Постанова
від 16.12.2010 по справі 2а-14604/09/6/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

16.12.10 Справа №2а-14604/09/6/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі:

головуючого судді Латині на Ю.А.,

при секретарі Ускової О.І.,

за участю представників:

позивача - ОСОБА_2,, дов іреність №3097 від 06.12.10р.;

відповідача - ОСОБА_3, д овіреність від 01.11.10р.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов

Державної інспекції з конт ролю за цінами в АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Докфарм»

про стягнення 14430,00 грн.

Суть спору: Державна інспек ція з контролю за цінами в АР К рим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Кр им з адміністративним позово м про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Докфарм» 14430,00 грн. заборгова ності з економічних санкцій та штрафу, нарахованих за пор ушення державної дисципліни цін.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 03. 03.10р. було зупинено провадженн я по справі до набрання закон ної сили судовим рішенням у с праві №2а-11413\09\4\0170.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 131 0.10р. поновлено провадження у с праві.

Представник позивача у суд овому засіданні, яке відбуло сь 16.12.2010 року, наполягав на задо воленні позовних вимог з під став, наведених у адміністра тивному позові. Крім того, поз ивач звернув увагу суду на на явність судового рішення Сев астопольського апеляційног о адміністративного суду по справі №2а-11413/09/4 від 13.09.10, яким зал ишено без змін постанову Окр ужного адміністративного су ду АРК від 09.12.09 про визнання час тково недійсним рішення Держ авної інспекції з контролю з а цінами в АР Крим №95 від 15.09.09, у з в' язку з чим просить позовн і вимоги задовольнити у повн ому обсязі.

Відповідач у судовому засі данні проти позову заперечу вав, з підстав безпідставно н арахованих штрафних санкцій .

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши пояснення пред ставника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адмін істративного судочинства є з ахист прав, свобод та інтерес ів фізичних осіб, прав та інте ресів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі на виконання делегованих повноважень.

Україна згідно з Деклараці єю про державний суверенітет України та Законом України “ Про економічну самостійніст ь України”самостійно здійсн ює політику цін. Основні прин ципи встановлення і застосув ання цін і тарифів та організ ацію контролю за їх дотриман ням на території республіки визначені Законом України “П ро ціни та ціноутворення”№ 507- XII від 03.12.1990 року (далі - Закон).

Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни. Вказані органи здійснюют ь контроль у взаємодії з проф спілками, спілками споживачі в та іншими громадськими орг анізаціями.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 13 грудня 2000 ро ку N1819, затверджено Положення п ро Державну інспекцію з конт ролю за цінами. Відповідно до цього Положення Державна ін спекція з контролю за цінами є урядовим органом державно го управління, який діє у скла ді Мінекономіки і підпорядко вується йому.

Державна інспекція з контр олю за цінами в АР Крим відпов ідно до Положення, затвердже ного наказом Державної інспе кції з контролю за цінами № 9 в ід 29.03.2001 року є територіальним о рганом Державної інспекції з контролю за цінами у складі М іністерства економіки Украї ни і підпорядковується їй.

Таким чином, судом встановл ено, що Державна інспекція з к онтролю за цінами в АР Крим, ре алізуючи свої завдання та фу нкції у відносинах з фізични ми та юридичними особами, є ор ганом виконавчої влади та, ві дповідно, суб' єктом владних повноважень.

Згідно зі ст. 13 Закону Держав ний контроль за цінами здійс нюється при встановленні і з астосуванні державних фіксо ваних та регульованих цін і т арифів. При цьому контролюєт ься правомірність їх застосу вання та додержання вимог за конодавства про захист еконо мічної конкуренції.

Відповідно до ст. 6 Закону в н ародному господарстві засто совуються вільні ціни і тари фи, державні фіксовані та рег ульовані ціни і тарифи.

Державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення: державних фік сованих цін (тарифів); граничн их рівнів цін (тарифів) або гра ничних відхилень від державн их фіксованих цін і тарифів (с т. 8 закону).

Державні фіксовані т а регульовані ціни і тарифи в становлюються на ресурси, як і справляють визначальний вп лив на загальний рівень і дин аміку цін, на товари і послуги , що мають вирішальне соціаль не значення, а також на продук цію, товари і послуги, виробни цтво яких зосереджено на під приємствах, що займають моно польне (домінуюче) становище на ринку.

З метою підтримки стабільн ої ситуації на споживчому ри нку продовольчих товарів в А втономній Республіці Крим Рада Міністрів АР Крим здійснює регулювання цін на окремі види соціально значу щих продовольчих товарів.

Так, постановами Ради М іністрів АР Крим від 12.02.2008 р оку № 69 та від 10.02.2009 року № 57 “Про р егулювання цін на окремі вид и соціально значущих продово льчих товарів”для суб' єкті в господарської діяльності в сіх форм власності встановле ний граничний (максимальний) рівень торгової надбавки у р озмірі від 5 до 20 відсотків за о кремі види продовольчих това рів.

Державною інспекцією з кон тролю за цінами в АР Крим у пер іод з 24.04.2009р. по 19.05.2009 року проведен о планову перевірку відповід ача з питань дотримання вимо г постанови КМ України від 17.10.2 008р. №955 «Про заходи щодо стабіл ізації цін на лікарські засо би і вироби медичного призна чення» із змінами та доповне ннями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України в ід 25.03.2009р. №333.

За результатами перевірки складено акт № 0360 від 14.09.2009 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем постанови Кабі нету Міністрів АР Крим ві д 17.10.2008р. №955 «Про заходи щодо ста білізації цін на лікарські з асоби і вироби медичного при значення» із змінами та допо вненнями, внесеними постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 25.03.2009р. №333, а саме: ТОВ «Докфа рм» застосувало постачальни цько-збутову надбавку (націн ку) у розмірі 30% митної вартост і на аналог інсуліну коротко ї дії (Епайдра 100ед\мл 3мл№5карт ридж). В результаті даного пра вопорушення за період з 24.04.2009 ро ку по 19.05.2009 року ТОВ «Докфарм» б ула необґрунтовано отримана виручка в сумі 7215,48 грн.

Перевірку було проведено в присутності керівника відпо відача, з актом перевірки він ознайомлений, акт ним підпис аний, один примірник акту отр иманий.

Відповідальність за поруш ення державної дисципліни ці н передбачена ст. 14 Закону Укр аїни “Про ціни та ціноутворе ння”, відповідно до якої вся н еобґрунтовано одержана підп риємством, організацією сума виручки в результаті поруше ння державної дисципліни цін та діючого порядку визначен ня вартості будівництва, що з дійснюється із залученням ко штів Державного бюджету Укра їни, бюджету Автономної Респ убліки Крим, місцевих бюд жетів, а також коштів державн их підприємств, установ та ор ганізацій підлягає вилученн ю в доход відповідного бюдже ту залежно від підпорядкован ості підприємства, організац ії. Крім того, в позабюджетні ф онди місцевих Рад стягує ться штраф у двократному роз мірі необґрунтовано одержан ої суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підпр иємств і організацій в банкі вських установах за рішенням суду.

Більш детально поряд ок притягнення до відповіда льності за порушення державн ої дисципліни цін передбачен ий Інструкцією про порядок з астосування економічних та ф інансових (штрафних) санкцій органами державного контрол ю за цінами, затвердженою нак азом Міністерства економіки та з питань європейської інт еграції України, Міністерств а фінансів України від 3 грудн я 2001 р. N 298/519.

Дія цієї Інструкції п оширюється на центральні та місцеві органи виконавчої вл ади, Раду міністрів Автон омної Республіки Крим, а т акож підприємства, установи та організації, незалежно ві д форм власності, організаці йно-правових форм і підпоряд кованості (далі - суб'єкти госп одарювання).

Згідно з п. 1.5. Інструкції під ставою для застосування фіна нсових (штрафних) санкцій є по рушення суб'єктами господарю вання вимог спеціальних норм законодавства з питань ціно утворення, якими запроваджен о регулювання цін (тарифів), зо крема формування, установлен ня та застосування цін (тариф ів), нижчих від установлених м інімальних.

Необґрунтовано одержані с уб'єктами господарювання, ун аслідок порушень порядку вст ановлення і застосування цін , суми виручки та штрафи підля гають вилученню згідно із за конодавством на підставі ріш ень, прийнятих органами держ авного контролю за цінами.

Зазначені в рішеннях суми п ерераховуються суб'єктами пі дприємницької діяльності - п орушниками за належністю сам остійно, а в разі неподання ус тановам банків платіжних док ументів зазначені суми стягу ються відповідно до вимог за конодавства (п. 1.6 Інструкції).

Вилученню в дохід бюджету п ідлягають суми, які одержані внаслідок порушень державно ї дисципліни цін, визначених на підставі матеріалів пере вірок незалежно від фінансов ого стану порушника та його р озрахунків з бюджетом.

Згідно з п. 3.1. Інструкції Дер жавна інспекція з контролю з а цінами та державні інспекц ії з контролю за цінами в Авто номній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі приймають рішення пр о вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санк цій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою д ля прийняття рішень про вилу чення сум економічних та фін ансових (штрафних) санкцій є а кти перевірок, які складають ся посадовими особами органі в державного контролю за цін ами.

На підставі зазначеного ви ще, а також акту перевірки № 0360 від 14.09.2009 року позивачем15.09.2009 рок у прийнято рішення № 95 про зас тосування адміністративно - господарських санкцій за пор ушення державної дисципліни цін, в якому вирішено вилучит и у відповідача в дохід Держа вного бюджету 7215,00 грн. необґру нтовано одержаної виручки та 14430,00 грн. штрафу (у двохкратному розмірі від суми надмірно от риманої виручки). Рішення під лягає виконанню в десятиденн ий термін з дня отримання.

Зазначене рішення було нап равлено відповідачу та отрим ано ним 24.09.2009 року, що підтвердж ується відміткою на повідомл енні про вручення поштового відправлення № 1497765.

Економічні санкції у розмі рі 7215,00 грн. сплачені позивачем 30.09.09р., згідно платіжному доруч енню №4092 від 30.09.09р.

Проте, у встановлені законо давством строки рішення про застосування адміністратив но - господарських санкцій у частині стягнення штрафних санкцій у розмірі 14430,00 грн. не ви конано.

Крім того, з матеріалів спра ви вбачається, що ухвалою Сев астопольського апеляційног о адміністративного суду ві д 13.09.10 по справі №2а-11413/09/4 залишено без змін постанову Окружног о адміністративного суду АР Крим від 09.12.09 про визнання част ково недійсним рішення Держа вної інспекції з контролю за цінами в АР Крим №95 від 15.09.09 в ча стині стягнення з ТОВ «Докфа рм» адміністративно-господа рських санкцій за порушення державної дисципліни цін у з агальній сумі 14430,00 грн.

Відповідно до вимог частин і 1 статті 69 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и доказами в адміністративно му судочинстві є будь-які фак тичні дані, на підставі яких с уд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґ рунтовують вимоги і заперече ння осіб, які беруть участь у с праві, та інші обставини, що ма ють значення для правильного вирішення справи.

Згідно частини 1 статті 72 КАС України обставини, встановл ені судовим рішенням в адмін істративній, цивільній або г осподарській справі, що набр ало законної сили, не доказую ться при розгляді інших спра в, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої вст ановлено ці обставини.

Відповідно до частин 1 та 2 ст атті 71 КАС України кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, встановлений с удовим рішенням преюдиціаль ний факт, що рішення Державн ої інспекції з контролю за ці нами в АР Крим №95 від 15.09.09 про зас тосування до ТОВ «Докфарм» ш трафних санкцій за порушення державної дисципліни цін у з агальній сумі 14430,00 грн. прийнят о правомірно, без порушенням норм діючого законодавства, що дозволяє суду зробити вис новок про стягнення з ТОВ «До кфарм» коштів, визначених по зивачем.

Приймаючи до уваги встанов лені факти та досліджені обс тавини у справі, суд вважає по зовні вимоги Державної інспе кції з контролю за цінами в АР Крим про стягнення з ТОВ «Док фарм» штрафних санкцій за по рушення державної дисциплін и цін у загальній сумі 14430,00 грн. підлягають задоволенню.

Під час судового засі дання, яке відбулось 16.12.10 були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАСУ постанову с кладено 20.12.10.

Керуючись ст. ст. 160-163,167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Докфарм» (юр. адрес: 95044, м. Сімферополь, вул. 60 років Жовт ня, 30; фак. адреса: 95034, м. Сімеролпо ль, вул. Куйбишева, 60\24, р/р 26002000230921 в АКБ «ЧБРР», код ЕДРПОУ 32271317, МФО 384577) на користь державного бюд жету (код платежу 21081100, р/р № 31112106700002 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферопо ль, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405) 14430,00 грн. заб оргованості з економічних са нкцій та штрафу, нарахованих за порушення державної дисц ипліни цін.

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, поста нова набирає законної сили ч ерез 10 днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до статті 160 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни - з дня складення в повно му обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Латинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.12.2010
Оприлюднено28.12.2011
Номер документу20200360
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14604/09/6/0170

Ухвала від 06.06.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 16.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні