ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 вересня 2011 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1670/6188/11
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Довг опол М.В.,
при секретарі - Ворошило ві Ю.В.,
за участю:
представника позивача - Панченко О.О.,
представників відповідача - Остапенко С.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Ди тячого ревматологічного сан аторію " Ліщинівка " до Управл іння у справах захисту прав с поживачів у Полтавській обла сті про визнання протиправн ою та скасування постанови п ро накладення стягнень, -
В С Т А Н О В И В:
19 липня 2011 року Дитячий ревматологічний санаторій " Ліщинівка " звернувся до Полт авського окружного адмініст ративного суду з адміністрат ивним позовом до Управління у справах захисту прав спожи вачів у Полтавській області про визнання протиправною та скасування постанови від 05 ли пня 2011 року № 386 про накладення с тягнень, передбачених статте ю 23 Закону України «Про захист прав споживачів».
В обґрунтування своїх вимо г позивач посилався на те, що о скаржувану постанову винесе но відповідачем за результат ами перевірки Дитячого закла ду оздоровлення та відпочинк у «Ромашка»(надалі - ДЗОВ «Р омашка»), під час якої зафіксо вано порушення Закону Украї ни «Про захист прав споживач ів», а саме, надання послуг з т имчасового розміщення (прожи вання), що підлягають обов'язк овій сертифікації, без серти фікату відповідності. З огля ду на те, що ДЗОВ «Ромашка» є с труктурним підрозділом Дитя чого ревматологічного санат орію «Ліщинівка», штраф в роз мірі 11 243,92 грн. накладено на сан аторій.
Позивач вказував, що згідно п. 5 Правил обов'язкової серти фікації послуг з тимчасового розміщення (проживання) об'єк тами обов'язкової сертифікац ії є послуги з розміщення, що н адаються суб'єктами туристич ної діяльності в колективних та індивідуальних засобах р озміщення. Разом з тим, Дитячи й ревматологічний санаторій «Ліщинівка»є лікувальним з акладом охорони здоров'я із в идом діяльності за КВЕД - дія льність санаторно-курортних організацій, має ліцензію на здійснення медичної практик и, є неприбутковою організац ією, а тому в розумінні Закону України «Про туризм»не є суб 'єктом туристичної діяльност і, не надає туристичні послуг и, як і його структурний підро зділ - ДЗОВ «Ромашка».
Позивач також звертав уваг у на те, що ДЗОВ «Ромашка»утри мується за рахунок бюджетних коштів, тому платні послуги і з тимчасового розміщення (пр оживання) можуть надаватися ним лише згідно Порядку, затв ердженого наказом Міністерс тва України у справах сім'ї, мо лоді та спорту, Міністерства фінансів України, Міністерс тва економіки України № 29/9/5 від 18.01.2010 року, разом з тим, кошторис ом ДЗОВ «Ромашка»на 2011 рік не п ередбачалося надання платн их послуг із тимчасового роз міщення (проживання), натоміс ть визначалася повна вартіст ь путівки в сумі 1 770 грн., до розр ахунку якої не входила варті сть розміщення (проживання).
За таких обставин позивач в важає, що не мав обов'язку отри мувати сертифікат відповідн ості на послуги з тимчасовог о розміщення (проживання) у ДЗ ОВ «Ромашка», тому постанова про накладення стягнення є н езаконною.
Крім того, зазначав, що відп овідачем допущено порушення порядку проведення перевірк и, надано розрахунок санкцій , який не відповідає сумі стяг нення згідно оскаржуваної по станови, а розрахунок штрафу згідно постанови є необґрун тованим та безпідставним.
У судовому засіданні пред ставник позивача підтримала позовні вимоги, просила їх за довольнити.
Представник відповідача п роти позову заперечувала, пр осила відмовити у його задов оленні.
У запереченнях відповідач посилався на те, що перевірку ДЗОВ «Ромашка»проведено згі дно плану роботи Управління у справах захисту прав спожи вачів у Полтавській області на ІІ квартал 2011 року, про що бу ло попередньо повідомлено ке рівника закладу. За результа тами перевірки складено акт № 000618 від 24.06.2011 року, в якому, зокре ма, встановлено порушення п. 4 ст. 14 Закону України «Про зах ист прав споживачів», а саме, в ідсутність сертифікату на на дання послуг з тимчасового р озміщення (проживання), що під лягають обов'язковій сертифі кації, тому згідно пункту 3 час тини статті 23 Закону України « Про захист прав споживачів»н а підставі розрахунку ревізо ра застосовано штраф у розмі рі 50 % від вартості наданих пос луг в сумі 11 243,92 грн., який наклад ено на Дитячий ревматологічн ий санаторій «Ліщинівка», як юридичну особу, у складі якої діє ДЗОВ «Ромашка». За таких обставин відповідач вказува в, що проведення перевірки та накладення стягнення здійсн ено із дотриманням вимог чин ного законодавства.
Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, всебічн о і повно з' ясувавши всі фак тичні обставини, на яких ґрун туються позовні вимоги, об' єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, приходить до наступних в исновків.
Судом встановлено, що Дитяч ий ревматологічний санаторі й «Ліщинівка»(скорочене найм енування ДРС «Ліщинівка», ід ентифікаційний код 01999135), зареє стрований як юридична особа 11.06.1997 року Кобеляцькою районно ю державною адміністрацією ( свідоцтво серії А00 № 619326).
Згідно Статуту ДРС «Ліщині вка»є комунальним лікувальн им закладом, засновником яко го є Полтавська обласна рада , а власником - територіальн а громада Полтавської област і. Санаторій підзвітний та пі дконтрольний Полтавській об ласній раді, а також Головном у управлінню охорони здоров' я обласної державної адмініс трації.
ДРС «Ліщинівка»перебуває на податковому обліку у Кобе ляцькому відділенні Кременч уцької об'єднаної державної податкової інспекції як н еприбуткова організація, протягом 2011 року ним покварта льно подавався звіт про вико ристання коштів неприбутков их установ та організацій, пр о що свідчать довідка про взя ття на облік платника податк ів від 23.12.2003 року № 41, а також лист Кобеляцького відділення Кре менчуцької ОДПІ від 16.09.2011 року № 1464/10.
Відповідно до п.4.5. Статуту са наторій має у своєму підпоря дкуванні дитячий оздоровчий табір «Ромашка», який є його с труктурним підрозділом і ді є на підставі Положення, затв ердженого головним лікарем с анаторію.
Із матеріалів справи вбача ється, що ДЗОВ «Ромашка»не ма є статусу юридичної особи, пр и цьому внесений до Державно го реєстру дитячих закладів оздоровлення та відпочинку з а № 0098 згідно протоколу від 29.09.2010 року, що підтверджується дов ідкою Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорт у від 05.10.2010 року № 13.3/12075.
24 червня 2011 року спеціалісто м Управління у справах захис ту прав споживачів у Полтавс ькій області Жорняком І.О. на підставі наказу управлін ня від 08.06.2011 року № 162-п, план у перевірок суб'єктів господ арювання на ІІ квартал 2011 року , направлення від 08.06.2011 року № 729, п роведено планову перевірку д отримання законодавства про захист прав споживачів у ДЗО В «Ромашка».
Повідомлення про проведен ня перевірки ДЗОВ «Ромашка»в ід 27.05.2011 року № 600 отримано керів ником закладу ОСОБА_4 09.06.2011 року.
За результатами перевірки складено акт № 000618 від 24.06.2011 року, в якому зафіксовано порушен ня п. 4 статті 14 Закону України « Про захист прав споживачів», а саме, відсутність у ДЗОВ «Ро машка»сертифікату на наданн я послуг із тимчасового розм іщення (проживання), що підляг ають обов'язковій сертифікац ії.
На підставі акту перевірки № 000618 від 24.06.2011 року Управлінням у справах захисту прав спожи вачів у Полтавській області винесено постанову № 386 від 05 л ипня 2011 року про накладення ст ягнень, передбачених статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів», якою до Дит ячого ревматологічного сана торію «Ліщинівка», як юридич ної особи, структурним підро зділом якої є ДЗОВ «Ромашка» , застосовано штраф у розмірі 11 243,92 грн.
Позивач ДРС «Ліщинівка»не згодний із вказаною постано вою, у зв'язку з чим оскаржив ї ї до суду.
Відповідно до части ни 3 статті 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и у справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; своєчасно, тобто протяго м розумного строку.
Надаючи оцінку оскаржува ній постанові № 386 від 05 липня 2011 року, суд виходить з наступно го.
Згідно частини 4 статті 14 Зак ону України «Про захист спра в споживачів»продукція, на я ку актами законодавства а бо іншими нормативними докум ентами встановлено обов'язко ві вимоги щодо забезпечення безпеки для життя, здоров'я сп оживачів, їх майна, навколи шнього природного середовищ а і передбачено нанесення на ціонального знака відповідн ості, повинна пройти встанов лену процедуру оцінки відпов ідності. Виробник має право м аркувати продукцію націонал ьним знаком відповідності за наявності декларації про ві дповідність та/або сертифіка та відповідності, виданих зг ідно із законодавством
Реалізація продукції (у тому числі імпортних товарі в) без маркування національн им знаком відповідності та/а бо без сертифіката відповідн ості чи декларації про відпо відність забороняється .
Відповідно до частини 1 стат ті 14 Декрету Кабінету Міністр ів України "Про стандартизац ію і сертифікацію" від 10.05.1993 рок у № 46-93 центральний орган викон авчої влади з питань технічн ого регулювання затверджує п ереліки продукції, що підляг ає обов'язковій сертифікації , та визначає її запровадженн я.
Наказом Державного коміте ту з питань технічного регул ювання та споживчої політики від 01.02.2005 року № 28 затверджено Пе релік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні (надалі - Перелік).
У розділі 30 пункті 30.1. «Готель ні послуги»вказаного Перелі ку передбачена обов'язковіст ь сертифікації послуг дит ячих та студентських літніх таборів, код ДКПП 55.23.11, на від повідність вимогам нормати вних документів, зокрема, ДСТ У 4268:2003 «Послуги туристичні. Зас оби розміщування».
Згідно пункту 5 Правил обов' язкової сертифікації послуг з тимчасового розміщення (пр оживання), затверджених нака зом Державного комітету з пи тань технічного регулювання та споживчої політики від 27.01.1 999 року № 37, об'єктами обов'язков ої сертифікації є послуги з розміщення, що надают ься суб'єктами туристичної д іяльності в колективних т а індивідуальних засобах роз міщення.
З огляду на викладене, вимог и обов'язкової сертифікації за ДСТУ 4268:2003 застосовуються за наявності сукупності наступ них умов: надання суб'єктом по слуг з тимчасового розміщенн я (проживання), а також належні сть вказаного суб'єкта до суб 'єкта туристичної діяльності .
Поняття «послуги з тимча сового розміщення (проживанн я)»згідно пункту 3 Порядку надання послуг з тимчасовог о розміщення (проживання), зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України від 15.03.20 06 року № 297, визначено як - діяль ність юридичної та фізичної особи з надання місця для ноч івлі у засобі розміщення з а плату, а також інша діяль ність, пов'язана з тимчасовим розміщенням (проживанням), пе редбачена законом.
До суб'єктів туристичної діяльності згідно статті 5 Закону України «Про туризм» належать:
- туристичні оператори (далі - туроператори) - юридичні осо би, створені згідно із законо давством України, для яких ви ключною діяльністю є організ ація та забезпечення створен ня туристичного продукту, ре алізація та надання туристич них послуг, а також посередни цька діяльність із надання х арактерних та супутніх послу г і які в установленому поряд ку отримали ліцензію на туро ператорську діяльність;
- туристичні агенти (далі - ту рагенти) - юридичні особи, ство рені згідно із законодавство м України, а також фізичні осо би - суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють п осередницьку діяльність з ре алізації туристичного проду кту туроператорів та туристи чних послуг інших суб'єктів т уристичної діяльності, а так ож посередницьку діяльність щодо реалізації характерних та супутніх послуг;
- інші суб'єкти підприємн ицької діяльності, що надают ь послуги з тимчасового розм іщення (проживання), харчув ання, екскурсійних, розважал ьних та інших туристичних по слуг;
- гіди-перекладачі, екскурсо води, спортивні інструктори, провідники та інші фахівці т уристичного супроводу - фізи чні особи, які проводять діял ьність, пов'язану з туристичн им супроводом і які в установ леному порядку отримали дозв іл на право здійснення турис тичного супроводу, крім осіб , які працюють на відповідних посадах підприємств, устано в, організацій, яким належать чи які обслуговують об'єкти в ідвідування;
- фізичні особи, які не є суб'є ктами підприємницької діяль ності та надають послуги з ти мчасового розміщення (прожив ання), харчування тощо.
З аналізу вищенаведених но рм законодавства вбачається , що послуги з тимчасового роз міщення (проживання) вимагаю ть обов'язковості сертифікац ії, якщо передбачають наданн я місця для ночівлі у засобі р озміщення за плату та здійснюються суб'єкто м підприємницької діял ьності.
Відповідно до частини 1 стат ті 42 Господарського кодексу У країни підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний риз ик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами г осподарювання (підприємцями ) з метою досягнення економіч них і соціальних результатів та одержання прибутку.
Як встановлено судом, ДРС «Л іщинівка»є неприбутково ю організацією, тобто не н алежить суб'єктів підприємни цької діяльності. На ДЗОВ «Ро машка», як структурний підро зділ ДРС «Ліщинівка»без прав а юридичної особи, також поши рюється статус неприбутково ї організації, який має юриди чна особа.
Із пояснень представника п озивача, наявних матеріалів справи, вбачається, що ДЗОВ «Р омашка», як і ДРС «Ліщинівка» , утримується за рахунок кошт ів місцевого (обласного) бюдж ету.
Кошторис доходів і витрат Д ЗОВ «Ромашка»на літо 2011 року б уло затверджено постановою П резидії Полтавської обласно ї організації Профспілки пра цівників охорони здоров'я Ук раїни від 02.06.2011 року № П-9-1.
Калькуляцію вартості путі вки на сезон 2011 року було визна чено начальником ДЗОВ «Ромаш ка»ОСОБА_4, із якої вбачає ться, що вартість путівки вст ановлено в сумі 1 770 грн., розр ахунок якої не передбачав ви трати на проживання дітей. Та ким чином, послуги із розміще ння дітей згідно путівок не м али оплатний характер.
Відповідно до статті 26 Зак ону України "Про оздоровленн я та відпочинок дітей" від 04.09.2008 року № 375-VI дитячі заклади оздо ровлення та відпочинку, що по вністю фінансуються з держав ного або місцевих бюджетів, можуть надавати платні посл уги відповідно до переліку, з атвердженого Кабінетом Міні стрів України. У передбач ених законодавством випадка х дитячі заклади оздоровленн я та відпочинку мають право н а надання платних послуг піс ля отримання у встановленому порядку відповідних ліцензі й.
До Переліку платних послуг , які можуть надаватися дитяч ими закладами оздоровлення т а відпочинку, що утримуються за рахунок бюджетних коштів ,затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 28.04.2009 року № 424, віднесено «роз міщення та проживання»(пункт 2 Переліку).
Згідно пункту 1.3. Порядку на дання платних послуг, які мож уть надаватися дитячими закл адами оздоровлення та відпоч инку, що утримуються за рахун ок бюджетних коштів, затверд женого наказом Міністерства у справах сім'ї, молоді та спо рту, Міністерства економіки України, Мінфіну від 18.01.2010 року № 29/9/5, платні послуги можуть на даватися дитячими закладами оздоровлення та відпочинку, що утримуються за рахунок бю джетних коштів, у разі відсут ності дітей на оздоровленні або неповного завантаження з акладу на території, що не вик ористовується для оздоровле ння та відпочинку дітей.
Відповідно до пункту 2.1. зазн аченого Порядку рішення про надання платних послуг, визн ачених Переліком, приймаєтьс я керівником закладу. Керівн ик закладу виходячи з наявно сті в закладі відповідної ма теріально-технічної бази та кваліфікованих кадрів затве рджує за погодженням з орган ом виконавчої влади, у підпор ядкуванні якого перебуває за клад, перелік платних послуг , що надаються закладом.
Згідно пояснень представн ика позивача керівником Д ЗОВ «Ромашка»рішення про над ання платних послуг не прийм алося. Із листа Полтавсько ї обласної організації Профс пілки охорони здоров'я Украї ни від 05.08.2011 року № 218, коштор ису доходів і витрат ДЗОВ «Ро машка»на літо 2011 року вбачаєт ься, що платні послуги за ро зміщення та проживання дітей у ДЗОВ «Ромашка»не передбач ені.
Беручи до уваги те, що послу ги із розміщення і проживанн я дітей у ДЗОВ «Ромашка»не пе редбачали відповідну оплату та надавалися ДЗОВ «Ромашка »як неприбутковою організац ією, чіткий обов'язок позив ача здійснювати їх сертифіка цію на відповідність ДСТУ 4268:200 3 «Послуги туристичні. Засоби розміщування»із норм чинног о законодавства не вбачаєтьс я.
Судом встановлено, що післ я проведення перевірки 29.06.2011 ро ку ДРС «Ліщинівка»звернувся до ДП «Полтавастандартметро логія»із заявою про проведен ня сертифікації послуг з тим часового розміщення та отрим ав сертифікат відповідності UА9.035.02139-11 на послуги з тимчасово го розміщення, що надаються Д ЗОВ «Ромашка»на відповідніс ть вимогам ДСТУ 4268:2003, разом з ти м, 09.08.2011 року подав до ДП «Полтав астандартметрологія»заяву про анулювання (скасування) д ії виданого сертифікату відп овідності, посилаючись на ві дсутність обов'язку сертифік ації вказаних послуг.
Відповідно до пункту 3 части ни 1 статті 23 Закону України «П ро захист прав споживачів»су б'єкти господарювання сфери торговельного та інших видів обслуговування, у тому числі ресторанного господарства, несуть відповідальність за р еалізацію продукції, що підл ягає обов'язковій сертифікац ії в Україні, але у документах , згідно з якими її передано на реалізацію, відсутні реєстр аційні номери сертифіката ві дповідності або свідоцтва пр о визнання відповідності та/ або декларації про відповідн ість, якщо це встановлено тех нічним регламентом з підтвер дження відповідності на відп овідний вид продукції, - у р озмірі п'ятдесяти відсотків вартості одержаної для реалі зації партії товару, виконан ої роботи, наданої послуги, ал е не менше десяти неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян, а у разі, коли відпо відно до закону суб'єкт госпо дарської діяльності не веде обов'язковий облік доходів і витрат, - у розмірі десяти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян.
Згідно заперечень відпові дача штраф до ДРС «Ліщинівка »у розмірі 11 243,92 грн. накладено виходячи із того, що згідно д овідки ДЗОВ «Ромашка»вартіс ть проживання в ДЗОВ «Ромашк а»на одну особу за одну добу с кладає 19 грн. 47 коп., а загальна с ума вартості проживання за 1 з міну склала 22 487 грн. 85 коп., тому 5 0 % від вказаної суми склав роз мір штрафу - 11 243,92 грн.
Разом з тим, у судовому засі данні керівник ДЗОВ «Ромашка »ОСОБА_4 та бухгалтер ОС ОБА_5, якими була підписана в ідповідна довідка, зазначали , що вказана довідка ними була надана не під час перевірки, а пізніше, після її закінчення , на вимогу перевіряючого, та н е ґрунтувалася на будь-яких д окументально підтверджених даних, а містила суб'єктивні п риблизні підрахунки бухгалт ера.
Судом встановлено, що довід ка, на підставі якої відповід ачем здійснено розрахунок шт рафу, не містить штампу ДЗОВ « Ромашка», вихідної дати та но меру, на відміну від інших мат еріалів перевірки. Бухгалтер ОСОБА_5 у судовому засіда нні пояснила, що вартість про живання за добу на одну особу визначила приблизно, не знаю чи взагалі про методику обра хування такої вартості. При ц ьому калькуляція вартості пу тівки, кошторис доходів та ви трат ДЗОВ «Ромашка» не містя ть даних про вартість прожив ання у закладі, а листом Полта вської обласної організації Профспілки охорони здоров'я України від 05.08.2011 року № 218 на зве рнення ДРС «Ліщинівка»про на дання допомоги у складанні р озрахунку вартості розміщен ня та проживання дітей у закл аді повідомлено про неможлив ість надати такий розрахунок .
З огляду на викладене, довід ка ДЗОВ «Ромашка»про вартіст ь проживання, яка не має бухга лтерського обґрунтування та документального підтвердже ння, не може бути належною під ставою для розрахунку штрафу згідно статті 23 Закону Україн и «Про захист прав споживачі в»у розмірі п'ятдесяти відсо тків вартості одержаної для реалізації партії товару, ви конаної роботи, наданої посл уги. Інші підстави для р озрахунку штрафу відповідач ем не наведено.
Крім того, суд бере до уваги наступне.
Частиною 4 статті 4 Закону Ук раїни "Про основні засади дер жавного нагляду (контролю) у с фері господарської діяльнос ті" 05.04.2007 року № 877-V виключно зак онами встановлюються орг ани, уповноважені здійснюват и державний нагляд (контроль ) у сфері господарської діяль ності. Орган державного нагл яду (контролю) не може здійсню вати державний нагляд (контр оль) у сфері господарської ді яльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на з дійснення державного нагляд у (контролю) у певній сфері гос подарської діяльності та не визначає повноваження таког о органу під час здійснення д ержавного нагляду (контролю) .
Згідно статті 34 Закону Укра їни "Про оздоровлення та відп очинок дітей" визначено, що державний контроль за діяль ністю дитячих закладів оздор овлення та відпочинку незале жно від підпорядкування, тип у та форми власності закладі в здійснюють:
центральний орган виконав чої влади у справах сім'ї, моло ді та спорту;
міністерства та інші центр альні органи виконавчої влад и, до сфери управління яких на лежать дитячі заклади оздоро влення та відпочинку;
Рада міністрів Автономної Республіки Крим;
обласні, Київська та Севаст опольська міські, районні де ржавні адміністрації, до сфе ри управління яких належать дитячі заклади оздоровлення та відпочинку.
Формою державного контрол ю є державна атестація дитяч ого закладу оздоровлення та відпочинку, яка проводиться в порядку, встановленому Каб інетом Міністрів України .
У разі виявлення порушень у діяльності дитячого закладу оздоровлення та відпочинку, що можуть вплинути на стан зд оров'я дітей, атестація прово диться позачергово.
За результатами атестації закладу присвоюється вища, п ерша, друга або третя категор ія. Порядок присвоєння катег орій визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 15 Поря дку проведення державної ате стації дитячих закладів оздо ровлення та відпочинку і при своєння їм відповідних катег орій, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 28.04.2009 року № 426, у разі кол и результати діяльності закл аду та умови організації озд оровлення та відпочинку не в ідповідають установленим де ржавним стандартам, заклад в изнається таким, що не пройшо в атестацію.
Судом встановлено, що ДЗОВ « Ромашка»пройдено державну а тестацію з 26.07.2010 року по 09.08.2010 року , за результатами якої заклад у присвоєно другу категорію та надано право залучатися д о організації оздоровлення т а відпочинку дітей, що підтве рджується відповідним свідо цтвом № 05 від 31.08.2010 року строком д ії до 01.09.2015 року.
З огляду на викладене, підст ави для проведення Управлінн ям у справах захисту прав спо живачів у Полтавській област і перевірки ДЗОВ «Ромашка»ст осовно дотримання вимог норм ативно-правових актів і норм ативних документів щодо нада ння послуг із тимчасового ро зміщення дітей відповідачем законодавчо не обґрунтовано .
Згідно частини 2 статті 71 Код ексу адміністративного судо чинства України в адміністра тивних справах про протиправ ність рішень, дій чи бездіяль ності суб'єкта владних повно важень обов'язок щодо доказу вання правомірності свого рі шення, дії чи бездіяльності п окладається на відповідача, якщо він заперечує проти адм іністративного позову.
Відповідачем не доведено п равомірність проведення пер евірки та застосування за її наслідками до позивача штра фу у відповідному розмірі.
Таким чином, суд приходить до висновку, що постанова про накладення стягнення № 386 від 05 липня 2011 року не ґрунтується на вимогах чинного законода вства, прийнята без урахуван ня усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення .
Отже, позов підлягає задово ленню.
На підставі наведеного, ке руючись статтями 2, 94, ст.158, 160-163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Дитячого ревматологічног о санаторію «Ліщинівка» до У правління у справах захисту прав споживачів у Полтавські й області про визнання проти правною та скасування постан ови про накладення стягнень задовольнити.
Визнати протиправною та ск асувати постанову Управлінн я у справах захисту прав спож ивачів у Полтавській області від 05 липня 2011 року № 386 про накла дення стягнень, передбачених статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів».
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Дитяч ого ревматологічного санато рію «Ліщинівка» витрати зі сплати судового збору в розм ірі 3 грн. 40 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постан ови виготовлено 30 вересня 2011 ро ку.
Суддя М.В. Довгопол
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2011 |
Оприлюднено | 03.01.2012 |
Номер документу | 20239272 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
М.В. Довгопол
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні