Постанова
від 14.07.2011 по справі 2а/0570/10435/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 липня 2011 р. спр ава № 2а/0570/10435/2011

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 15-35 год.

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Чекмень ова Г.А.

при секретарі Токмаковій Є .А.

за участю:

представника позивача Скакун С.О.

представників відповідача Коваленк о П.М., Потей І.Д.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Управління Пен сійного фонду України у Воро шиловському районі м. Донець ка до Товариства з обмеженою відповідальністю «Проходка -сервіс ЛТД» про стягнення за боргованості у розмірі 2 395, 14 гр н.,

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фон ду України у Ворошиловському районі м. Донецька звернулос я до суду з позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Проходка-сервіс ЛТД» п ро стягнення заборгованості з фактичних витрат по виплат і та доставці пенсій, признач ених на пільгових умовах у ро змірі 2 395, 14 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач пов инен був відшкодувати до 25-го числа щомісяця місячну суму фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначен их на пільгових умовах, по пра цівниках підприємства, яким призначено пенсію. Станом на теперішній час відповідач м ає заборгованість з покриття фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсі й за списками № 1 та № 2 за період з квітня по червень 2011 року у р озмірі 2 395, 14 грн, яка підтверджу ється відповідним розрахунк ом.

Представник позивача у суд овому засіданні підтримала п озовні вимоги, просила задов ольнити позов у повному обся зі.

Представники відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнали та пояснил и, що вважають даний позов нео бґрунтованим, оскільки праці вники відповідача, а саме про хідники ОСОБА_4, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та робітник очисн ого вибою ОСОБА_7, яким при значена пенсія за віком на пі льгових умовах, були безпосе редньо зайняті повний робочи й день на підземних роботах, щ о підтверджується наказом по підприємству, табелями вихо дів, копіями особових справ.

Крім того, представники від повідача послалися на факти, встановлені постановою Доне цького апеляційного адмініс тративного суду від 23.05.2011 року по справі № 2а-7223/09/0570. З наведених підстав просили відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги н е підлягають задоволенню за такими підставами.

Судом встановлено, що Управ ління Пенсійного фонду Украї ни у Ворошиловському районі м. Донецька є органом виконав чої влади, який в цих правовід носинах здійснює повноважен ня, покладені на нього ст. 12 При кінцевих положень Закону Укр аїни „Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння”, Положенням про Пенсійн ий фонд України, затверджени м Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011.

У відповідності до ст. 12 Прик інцевих положень Закону Укра їни „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня”, у період до перетворення Пенсійного фонду України в н еприбуткову самоврядну орга нізацію він функціонує як це нтральний орган виконавчої в лади на підставі норм цього З акону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пен сійний фонд України, яке затв ерджує Президент України. Бю джет Пенсійного фонду Україн и в зазначений період затвер джує Кабінет Міністрів Украї ни.

Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затв ердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 38 4/2011, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, діяльність якого сп рямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра У країни - Міністра соціальної політики України (далі - Мініс тр). Пенсійний фонд України вх одить до системи органів вик онавчої влади і забезпечує р еалізацію державної політик и з питань пенсійного забезп ечення та збору, ведення облі ку надходжень від сплати єди ного внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування (далі - єдиний внесо к).

У відповідності до п. 5 ст. 4 вк азаного Положення, Пенсійний фонд України відповідно до п окладених на нього завдань о рганізовує, координує та кон тролює роботу головних управ лінь Пенсійного фонду Україн и в Автономній Республіці Кр им, областях, містах Києві та С евастополі, управлінь у райо нах, містах і районах у містах (далі - територіальні органи) щодо: забезпечення додержанн я підприємствами, установами , організаціями та громадяна ми актів законодавства про п енсійне забезпечення і закон одавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; повно го і своєчасного обліку плат ників єдиного внеску; забезп ечення збору та ведення облі ку надходжень від сплати єди ного внеску, інших коштів від повідно до законодавства; зд ійснення контролю за додержа нням законодавства про збір та ведення обліку єдиного вн еску, про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння, правильністю нарахуванн я, обчислення, повнотою і своє часністю сплати єдиного внес ку, страхових внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування (далі - стра хові внески) та інших платежі в, призначенням (перерахунко м) і виплатою пенсій, щомісячн ого довічного грошового утри мання суддям у відставці та і ншими виплатами, які згідно і з законодавством здійснюють ся за рахунок коштів Пенсійн ого фонду України, інших джер ел, визначених законодавство м; стягнення у передбаченому законодавством порядку своє часно не нарахованих та/або н е сплачених сум єдиного внес ку, страхових внесків та інши х платежів; застосовування ф інансових санкцій, передбаче них законом; призначення (пер ерахунку) і виплати пенсій та щомісячного довічного грошо вого утримання суддям у відс тавці; забезпечення своєчасн ого і в повному обсязі фінанс ування та виплати пенсій, доп омоги на поховання та інших в иплат, які згідно із законода вством здійснюються за рахун ок коштів Пенсійного фонду У країни та інших джерел, визна чених законодавством;

обліку коштів Пенсійного ф онду України, ведення статис тичної та бухгалтерської зві тності; надання страхувальни кам та застрахованим особам інформації, визначеної закон одавством.

Питання стягнення заборго ваності зі сплати внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування (далі - страхові внески), сплати збо ру на обов'язкове державне пе нсійне страхування з окремих видів господарських операці й та інших платежів до бюджет у Пенсійного фонду України, н арахування і сплати фінансов их санкцій та пені, а також від шкодування підприємствами в итрат Пенсійного фонду Украї ни на виплату та доставку пен сій, призначених на пільгови х умовах визначаються Інстру кцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками т а застрахованими особами вне сків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня до Пенсійного фонду Украї ни, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду У країни від 19.12.2003 № 21-1, зареєстров аної в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Проходка-сервіс» є юридичн ою особою та зареєстроване у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій У країни, ідентифікаційний код 24068801 (а.с.12-13), і, відповідно до п. 2.1.1 в казаної Інструкції, є платни ком страхових внесків на заг альнообов`язкове державне пе нсійне страхування.

Згідно ч. 2 Прикінцевих поло жень Закону України “Про заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування” від 09.07.2003 р оку № 1058-IV (надалі - Закон № 1058-IV) д о запровадження пенсійного з абезпечення через професійн і та корпоративні фонди збер ігається порядок покриття ви трат на виплату і доставку пі льгових пенсій, що діяв до наб рання чинності цим Законом.

Відповідно п. 6.1 Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України, затв ердженої Постановою правлін ня ПФУ 19.12.2003р. № 21-1, зареєстровано ї в Міністерстві юстиції Укр аїни 16.01.2004р. за № 64/8663, відшкодуван ню підлягають витрати Пенсій ного фонду на виплату та дост авку пенсій, призначених на п ільгових умовах відповідно д о частини 2 "Прикінцевих полож ень" Закону № 1058-IV для платників , зазначених у підпункті 2.1.1 пун кту 2.1 цієї Інструкції.

Зокрема, у 2011 році відшкодува нню підлягають 90 відсотків фа ктичних витрат на виплату і д оставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на робо тах з особливо шкідливими і о собливо важкими умовами прац і за списком N 1 виробництв, роб іт, професій, посад і показник ів, затвердженим Кабінетом М іністрів України, крім праці вників, що були безпосереднь о зайняті повний робочий ден ь на підземних роботах (включ аючи особовий склад гірничор ятувальних частин) з видобут ку вугілля, сланцю, руди та інш их корисних копалин, на будів ництві шахт та рудників за сп иском робіт і професій.

Проте, як вбачається з матер іалів справи, пенсійний фонд розраховує витрати на вказа ні у позові пільгові пенсії в иключно відповідно до підпун кту «а» статті 13 Закону Україн и «Про пенсійне забезпечення » від 5 листопада 1991 року № 1788-ХІІ . Тому суть спору у цій справі полягає в наявності чи відсу тності підстав для стягнення заявлених сум.

Отже, встановлено право Пен сійного фонду України на від шкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначен их відповідно до абзацу перш ого частини 2 Прикінцевих пол ожень Закону № 1058-IV застрахован им особам, які працювали або п рацюють на роботах із шкідли вими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, роб іт, професій, посад і показник ів, затверджених Кабінетом М іністрів України та за резул ьтатами атестації робочих мі сць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за вік ом на пільгових умовах, до яки х входять пенсії призначені згідно підпунктів «б-з» стат ті 13 Закону України «Про пенсі йне забезпечення», та на відш кодування фактичних витрат н а виплату і доставку пенсій п рацівникам, зайнятим повний робочий день на підземних ро ботах, на роботах з особливо ш кідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1, к рім тих, що були безпосереднь о зайняті повний робочий ден ь на підземних роботах з видо бутку вугілля, сланцю руди та інших корисних копалин, на бу дівництві шахт та рудників з а списком робіт і професій за твердженим Кабінетом Мініст рів України.

Аналіз зазначених норм дов одить, що виключення для стяг нення зроблено щодо працівни ків, які безпосередньо зайня ті повний робочий день на під земних роботах за умов включ ення робіт та професій до пев ного Списку. Такий Список зат верджено постановою Кабінет у Міністрів України 31 березня 1994 року № 202, яким серед інших пе редбачені підземні гірничі р оботи в шахтах.

Позивачем до стягнення (від шкодування) заявлені всі сум и, внаслідок призначення пен сій за віком на пільгових умо вах працівникам, які були зай няті повний робочий день на п ідземних роботах, а саме прох ідники ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та робітник очисн ого вибою ОСОБА_7, що підтв ерджується документами про п ільговий характер роботи, на казами про прийняття на робо ту, табелями виходів, копіями особових карток (а.с.27-42). Позива ч вказані відомості не запер ечив.

Всі пенсії вказаним праців никам призначені на підставі підпункту «а» статті 13, за роб отами та професіями, що відне сені до певного Списку, що вик лючає право на відшкодування заявлених до стягнення сум. (а .с.61-67). Доказів заявлених до від шкодування витрат за іншими підставами позивач не надав.

До аналогічного висновку д ійшов Донецький апеляційний адміністративний суд у пост анові від 23.05.2011 року по справі № 2а-7223/09/0570, по аналогічному спору між тими ж сторонами. Вказано ю постановою були встановлен і відповідні факти та обстав ини стосовно правовідносин, що виникли між сторонами.

Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кас Укр аїни обставини, встановлені судовим рішенням в адміністр ативній, цивільній або госпо дарській справі, що набрало з аконної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у як их беруть участь ті самі особ и або особа, щодо якої встанов лено ці обставини.

Крім того, за приписами ст. 255 КАС України постанова або ух вала суду, яка набрала законн ої сили, є обов'язковою для осі б, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підп риємств, установ та організа цій, посадових чи службових о сіб, інших фізичних осіб і під лягає виконанню на всій тери торії України. Обставини, які були встановлені постановою , що набрала законної сили, в о дній адміністративній справ і не можуть оспорюватися в ін шій судовій справі за участю тих самих сторін.

За таких обставин, враховую чи, що вказані позивачем прац івники відповідача були безп осередньо зайняті повний роб очий день на підземних робот ах з видобутку вугілля за спи ском робіт і професій затвер дженим Кабінетом Міністрів У країни, позовні вимоги про ст ягнення заборгованості з фак тичних витрат по виплаті та д оставці пенсій таким працівн икам задоволенню не підлягаю ть.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 1 67, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Ворошиловському районі м. Донецька до Товариства з об меженою відповідальністю «П роходка-сервіс ЛТД» про стяг нення заборгованості у розмі рі 2 395, 14 грн. - відмовити.

Вступна та резолютивна час тина постанови складена у на радчій кімнаті та проголошен а у судовому засіданні 14 липня 2011 року. Постанова у повному об сязі виготовлена 19 липня 2011 рок у.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо таку скаргу не було под ано. У разі подання апеляційн ої скарги постанова, якщо її н е скасовано, набирає законно ї сили після повернення апел яційної скарги, відмови у від критті апеляційного провадж ення або набрання законної с или рішенням за наслідками а пеляційного провадження.

Апеляційна скарга на поста нову може бути подана через Д онецький окружний адміністр ативний суд протягом десяти днів з дня отримання копії по станови. Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Чекменьов Г.А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2011
Оприлюднено28.12.2011
Номер документу20203576
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/10435/2011

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Постанова від 14.07.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 30.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні