ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
07 грудня 2011 р.
Справа №2а-13520/11/0170/18
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Панова О.І., при секретарі Гнаткрко І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмир"
про стягнення 1024,00 грн.
представники сторін: не з'явились.
Суть спору: Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з відповідача заборгованості у розмірі 1024,00 грн.
Ухвалами суду від 02.11.11 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Позивач явку свого представника у судове засідання, яке відбулось 07.12.11 року, не забезпечив, про день, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, 01.12.11 року від нього надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, у зв’язку з неможливістю явки.
Відповідач заперечення на позов до суду не надав, явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час та день його проведення був повідомлений належним чином через засоби масової інформації, про причини неявки суд не повідомив.
Суд, враховуючи клопотання позивача, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості його участі у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без участі його представника, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим продовжити розгляд справи на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач у справі є юридичною особою, ідентифікаційний код 37067720, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Алмир" взято на облік платника податків в органах державної податкової служби.
Відповідно свідоцтва №100286283 відповідач зареєстрований у якості платника податку на додану вартість в Державній податковій інспекції в м. Керчі АР Крим.
Таким чином, Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмир" являється суб’єктом господарювання, юридичною особою, платником податків, зобов’язане виконувати обов’язки, покладені на нього законами у зв’язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
04.04.11 р. співробітниками Державної податкової служби була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість.
У ході перевірки встановлені порушення п.п.49.18.1 (49.18.2) п.49.18 статті 49 розділу II, пункту 203.1 статті 203 розділу V Податкового кодексу України - не подання податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2011 р.
За результатами перевірки був складений акт перевірки №45/15-2/37067720 від 04.04.2011 р., на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0000521502 від 13.04.2011 р. на суму 1,00 грн.
Податкове повідомлення рішення №0000521502 від 13.04.2011 р. не було отримано відповідачем та повернуто поштою, у зв’язку із за закінченням терміну зберігання.
08.04.11 р. співробітниками Державної податкової служби було проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість.
У ході перевірки встановлені порушення п.п.49.18.1 (49.18.2) п.49.18 статті 49 розділу II, пункту 203.1 статті 203 розділу V Податкового кодексу України - не подання податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2011 р.
За результатами перевірки був складений акт перевірки №50/15-2/37067720 від 08.04.2011 р., на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0000771502 від 11.05.2011 р. на суму 1,00 грн.
Податкове повідомлення рішення №0000771502 від 11.05.2011 р. не було отримано відповідачем, у зв’язку із за закінченням терміну зберігання.
30.05.11р. співробітниками Державної податкової служби також була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість.
У ході перевірки були встановлені порушення п.п.49.18.1 п.49.18 статті 49 розділу II, пункту 203.1 статті 203 розділу V Податкового кодексу України - не подання податкової звітності з податку на додану вартість за квітень 2011 р.
За результатами перевірки був складений акт перевірки №77/15-2/37067720 від 30.05.2011 р., на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0000921502 від 03.06.2011 р. на суму 1,00 грн.
Податкове повідомлення рішення №0000921502 від 03.06.2011 р. не було отримано відповідачем, у зв’язку із зазначенням, що за зазначеною адресою не знаходиться.
13.07.11 р. співробітниками Державної податкової служби знову була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість.
У ході перевірки були встановлені порушення п.п.49.18.1 (49.18.2) п.49.18 статті 49 розділу II, пункту 203.1 статті 203 розділу V Податкового кодексу України - не подання податкової звітності з податку на додану вартість за травень 2011 р.
За результатами перевірки був складений акт перевірки №161/15-2/37067720 від 13.07.2011р., на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0001741502 від 19.07.11 р. на суму 1,00 грн.
Податкове повідомлення рішення №0001741502 від 19.07.11 р. не було отримано відповідачем та повернуто поштою, у зв’язку за зазначеною адресою не зареєстровано.
28.07.11 р. співробітниками Державної податкової служби була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість.
У ході перевірки були встановлені порушення п.п.49.18.1 (49.18.2) п.49.18 статті 49 розділу II, пункту 203.1 статті 203 розділу V Податкового кодексу України - не подання податкової звітності з податку на додану вартість за червень 2011 р.
За результатами перевірки був складений акт перевірки №177/15-2/37067720 від 28.07.2011р., на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0001841502 від 04.08.11 р. на суму 1020,00 грн.
Податкове повідомлення рішення №0001841502 від 04.08.11 р. не було отримано відповідачем, у зв’язку із зазначенням, що за зазначеною адресою не знаходиться.
Перевіряючи наявність підстав для задоволення адміністративного позову, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим Кодексом України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.
Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України N 2755-VI від 02.12.2010р. платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно п. 203.1. ст. 203 розділу V Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем не надані податкові декларації з податку на додану вартість за лютий, березень, квітень, травень, червень 2011 року, у зв’язку з чим за податковим повідомленням-рішенням до відповідача застосовані штрафні санкції на підставі п.120.1. ст. 120 Податкового кодексу України у розмірі 1020,00 грн. за податковим повідомленням-рішенням №0001841502 від 04.08.11 р.; 1,00 грн. – за податковими повідомленнями-рішеннями №0000521502 від 13.04.2011 р., №0000771502 від 11.05.2011р., №0000921502 від 03.06.11р. , №00001741502 від 19.07.11р.
Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. Аналогічна норма містилася в Законі України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21 грудня 2000 року № 2181-III не надсилалася.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право в тому числі стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття “податковий борг”, встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму податкового боргу.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов’язання та повинна містити вказану в п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України інформацію, зокрема, розмір податкового боргу.
З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених ст.ст. 59, 95 Податкового кодексу України, тобто після настання двох подій:
- після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу;
- сплив терміну 60 днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Отже, надіслання податкової вимоги платнику податку на кожну суму податкового боргу є обов’язковим для здійснення податковим органом його стягнення у судовому порядку.
Більш того, суд зауважує, що з п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України вбачається, що податкова вимога не надсилається платнику податку у випадку збільшення суми податкового боргу, якщо таке збільшення відбувається у межах того самого зобов’язання за тим самим періодом (наприклад, на суму пені або в порядку адміністративного оскарження).
Судом встановлено, що 09.02.11 р. року податковим органом була виставлена вимога №18 на суму 16900,00 грн. грн., яка не була отримана представником відповідача, про що свідчить довідка із зазначенням, що за зазначеною адресою товариство не знаходиться, але сума цієї вимоги не є предметом по даному спору. Тому суд не приймає до уваги цю виставлену вимогу позивачем до відповідача.
Отже,як вбачається з матеріалів справи, податкова вимога на сплату штрафних санкцій по податку на додану вартість в наслідок неподання звітності по вказаному податку за період лютий-червень 2011 р. у розмірі 1024,00 грн. відповідачу органами податкової служби не направлялась, отже право на стягнення з відповідача суми податкового боргу у позивача не наступило, оскільки не було додержано відповідний порядок пред’явлення та стягнення податкового боргу після 01.01.2011.
Відповідно до вимог статей 70, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивачем не підтверджено належними та допустимими доказами правомірність та обґрунтованість своїх позовних вимог та додержання порядку їх пред’явлення.
Враховуючи вищенаведене у задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Керуючись статтями 11, 94, 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Панов О.І.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2011 |
Оприлюднено | 28.12.2011 |
Номер документу | 20198605 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні