Постанова
від 10.11.2011 по справі 2а-11346/11/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 листопада 2011 р. Справа №2а-11346/11/0170/3

(12:53) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуюч ого судді Шкляр Т.О., при секре тарі Желудковій О.О., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву

за позовом Заступника про курора АР Крим

до Чорноморської районно ї ради

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідач а - Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-в иробниче підприємство "Шельф "

про скасування рішення

за участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_2, до в.,

від відповідача - не з'явивс я,

від третьої особи - не з'явив ся.

Суть справи:

Заступник прокурора АР Кри м звернувся до Окружного адм іністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Чорноморської районної р ади про скасування рішення 12-ї сесії 5-го скликання від 19.01.2007 р. № 150 щодо вирішення вважати бу дівництво ТОВ "НПП "Шельф" цеху по виготовленню матеріалів та товарів народного вжитку на землях запасу Новосельськ ої селищної ради Чорноморськ ого району об'єктом, пов'язани м з обслуговуванням мешканці в громади Чорноморського рай ону.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 16.09.11 р. відкрито провадження в а дміністративній справі, залу чено до участі у справі у якос ті третьої особи, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору, на стороні відпові дача Товариство з обмеже ною відповідальністю "Науков о-виробниче підприємство "Ше льф", справу призначено до суд ового розгляду.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на доводи, викладені в позовній заяві, основні з яких такі, що оскаржуване рішення винесен о всупереч вимогам чинного з аконодавства з огляду на від сутність об'єктивних причин соціально-економічного обґр унтування потреб територіал ьної громади розміщенні цеху будівельних матеріалів ТОВ "НПП "Шельф".

Відповідачем надані письм ові заперечення проти позову за тих підстав, що при прийнят ті оскаржуваного рішення від повідачем дотримані вимоги ч инного законодавства Україн и.

Третьою особою надані пись мові пояснення за позовом, зг ідно яких третя особа запере чує проти позовних вимог, пос илаючись на те, що оскаржуван им рішенням земельну ділянку надано у зв'язку з проведення м третьої особи діяльності, п ов'язаної з обслуговуванням жителів району, про що відпов ідачу було надане відповідне технічно-економічне обґрунт ування доцільності будівниц тва та експлуатації цеху по в иробництву тротуарної плитк и (а.с.44).

У судовому засіданні предс тавник прокуратури позовні в имоги підтримав, просив позо в задовольнити у повному обс язі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився , про час, дату та місце судово го засідання повідомлений на лежним чином. Доказів поважн ості причин відсутності у су довому засіданні на адресу с уду не надіслав.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явивс я, про час, дату та місце судов ого засідання повідомлений н алежним чином.

Враховуючи вищезазначене, з урахуванням принципу розу мності строку розгляду адмін істративних справ за ст. 122 КАС України, керуючись ст. 128 КАС Ук раїни, суд вирішив за можливе розглянути справу за відсут ності представників відпові дача та третьої особи, на підс таві наявних доказів.

Вивчивши матеріали справи , заслухавши представника пр окуратури, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукуп ності, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 К АС України, згідно з якими виз начальним критерієм віднесе ння справи до справ адмініст ративної юрисдикції є наявн ість стороною у справі суб'єк та владних повноважень та ви конання ним у спірних віднос инах владних управлінських ф ункцій у сфері публічно-прав ових відносин, дана справа є с правою адміністративної юри сдикції.

19.01.2007 р. Чорноморською районн ою радою 12-ї сесії 5-го скликанн я прийнято рішення № 150, згідно якого за результатами розгл яду клопотання ТОВ "НПП "Шельф " (а.с.24), з урахуванням потреби ж ителів територіальної грома ди району в будівельних мате ріалах, у наданні високотехн ологічних та науковоємних по слуг в процесі будівництва т а капітального ремонту водян их скважин, будівництво цеху з виготовлення будівельних матеріалів і товарів народно го вжитку на землях запасу Но восельської сільської ради Ч орноморського р-ну визнано о б'єктом, пов'язаним з обслугов уванням мешканців територіа льних громад Чорноморського р-ну (а.с.5).

04.08.11 р. Прокуратурою АР Крим п ринесено протест вих№ 05/4-1468вих -11 на рішення Чорноморської ра йонної ради № 150 від 19.01.07 р. про ск асування останнього з огляду на відсутність вивчення соц іально-економічних та статис тичних обґрунтувань необхід ності у територіальної грома ди потреб щодо розміщення ко мерційної організації з виро бництва будівельних матеріа лів та фактичну передачу зем ельної ділянки ТОВ "НПП "Шельф " для задоволення власних пот реб підприємства (а.с.7).

02.09.11 р. рішенням 13-ї сесії 6-го ск ликання № 161 Чорноморська райо нна рада відхилила протест п рокуратури від 04.08.11 р. вих№ 05/4-1468ви х-11 (а.с.8).

З матеріалів справи вбачає ться, що Товариство з обме женою відповідальністю "Наук ово-виробниче підприємство " Шельф" (ЄДРПОУ 34533462) зареєстрова но Чорноморською районною де ржавною адміністрацією АР Кр им 19.12.2006 р. за адресою місцезнах одження: 96400, АР Крим, Чорноморс ький р-н, смт. Чорноморське, ву л. Поштова, буд. 53, про що видано свідоцтво про державну реєс трацію серії А00 № 516798 (а.с.9).

30.06.2009 р. Чорноморською райдер жадміністрацією та ТОВ "НПП "Ш ельф" укладено договір оренд и землі № 44, згідно п.1 якого ТОВ "НПП "Шельф" приймає у строков е платне користування земель ну ділянку площею 2,00 га для буд івництва та обслуговування ц еху по виготовленню будівель них матеріалів та товарів на родного споживання, пов'язан ого з обслуговуванням жителі в територіальних громад Чорн оморського району, розташова ну за межами населених пункт ів на території Новосельсько ї сільської ради Чорноморськ ого району АР Крим (а.с.47).

17.01.2007 р. ТОВ "НПП "Шельф" вихід.№ 0 4 надало відповідачу технічн о-економічне обґрунтування б удівництва цеху з виробництв а тротуарної плитки, згідно я кого створення цеху дозволит ь створити нові робочі місця , оперативність постачання б удівельних організацій, прив атних та юридичних осіб, що ку пують продукцію для власних потреб (а.с.26).

Ст. 140 Конституції України вс тановлює, що місцеве самовря дування є правом територіал ьної громади - мешканців села , селища, міста - самостійно ви рішувати питання місцевого значення в рамках Конституц ії і законів України. Місцеве самоврядування здійснюєтьс я територіальною громадою у порядку, встановленому закон ом, як безпосередньо, так і чер ез органи місцевого самовряд ування: сільські, селищні, міс ькі ради і їх органи.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 2 Закону України "Про місцеве самовря дування" № 280 від 21.05.1997 р. місцеве с амоврядування в Україні - це г арантоване державою право та реальна здатність територіа льної громади - жителів села ч и добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кі лькох сіл, селища, міста - само стійно або під відповідальні сть органів та посадових осі б місцевого самоврядування в ирішувати питання місцевого значення в межах Конституці ї і законів України.

Місцеве самоврядування зд ійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сі льські, селищні, міські ради т а їх виконавчі органи, а також через районні та обласні рад и, які представляють спільні інтереси територіальних гро мад сіл, селищ, міст.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 5, ч. 2 с т. 10 Закону України "Про місцев е самоврядування" районні та обласні ради представляють спільні інтереси територіал ьних громад сіл, селищ, міст у межах повноважень, визначени х Конституцією України, цим т а іншими законами, а також пов новажень, переданих їм сільс ькими, селищними, міськими ра дами, та входять до системи мі сцевого самоврядування.

Статтею 143 Конституції Укра їни визначено, що територіал ьні громади села, селища, міст а безпосередньо або через ут ворені ними органи місцевого самоврядування управляють м айном, що є в комунальній влас ності: затверджують програми соціально-економічного та к ультурного розвитку і контро люють їх виконання; вирішуют ь інші питання місцевого зна чення, віднесені законом до ї хньої компетенції.

Обласні та районні ради зат верджують програми соціальн о-економічного та культурног о розвитку відповідних облас тей і районів та контролюють їх виконання; затверджують р айонні і обласні бюджети, які формуються з коштів державн ого бюджету для їх відповідн ого розподілу між територіал ьними громадами або для вико нання спільних проектів та з коштів, залучених на договір них засадах з місцевих бюдже тів для реалізації спільних соціально-економічних і куль турних програм, та контролюю ть їх виконання; вирішують ін ші питання, віднесені законо м до їхньої компетенції.

Відповідно до п.п. 16, 19 ч. 1 ст. 43 За кону України "Про місцеве сам оврядування" виключно на пле нарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються та кі питання як затвердження п рограм соціально-економічно го та культурного розвитку в ідповідно району, області, ці льових програм з інших питан ь, заслуховування звітів про їх виконання.

Відповідно до п. "в" ч. 3 ст. 122 Зем ельного кодексу України райо нні державні адміністрації н а їх території надають земел ьні ділянки із земель держав ної власності у постійне кор истування юридичним особам у межах сіл, селищ, міст районно го значення для всіх потреб т а за межами населених пункті в для будівництва об'єктів, по в'язаних з обслуговуванням ж ителів територіальної грома ди району (шкіл, закладів куль тури, лікарень, підприємств т оргівлі тощо), крім випадків, в изначених частиною сьомою ці єї статті.

З матеріалів справи вбачає ться, що ТОВ "НПП "Шельф" надало Чорноморській районній раді клопотання про сприяння в на данні земельної ділянки оріє нтовною площею 2,00 га з земель з апасу Новосельської сільськ ої ради, що прилягає до терито рії порту Чорноморськ, для бу дівництва об'єкта, що забезпе чує надання послуг підприємс твам Чорноморського району, признання статусу об'єкта не обхідного для обслуговуванн я жителів громади району (а.с.2 4).

В обґрунтування клопотанн я ТОВ "НПП "Шельф" посилається на те, що предметом діяльност і його є надання комплексу ви сокотехнологічних та науков оємних послуг в процесі буді вництва та капітального ремо нту водяних скважин, виробни цтво товарів народного вжитк у, виготовлення цегли з відхо дів виробництва, виготовленн я плитки утеплення будинків, виготовлення тротуарних пли т та інш.

В контексті законодавства України про місцеве самовря дування, на підставі аналізу сутності інститута територі альної громади випливає, що е фективність реалізації інте ресів територіальної громад и органами місцевого самовря дування пропорційна рівню ро звитку територіальної грома ди, в тому числі - соціально-ек ономічного характеру. Останн є при якісному рівні успішно сті зумовлює активність інве стиційних процесів, метою як их є підвищення економічного розвитку та розвиток соціал ьної інфраструктури в тому ч ислі шляхом впровадження інн оваційних методів організац ії діяльності для задоволенн я спільних інтересів територ іальної громади.

З матеріалів справи вбачає ться, що ТОВ "НПП "Шельф" уклало із Новосельською сільською радою договір оренди землі в ід 30.06.09 р., за яким ТОВ "НПП "Шельф" приймає у строкове платне ко ристування земельну ділянку площею 2,00 га для будівництва т а обслуговування цеху по виг отовленню будівельних матер іалів та товарів народного с поживання, пов'язаного з обсл уговуванням жителів територ іальних громад Чорноморсько го району, розташовану за меж ами населених пунктів на тер иторії Новосельської сільсь кої ради Чорноморського райо ну АР Крим (а.с.47).

У вказаному договорі не вка зано, яким чином буде здійсне но обслуговування жителів те риторіальних громад Чорномо рського району та забезпечен ня соціально-економічних, ку льтурних, оздоровчих або інш их потреб останніх.

З аналізу норм законодавст ва України про місцеве самов рядування випливає, що розви ток інфраструктури територі альної громади передбачає за безпечення соціально-економ ічних, культурних, оздоровчи х або інших потреб жителів ра йону; однакове задоволення п отреб всіх без винятку жител ів відповідної територіальн ої громади.

Оскаржуваним рішенням Чор номорської районної ради № 150 від 19.01.2007 р. будівництво цеху з в иготовлення будівельних мат еріалів і товарів народного вжитку на землях запасу Ново сельської сільської ради Чор номорського р-ну визнано об'є ктом, пов'язаним з обслуговув анням мешканців територіаль них громад Чорноморського р- ну (а.с.5).

З урахуванням вищенаведен ого, п.п. 16, 19 ч. 1 ст. 43 Закону Україн и "Про місцеве самоврядуванн я", п. "в" ч. 3 ст. 122 Земельного кодек су України, об'єктом, що пов'яз аний з обслуговуванням жител ів територіальної громади ра йону, є об'єкт, який має призна чення, яке пов'язано з забезпе ченням соціально-економічни х, культурних, оздоровчих або інших потреб жителів району ; однаковим задоволенням пот реб жителів відповідної тери торіальної громади, для чого органами місцевого самовряд ування здійснюється стратег ічне планування та прогнозув ання соціально-економічного розвитку певної території, щ о супроводжується в тому чис лі складанням інвестиційног о паспорту, який відображує с оціально-економічні, культур ні, оздоровчі потреби жителі в відповідної територіально ї громади, необхідність благ оустрою та можливі інвестиці йні ризики з урахуванням хар актерних властивостей певно ї території. Це сприяє забезп еченню необхідного рівня соц іально-економічної стабільн ості, сприянню розвитку тих ф орм економічної діяльності і зайнятості, які узгоджуютьс я з існуючими ресурсними мож ливостями громади, створенню якісно нових робочих місць, п окращенню життєвих стандарт ів певної територіальної гро мади.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС Укр аїни предметом доказування є обставини, якими обґрунтову ються позовні вимоги чи запе речення або які мають інше зн ачення для вирішення справи та які належить встановити п ри ухваленні судового рішенн я у справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС Укр аїни доказами в адміністрати вному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі як их суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і запе речення осіб, які беруть учас ть у справі, та інші обставини , що мають значення для правил ьного вирішення справи. Ці да ні встановлюються судом на п ідставі пояснень сторін, тре тіх осіб та їхніх представни ків, показань свідків, письмо вих і речових доказів.

Відповідачем, третьою особ ою не надано доказів відпові дності об'єкта, будівництво я кого віднесено до об'єктів, по в'язаних з обслуговуванням ж ителів територіальних грома д Чорноморського району, кри теріям об'єкта, пов'язаного з о бслуговуванням жителів тери торіальних громад Чорноморс ького району, не надано доказ ів відповідності будівництв а вказаного об'єкту програмі соціально-економічного, кул ьтурного розвитку відповідн ого району.

Відповідачем не надано док азів того, що будівництво цех у з виготовлення будівельних матеріалів і товарів народн ого вжитку на землях запасу Н овосельської сільської ради Чорноморського р-ну є об'єкто м, пов'язаним з обслуговуванн ям мешканців територіальних громад Чорноморського район у, а саме того, що метою будівн ицтва вказаного цеху є забез печення соціально-економічн их, культурних, оздоровчих аб о інших потреб жителів район у, благоустрій відповідної т ериторії.

Позовні вимоги підлягають задоволенню.

У судовому засіданні 10.11.11 р. п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. У по вному обсязі постанову склад ено 14.11.11 р.

Керуючись ст.ст. 158, 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Визнати протиправним та с касувати рішення 12-ї сесії 5-го скликання Чорноморської рай онної ради від 19.01.2007 р. № 150.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Шк ляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.11.2011
Оприлюднено28.12.2011
Номер документу20198321
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11346/11/0170/3

Ухвала від 13.03.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Постанова від 10.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні