ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 січня 2011 р. (11:16) Справа №2а-13101/10/6/0170
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Латиніна Ю.А., при секр етарі Павленко Н.О.,
за участю представників ст орін:
від позивача: Лемеш Р.Г., від відповідача: Юсупова Н. І.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом Това риства з обмеженою відповіда льністю «Дизайн Білд Проект» до Державної податкової інс пекції в м. Євпаторії АР Крим п ро визнання незаконним та ск асування податкового повідо млення-рішення
Суть спору: ТОВ «Дизайн Біл д Проект» звернулося у суд з а дміністративним позовом до Д ПІ в м. Євпаторії АР Крим про в изнання незаконними та скасу вання: податкового повідомле ння-рішення №0000013510/0 від 09.09.2010р. про нарахування податку на приб уток підприємств на загальну суму 37369,5 грн., з яких 24913 грн. основ ного платежу та 12456,5 грн. штрафн их (фінансових) санкцій.
У ході розгляду справи пред ставник позивача на позовних вимогах наполягав, з підстав визначених вище.
Представник відповідача п роти позову заперечував, над ав суду письмові заперечення , просив врахувати суд, що оска ржуване податкове повідомле ння-рішення прийнятим у відп овідності до норм чинного за конодавства та підстави для його скасування відсутні.
Дослідивши матеріали спра ви, оцінивши докази по справі у їх сукупності, заслухавши п редставників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
У період з 13.08.10 по 26.08.10 ДПІ в м. Євпаторії проведена виїзна документальна перевірка ТОВ «Дизайн Білд Проект» з питан ь дотримання вимог податково го та іншого законодавства, п равильності нарахування та с воєчасності сплати податків відносно операцій з купівлі -продажу цінних паперів за пе ріод з 01.01.07 по 31.12.09 та складено Акт перевірки від 31.08.10 за №1482/35-10/34823444 зг ідно з яким встановлено пору шення податкового законодав ства, про які викладено у висн овках Акту (а.с.09-32).
На підставі зазначеного Ак ту 09.09.10 відповідачем прийнято податкове повідомлення-ріше ння №0000013510/0 яким визначено пода ткове зобов' язання з податк у на прибуток підприємств на суму 37369 грн., з яких 24913 грн. основ ного платежу та 12456,5 грн. штрафн их (фінансових) санкцій (а.с.32).
Не погодившись з податкови м повідомленням-рішенням поз ивач звернувся до суду з позо вом, у якому просить визнати й ого протиправним та скасуват и.
Відповідно до ч.1,2 ст.17 КАС Укр аїни юрисдикція адміністрат ивних судів поширюється на п равовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єк том владних повноважень влад них управлінських функцій, у тому числі на публічно-право ві спори фізичних чи юридичн их осіб із суб'єктом владних п овноважень щодо оскарження й ого рішень (нормативно-право вих актів чи правових актів і ндивідуальної дії), дій чи без діяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б'єктів владних повноважень, до яких належать орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.
Відповідно до частин и 3 статті 2 КАС України у справ ах щодо оскарження рішень, ді й чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміні стративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України, обґр унтовано, тобто з урахування м усіх обставин, що мають знач ення для прийняття рішення; б езсторонньо (неупереджено); д обросовісно; розсудливо; з до триманням принципу рівності перед законом, запобігаючи н есправедливій дискримінаці ї; пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; сво єчасно, тобто протягом розум ного строку.
Суд з' ясовує, чи використа не повноваження, надане суб' єкту владних повноважень, як це визначено положеннями ч. 3 ст. 2 КАС України.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення предста вників сторін, оцінивши дока зи по справі у їх сукупності, с уд приходить до висновку про те, що позовні вимоги обґрунт овані та підлягають задоволе нню, виходячи з наступного.
Під час розгляду справи суд керувався податковим законо давством, яке діяло на час спі рних правовідносин.
Відповідно до ст.42 Господар ського кодексу України підпр иємництво - це самостійна, іні ціативна, систематична, на вл асний ризик господарська дія льність, що здійснюється суб 'єктами господарювання (підп риємцями) з метою досягнення економічних і соціальних ре зультатів та одержання прибу тку.
Відповідно до абз.1-3 ст.8 Зако ну України «Про бухгалтерсь кий облік та фінансову звітн ість в Україні» підприємство самостійно визначає обліков у політику підприємства; оби рає форму бухгалтерського об ліку як певну систему регіст рів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанн ям єдиних засад, встановлени х цим Законом, та з урахування м особливостей своєї діяльно сті і технології обробки обл ікових даних; розробляє сист ему і форми внутрішньогоспод арського (управлінського) об ліку, звітності і контролю го сподарських операцій, визнач ає права працівників на підп исання бухгалтерських докум ентів.
Так, при проведенні перевір ки та визначені податкових з обов' язань підприємству ДП І виходило з того, що ТОВ «Диза йн Білд Проект» безпідставно обліковує в податковому обл іку у період 2007-2009р.р. акції ВАТ « Спецгідрострой» та ЗАТ «ЕМ е нд ЕЙ», так як судом скасовано реєстрацію випусків акцій т а анулювання свідоцтва про р еєстрацію випусків акцій ВАТ «Спецгідрострой» та ЗАТ «ЕМ енд ЕЙ».
Так як позивач у 1-4 кв.2007р. на по датковому на балансі обліков ував акції ВАТ «Спецгідростр ой» та ЗАТ «ЕМ енд ЕЙ» при наяв ності судового рішення про с касування державної реєстра ції та скасування Держкоміте том цінних паперів та фондов ому ринку реєстрації випускі в акцій та анулювання свідоц тва про реєстрацію випусків акцій, тому сума 99650 грн. сплаче на як компенсація вартості ц інних паперів ЗАТ «ЕМ енд ЕЙ» на адресу ТОВ «Менеджмент Те хнолоджіз», підлягає зменшен ню у 2007 р. з рядка 1.2 Додатка КЗ, та кож сума 100950 грн. отримана 27.11.07 ві д продажу цінних паперів ЗАТ «ЕМ енд ЕЙ» від ТОВ «Інтерфін Капітал» підлягає включенню до декларації з податку на пр ибуток 2007р. до складу валового доходу як доходи інших джере л, у зв' язку з чим занижено до ходи з інших джерел у рядку 01.6 « Інші доходи, крім визначених у 01.1 -01.5» Декларації про податок на прибуток підприємств за 200 8р. на суму 100950 грн.
Дані обставини навели ДПІ д о висновку про встановлення порушень з боку позивача п.п. 4 .1.3, п.п.4.1.6, п.4.1 ст.4, п.п.7.6.1, п.п.7.6.3, п.п.7.6.4 п.7 .6 ст.7 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств» від 28.12.1994р. №334/94-ВР в результа ті чого підприємством за 3-4 кв артал 2007р. занижено податок на прибуток на суму 24913 грн.
Висновки перевірки вмот ивовані тим, що розпорядженн ям Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку №69-С-А від 21.10.2008р., на підставі лис та Господарського суду Дніпр опетровської області від 31.07.200 8р. №А8/80-07 щодо набрання постано вою Господарського суду Дніп ропетровської області від 17.07 .2007р. (Справа №А8/179-07) законної сил и, скасовано реєстрацію випу ску акцій ВАТ «Спецгідростро й» (код ЄДРПОУ 33806464), та анульова но свідоцтво про реєстрацію випуску акцій ВАТ «Спецгідро строй».
Також розпорядженням Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку від 22.12.2009 року за №79-С-А, на підставі пост анови Дніпропетровського ок ружного адміністративного с уду від 09.09.2008р. по справі №2а-4276/08 з п оміткою щодо набрання законн ої сили 06.10.2008р., скасовано реєст рацію випуску акцій ЗАТ «ЕМ е нд ЕЙ» (код ЄДРПОУ 32701893), та ануль овано свідоцтво про реєстрац ію випуску акцій ЗАТ «ЕМ енд Е Й».
Тому, на думку відповідача, відповідно всі угоди щодо пр идбання чи відчуження зазнач ених цінних паперів є нікчем ними, оскільки стосувались о б'єктів цивільних прав, які ви лучені з обороту, а отже не бул и спрямовані на реальне наст ання правових наслідків, що о бумовлені такими угодами.
14.03.2007р. позивачем на підставі договору з ТОВ «Інтерфін Кап італ» придбані акції ВАТ «Сп ецгідрострой» за суму 239705 грн. Сума коштів у розмірі 239705 грн. с плачену продавцю зазначених акцій, включено до складу вит рат на придбання цінних папе рів в окремому обліку фінанс ових результатів операцій з цінними паперами.
24.04.2007р. позивачем на під ставі договору були продані ТОВ «Інтерфін Капітал» акції ВАТ «Спецгідрострой» за сум у 239909 грн. Суму коштів від прода жу акцій позивач включив до с кладу доходів в окремому обл іку фінансових результатів о перацій з цінними паперами.
28.11.2007 р. позивачем на підставі договору зі ЗАТ «Менеджмент Технолоджіз» придбані акції ЗАТ «ЕМ енд ЕЙ» за суму 99650 грн., яку включено до складу витра т на придбання цінних папері в в окремому обліку фінансов их результатів операцій з ці нними паперами.
28.11.2007р. вказані цінні папері б ули продані позивачем ТОВ «І нтерфін Капітал» за суму 100950 гр н., яку включено до складу дохо дів в окремому обліку фінанс ових результатів операцій з цінними паперами.
Здійснення позивачем опер ацій з купівлі-продажу цінни х паперів, та належне відобра ження позивачем вказаних опе рації у податковому обліку п ідтверджується договорами к упівлі-продажу цінних папері в з додатками, банківськими в иписками, декларації з подат ку на прибуток підприємства, які були досліджено у ході ро згляду справи.
Відповідно до пунктів 1, 5 ста тті 203 Цивільного кодексу Укра їни зміст правочину не може с уперечити цьому Кодексу, інш им актам цивільного законода вства, а також моральним заса дам суспільства. Правочин ма є бути спрямований на реальн е настання правових наслідкі в, що обумовлені ним.
Згідно зі ст. 177 Цивільного ко дексу України об'єктами циві льних прав є речі, у тому числі гроші та цінні папери, інше ма йно майнові права, результат и робіт, послуги, результати і нтелектуальної, творчої діял ьності, інформація, а також ін ші матеріальні і нематеріаль ні блага.
Статтею 178 Цивільного кодек су України передбачено, що об 'єкти цивільних прав можуть в ільно відчужуватись або пере ходити від однієї особи до ін шої в порядку правонаступниц тва чи спадкування або іншим чином, якщо вони не вилучені з цивільного обороту, або не об межені в обороті, або не є неві д'ємними від фізичної чи юрид ичної особи.
Пунктом 1.4 ст.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (далі - Закон) ви значено, що цінний папір - це д окумент, що засвідчує право в олодіння або відносини позик и та відповідає вимогам, уста новленим законодавством про цінні папери.
Відповідно до п 1.6 ст.1 Закону товари - це матеріальні та нем атеріальні активи, а також ці нні папери та Деривативи, що в икористовуються у будь-яких операціях, крім операцій з їх випуску (емісії) та погашення .
Згідно абзацу 1 п.1.31 ст.1 Закону України продаж товарів - будь -які операції, що здійснюютьс я згідно з договорами купівл і-продажу, міни, поставки та ін шими цивільно-правовими дого ворами, які передбачають пер едачу прав власності на такі товари за плату або компенса цію, незалежно від строків її надання, а також операції з бе зоплатного надання товарів.
Пунктом 7.6 ст.7 Закону встанов лено окремий податковий облі к фінансових результатів опе рацій з цінними паперами, від повідно до якого платник под атку веде окремий податковий облік фінансових результаті в операцій з даними паперами (у тому числі іпотечними серт ифікатами участі, іпотечними сертифікатами з фіксованою дохідністю та сертифікатами фондів операцій з нерухоміс тю) і деривативами у розрізі о кремих видів цінних паперів, а також фондових та товарних деривативів. При цьому облік операцій з акціями ведеться разом з іншими, ніж цінні папе ри, корпоративними правами.
З системного аналізу вказа них правових норм, вбачаєтьс я, що цінні папери відносятьс я до товарів, які використову ються платником податків у б удь-яких операціях.
Станом на 14.03.2007р., 24.04.207 р., 28.11.2007, тобт о на дати укладання договорі в купівлі-продажу акцій, реєс трацію випуску акцій ВАТ «Сп ецгідрострой» та ЗАТ «ЕМ енд ЕЙ» не було скасовано.
Розпорядження Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку №69-С-А про скасу вання реєстрації випуску акц ій ВАТ «Спецгідрострой» та а нулювання свідоцтва про реєс трацію їх випуску було винес ено лише 21.20.2008р.
Розпорядженням Державної комісії з цінних. паперів та ф ондового ринку №79-С-А, про скас ування реєстрації випуску ак цій ЗАТ «ЕМ енд ЕЙ» та анульов ано свідоцтво про реєстрацію їх випуску було винесене лиш е 22.12.2009 р.
Стаття 1 Закону України «Про цінні папери та фондовий рин ок» дає визначення обігу цін них паперів, як вчинення прав очинів, пов'язаних з переходо м прав власності на цінні пап ери і прав за цінними паперам и, за винятком договорів, що ук ладаються під час розміщення цінних паперів.
Частина 1 ст. 6 названого Зако ну визначає, що акція - це імен ний цінний папір, який посвід чує майнові права його власн ика (акціонера), що стосуються акціонерного товариства, вк лючаючи право на отримання ч астини прибутку акціонерног о товариства від дивідендів та право на отримання частин и майна акціонерного товарис тва у разі його ліквідації, пр аво на управління акціонерни м товариством, а також немайн ові права, передбачені Цивіл ьним кодексом України та зак оном, що регулює створення, ді яльності та припинення акціо нерних товариств.
Нормами ст. 202 Цивільного код ексу України визначено, що пр авочин є дія особи, спрямован а на набуття, зміну або припин ення цивільних прав та обов'я зків.
На момент укладення догово рів купівлі-продажу цінних п аперів від 14.03.2007р., 24.04.207 р., 28.11.2007 реєст рацію випуску акцій ВАТ «Спе цгідрострой» та ЗАТ «ЕМ енд Е Й» не було скасовано, тобто з ц ивільного обігу в якості цін них паперів дані акції не бул и вилучені.
Крім того, відповідно до ст. 16 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в» метою створення Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців є забезпечення органів державної влади, а також учас ників цивільного обороту дос товірною інформацією про юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців.
Частиною 1 ст. 20 вказаного Зак ону встановлено, що відомост і, що містяться в Єдиному держ авному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними, за вин ятком ідентифікаційних номе рів фізичних осіб - платників податків.
Так, частиною 2 ст.17 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» передба чено, що в Єдиному державному реєстрі повинні міститись в ідомості щодо дати прийняття , дати набрання законної сили та номер судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов'язане з банкрутств ом.
Станом на 14.03.2007р., 24.04.207 р., 28.11.2007 р. у Є диному державному реєстрі юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців записів про вн есення судового рішення щодо припинення юридичних осіб - В АТ «Спецгідрострой» та ЗАТ « ЕМ енд ЕЙ», що не пов'язано з її банкрутством не було.
Відповідно до ст.59 Господар ського кодексу України, суб'є кт господарювання вважаєтьс я ліквідованим з унесення до державного реєстру запису п ро припинення його діяльност і.
Виходячи з наведеного, відо мості про припинення ВАТ «Сп ецгідрострой» та ЗАТ «ЕМ енд ЕЙ» на час здійснення операц ій з цінними паперами не були внесенні в ЄДР, а відтак, не мо гли бути відкритими та загал ьновідомими на момент укладе ння позивачем правочинів щод о придбання та відчуження ці нних паперів.
Відповідно до п.п. 7.6.4 п. 7.6 ст. 7 За кону України №334/94-ВР під термін ом «доходи» слід розуміти су му коштів або вартість майна , отриману (нараховану) платни ком податку від продажу, обмі ну або інших способів відчуж ення цінних паперів та дерив ативів, збільшену на вартіст ь будь-яких матеріальних цін ностей чи нематеріальних акт ивів, які передаються платни ку податку в зв'язку з таким пр одажем, обміном або відчужен ням.
Отже перерахування контра гентами на адресу ТОВ «Дизай н Білд Проект» грошових кошт ів в сумі 340859,00 грн. так само як і о формлення операції з передач і від ТОВ «Дизайн Білд Проект » акцій ВАТ «Спецгідрострой» та ЗАТ «ЕМ енд ЕЙ» є доходом в розумінні п.п. 7.6.4 п. 7.6 названої н орми Закону.
Отже, сума в розмірі 340859,00. грн. правомірно було відображено позивачем у складі доходів в ід операцій з акціями окремо го податкового обліку фінанс ових результатів операцій з цінними паперами та включена до декларації з податку на пр ибуток за відповідний період .
За змістом п.п. 7.6.3 п. 7.6 ст. 7 Закон у України «Про оподаткування прибутку підприємств» під т ерміном «витрати» слід розум іти суму коштів або вартість майна, сплачену (нараховану) п латником податку продавцю ці нних паперів та деривативів як компенсація їх вартості.
З огляду на викладене, дії п озивача щодо відображення в податковій звітності операц ії з придбання акцій ВАТ «Спе цгідрострой» та ЗАТ «ЕМ енд Е Й» відповідають вимогам чинн ого законодавства.
З наведеного суд приходить до висновку, що сума в розмірі 339355 грн. правомірно була відоб ражена позивачем у складі ви трат від операцій з акціями о кремого податкового обліку ф інансових результатів опера цій з цінними паперами та вкл ючена до декларації з податк у на прибуток за відповідний період.
За таких обставин, визначен ня відповідачем позивачу под аткового зобов'язання зі спл ати податку на прибуток в сум і 24913,00 грн. є неправомірним, відп овідно неправомірним є і зас тосування штрафних санкцій в розмірі 12456,50 грн., передбачених п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»
Відповідно до ст. 71 КАС У в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'яз ок щодо доказування правомір ності свого рішення, дії чи бе здіяльності покладається на відповідача, якщо він запере чує проти адміністративного позову.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем не дове дено правомірність прийнятт я податкового повідомлення-р ішення №0000013510/0 від 09.09.2010р. про нара хування податку на прибуток підприємств на загальну суму 37369,5 грн. з яких 24913 грн. основного платежу та 12456,5 грн. штрафних (фі нансових) санкцій.
Таким чином, позовні вимоги ТОВ «Дизайн Білд Проект» зас новані на законодавстві Укра їни, яке діяло на час спірних п равовідносин, повністю підтв ерджуються матеріалами спра ви, а тому підлягають задовол енню.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.
Суд при вирішенні питання щ одо розподілу судових витрат враховує, що позивачем при зв ернені до суду сплачено 3,40 грн . судового збору, які підлягаю ть поверненню.
У зв' язку зі складністю сп рави судом 25.01.11 проголошені вс тупна та резолютивна частини постанови, 31.01.11 постанова скла дена у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 94,158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольни ти.
Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції в м. Євпаторії АР Крим №0000013510/0 від 09.09.2010 року.
Стягнути на користь Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Дизайн Білд Проект» з Державного бюджету України судовий збір в розмірі 3,40 грн.
Постанова набирає за конної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо прогол ошено вступну та резолютивну частину постанови або справ у розглянуто у порядку письм ового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у раз і неподання апеляційної скар ги.
У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Апеляційна скарга по дається до Севастопольськог о апеляційного адміністрати вного суду через Окружний ад міністративний суд Автономн ої Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У ра зі проголошення вступної та резолютивної частини постан ови або розгляду справи у пор ядку письмового провадженн я, апеляційна скарга подаєть ся протягом 10 днів з дня отрим ання.
Копія апеляційної ск арги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севас топольського апеляційного а дміністративного суду.
Суддя Латинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2011 |
Оприлюднено | 28.12.2011 |
Номер документу | 20200434 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні