КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 листопада 2011 року 2а-5150/11/1070
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого –судді Лисенко В.І.,
за участю секретаря судового засідання Совича О.І.,
представника позивача : не з’явився,
представника відповідача: не з’явився,
третьої особи: не з’явилась,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Сквирської міжрайонної державної податкової інспекції в Київській області
до
третя особа
товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Енергія»,
державний реєстратор Сквирської районної державної адміністрації Київської області,
про
визнання протиправним рішення та зобов’язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
Сквирська міжрайонна державна податкова інспекція в Київській області (надалі –позивач) звернулась до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Енергія» (надалі –відповідач), третя особа - державний реєстратор Сквирської районної державної адміністрації Київської області про визнання протиправним рішення відповідача від 23.03.2011 №2 про зміну місцезнаходження юридичної особи, скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Енергія" за №1 174 105 0001 008453 від 25.03.2011, скасування запису про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Енергія", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за №1 174 107 0002 008453 від 23.03.2011; зобов'язання державного реєстратора Сквирської райдержадміністрації внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Енергія" та внести зміни до відомостей про юридичну особу - товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Енергія", що не пов'язані зі змінами в установчих документах та зняти його з обліку.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2011 провадження у справі закрито у частині визнання протиправним рішення відповідача від 23.03.2011 №2 про зміну місцезнаходження юридичної особи.
Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що власник приватного підприємства ТОВ «Еко-Енергія»прийняв рішення про зміну місцезнаходження підприємства. Державним рестратором, на підставі поданих документів, 25.03.2011 внесено запис державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи і запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов’язані зі змінами в установчих документах та зазначено місцезнаходження юридичної особи: вул. Гагаріна, 28, с. Оріховець, Сквирський район, Київська обл., 09044. Проте, працівниками ГВПМ Білоцерківської ОДПІ, під час виїзду за юридичною адресою відповідача з метою встановлення фактичного місцезнаходження платника податків, виявлено відсутність ТОВ «Еко-Енергія»за вказаною адресою. Таким чином, позивач дійшов висновку, що зміни до установчих документів та реєстраційна картка, що подавалися державному реєстратору Вінницької міської ради, містили неправдиві відомості стосовно місцезнаходження відповідача. На думку позивача, оскільки ТОВ «Еко-Енергія»фактично юридичної адреси не змінювало, а відомості про таку зміну внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, то зазначене позбавляє можливості органи податкової служби можливості здійснювати контроль за господарською діяльністю такого платника. Позивач зазначив, що це, у свою чергу, може призвести до ухилення підприємства від сплати податків, зборів та інших загальнообов’язкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів, завдати шкоди інтересам держави.
Відповідач відзиву на позовну заяву, заперечень проти позову, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надіслав.
У судове засідання представники позивача, відповідача та третя особа, повідомлені належним чином про дату, час та місце судового засідання, не з’явились, про причини неявки суд не повідомили. Від представника позивача та третьої особи до суду надійшли клопотання про розгляд справи за їхньої відсутності.
Відповідно до частини другої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи, у зв’язку з чим, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін та за наявними матеріалами у справі.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, з таких підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Еко-Енергія»(код ЄДРПОУ –37028414) є юридичною особою, що зареєстрована 26.03.2010 Виконавчим комітетом Вінницької міської ради, 01.04.2011 взято на облік Сквирською районною державною адміністрацією Київської області у зв’язку зі зміною місцезнаходження. Основним видом діяльності відповідача за КВЕД є виробництво інших машин та устаткування загального призначення.
У березні 2011 року власниками ТОВ «Еко-Енергія»прийнято рішення про зміну адреси товариства, що підтверджується копією протоколу зборів учасників ТОВ «Еко-Енергія»від 23.03.2011 №2.
Уповноваженою особою ТОВ «Еко-Енергія»25.03.2011 державному реєстратору виконавчого комітету Вінницької міської ради подано документи для проведення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов’язані із змінами в установчих документах, а також для проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, які стосувалися зміни місцезнаходження юридичної особи.
Державним реєстратором виконавчого комітету Вінницької міської ради 25.03.2011 вчинено запис державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за № 1 174 105 0001 008453 і запис про реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу –ТОВ «Еко-Енергія», що не пов’язані зі змінами в установчих документах за № 1 174 105 0001 008453 та зазначено місцезнаходження юридичної особи.
29 березня 2011 року відповідача знято з обліку у виконавчому комітеті Вінницької міської ради.
01 квітня 2011 року ТОВ «Еко-Енергія»взято на облік Сквирською районною державною адміністрацією Київської області у зв’язку зі зміною місцезнаходження.
31 травня 2011 року працівниками ГВПМ Білоцерківської ОДПІ у порядку здійснення заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження платника податків здійснено виїзд за юридичною адресою відповідача: Київська область, Сквирський район, с. Оріховець, вул. Гагаріна,28. У результаті виїзду встановлено відсутність відповідача за зазначеною адресою, що підтверджується актом від 31.05.2011 (а.с. 13).
У результаті проведення співробітниками податкової міліції перевірки відповідності відомостей, зазначеним в реєстраційній картці, фактичному місцезнаходженню ТОВ «Еко-Енергія», оформлена довідка про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 12.05.2011 №516/7/29-010.
Державному реєстратору Сквирської районної державної адміністрації Київської області направлено повідомлення від 12.07.2011 № 708/9/29-001 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
Згідно отриманих відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 26.10.2011, державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації Київської області 25.08.2011 внесено запис щодо відсутності юридичної особи –ТОВ «Еко-Енергія»за вказаною адресою.
За таких обставин, позивач вважає здійснення третьою особою державної реєстрації змін до установчих документів товариства не правомірними, оскільки такі дії реєстратора позбавили позивача можливості здійснювати податковий контроль за господарською діяльністю платника податків –ТОВ «Еко-Енергія», що може призвести до ухилення підприємства від сплати податків, зборів та інших загальнообов’язкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів, завдати шкоди інтересам держави.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини першої статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»(надалі –Закон) відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно зі статтею 29 цього Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Доказів щодо недотримання державним реєстратором вищевказаних вимог закону позивач суду не надав.
Думку позивача, що дії державного реєстратора позбавили позивача можливості здійснювати податковий контроль за господарською діяльністю платника податків –ТОВ «Еко-Енергія», що може призвести до ухилення підприємства від сплати податків, зборів та інших загальнообов’язкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів, завдати шкоди інтересам держави, суд вважає помилковою, оскільки дії відповідача не містять складу правопорушення та не спричиняють негативних економічних наслідків для позивача і не завдають майнової шкоди інтересам держави.
Тому з урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що здійснюючи державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством.
Статтею 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»передбачені підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а саме: постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи. У день набрання законної сили судовим рішенням суд надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Однак, позивач не вказав у позовній заяві підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Еко-Енергія», визначених статтею 31 названого Закону. Обґрунтовуючи свої позовні вимоги, позивач посилався лише на протиправність дій товариства щодо подачі державному реєстратору неправдивих даних, а тому вважав дану обставину достатньою для задоволення позовних вимог.
Крім того, у відповідності до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України щодо обов’язку доведення обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги, позивач не надав копію судового рішення про скасування рішення засновників (учасників) товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Енергія»про внесення змін до її установчих документів, а тому суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову.
Відповідно до пункту 67.2. статті 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Таким чином, позивач скористався правом на звернення до суду і його право не може бути обмежене, а заявлена позивачем вимога розглянута судом по суті, однак з урахуванням вищевикладеного, підстави для задоволення позову відсутні.
Таким чином, суд дійшов висновку, що в діях відповідача та третьої особи відсутній склад правопорушення, а тому вимоги про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Енергія" за №1 174 105 0001 008453 від 25.03.2011, скасування запису про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Енергія", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за №1 174 107 0002 008453 від 23.03.2011; зобов'язання державного реєстратора Сквирської райдержадміністрації внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Енергія" та внести зміни до відомостей про юридичну особу - товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Енергія", що не пов'язані зі змінами в установчих документах та зняти його з обліку є необґрунтованими, у зв’язку з чим адміністративний позов задоволенню не підлягає.
Згідно з частиною першою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Оскільки відповідачем не було надано суду доказів про понесення ним судових витрат, то судові витрати стягненню з державного бюджету на користь відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 –163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
п о с т а н о в и в:
У задоволенні адміністративного позову - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки встановленими статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Лисенко В.І.
Постанова у повному обсязі виготовлена 02 грудня 2011 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2011 |
Оприлюднено | 22.12.2011 |
Номер документу | 19990320 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лисенко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні