18.10.2011 Справа № 2а/2570/4929/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 жовтня 2011 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Добрянського В.В.,
при секретарі Захаренко О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю спеціалізоване підприємство «Спецбудпроект» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В :
30.09.2011 року позивач, Чернігівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, звернувся до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю спеціалізоване підприємство «Спецбудпроект» (надалі – ТОВ СП «Спецбудпроект»), в якому просить суд стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції в розмірі 5461, 11грн. та пеню в розмірі 270,60 грн. Свої вимоги обґрунтовує тим, що відповідач в порушення вимог Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” своєчасно не сплатив адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив відмовити в їх задоволенні, посилаючись на те, що позовна заява не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, а отже, відкрите провадження підлягає закриттю з тих підстав, що відповідно до п. 3 ст. 6 та пп. 5 п. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України суб’єкти владних повноважень мають право звернутись до адміністративного суду у випадках передбачених Конституцією та законами України. Чинним законодавством прямо не передбачено право відділення фонду соціального захисту інвалідів на звернення до адміністративних судів про стягнення адміністративно – господарських санкцій.
Також зазначив, що відповідачем було виконано вимоги чинного законодавства України щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, інформування відповідного центру зайнятості з метою їх працевлаштування та подання звітності до Фонду соціального захисту інвалідів. Крім того, відповідачем самостійно вживались заходи до працевлаштування інвалідів. А тому просить суд в позові відмовити повністю.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 19 Закон України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875-ХІІ (надалі – Закон України № 875-ХІІ) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Відповідно до ч. 9 та ч. 10 ст. 19 Закону України № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Згідно п.п. 2.1. п. 2 Інструкції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" (надалі – Інструкція № 42), затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року № 42, звіт складається роботодавцями щороку і до 1 березня, наступного після звітного періоду, подається або надсилається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації відділенню Фонду соціального захисту інвалідів.
Відповідно до ст. 20 Закону України № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Судом встановлено, що згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік від 02.03.2011 року середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу на підприємстві відповідача в 2010 році становила 9 осіб та відповідно норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів - 1 особа, середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність – 1 осіб.
Як вбачається з матеріалів справи, 05.05.2011 року № 03-2023/ 2639 відділення фонду зверталось до ТОВ СП «Спецбудпроект» з вимогою надання копії пенсійного посвідчення або довідки МСЕК, копії трудової книжки інваліда, відображеного в звіті поданого відповідачем за 2010 рік.(а.с.6)
Згідно наданих відповідачем документів до відділення фонду 29.08.2011 року (а.с. 5) на підприємстві працював громадянин ОСОБА_1, який прийнятий на роботу технічним працівником відповідно до наказу № 41 від 16.08.2010 року та звільнений із займаної посади наказом № 43 від 31.08.2010 року, тобто інвалідом відпрацьовано 16 днів.
Таким чином, судом встановлено, що відповідач не виконав нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості 1 робоче місце.
Річний фонд оплати праці, зазначений в звіті за 2010 рік на підприємстві складає 98,3 тис. грн., а середньорічна заробітна плата штатного працівника становить 10922,22 грн.
Тобто, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання відповідачем нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році становить 5461,11 грн. Сума адміністративно-господарських санкцій ТОВ СП «Спецбудпроект» в добровільному порядку до Державного бюджету не сплачена.
За порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій Чернігівським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів відповідачу нарахована пеня в розмірі 270,60 грн.
Таким чином, загальна сума заборгованості ТОВ СП «Спецбудпроект» по адміністративно-господарських санкціях та пені, що підлягає стягненню в дохід Державного бюджету, становить 5731,71 грн.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю спеціалізоване підприємство «Спецбудпроект» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
< Список >
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю спеціалізоване підприємство «Спецбудпроект» – задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю спеціалізоване підприємство «Спецбудпроект» (р/р 26004060294101, філія «Розрах. центр» ПАТ КБ «Приватбанк» м. Київ, МФО 320649, код ЄДРПОУ 33190260) в дохід Державного бюджету України (Отримувач: Державний бюджет Бобровицького району, банк отримувача: ГУДКУ у Чернігівській області, рахунок 31215230700031, МФО 853592, код ЄДРПОУ 21401915) адміністративно-господарських санкцій в сумі 5461,11 грн. та пеню в сумі 270,60 грн.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду за правилами встановленими ст. 185 - 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Добрянський В.В.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20256177 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Добрянський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні