарського процесуального кодексу Укра їни обов' язок доказування і подання доказів покладено н а сторони, а також з огляду на те, сторони були попередженн і про розгляд справи за наявн ими матеріалами у разі їх нез ' явлення в засідання суду, с уд згідно за статтею 75 Господа рського процесуального коде ксу України розглядає справу за наявними в ній матеріалам и.

З' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, всебічно та повно дослідивши матеріали справи та надані учасниками судового процесу докази, зас лухавши пояснення представн иків сторін, суд встановив на ступне.

Згідно з розпорядженням Дв орічанської районної держав ної адміністрації № 197 від 27.05.2008р . «Про дозвіл на розробку техн ічної документації щодо вста новлення меж земельних ділян ок в натурі (на місцевості) для надання на умовах оренди ПП « Північ-2006» на території Рідко дубівської сільської ради» П П «Північ-2006» було надано дозв іл на розробку технічної док ументації щодо встановлення меж земельних ділянок в нату рі (на місцевості) в кількості 32 ділянок для надання на умов ах оренди терміном на 10 років для ведення товарного сільсь когосподарського виробницт ва загальною площею 256,64 умовни х кадастрових гектарів, втом у числі: рілля - 184,64, сіножаті - 20,8 г а, пасовища - 49,92 га, багаторічні насадження 1,28 із земель не вит ребуваних сертифікатів сіль ськогосподарського признач ення, що перебувають у запасі і знаходяться на території Р ідкодубівської сільської ра ди.

Відповідно до положень ст.12 3 Земельного кодексу України , надання земельних діляно к державної або комунально ї власності у користування з дійснюється на підставі ріш ень органів виконавчої влад и або органів місцевого само врядування. Частиною другою цієїж статі передбачено, що о соба, зацікавлена в одержанн і у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності з а проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідної сільської, с елищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міні стрів України, Ради міністр ів Автономної Республіки К рим, місцевої державної адмі ністрації.

Положеннями ст. 116 Земельног о кодексу України, встановле но, що громадяни та юридичні о соби набувають права власнос ті та права користування зе мельними ділянками із земел ь державної або комунальної власності за рішенням органі в виконавчої влади або орга нів місцевого самоврядуван ня в межах їх повноважень, ви значених цим Кодексом або за результатами аукціону.

На виконання зазначеного в ище розпорядження позивачем було розроблено та погоджен о у встановленому порядку пр оект відведення земельних ді лянок для ведення товарного сільськогосподарського вир обництва, що розташовані на т ериторії Рідкодубівської сі льської ради Дворічанського району Харківської області. Земельним ділянкам при своєно кадастрові номери : 6321885000:01:001:0003, 6321885000:01:001:0004, 6321885000:01:001:0005, 6321885000:01:001:0006, 6321885000:01:001:0007, 6321885000:01:001:0008, 6321885000:01:001:0009, 6321885000:01:001:0010, 6321 885000:01:001:0011, 6321885000:01:001:0012, 6321885000:01:001:0013, 6321885000:01:001:0014, 6321 885000:01:001:0015, 6321885000:01:001:0016, 6321885000:01:001:0017, 6321885000:01:001:0018, 632188 5000:01:001:0019, 6321885000:01:001:0020, 6321885000:01:001:0021, 6321885000:01:001:0022, 6321885000 :01:001:0023, 6321885000:01:001:0024, 6321885000:01:001:0025, 6321885000:01:001:0026, 6321885000 :01:001:0027, 6321885000:01:001:0028, 6321885000:01:001:0029, 6321885000:01:001:0030, 6321885000:01: 001:0031, 6321885000:01:001:0032, 6321885000:01:001:0033, 6321885000:01:001:0034, 6321885000:01:001: 0069, про що свідчить Довідка з В ідділу Держкомзему у Дворіч анському районі Харківської області про присвоєння када стрових номерів земельним ді лянкам від 25.02.2009 року.

Як свідчать матеріали спра ви, позивачем було розроблен о та погоджено у встановлено му порядку проект відведення земельних ділянок для веден ня товарного сільськогоспод арського виробництва, що роз ташовані на території Рідкод убівської сільської ради Дво річанського району Харківсь кої області, земельним ділян кам присвоєні вказані вище к адастрові номери, проте в суп ереч вимогам чинного законод авства відповідач, відмовля ється укласти договір оренд и на підставах раніше прийня тих рішень, а також не визанє п раво позивача на оренду земе льної ділянки та право позив ача на укладання договору ор енди земельної ділянки.

Як зазначає відповідач у св оїх запереченнях на позовну заяву, що 18.04.2011 року від позивач а надійшла заява про затверд ження технічної документаці ї із землеустрою щодо встано влення в натурі (на місцевост і) меж земельних ділянок для н адання на умовах оренди для в едення товарного сільського сподарського виробництва із земель невитребуваних серти фікатів на території Рідкоду бівської сільської ради, яка була розглянута на засіданн і дорадчої комісії при райде ржадміністрації по розпоряд женню землями державної влас ності на території Дворічанс ького району 16.05.2011 року. Та зазн ачено, що було вирішено реком ендувати надати відповідь пр о неможливість затвердження технічної документації в зв 'язку з тим, що Прокурором Двор ічанського району Харківськ ої області 28.04.2011 року направлен а позовна заява до Харківськ ого окружного адміністратив ного суду.

Суд, до зазначених тверджен ь відповідача ставиться крит ично та зазначає, що ч.4. ст.123 Зем ельного кодексу України, пер едбачено, що розроблений про ект землеустрою щодо відвед ення земельної ділянки пода ється Комісії з розгляду п итань, пов'язаних з погодже нням документації із землеус трою. Комісія протягом трьох тижнів з дня одержання проек ту надає відповідному орган у виконавчої влади чи орга ну місцевого самоврядуванн я свій висновок щодо погодже ння проекту або відмови у йог о погодженні. У разі відмов и у погодженні проекту ві н повертається заявнику у за значений у цій частині строк . Підставою відмови у погодж енні проекту може бути лиш е невідповідність його пол ожень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Суд, не вбачає з наданих до м атеріалів справи документів , підстав для вмотивованої ві дмови у погодженні проект у. Щодо посилань відповідача на те, що Прокурором Дворічан ського району Харківської об ласті 28.04.2011 року направлена поз овна заява до Харківського о кружного адміністративного суду та на те, що 30.06.2011 року Харкі вським окружним адміністрат ивним судом винесена ухвала про залишення без розгляду, т а зазначено, що вказана ухвал а була оскаржена Прокурором Дворічанського району Харкі вської області до Харківсько го апеляційного адміністрат ивного суду від 18.08.2011 року апеля ційну скаргу прокурора повер нуто, отже ухвала Харківсько го адміністративного господ арського суду від 30.06.2011 року не набрала законної сили, то до т аких тверджень суд ставиться критично та заначає, що зазна чені твердження не доведені жодним документом,отже є лиш е доводами відповідача. Таки м чином, зазначені твердженн я відповідача не є підставою для вмотивованої та обгрунт ованої відмови у погодженні проекту.

Крім того, суд зазначає, що у рішенні Конституційного Суд у України у справі за констит уційним поданням Харківсько ї міської ради щодо офіційно го тлумачення положень части ни другої статті 19, статті 144 Ко нституції України, статті 25, ч астини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої стат ті 59 Закону України „Про місце ве самоврядування в Україні“ (справа про скасування актів органів місцевого самовряду вання) від 16 квітня 2009 року вста новлено, що в Основному Закон і України передбачено форми та засоби реалізації права т ериторіальних громад на місц еве самоврядування і вказано , що органи місцевого самовря дування в межах повноважень, визначених законом, приймаю ть рішення, які є обов' язков ими до виконання на відповід ній території (частина перша статті 144). На основі цього поло ження Конституції України в Законі визначено, що у формі р ішень рада приймає нормативн і та інші акти (частина перша статті 59). Проаналізувавши фун кції і повноваження органів місцевого самоврядування, вр егульовані Конституцією Укр аїни та іншими законами Укра їни, Конституційний Суд Укра їни дійшов висновку, що орган и місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення‚ представляючи спі льні інтереси територіальни х громад сіл, селищ та міст, пр иймають нормативні та ненорм ативні акти. До нормативних н алежать акти, які встановлюю ть, змінюють чи припиняють но рми права, мають локальний ха рактер, розраховані на широк е коло осіб та застосовуютьс я неодноразово, а ненорматив ні акти передбачають конкрет ні приписи, звернені до окрем ого суб' єкта чи юридичної о соби, застосовуються однораз ово і після реалізації вичер пують свою дію. Такий висново к узгоджується із правовими позиціями Конституційного С уду України, викладеними у рі шеннях від 27 грудня 2001 року № 20-р п/2001 у справі про укази Президі ї Верховної Ради України щод о Компартії України, зареєст рованої 22 липня 1991 року (абзац п ерший пункту 6 мотивувальної частини), від 23 червня 1997 року № 2-зп у справі про акти органів Верховної Ради України (абза ц четвертий пункту 1 мотивува льної частини).

Конституційний Суд Україн и зазначає, що в Конституції У країни закріплено принцип, з а яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зм іст і спрямованість діяльнос ті держави, яка відповідає пе ред людиною за свою діяльніс ть (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідал ьними за свою діяльність пер ед юридичними і фізичними о собами (стаття 74 Закону).

Таким чином, органи місцево го самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни , якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовід носини, пов' язані з реаліза цією певних суб' єктивних прав та охоронюваних закон ом інтересів, і суб' єкти ци х правовідносин заперечуют ь проти їх зміни чи припиненн я. Це є „гарантією стабільнос ті суспільних відносин“ між органами місцевого самовряд ування і громадянами, породж уючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче станов ище не буде погіршене прийня ттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою п озицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальн ої частини Рішення Конституц ійного Суду України від 13 трав ня 1997 року № 1-зп у справі щодо не сумісності депутатського ма ндата.

Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядув ання є актами одноразового з астосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконанн я, тому вони не можуть бути ска совані чи змінені органом мі сцевого самоврядування післ я їх виконання.

Відповідно до ст. 69 Закону Ук раїни "Про Конституційний Су д України" рішення і виснов ки Конституційного Суду Укра їни рівною мірою є обов'язков ими до виконання.

Отже, узагальнюючи вищевик ладене, суд зазнача, що надавш и дозвіл позивачеві па розро бку проекту відведення земел ьних ділянок відповідач факт ично надав свою згоду на пере дачу в подальшому земельних ділянок ГІП «Північ-2006». Крім т ого, у позивача на момент роз гляду справи є всі правові пі дстави для захисту свого пор ушеного права та були розроб лені проекти у відповідності до вимог діючого законодавс тва.

Статтею 373 Цивільного кодек су України передбачено, що зе мля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гар антується Конституцією Укр аїни. Право власності на земл ю (земельну ділянку) набуває ться і здійснюється відпові дно до закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Консти туції України земля, її надра , атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, що зна ходяться на території Україн и, природні ресурси її контин ентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об' єктами права власності Українського народу. Від іме ні Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування в меж ах, визначених Конституцією України.

Відповідно до ст.ст. 142-145 Конст итуції України до матеріальн ої основи органів місцевого самоврядування, крім інших о б`єктів, належить земля, управ ління якою здійснюють терито ріальні громади через органи самоврядування в межах їх по вноважень шляхом прийняття р ішень.

Главою 15 Земельного кодексу України визначено два види користування землею - право п остійного користування земе льною ділянкою, право оренди земельної ділянки.

Відповідно до ч.1 ст. 93 Земель ного кодексу України право о ренди земельної ділянки - це з асноване на договорі строко ве платне володіння і кори стування земельною ділянко ю, необхідною орендареві для провадження підприємницьк ої та іншої діяльності.

Порядок надання у постійне користування земельних ді лянок юридичним особам та по рядок передачі земельних ді лянок в оренду визначені ст .ст. 123, 124 Земельного кодексу Ук раїни та ст. 16 Закону України " Про оренду землі".

Згідно приписів ст.116 Земель ного кодексу України громадя ни та юридичні особи набуваю ть права власності та прав а користування земельними д ілянками із земель державно ї або комунальної власності за рішенням органів виконав чої влади або органів місце вого самоврядування та держа вних органів приватизації що до земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підл ягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Органи місцевого самовряд ування згідно ст. 59 Закону Укр аїни "Про місцеве самоврядув ання в Україні" в межах своїх п овноважень приймають нормат ивні та інші акти у формі ріше нь.

Відповідно до ст.ст. 26, 33 Закон у України "Про місцеве самовр ядування в Україні" до виключ ної компетенції сільських, с елищних, міських рад належит ь вирішення відповідно до за кону питань регулювання земе льних відносин.

У відповідності по п. 12 Перех ідних положень Земельного ко дексу України до розмежуван ня земель державної і комуна льної власності повноваженн я щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, кр ім земель, переданих у приват ну власність, здійснюють від повідні сільські, селищні, мі ські ради, а за межами населен их пунктів - відповідні орган и виконавчої влади.

Положеннями п. 34 ч.1 ст. 26 Закон у України "Про місцеве самовр ядування в Україні" передбач ено, що вирішення питань регу лювання земельних відносин є виключною компетенцією плен арного засідання сільської, селищної, міської ради.

Повноваження сільських, се лищних, міських рад у галузі з емельних відносин визначені статтею 12 Земельного кодекс у України, зокрема це: розпоря дження землями територіальн их громад; передача земельни х ділянок комунальної власно сті у власність громадян та ю ридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земел ьних ділянок у користування із земель комунальної власно сті відповідно до цього Коде ксу та інше.

Згідно ч.1 ст. 122 Земельного ко дексу України сільські, сели щні, міські ради надають земе льні ділянки у постійне кори стування юридичним особам із земель комунальної власност і відповідних територіальни х громад для всіх потреб.

Згідно ч. 1 ст. 123 Земельного ко дексу України надання земель них ділянок державної або ко мунальної власності у корист ування здійснюється на підст аві рішень органів виконавч ої влади або органів місцево го самоврядування.

Відповідно до ч. 1 статті 124 Зе мельного кодексу України, пе редача в оренду земельних ді лянок, що перебувають у держа вній або комунальній власнос ті, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шл яхом укладення договору орен ди земельної ділянки.

Згідно з частиною 2 статті 125 Земельного кодексу України, право на оренду земельної ді лянки виникає після укладенн я договору оренди і його держ авної реєстрації. Право орен ди землі оформляється догово ром, який реєструється відпо відно до закону - частина 2 ст атті 126 Земельного кодексу Укр аїни.

Згідно ч. 1 статті 15 Закону Ук раїни "Про оренду землі" істот ними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (місце р озташування та розмір земель ної ділянки); строк дії догово ру оренди; орендна плата із за значенням її розміру, індекс ації, форм платежу, строків, по рядку її внесення і перегляд у та відповідальності за її н есплату; умови використання та цільове призначення земел ьної ділянки, яка передаєтьс я в оренду; умови збереження с тану об'єкта оренди; умови і ст роки передачі земельної діля нки орендарю; умови повернен ня земельної ділянки орендод авцеві; існуючі обмеження (об тяження) щодо використання з емельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випад кового пошкодження або знище ння об'єкта оренди чи його час тини; відповідальність сторі н.

Статтею 792 Цивільного кодек су України визначено, що за до говором найму (оренди) земель ної ділянки наймодавець зобо в'язується передати наймачев і земельну ділянку на встано влений договором строк у вол одіння та користування за пл ату.

Згідно ст. 187 ГК України спор и, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або д оговорів, укладення яких є об ов'язковим на підставі закон у та в інших випадках, встанов лених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні с пори можуть бути предметом р озгляду суду у разі якщо це пе редбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укл асти певний господарський до говір на підставі укладеного між ними попереднього догов ору. День набрання чинності р ішенням суду, яким вирішено п итання щодо переддоговірног о спору, вважається днем укла дення відповідного господар ського договору, якщо рішенн ям суду не визначено інше.

З урахуванням викладеного , на підставі матеріалів спра ви суд приходить до висновку про те, що укладення договору оренди землі може відбувати ся в судовому порядку. При цьо му наразі вбачається, що запр опонована Договір відповід ає вимогам чинного законодав ства та не порушує прав та охо ронюваних законом інтересів сторін.

Конституція України (ст.19) вс тановлює, що правовий порядо к в Україні ґрунтується на за садах, відповідно до яких ніх то не може бути примушений ро бити те, що не передбачено зак онодавством.

Всупереч вимог ст. 4-3 та ст. 33 Г ПК України (судочинство у гос подарських судах здійснюєть ся на засадах змагальності; с торони та інші особи, які беру ть участь у справі, обґрунтов ують свої вимоги і заперечен ня поданими суду доказами; ко жна сторона повинна довести ті обставини, на які вона поси лається як на підставу своїх вимог і заперечень) відповід ач доказів на спростування в икладених обставин не надав. У зв' язку з цим суд приходит ь до висновку про наявність у справі достатніх правових п ідстав для задоволення позов них вимог у повному обсязі.

Суд зауважує, що обраний поз ивачем спосіб відповідає нор мі абзацу 11 ч. 2 ст. 20 ГК України, я ким передбачено такий спосіб , як установлення, зміна і при пинення господарських право відносин. З урахуванням цьог о до спірних правовідносин с торін застосовується і загал ьний спосіб захисту права, пе редбачений 11 ч. 2 ст. 20 ГК України і спеціальний спосіб захист у права, визначений ст.187 ГК Укр аїни.

Згідно ст.43 ГПК України госп одарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім перекона нням, що ґрунтується на всебі чному, повному і об' єктивно му розгляді в судовому проце сі всіх обставин справи в їх с укупності, керуючись законом .

Відповідно до вимог ст. 32 ГПК України: доказами у справі є б удь-які фактичні дані, на підс таві яких господарський суд у визначеному законом поряд ку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яки х ґрунтуються вимоги і запер ечення сторін, а також інші об ставини, які мають значення д ля правильного вирішення гос подарського спору.

Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни, кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог та заперечень.

Зважаючи на вищевикладені обставини справи в їх сукупн ості, а також виходячи з систе много аналізу норм діючого з аконодавства, суд дійшов вис новку про наявність у справі достатніх правових підстав для визнання позовних вимог законними, обґрунтованими і такими, що підлягають задово ленню.

Вирішуючи питання розподі лу судових витрат суд керуєт ься ст. 49 ГПК України. У спорах, що виникають при виконанні д оговорів та з інших підстав д ержавне мито покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Суми, які підлягають сплаті з а проведення судової експерт изи, послуги перекладача, адв оката, витрати на інформацій но-технічне забезпечення суд ового процесу та інші витрат и, пов'язані з розглядом справ и, покладаються: при задоволе нні позову - на відповідача; пр и відмові в позові - на позивач а; при частковому задоволенн і позову - на обидві сторони пр опорційно розміру задоволен их позовних вимог. Проте, оскі льки позивач не наполягає на стягненні з відповідача суд ових витрат суд залишає їх за позивачем.

Враховуючи викладене та ке руючись ст. ст. 13, 14, 142-145 Конституц ії України, статтями 3, 12, 17, 84, 93, 122, 124, 125, 126, 134 Земельного кодексу Укра їни, ст.ст. 6, 15, 16 Закону України "П ро оренду землі", ст.ст. 373 Цивіл ьного кодексу України, ст. 207 Го сподарського кодексу Україн и, ст.ст. 26, 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Укр аїні", ст.ст. 1, 4, 12, 22, 32, 33, 38, 43, 44, 49, 79, ст.ст. 8 2-85, 115 Господарського процесуал ьного кодексу України, суд,- < Текст >

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити по вністю.

1. Визнати за Приватним підп риємством "Північ-2006" (63700, Харків ська область, Дворичанський район, с. Токарівна, вул. Миру, 9, код ЄДРПОУ 34017017) право на оренд у земельних ділянок площею 162, 6045 га, за кадастровими номерам и:6321885000:01:001:0003,6321885000:01:001:0004, 6321885000:01:001:0005, 6321885000:01:001:0006, 6321885000:01:001:0007, 6321885000:01:001:0008, 6321885000:01:001:0009, 6321885000:01:001:0010, 63 21885000:01:001:0011, 6321885000:01:001:0012, 6321885000:01:001:0013, 6321885000:01:001:0014, 63 21885000:01:001:0015, 6321885000:01:001:0016, 6321885000:01:001:0017, 6321885000:01:001:0018, 6321 885000:01:001:0019, 6321885000:01:001:0020, 6321885000:01:001:0021, 6321885000:01:001:0022, 63218850 00:01:001:0023, 6321885000:01:001:0024, 6321885000:01:001:0025, 6321885000:01:001:0026, 63218850 00:01:001:0027, 6321885000:01:001:0028, 6321885000:01:001:0029, 6321885000:01:001:0030, 6321885000:0 1:001:0031, 6321885000:01:001:0032, 6321885000:01:001:0033, 6321885000:01:001:0034, 6321885000:01:00 1:0069, що знаходяться на територі ї Рідкодубківської сільсько ї ради Дворічанського району Харківської області за межа ми населених пунктів строком на 10 років , на умовах типового договору оренди землі , затве рдженого Кабінетом Міністрі в України.

2. Зобов'язати Дворічанську районну державну адміністра цію Харківської області (62702, с мт Дворічна, вул. Радянська, 8, к од ЄДРПОУ 04059579) укласти та підпи сати з Приватним підприємств ом «Північ-2006» (63700, Харківська о бласть, Дворичанський район, с. Токарівна, вул. Миру, 9, код ЄД РПОУ 34017017) договір оренди земе льних ділянок площею 162,6045 га , за кадастровими номерами:6321885000:01:001 :0003,6321885000:01:001:0004, 6321885000:01:001:0005, 6321885000:01:001:0006, 6321885000:01:001:00 07, 6321885000:01:001:0008, 6321885000:01:001:0009, 6321885000:01:001:0010, 6321885000:01:001:0011, 6321885000:01:001:0012, 6321885000:01:001:0013, 6321885000:01:001:0014, 6321885000:01:001:0015, 6321885000:01:001:0016, 6321885000:01:001:0017, 6321885000:01:001:0018, 6321885000:01:001:0019, 63 21885000:01:001:0020, 6321885000:01:001:0021, 6321885000:01:001:0022, 6321885000:01:001:0023, 632188 5000:01:001:0024, 6321885000:01:001:0025, 6321885000:01:001:0026, 6321885000:01:001:0027, 632188 5000:01:001:0028, 6321885000:01:001:0029, 6321885000:01:001:0030, 6321885000:01:001:0031, 6321885000 :01:001:0032, 6321885000:01:001:0033, 6321885000:01:001:0034, 6321885000:01:001:0069, що зн аходяться на території Рідко дубківської сільської ради Д ворічанського району Харків ської області за межами насе лених пунктів, підписати дор овір оренди та всі додатки до ньогоЮ, акт приймання переда чі земельних ділянок, за наст упними умовами:

ДОГОВІР ОРЕНДИ ЗЕМЛІ

смт. Дворічна " " 2011 року

Орендодавець - Дворічанськ а районна державна адміністр ація, в особі Радькова Сергія Миколайовича, який діє на під ставі ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністра ції" та частини 12 Перехідних п оложень Земельного кодексу, з одного боку та

Орендар - Приватне підприєм ство «Північ-2006», в особі дирек тора Кураїна М.В., який діє на п ідставі Статуту, з другого, ук лали цей договір про нижчена ведене:

Предмет договору

1.Орендодавець, на підставі розпорядження Дворічансько ї районної державної адмініс трації № 197 від 27.05.2008р. «Про дозві л на розробку технічної доку ментації щодо встановлення м еж земельних ділянок в натур і (на місцевості) для надання н а умовах оренди ГІП «Північ-200 6» на території Гідкодубівсь кої сільської ради» надає, а о рендар приймає в строкове пл атне користування земельні д ілянки - із земель не витребув аних сертифікатів сільськог осподарського призначення, щ о перебувають у запасі, які зн аходиться на території Гідко дубівської сільської ради Дв орічанського району Харківс ької області за межами насел ених пунктів.

Об'єкти оренди

2.В оренду передасться земел ьні ділянки, загальною площе ю: рілля - 162,6045 га.

З.На земельних ділянках нем ає об'єктів нерухомого майна , а також інших об'єктів інфрас труктури.

4.Земельні ділянки передают ься в оренду без об'єктів неру хомого майна, а також інших об 'єктів інфраструктури.

5.Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1 1 721,6 гри. за 1 га землі станом на 01.01.2011р.

6.Орендодавцеві невідомі не доліки земельної ділянки, як а передається в оренду, що мож уть перешкоджати її ефективн ому використанню за цільовим призначенням.

7.Інші особливості об'єкта о ренди, які можуть вплинути на орендні відносини - немає.

Строк дії договору

8.Договір укладено на десять років. Після закінчення стро ку договору орендар має пере важне право поновлення ного на новий строк. У цьому разі ор ендар повинен не пізніше ніж за 90 днів до закінчення строк у дії договору повідомити пи сьмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Орендна плата

9.Орендна плата вноситься ор ендарем у грошовій формі на р ахунок Дворічанської районн ої державної адміністрації, в розмірі 3 % від нормативної г рошової оцінки земельної діл янки, в сумі 57179,52 грн. на рік.

10.Обчислення розміру орендн ої плати за землю здійснюєть ся з урахуванням індексації.

11.Орендна плата вноситься щ омісячно, протягом 30 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного місяця.

12.Розмір орендної плати пер еглядається не частіше одног о разу на рік у разі:

- зміни умов господарю вання, передбачених договоро м;

- зміни розмірів земел ьного податку , підвищення ці н, тарифів, у тому числі внаслі док інфляції;

- погіршення стану оре ндованої земельної не з вини орендаря, що підтверджено

документами;

- в інших випадках, пере дбачених законом.

13. У разі невнесення орендно ї плати у строки, визначені ци м договором, справляється пе ня у розмірі 0,1 % несплаченої су ми за кожний день прострочен ня.

Умови використання земель ної ділянки

14.Земельна ділянка передаєт ься в оренду для ведення това рного сільськогосподарсько го виробництва.

15.Цільове призначення земел ьної ділянки - землі сільсько господарського призначення .

16.Умови збереження стану об 'єкта оренди - забороняється с амовільна забудова земельно ї ділянки, використання пров одити з дотриманням вимог чи нного законодавства.

Умови і строки передачі зем ельної ділянки в оренду

17 Передача земельної ділянк и в оренду здійснюється з роз робленням проекту землеустр ою щодо її відведення.

Організація розроблення п роекту і витрати, пов'язані з ц им, покладаються на орендаря .

18.Інші умови передачі в орен ду - надану земельну ділянку о рендар повинен використовув ати за її цільовим призначен ням, з дотриманням санітарни х та екологічних вимог. Перед ача земельної ділянки в субо ренду можлива лише за письмо вої згоди орендодавця. У разі використання земель для орг анізації під'їзду з існуючої автодороги, обов'язково укла сти договір сервітуту на пра во проїзду до своєї земельно ї ділянки з власником або кор истувачем земель.

19 Передача земельної д ілянки орендарю здійснюєтьс я у 7-денний термін після

де ржавної реєстрації цього дог овору за актом її приймання - п ередачі.

Умови повернення земельно ї ділянки

20 Після припинення дії договору орендар повертає о рендодавцеві земельну ділян ку у стані, не гіршому порівня но з тим. у якому він одержав ї ї в оренду.

Орендодавець, у разі погірш ення корисних властивостей о рендованої земельної ділянк и, пов'язаних із зміною її стан у, мас право на відшкодування збитків у розмірі, визначено му сторонами. .Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмі р відшкодування збитків, спі р розв'язується у судовому по рядку.

21.Здійснені орендарем без з годи орендодавця витрати на поліпшення орендованої земе льної ділянки, які неможливо відокремити без заподіяння шкоди цій ділянці, не підляга ють відшкодуванню.

22. Поліпшення стану земельн ої ділянки, проведені оренда рем за письмовою згодою з оре ндодавцем землі, також не під лягають відшкодуванню.

23.Орендар мас право на відшк одування збитків, заподіяних внаслідок невиконання оренд одавцем зобов'язань, передба чених цим договором.

Збитками вважаються:

фактичні втрати, яких оренд ар зазнав у зв'язку з невикона нням або неналежним виконанн ям умов договору орендодавце м, а також витрати, які орендар здійснив або повинен здійсн ити для відновлення свого по рушеного права;

доходи, які орендар міг би р еально отримати в разі належ ного виконання орендодавцем умов договору.

24.Розмір фактичних витрат о рендаря визначається на підс таві документально підтверд жених даних.

Обмеження (обтяження) що/Ю в икористання земельної ділян ки

25.Па орендовану земельну ді лянку не встановлено обмежен ня (обтяження) та інших прав тр етіх осіб.

26.Передача в оренду земельн ої ділянки не є підставою для припинення або зміни обмеже нь (обтяжень) та інших прав тре тіх осіб.

Інші права та обов'язки стор ін

27.Права орендодавця:

вимагати від орендаря вико ристання земельної ділянки з а її цільовим призначенням, з гідно з цим договором;

вимагати дотримання еколо гічної безпеки землекористу вання та збереження родючост і ґрунтів, додержання держав них стандартів, норм і правил ;

вимагати дотримання режи му водоохоронних зон, при бережних захисних смуг, зо н санітарної охорони, саніт арно-захисних зон, зон особ ливого режиму використання з емель та територій, які особл иво охороняються;

вимагати своєчасного внес ення орендної плати

вимагати вільного доступу до переданої в оренду земель ної ділянки для контролю за д одержанням орендарем умов до говору

28. Обов'язки орендодавц я:

передати в користування зе мельну ділянку у стані, що від повідає умовам договору орен ди;

при передачі земельної діл янки в оренду забезпечувати відповідно до закону реаліза цію прав третіх осіб щодо оре ндованої земельної ділянки;

не вчиняти дій, які б перешк оджали орендареві користува тися орендованою земельною д ілянкою;

відшкодувати орендарю кап італьні витрати, пов'язані з п оліпшенням стану об'єкта оре нди, яке проводилося орендар ем за згодою орендодавця;

попередити орендаря про ос обливі властивості та недолі ки земельної ділянки, які в пр оцесі її використання можуть спричинити екологічно небез печні наслідки для довкілля або призвести до погіршення стану самого об'єкта оренди.

29. Права орендаря:

самостійно господарювати на землі з дотриманням умов ц ього договору зводити в уст ановленому законодавством порядку виробничі, культурн о-побутові будівлі і споруди , закладати багаторічні наса дження

здійснювати будівництво в одогосподарських споруд та м еліоративних систем одержув ати доходи

30. Обов'язки орендаря:

приступити до використанн я земельної ділянки у строки , передбачені договором вико нувати встановлені щодо зем ельної ділянки обмеження (об тяження) в обсязі,

передбаченому законом та ц им договором

дотримуватися режиму прир одоохоронного використання земель

в п'ятиденний строк подати к опію договору органу державн ої податкової служби

Ризик випадкового знищенн я або пошкодження об'єкта оре нди чи його частини несе орен дар.

31. У разі прострочення установлених договором орен ди землі строків передачі об 'єкту оренди ризик його випад кового прострочення несе сто рона ,яка допустила простроч ення.

Страхування об'єкта оренди

32. Згідно з цим договор ом об'єкт оренди не підлягає с трахуванню на

весь період дії цього договору.

Зміна умов договору і припи нення його дії

33. Зміна умов договору здійснюється у письмовій фор мі за взаємною згодою

стор ін. У разі не/досягнення згоди щодо зміни умов договору спі р розв'язується у

судовому порядку.

34 Дія договору припиняється у разі:

закінчення строку, на який й ого було укладено; придбання орендарем земельної ділянки у власність;

викупу земельної ділян ки для суспільних по треб або примусового ві дчуження земельної діля нки з мотивів суспільн ої необхідності в поряд ку, встановленому законом;

ліквідації юридичної особ и-орепдаря.

Договір припиняється тако ж в інших випадках, передбаче них законом.

35. Дія договору припиня ється шляхом його розірвання за:

взаємною згодою сторін;

рішенням суду па вимогу однієї із сторін у насл ідок невиконання другою сто роною обов'язків, передбач ених договором, та внаслі док випадкового знищення, пошкодження орендованої зем ельної ділянки, яке істотно п ерешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визна чених законом.

36. Розірвання договору оренди землі в одностороннь ому порядку не допускається.

37. Перехід права власно сті на орендовану земельну д ілянку до другої особи, а так ож реорганізація юридично ї особи-орепдаря не є пі дставою для зміни умов або р озірвання договору. Реоргані зація юридичної особи-оренда ря тягне внесення змін до дог овору. Перехід права власнос ті на будівлі і споруди на зем ельній ділянці є підставою д ля розірвання договору та ук ладення нового договору з вл асником майна.

Відповідальність сторін з а невиконання або неналежне виконання договору

38. За невиконання або н еналежне виконання договору сторони несуть

відповіда льність відповідно до закону та цього договору.

39. Сторона, яка порушил а зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо в она доведе, що це порушення ст алося не з її вини.

Прикінцеві положення

40. Цей договір набирає чинності після підписання ст оронами та його державної ре єстрації.

Цей договір укладено у чоти рьох примірниках, що мають од накову юридичну силу, один з я ких знаходиться в орендодавц я, другий - в орендаря, третій - в органі, який провій його держ авну реєстрацію, четвертий - у відповідному органі земельн их ресурсів.

Невід'ємними частинами дог овору с: план (схема) земельної ділянки;

кадастровий план земель ної ділянки з відображення м обмежень (обтяжень) у вико ристанні та встановлених зем ельних сервітутів;

акт визначення меж земел ьної ділянки в нагурі (на місцевості); акт приймання-пе редачі об'єкта оренди; проект відведення земельної ділянк и.

Реквізити сторін

Орендодавець

Дворічанська районна держ авна адміністрація Харківсь кої області

Місцезнаходження:

62702, Харківська обл., смт. Дворі чна, вул. Радянська,буд.8

Ідентифікаційний код - 04059579

Орендар

Приватне підприємство «Пі вніч-2006»

Місцезнаходження:

63700, Харківська обл., Дворічаи ський район, с. Гокарівка, вул. . Миру, буд. 9

Ідентифікаційний код - 34017017

Договір зареєстрований (н азва органу державної реєстр ації за місцем розташування земельної ділянки)

про що у Державному реєс трі земель вчинено запис від

" " 2011 р. за N

МП (підпис) (ініціали та пр ізвище посадової особи, яка п ровела державну реєстрацію)

Суддя (підпис< Текст > Буракова А.М.

Повний текст рішення по с праві 5023/8486/11 складено та підпис ано 02.12.2011 року.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення30.11.2011
Оприлюднено21.12.2011
Номер документу19977785
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5023/8486/11

Ухвала від 15.11.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 23.03.2012

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Івакіна В.О.

Рішення від 30.11.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 07.11.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 13.10.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні