Постанова
від 13.12.2011 по справі 2а-11076/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.2.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 грудня 2011 року Справа № 2а-11076/11/1270

< Текст >

Луганський окружний адмі ністративний суд у складі:

судді: Борз аниці С.В.,

при секретарі: Мінако вій А.С.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом від критого акціонерного товари ства «ТОК» до державної пода ткової інспекції в Жовтневом у районі м. Луганська про част кове скасування податкового повідомлення-рішення від 30 че рвня 2011 року № 0003311610, -

В С Т А Н О В И В:

До Луганського окружного а дміністративного суду надій шов адміністративний позов в ідкритого акціонерного това риства «ТОК» до державної по даткової інспекції в Жовтнев ому районі м. Луганська про ча сткове скасування податково го повідомлення-рішення від 30 червня 2011 року № 0003311610.

В обґрунтування позовних в имог позивач послався на нас тупне. В оскаржуване повідом лення-рішення включений штра ф в сумі 5819,23 грн. за несвоєчасну сплату податку на додану вар тість по декларації № 17864 від 16.04 .2009 р. за березень 2009 року, за якою податковим інспектором вста новлено прострочення сплати податку в розмірі 5 днів. ВАТ « Ток» незгоден із нарахування м цього штрафу, з наступних пі дстав.

Згідно ч. 2 ст. 73 Кодексу закон ів про працю України 19 квітня 2009 р. - є днем релігійного свята - Пасха (Великдень).

Згідно ч. 3 ст. 67 Кодексу закон ів про працю України у випадк у, коли святковий або неробоч ий день (стаття 73) збігається з вихідним днем, вихідний день переноситься на наступний п ісля святкового або неробочо го.

Відповідно, 20 квітня 2009р. - є ви хідним днем, оскільки свято П асхи (Великодня) 19 квітня 2009р. зб ігалося із вихідним днем, та о станній день строку подання податкової декларації за бер езень 2009 року - є 21 квітня 2009р., як н аступний за вихідним операці йний (банківський) день.

Згідно до ч. 2 ст. 73 Кодексу зак онів про працю України, 1 і 2 тра вня - День міжнародної соліда рності трудящих, є святковим и днями.

Відповідно, 4 травня 2009р. - є ви хідним днем, оскільки День мі жнародної солідарності труд ящих 2 травня 2009р. збігалося із вихідним днем, та останній де нь строку сплати податкового зобов'язання з податку на дод ану вартість за березень 2009 ро ку - є 5 травня 2009 р., як наступний за вихідним операційний (бан ківський) день.

5 травня 2009 р. Відкритим акціо нерним товариством «Ток» под ана уточнююча декларація з п одатку на додатну вартість з а березень 2009 р.

Таким чином, нарахування шт рафу по декларації № 17864 від 16.04.200 9 р. за березень 2009 р. є неправомі рним.

Під час судового засідання представники позивача позов підтримали в повному обсязі , надали пояснення аналогічн і викладеним у позовній заяв і, просили суд задовольнити п озовні вимоги у повному обся зі.

Представник відповідача п ід час судового засідання пр оти адміністративного позов у заперечував, посилаючись н а наступне. ДПІ в Жовтневому р айоні у м. Луганську 17.06.2011 року п роведено перевірку своєчасн ості сплати до бюджету подат ку на додану вартість за 2009, 2010 р оки ВАТ «ТОК» (код за ЄДРГІОУ 1 3391947). За результатами перевірк и був складений акт №1594/160 від 17.06. 2011 року, який був відправлений ВАТ «ТОК» поштою з повідомле нням про вручення та був вруч ений згідно поштового повідо млення 24.06.11. Згідно акту переві рки ВАТ «ТОК» було несвоєчас но сплачено узгоджену суму п одаткового зобов'язання за б ерезень 2009 року, липень 2010 року, серпень 2010 року у розмірі 159367 гр н. 60 коп. На підставі акту перев ірки 30.06.11 ДПІ було винесене под аткове повідомлення-рішення № 0003311610, яким товариству виз начено суму штрафних санкцій у розмірі 15936 грн. 76 коп. відпові дно до пункту 126.1 статті 126 Подат кового кодексу України №2755-VI ві д 02.12.2010 р.

Згідно з підпунктом 5.3.3 пункт у 5.3 статті 5 Закону України №2181 - III Якщо останній день зазначе них у цьому пункті строків пр ипадає на вихідний або святк овий день, то останнім днем ко жного з таких строків вважає ться наступний за вихідним а бо святковим робочий операці йний (банківський) день.

Тобто, граничний термін спл ати переноситься тільки за у мови його припадання на вихі дний або святковий день і не з мінюються у зв'язку з припада нням граничного строку подан ня декларації на вихідний чи святковий день.

Податкове зобов'язання з ПД В визначене платником податк ів в декларації за березень 200 9 року № 17864 від 16.04.09 у сумі 70086 грн., з граничним терміном сплати 30.04 .09, частково у сумі 11893 грн. 75 коп. п огашено за рахунок наявної п ереплати і у сумі 58192 грн. 25коп. п огашено 05.05.09 за рахунок поданн я уточнюючого розрахунку под аткових зобов'язань з ПДВ у зв 'язку з виправленням самості йно виявлених помилок за бер езень 2009 року № 23680, тобто з затри мкою на 5 календарних днів.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, вивчивши м атеріали справи, дослідивши надані сторонами докази, суд вважає, що позов підлягає зад оволенню з наступних підстав .

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” та «Про по даток на додану вартість» вт ратив чинність.

Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податків, виникли д о набрання чинності Податков им Кодексом України, суд прих одить до висновку, що в даному випадку разом з нормами Пода ткового Кодексу України слід також застосовувати норми З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами”.

Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» на органи державної податкової служби покладено обов' язки щодо з дійснення контролю за додерж анням податкового законодав ства.

Згідно ст. ст. 10, 11 зазначеного Закону до компетенції держа вних податкових інспекцій ві днесено забезпечення обліку платників податків, контрол ь за своєчасністю подання пл атниками податків бухгалтер ських звітів і балансів, пода ткових декларацій, розрахунк ів та інших документів, пов' язаних з обчисленням податкі в, функцій щодо перевірки дос товірності цих документів ст осовно правильності визначе ння об' єктів оподаткування і обчислення податків.

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України «Про податок на дода ну вартість» платник податку - особа, яка згідно з цим Закон ом зобов' язана здійснювати утримання та внесення до бюд жету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпор тує товари на митну територі ю України.

Судом встановлено, що відкр ите акціонерне товариство «Т ОК», ід. код 13391947, зареєстроване виконавчим комітетом Луганс ької міської ради 17.10.1995р. за № 1382107 0002007389, як юридична особа, що підт верджується свідоцтвом № 018139 п ро державну реєстрацію юриди чної особи (а.с.24) та є платником податку на додану вартість.

Відповідно до п. 1.11 ст. 1 Закону «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-Ш зі змінами та доповнення ми) податкова декларація, роз рахунок (далі - податкова декл арація) - це документ, що подає ться платником податків до к онтролюючого органу у строки , встановлені законодавством , на підставі якого здійснюєт ься нарахування та/або сплат а податку, збору (обов'язковог о платежу).

Згідно п.п. 4.1.4 а) п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. №2181 - III (зі змінами та до повненнями), передбачено, що п одаткові декларації подають ся за базовий податковий (зві тний) період, що дорівнює кале ндарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансов их внесків), - протягом 20 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітно го (податкового) місяця.

Відповідно до п.п. 4.1.5 п. 4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» від 21.12.2000 р. №2181 - III. якщо останн ій день строку подання подат кової декларації припадає на вихідний або святковий день , то останнім днем строку вваж ається наступний за вихідним або святковим операційний (б анківський) день.

Згідно п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. №2181 - III визначено, що платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання, зазначен у у поданій ним податковій де кларації, протягом десяти ка лендарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаче ного п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 цього Закону для подання податкової декл арації.

Судом встановлено, що позив ачем на виконання п. 4.1 ст. 4 Зако ну України від 21.12.2000 року «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами», до відповіда ча - державної податкової і нспекції в Жовтневому районі м. Луганська була подана пода ткова декларація з ПДВ за бер езень 2009 року із зазначенням с уми ПДВ, яка підлягає нарахув анню до сплати в бюджет за під сумками поточного звітного п еріоду, з урахуванням залишк у від' ємного значення попер еднього звітного періоду у р озмірі 70 086,00 грн. (а.с.9-11)

05 травня 2009 року позивачем по дано уточнюючий розрахунок п одаткових зобов' язань з под атку на додану вартість у зв' язку з виправленням самостій но виправлених помилок із за значенням зменшеної суми, як а підлягає сплаті до бюджету у розмірі 58 193,00 грн. (12-13)

Згідно статті 75 ПК України о ргани державної податкової с лужби мають право проводити камеральні, документальні (п ланові або позапланові; виїз ні або невиїзні) та фактичні п еревірки. Документальною нев иїзною перевіркою вважаєтьс я перевірка, яка проводиться в приміщенні органу податко вої служби.

Згідно статті 79 ПК України (о собливості проведення докум ентальної невиїзної перевірки) документальна невиїзна перевірка здійсню ється у разі прийняття керів ником органу державної пода ткової служби рішення про ї ї проведення та за наявнос ті обставин для проведення документальної перевірки, в изначених статтями 77 та 78 ць ого Кодексу. Документальна н евиїзна перевірка здійснюєт ься на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів т а даних, наданих платником по датків у визначених цим Коде ксом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачен ий законом. Документальна по запланова невиїзна перевірк а проводиться посадовими осо бами органу державної податк ової служби виключно на підс таві рішення керівника орган у державної податкової служб и, оформленого наказом, та з а умови надіслання платник у податків рекомендованим л истом із повідомленням про в ручення або вручення йому чи його уповноваженому предст авнику під розписку копії н аказу про проведення докумен тальної позапланової невиїз ної перевірки та письмового повідомлення про дату почат ку та місце проведення тако ї перевірки. Присутність пл атників податків під час п роведення документальних не виїзних перевірок не обов'яз кова.

Відповідно до п.п. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове повідомлення-ріше ння - письмове повідомлення к онтролюючого органу (рішення ) про обов'язок платника подат ків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену конт ролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом т а іншими законодавчими актам и, контроль за виконанням яки х покладено на контролюючі о ргани, або внести відповідні зміни до податкової звітнос ті;

Також в судовому засіданні встановлено, що 17.06.2011 головним державним податковим інспек тором відповідача була прове дена перевірка своєчасності сплати податку на додану вар тість АТ «ТОК». Згідно акту пе ревірки ВАТ «ТОК» було несво єчасно сплачено узгоджену су му податкового зобов'язання за березень 2009 року, липень 2010 ро ку, серпень 2010 року у розмірі 159 3 67 грн. 60 коп. На підставі акту пе ревірки 30.06.11р. ДПІ було винесен е податкове повідомлення-ріш ення № 0003311610, яким товариств у визначено суму штрафних са нкцій у розмірі 15936 грн. 76 коп. ві дповідно до пункту 126.1 статті 12 6 Податкового кодексу Україн и №2755-VI від 02.12.2010 р. (а.с.5)

Згідно ч. 2 ст. 73 Кодексу закон ів про працю України 19 квітня 2009 р. - є днем релігійного свята - Пасха (Великдень).

Згідно до ч. 2 ст. 73 Кодексу зак онів про працю України, 1 і 2 тра вня - День міжнародної соліда рності трудящих, є святковим и днями.

Згідно ч. 3 ст. 67 Кодексу закон ів про працю України у випадк у, коли святковий або неробоч ий день (стаття 73) збігається з вихідним днем, вихідний день переноситься на наступний п ісля святкового або неробочо го.

Оскільки свято Пасхи (Велик одня) 19 квітня 2009 року та день мі жнародної солідарності труд ящих 2 травня 2009 року збігаєтьс я із вихідними днями, тому 20 кв ітня 2009 року та 4 травня 2009 року - є вихідними днями.

Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що останнім днем строку поданн я податкової декларації за б ерезень 2009 року є 21 квітня 2009 рок у, а останнім днем строку спла ти податкового зобов' язанн я з податку на додану вартіст ь за березень 2009 року є 5 травня 2009 року, як наступні за вихідни ми операційні (банківські) дн і.

Таким чином, позивач надав суду належні докази в обґрун тування позовних вимог, як це передбачено частиною 1 статт і 11 Кодексу адміністративног о судочинства України, в якій зазначено, що розгляд і виріш ення справ в адміністративни х судах здійснюється на заса дах змагальності сторін та с вободи в наданні ними суду св оїх доказів і у доведенні пер ед судом їх переконливості, а також частиною 1 статті 71 Коде ксу адміністративного судоч инства України, в якій зазнач ено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, що є підставою для з адоволення позову.

Згідно ч. 1 ст. 94 КАС України, як що судове рішення ухвалене н а користь сторони, яка не є суб ' єктом владних повноважень , суд присуджує всі здійснені нею документально підтвердж ені судові витрати з Державн ого бюджету України (або відп овідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орга н місцевого самоврядування, його посадова чи службова ос оба).

Згідно платіжного доручен ня № 920 від 10.11.2011 позивач при звер ненні з адміністративним поз овом до суду було сплачено су довий збір в розмірі 28,23 грн., то му дані витрати підлягають с тягненню з Державного бюджет у України на користь позивач а.

На підставі викладен ого, керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 158 -163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ві дкритого акціонерного товар иства «ТОК» до державної под аткової інспекції в Жовтнево му районі м. Луганська про час ткове скасування податковог о повідомлення-рішення від 30 ч ервня 2011 року № 0003311610 задовол ьнити повністю.

Скасувати частково в сумі 5 819,23 грн. податкове повідо млення-рішення державної под аткової інспекції в Жовтнево му районі м. Луганська від 30 че рвня 2011 року № 0003311610.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь відкр итого акціонерного товарист ва «ТОК» судові витрати у роз мірі 28,23 грн.

Постанова суду може б ути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеля ційного адміністративного с уду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанц ії

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови скл адено та підписано у повному обсязі 16 грудня 2011року.

< Текст >

Суддя С.В. Борзаниця

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20224204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11076/11/1270

Ухвала від 24.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 24.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 22.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 30.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 16.03.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 13.12.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні