Постанова
від 15.11.2011 по справі 11/189
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 листопада 2011 року № 11/189

Окружний адміністра тивний суд міста Києва у скла ді: головуючого судді Виноку рова К.С. розглянув у письмово му провадженні адміністрати вну справу

За позовом Заступн ика прокурора Подільського району м.Києва в інтересах де ржави в

особі держави і інтересах Управління пенсі йного фонду України у

Подільському р айоні м.Києва

до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Ф.Е.Б.А.»

про стягнен ня заборгованості

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заступник прокурора По дільського району м. Києва зв ернувся до суду в інтересах д ержави в особі Управління Пе нсійного фонду України у Под ільському районі м. Києва (дал і - позивач, УПФУ у Подільськ ому районі м.Києва) до суду з п озовом до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Ф.Е.Б .А.»(надалі - ТОВ «Ф.Е.Б.А.», відп овідач) про стягнення заборг ованості в сумі 79 244,66 грн. заборг ованості по сплаті страхових внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування.

Ухвалою суду від 16.11.2007 р. відкр ито провадження у справі, зак інчене підготовче проваджен ня та призначено судовий роз гляд справи на 18.12.2007 р. Розгляд с прави неодноразово відклада вся у зв' язку з нез' явленн ям представників сторін.

Ухвалою ОАС м.Києва від 26.03.2008 р . було зупинено провадження у справі на підставі п.3 ч.1 ст.156 КА С України, до набрання законн ої сили рішенням Окружного а дміністративного суду міста Києва у справі № 4/79.

Ухвалою ОАС м.Києва від 05.09.2011 р . було поновлено провадження у справі та призначено справ у до судового розгляду.

Позовні вимоги вмотивован і тим, що за даними перевірки Т ОВ «Ф.Е.Б.А.»по відомостям заро бітної плати за 2006-2007 рік 32 % на Фо нд оплати праці нараховувало ся, а по звітах до Пенсійного ф онду України 32 % не нараховува лись і не подавались.

В матеріалах справи місти ться письмові пояснення від повідача по суті заперечень на адміністративний позов, в яких проти позову заперечув ав повністю та просив відмов ити у задоволені позовних ви мог в повному обсязі.

Розглянувши подані докум енти і матеріали, заслухавши пояснення представника Пози вача, всебічно і повно з' ясу вавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

В Управлінні Пенсій ного фонду України в Подільс ькому районі м.Києва зареєст ровано як платника страхових внесків на загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання ТОВ «Ф.Е.Б.А.»02.06.2006 р. за реє страційним номером 26.11.2002 р. - 1151.

ТОВ «Ф.Е.Б.А.»зареєстро вана як суб' єкт господарськ ої діяльності та сплачує под атки та збори відповідно до с відоцтва про право сплати єд иного податку, відповідно до норм Указу Президента Украї ни від 28.06.19999р. № 727/98 «Про спрощену систему оподаткування, облі ку та звітності суб' єктів м алого підприємництва»та Зак ону України від 19.10.2000 р. № 2063-ІІІ «П ро державну підтримку малого підприємництва».

У період з 18.04.2007 р. по 20.04.2007 р . головним спеціалістом УПФУ в Подільському районі м.Києв а Бабичем Г.О. була провед ена позапланова перевірка пр авильності обчислення, повно ти нарахування страхових вне сків на обов' язкове державн е пенсійне страхування ТОВ « Ф.Е.Б.А.»за період з 02.06.2006 р. по 01.04.2007 р. відповідно до якої позивач не здійснював нарахування с трахових внесків у розмірі 32,3 % (до 01.03.2005 р. - 32 %), а частина коштів від єдиного податку, що надхо дить до Пенсійного фонду, обл іковується в окремих реєстра х по надходженню цих коштів і до картки особового рахунку платника в графу «зарахован о внесків» не заноситься.

05.07.2007 р. УПФУ у Подільськ ому районі м.Києва було склад ено вимогу про сплату боргу № Ю 0475, відповідно до якої визнач ено заборгованості позивача зі сплати страхових внесків станом на 16.08.2007 р. у розмірі 80 783,54 г рн.

Згідно з розрахункам и суми внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, що підлягають сплаті було виявлено, що недо їмка відповідача по сплаті с трахових внесків становить 7 9 244,66 грн.

Відповідно до абз. 1 ст. 1 Зак ону України «Про збір на обов 'язкове державне пенсійне ст рахування»платниками збору на обов'язкове державне пенс ійне страхування є суб'єкти п ідприємницької діяльності н езалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, грома дські та інші установи та орг анізації, об'єднання громадя н та інші юридичні особи, а так ож фізичні особи - суб'єкти під приємницької діяльності, які використовують працю найман их працівників.

Статтею 1 Закону «Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування»передбачен о, що страхувальники - це робот одавці та інші особи, які відп овідно до цього Закону сплач ують страхові внески на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування.

Відповідно до вказаної ста тті страхові внески - це кош ти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'я зкове державне пенсійне стра хування, сплачені згідно із з аконодавством, що діяло рані ше; кошти, сплачені на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування відповідно д о цього Закону.

Як вбачається з наведених н орм та підтверджується матер іалами справи, відповідач є п латником страхових внесків д о солідарної системи Пенсійн ого фонду України.

Абзацом 1 статті 14 Закону Укр аїни «Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння»від 9 липня 2003 року № 1058-IV (дал і - Закон № 1058-ІV) встановлено, щ о страхувальниками відповід но до цього Закону є роботода вці: підприємства, установи і організації, створені відпо відно до законодавства Украї ни, незалежно від форми власн ості, виду діяльності та госп одарювання, об'єднання грома дян, профспілки, політичні па ртії (у тому числі філії, предс тавництва, відділення та інш і відокремлені підрозділи за значених підприємств, устано в, організацій, об'єднань гром адян, профспілок, політичних партій, які мають окремий бал анс і самостійно ведуть розр ахунки із застрахованими осо бами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юрид ичних та фізичних осіб - суб'єк тів підприємницької діяльно сті, які обрали особливий спо сіб оподаткування (фіксовани й податок, єдиний податок, фік сований сільськогосподарсь кий податок, придбали спеціа льний торговий патент), які ви користовують працю фізичних осіб на умовах трудового дог овору (контракту) або на інших умовах, передбачених законо давством, або за договорами ц ивільно-правового характеру , - для осіб, зазначених у пункт ах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Станом на час розгляду спра ви за відповідачем обліковує ться заборгованість по страх ових внесках до Пенсійного ф онду України.

Частиною 3 статті 106 Закону «П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування» вс тановлено, що у разі якщо стра хувальник, який одержав вимо гу територіального органу Пе нсійного фонду про сплату не доїмки і протягом десяти роб очих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимоз і суму недоїмки разом з засто сованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимог и, або не узгодив вимогу з відп овідним органом Пенсійного ф онду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у ра зі якщо страхувальник узгоди в вимогу, але не сплатив узгод жену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після от римання узгодженої вимоги, в ідповідний орган Пенсійного фонду звертається в установ леному законом порядку і под ає вимогу про сплату недоїмк и до відповідного підрозділу державної виконавчої служби . У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має п раво звернутися до суду з поз овом про стягнення недоїмки.

У відповідності до вищенав едених норм розрахована спір на сума страхових внесків, що не сплачена відповідачем ск ладає 79 244,66 грн.

Відповідно до ст.11 Закону Ук раїни “Про державну підтримк у малого підприємництва” N 2063-II I від 19 жовтня 2000 року для суб'єк тів малого підприємництва в порядку, встановленому закон одавством України, може заст осовуватися спрощена систем а оподаткування бухгалтерсь кого обліку та звітності, яка передбачає: заміну сплати вс тановлених законодавством п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) сплатою єдиного п одатку; застосування спрощен ої форми бухгалтерського обл іку та звітності. Порядок вед ення спрощеної системи бухга лтерського обліку та звітнос ті визначається Кабінетом Мі ністрів України. Спрощена си стема оподаткування, бухгалт ерського обліку та звітності може застосовуватися поряд з діючою загальною системою оподаткування, бухгалтерськ ого обліку та звітності, пере дбаченою законодавством, на вибір суб'єкта малого підпри ємництва.

Згідно із п. 16 ч. 1 ст. 14 Закону Ук раїни “Про систему оподаткув ання” № 1251-ХІІ від 25.06.1991р. збір на о бов' язкове державне пенсій не страхування належить до з агальнодержавних податків і зборів (обов' язкових плате жів).

Відповідно до п. 6 Указу През идента України “Про спрощену систему оподаткування, облі ку та звітності суб'єктів мал ого підприємництва727/98 від 3 лип ня 1998 року суб'єкт малого підпр иємництва, який сплачує єдин ий податок, не є платником збо ру на обов' язкове державне пенсійне страхування, що від повідає наведеним положення м ст. 11 Закону України “Про дер жавну підтримку малого підпр иємництва”.

Згідно із п. 3 Указу Президен та України “Про спрощену сис тему оподаткування, обліку т а звітності суб'єктів малого підприємництва”, відділення Державного казначейства Укр аїни наступного дня після на дходження коштів перерахову ють суми єдиного податку у та ких розмірах: до Державного б юджету України - 20 відсотків; д о місцевого бюджету - 23 відсот ки; до Пенсійного фонду Украї ни - 42 відсотки; на обов'язкове с оціальне страхування - 15 відсо тків (у тому числі до Державно го фонду сприяння зайнятості населення - 4 відсотки) для від шкодування витрат, які здійс нюються відповідно до законо давства у зв'язку з тимчасово ю втратою працездатності, а т акож витрат, зумовлених наро дженням та похованням. Платн ики єдиного податку - юридичн і особи ведуть податковий об лік за тими податками, платни ками яких вони є згідно з цим У казом.

В процесі розгляду справи, с удом встановлено наступне. П остановою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 25 .03.2008 р. по справі № 4/79 за позовом Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Ф.Е.Б.А.»до Управл іння Пенсійного Фонду Україн и у Подільському районі м.Киє ва про визнання недійсною ви моги від 05.07.2007 р. № Ю0475 позов задов олено у повному обсязі, вимог у УПФУ в Подільському районі м.Києва № Ю0475 від 05.07.2007 р. про спла ту боргу у розмір 80 783, 54 грн. визн ано протиправною та скасован о. Зокрема відмову обґрунтов ано тим, що позивач, як платник збору на обов' язкове держа вне пенсійне страхування, сп лачував збір у складі єдиног о податку відповідно до зазн ачених положень законодавст ва України, тому у УПФУ у Поді льському районі м.Києва відс утні правові підстави для на рахування страхових внесків у розмірі 32,3% (до 01.03.2005 - 32%) у періо д перебування товариства на спрощеній системі оподаткув ання та сплати ним збору на об ов' язкове державне пенсійн е страхування у складі єдино го податку.

Ухвалою Київського апеляц ійного адміністративного су ду України від 29.09.2009 р. у справі № 4/79 відмовлено в задоволенні а пеляційної скарги УПФУ в Под ільському районі м.Києва , а По станову ОАС м.Києва від 25.03.2008 р. - залишено без змін.

Відповідно до ч. 3, ч. 5 ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України у разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження; постанова або ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками пер егляду набирає законної сили з моменту проголошення.

Таким чином, постанова Окру жного адміністративного суд у м. Києва від 25.03.2008 р. по справі № 4/79 набрала законної сили 29 вер есня 2009 року - з моменту прого лошення вищевказаної ухвали Київського апеляційного адм іністративного суду України від 29.09.2009 р.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодекс у адміністративного судочин ства України обставини, вста новлені судовим рішенням в а дміністративній, цивільній а бо господарській справі, що н абрало законної сили, не дока зуються при розгляді інших с прав, у яких беруть участь ті с амі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Враховуючи вищенаведене, с уд всебічно, повно та об' єкт ивно, за правилами, встановле ними ст. 86 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснен ня представників сторін по с праві, вважає, що позовні вимо ги не підлягають задоволенню .

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України, якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони, яка не є суб'єктом владни х повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документа льно підтверджені судові вит рати з Державного бюджету Ук раїни (або відповідного місц евого бюджету, якщо іншою сто роною був орган місцевого са моврядування, його посадова чи службова особа).

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, 105, 158-163 К АС України, адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовни х вимог відмовити повністю.

Постанова відповідно д о статті 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання а пеляційної скарги, встановле ного цим Кодексом, якщо таку с каргу не було подано. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після п овернення апеляційної скарг и, відмови у відкритті апеляц ійного провадження або набра ння законної сили рішенням з а наслідками апеляційного пр овадження.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, шляхом подання апеляційн ої скарги до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення.

Суддя К.С. Винокуров

Дата складення та підп исання постанови в повному о бсязі - 29.11.2011 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20258093
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/189

Ухвала від 22.08.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 05.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Рішення від 12.01.2010

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Чернявський В.В.

Судовий наказ від 11.11.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Овсяннікова

Ухвала від 29.06.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 17.02.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Демидюк О.О.

Ухвала від 13.02.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 04.02.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Постанова від 15.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Ухвала від 31.10.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Москаленко М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні