Постанова
від 19.12.2011 по справі 2а-0770/3163/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2a-0770/3163/11

Ряд стат. звіту № 8.2.11

Код - 12

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 грудня 2011 року м. Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд під го ловуванням судді Плеханова З .Б. за участю секретаря судово го засідання Немеш Ю.С. та стор ін, які беруть участь у справі :

позивача: ТзОВ "Фенікс "- представник Леміш М.О.;

відповідача : ДПІ у Тячі вському районі - представник Рущак І.В.;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Т овариства з обмеженою в ідповідальністю "Фенікс" до Д ержавної податкової інспек ції у Тячівському районі пр о визнання нечинним та скасу вання податкового повідомле ння-рішення від 12.09.2011 року,

ВСТАНОВИВ :

Відповідно до статті 16 0 частини 3 КАС України 19 грудня 2011 року було проголошено всту пну та резолютивну частини п останови. Повний текст поста нови складено 21 грудня 2011 року .

Позивач - Товариство з об меженою відповідальністю "Фе нікс" звернулося із адмініст ративним позовом до Державно ї податкової інспекції у Тя чівському районі про визнан ня нечинним та скасування по даткового повідомлення-ріше ння від 12.09.2011 року.

Позовні вимоги мотивовані тим, що на підставі вказаного акту посадовою особою відпо відача було прийнято податко ве повідомлення-рішення № 650/0002 062332/1963, від 12.09.2011 року, яким було збі льшено суму грошового зобов' язання відповідача за платеж ем: єдиний податок з юридични х осіб, нарахований до 1 січня 2011 року на 65 875 грн. (52700 грн. - основни й платіж, 13175 грн. штрафні фінан сові санкції). Підставою для з більшення грошового зобов'яз ання стало встановлення пере віркою порушення ч. 4 п. 1 та п.3 Ук азу Президента України від 03.0 7.1998 року №727/98 в результаті чого з анижено єдиний податок на су му 52 700 грн. Перевіркою було вия влено отримання позивачем бе зпроцентної зворотної позик и відповідно до договору від 07.07.2009 року. Кошти за даним догов ором надійшли на рахунок поз ивача 03.03.2010 року; 01.04.2010 року; 28.04.2010 рок у. Відповідно до умов угоди ко шти повинні бути повернуті п ротягом п'яти років з моменту отримання.

На думку посадових осіб від повідача дані кошти повинні були бути задекларовані пози вачем як виручка від реаліза ції продукції (товарів, робіт , послуг) та стати базою оподат кування для сплати єдиного п одатку у розмірі 10 відсотків.

При цьому нормами законода вства, на які посилається від повідач, стали: в першу чергу - п. 40 Положення (стандарту) бухг алтерського обліку 25 «Фінанс овий звіт суб'єкта малого під приємництва», затверджений н аказом Мінфіну України від 25.0 2.2000 року № 39 . Відповідно до цьог о пункту Положення, жодного с лова про кредит, позику або по воротну фінансову допомогу в ін не містить, отже не може рег улювати спірні правовідноси ни. Таким чином, даний підзако нний акт встановлює правила щодо змісту та форми звітнос ті та порядок їх заповнення, д аний акт не встановлює прави ла щодо обчислення податків та зборів або бази оподаткув ання. Актом, що регулює дані пр авовідносини та встановлює с тавки податку та базу оподат кування в даному випадку є са ме Указ. Отримані позивачем г рошові кошти, що вказані в акт і перевірки за договором без процентної зворотної позики ніяким чином не пов'язані з ре алізацією будь-чого позиваче м. За своєю правовою природою вказаний договір являється договором позики. Даний дого вір не може мати жодного відн ошення до реалізації будь-як их продукції, товарів, послуг або робіт, так-як не передбача є переходу права власності н а будь-що крім грошей. Це підтв ерджено і змістом самого дог овору.

Таким чином, позивач вважає , що Акт про результати невиїз ної позапланової документал ьної перевірки №526 -232/94956474 від 02.09.2011 р., висновки якого покладено в основу податкового повідомл ення-рішення №650/0002062332/1963 від 12.09.2011 р. є незаконним, немотивованим, а податкове повідомлення-рі шення, таким, що підлягає визн анню нечинним.

Також позивач зазначає, що о скаржуване рішення повідомл ення було отримано позивачем лише 17.09.2011 року, про що свідчить календарний штамп на конвер ті, в якому воно було отримано . Тому, строк на оскарження ріш ення повинен рахуватися саме з 17.09.2011 року, таким чином податк ове зобов'язання на даний мом ент не являється погодженим.

У судовому засіданні 19 груд ня 2011 року представник позива ча підтримав позовні вимоги з мотивів, викладених у позов ній заяві. Відповідач у судов ому засіданні позов не визна в та заперечив з мотивів зазн ачених у запереченнях. Відпо відно до яких, Державна подат кова інспекція у Тячівському районі з приводу заявлених в имог заперечує з огляду на на ступне. Проведеною перевірко ю встановлено заниження заде кларованих ТОВ «Фенікс»пока зників у рядку 2. Розрахунку «в иручка від реалізації продук ції (товарів, послуг)»в сумі 52700 0,0 грн., а саме товариством отри мано на розрахунковий рахуно к кошти в сумі 527000,0 грн. від ТОВ « Феміда-Інтер»(код 20136463, м. Луцьк, вул. Дубнівська,36) відповідно до наданих для перевірки пла тіжних доручень від 03.03.2010 року № 127 на суму 365000,0 грн., від 01.04.2010 року №2 79 на суму 52000,0 грн. та від 28.04.2010 року №380 на суму 110000,0 грн. Відповідно д о п. 1 Указу №727/98 виручкою від реа лізації продукції (товарів, р обіт, послуг) вважається сума , фактично отримана суб'єктом підприємницької діяльності на розрахунковий рахунок аб о (та) в касу за здійснення опе рацій з продажу продукції (то варів, робіт, послуг).

Тобто, у разі переходу на сп рощену систему оподаткуванн я, обліку та звітності, платни ком єдиного податку застосов ується касовий метод, при яко му враховуються всі кошти, що надійшли на розрахунковий р ахунок та в касу, незалежно ві д того, куди ці кошти потім роз поділяються.

Згідно п. 40 Положення (станда рту) бухгалтерського обліку 25 «Фінансовий звіт суб'єкта ма лого підприємництва, інші до ходи, які виникають у процесі звичайної діяльності, але не пов'язані з операційною діял ьністю підприємства, відобра жаються у статті «Інші звича йні доходи»фінансового звіт у суб'єкта господарської дія льності. Таким чином, отриман а поворотна фінансова допомо га ТОВ «Фенікс»від ТОВ «Фемі да-Інтер»належить до інших д оходів товариства, які виник ають у процесі звичайної дія льності, відображаються у гр афі 5 «Позареалізаційні дохо ди та виручка від іншої реалі зації»Книги обліку доходів і витрат та включається до баз и оподаткування єдиним подат ком. Враховуючи вищенаведене , перевіркою встановлено зан иження відображених показни ків у рядку 2. Розрахунку «виру чка від реалізації продукції (товарів, послуг)»в сумі 527000,0 гр н., в тому числі за І квартал 2010 р оку в сумі 365000,0 грн. та за II кварта л 2010 року в сумі 162000,0 грн., чим пору шено ч.4 п.1 Указу Президента Ук раїни №727/98 від 03.07.1998 року (із зміна ми та доповненнями) та донара ховано єдиного податку всьог о в сумі 52700 грн., в тому числі за І квартал 2010 року в сумі 36500 грн. т а за II квартал 2010 року в сумі 16200 г рн.

Заслухавши представника п озивача, дослідивши матеріа ли справи, суд приходить до на ступного:

Згідно Довідки АБ № 104752 з ЄДРП ОУ Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Фенікс" заре єстроване 02.01.2003 року за адресо ю: 90512 Закарпатська область, Тяч івський район, с.Угля, вул. Оле ни Суворової , будинок 49, код ЄД РПОУ - 04956474 (а.с.19).

Починаючи з 19.08.2011 року по 26.08.2011 р оку посадовими особами відпо відача було проведено докуме нтальну позапланову перевір ку ТОВ “Фенікс” з питань фіна нсово-господарських відноси н із ТОВ “Феміда-Інтер” за пе ріод з 01.01.2010 року по 30.06.2010 року, про результати якої було складе но акт № 526-232/04956474 від 02.09.2011 року. Пере віркою встановлено порушенн я ч. 4 п. 1 та п.3 Указу Президента У країни від 03.07.1998 року №727/98, в резул ьтаті чого занижено єдиний п одаток на суму 52 700 грн., в тому чи слі за 1 квартал 2010 року в сумі 365 00 грн. та за 2 квартал 2010 року в су мі 16200 грн. ( а.с.7 -16).

Також перевіркою було вияв лено отримання позивачем без процентної зворотної позики відповідно до договору від 07. 07.2009 року. Кошти за даним догово ром надійшли на рахунок пози вача 03.03.2010 року; 01.04.2010 року; 28.04.2010 року . Відповідно до умов угоди кош ти повинні бути повернуті пр отягом п'яти років з моменту о тримання ( а.с.17).

На підставі вказаного акту посадовою особою відповідач а було прийнято податкове по відомлення-рішення № 650/0002062332/1963, в ід 12.09.2011 року, яким було збільше но суму грошового зобов'язан ня відповідача за платежем: є диний податок з юридичних ос іб, нарахований до 1 січня 2011 ро ку на 65 875 грн. (52700 грн. - основний пл атіж, 13175 грн. штрафні фінансові санкції)( а.с.5).

Відповідно до ст. З Указу П резидента України «Про спро щену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єкті в малого підприємництва » Суб'єкт підприємницької дія льності - юридична особа, я кий перейшов на спрощену сис тему оподаткування, обліку т а звітності, самостійно обир ає одну з наступних ставок єд иного податку: 6 відсотків сум и виручки від реалізації про дукції (товарів, робіт, послуг ) без урахування акцизного зб ору у разі сплати податку на д одану вартість згідно із Зак оном України "Про податок на д одану вартість";10 відсотків су ми виручки від реалізації пр одукції (товарів, робіт, послу г), за винятком акцизного збор у, у разі включення податку на додану вартість до складу єд иного податку.

Згідно зі ст. 3 Указу Президе нта України «Про спрощену си стему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малог о підприємництва»оподаткув анню підлягає виручка від реалізації продукції (товар ів, робіт, послуг).

Відповідно до абз. 5 ст. 1 в казаного Указу - виручкою в ід реалізації продукції (тов арів, робіт, послуг) є сума, фак тично отримана суб'єктом під приємницької діяльності н а розрахунковий рахунок або в касу за здійснення операці й з продажу продукції (товарі в, робіт, послуг). Тобто об'єкто м оподаткування є сума вируч ки від реалізації продукції( товарів, робіт, послуг) .

Відповідно до пп.. 1.22.2 п.1.22 ст .1 Закону України «Про оподатк ування прибутку підприємств »поворотна фінансова допомо га - це суму коштів, передан их платнику податку у корист ування на визначений строк в ідповідно до договорів, які н е передбачають нарахування п роцентів або надання інших в идів компенсації як плати за користування такими коштами .

Отже виходячи з наведеного , поворотна фінансова допомо га, отримана позивачем, не є до ходом платника податків, оск ільки передбачається її пове рнення, а договором не передб ачено нарахування будь-яких відсотків чи іншої компенсац ії за користування такими ко штами. При цьому такі кошти не є й виручкою від реалізації п родукції (товарів, робіт, посл уг) та не повинні бути об'єктом оподаткування єдиним податк ом на підприємницьку діяльні сть юридичних осіб.Дане твер дження узгоджується з позиці єю ВАСУ , викладеній в ухвалі від 02.09.2010 року ( а.с. 39-40) та роз'яснен нях Державного комітету Укр аїни з питань регуляторної п олітики та підприємництва.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

У відповідності до ч.3.ст. 2 КАСУ у справах щодо оска рження рішень, дій чи бездіял ьності суб'єктів владних пов новажень адміністративні су ди перевіряють, чи прийняті (в чинені) вони:1) на підставі, у м ежах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією ( 254к/96-ВР ) та законами Україн и; 2) з використанням повноваж ення з метою, з якою це повно важення надано; 3) обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); 4) безсторонньо (неупер еджено); 5) добросовісно; 6) розс удливо; 7) з дотриманням принци пу рівності перед законом, за побігаючи несправедливій ди скримінації; 8) пропорційно, зо крема з дотриманням необхідн ого балансу між будь-якими не сприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів осо би і цілями, на досягнення яки х спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; 10) своєчасно, тобто п ротягом розумного строку.

З' ясувавши повно та все бічно обставини в адміністр ативній справі, підтверджені належними та допустимими до казами в їх сукупності суд пр иходить до висновку, що оскар жуване повідомлення-рішення не відповідає вищевказаним вимогам, а позовні вимоги є о бґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсяз і.

Згідно ч. 1 ст. 94 КАС України, я кщо судове рішення ухвалено на користь сторони, яка не є су б' єктом владних повноважен ь, суд присуджує всі здійснен ні нею документально підтвер джені судові витрати з Держа вного бюджету України.

На підставі вищенаведеног о, керуючись ст.ст. 160-163, 183-2 КАС Укр аїни ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов Товариства з обмеже ною відповідальністю "Фенікс " до Державної податкової інс пекції у Тячівському районі про визнання нечинним та ск асування податкового повідо млення-рішення від 12.09.2011 року- з адовольнити.

Визнати нечинним та скасув ати податкове повідомлення -рішення Державної податково ї інспекції у Тячівському р айоні від 12.09.2011 року № 650/ 0002062332/1963/.

Стягнути з державного б юджету на користь Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Фенікс" судовий збір в роз мірі 8 грн. 50 коп.

Постанова суду може бути ос каржена до Львівського апеля ційного адміністративного с уду протягом десяти днів з дн я її проголошення, а у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 КАС України, а так ож прийняття постанови у пис ьмовому провадженні апеляці йна скарга подається протяго м десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся через Закарпатський окруж ний адміністративний суд з о дночасним надсиланням її коп ії до суду апеляційної інста нції.

Суддя Плеханова З.Б.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20217668
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/3163/11

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 17.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 27.11.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій В.М.

Постанова від 19.12.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 28.09.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні