cpg1251
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а/2570/4929/2011 Головуючий у 1-й інстанції: Добрянський В.В.
Суддя-доповідач: Грибан І.О.
У Х В А Л А
Іменем України
"22" березня 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючий-суддя Грибан І.О.
судді Мамчур Я.С., Шостак О.О.
за участі:
секретар с\з Печенюк Р.В.
розглянув у судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване підприємство «Спецбудпроект» на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2011 року у справі за позовом Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване підприємство «Спецбудпроект» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені -
В С Т А Н О В И В :
30.09.2011 року Чернігівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю спеціалізоване підприємство «Спецбудпроект»(надалі -ТОВ СП «Спецбудпроект») про стягнення адміністративно-господарської санкції в розмірі 5461,11грн. та пеню в розмірі 270,60 грн.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2011 року позовні вимоги задоволено в повному обсязі.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції відповідач подав апеляційну скаргу, в якій вказуючи на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права , просив оскаржувану постанову скасувати та ухвалити нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
На розгляд справи в апеляційному порядку сторони, належним чином повідомлені не з'явилися. Колегія суддів, враховуючи, що в матеріалах справи міститься достатньо доказів для з'ясування всіх обставин, вважає за можливе здійснювати розгляд справи у відсутності сторін.
В зв'язку з неявкою сторін, на підставі ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового процесу технічними засобами не здійснювалося.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду -без змін.
Згідно ст..ст.198,200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не дотримано норматив створення на підприємстві робочих місць для працевлаштування інвалідів та не сплачено відповідні адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Колегія суддів з даним висновком суду першої інстанції не може не погодитися виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 19 Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875-ХІІ (надалі -Закон України № 875-ХІІ) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Відповідно до ч. 9 та ч. 10 ст. 19 Закону України № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Згідно п.п. 2.1. п. 2 Інструкції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" (надалі -Інструкція № 42), затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року № 42, звіт складається роботодавцями щороку і до 1 березня, наступного після звітного періоду, подається або надсилається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації відділенню Фонду соціального захисту інвалідів.
Відповідно до ст. 20 Закону України № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Як встановлено судом першої інстанції та матеріалами справи підтверджується, що відповідач, як суб'єкт господарювання з чисельністю найманих працівників , що були зайняті на виробництві у 2010році - 9 осіб.
Відповідно до зазначеного вище нормативу, відповідач повинен був створити для працевлаштування інвалідів одне робоче місце та працевлаштувати інваліда.
Згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік від 02.03.2011 року відповідач показав ,що середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність -1 особа, тобто виконав норматив.
Однак при перевірці наказів про прийняття та звільнення з роботи було з'ясовано, що особа, яка рахувалася на підприємстві як інвалід, пропрацювала на ньому 16 днів ( наказу № 41 від 16.08.2010 року про прийом та наказ № 43 від 31.08.2010 року про звільнення)
Тобто , відповідачем не забезпечено працевлаштування протягом року нормативу утворення робочих місць для інвалідів.
Оскільки , як вбачається з матеріалів справи, середньорічна заробітна плата штатного працівника становить 10922,22 грн., то сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання відповідачем нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році, яку він мав сплатити до 15.04.2011р. становить 5461,11 грн.
За порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій Чернігівським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів відповідачу нарахована пеня в розмірі 270,60 грн.
Таким чином, загальна сума заборгованості ТОВ СП «Спецбудпроект»по адміністративно-господарських санкціях та пені, що підлягає стягненню в дохід Державного бюджету на час звернення позивачем з даним позовом складала 5731,71 грн. та не була добровільно сплачена відповідачем.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з дотриманням норм матеріального та процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтверджених доказами, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, то колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.
Керуючись ч.1 ст.41, ст.ст. 160, 195, 196, 198, 204, 206, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване підприємство «Спецбудпроект» залишити без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2011 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Грибан І.О.
Судді: Мамчур Я.С
Шостак О.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2012 |
Оприлюднено | 24.04.2012 |
Номер документу | 23572966 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Грибан І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні