Постанова
від 12.10.2011 по справі 2а-9434/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 жовтня 2011 року 14:51 № 2а-9434/11/2670

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Савч енко А.І. при секретарі судово го засідання Литовка Ю. Є. роз глянувши у відкритому судово му засіданні адміністративн у справу

за позовом Виконавчої дирекції Киї вського міського відділення Фонду соціального

страхування з тимчасової в трати працездатності

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Біоленд Він ниця»

про стягнення нарахованої пе ні та штрафу у розмірі 44 164, 09 грн .,

за участю представників с торін:

від позивача - Тарасе вич С.В.,

від відповідача - не з' явився

На підставі частини 3 стат ті 160 Кодексу адміністративно го судочинства України в суд овому засіданні 12 жовтня 2011 рок у проголошено вступну та рез олютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Виконавча дирекції Київ ського міського відділення Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності (далі по тексту - по зивач, Фонд) звернулась до Окр ужного адміністративного су ду міста Києва з адміністрат ивним позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Біоленд Вінниця» (далі по т ексту - відповідач, ТОВ «Біо ленд Вінниця») про стягнення нарахованої пені та штрафу у розмірі 44 164, 09 грн.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 5 липня 2011 року відкрито ск орочене провадження в адміні стративній справи та зобов' язано позивача подати до 20 лип ня 2011 року додаткові документ и по справі.

18 липня 2011 року, представнико м позивача через канцелярію суду, на виконання вимог ухва ли Окружного адміністративн ого суду міста Києва від 5 липн я 2011 року, подано додаткові до кументи до матеріалів справи .

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 10 серпня 2011 року відкрито п ровадження у в адміністратив ній справі та призначено спр аву до судового розгляду на 22 вересня 2011 року.

У судове засідання, признач ене на 22 вересня 2011 року з' яви вся представник позивача. Ві дповідач або його уповноваже ні представники в судове зас ідання не з' явились, у зв' я зку з чим та враховуючи припи си статті 128 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и суд відклав розгляд справи на 12 жовтня 2011 року.

В судовому засіданні 12 жов тня 2011 року представник позив ача позовні вимоги підтримав .

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином, ухв ала про призначення розгляду справи та повістки направля лися відповідачу за адресою, внесеною відповідачем до Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців. Відповідно до з місту частини другої статті 17, частини першої статті 18 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців»т а з урахуванням положень час тини восьмої статті 35 Кодексу адміністративного судочинс тва України така адреса вваж ається достовірною, а повіст ка, направлена за нею, вручено ю юридичній особі.

Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а,-

ВСТАНОВИВ:

Спірні правовідносини р егулюються Законом України « Про загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я у зв' язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами, зумовленими народження м та похованням»від 18.01.2001р. № 2240-І ІІ (далі по тексту - Закон Укр аїни від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ) та Інстру кцією про порядок проведення ревізій та перевірок по кошт ах Фонду соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності, затвердженої по становою правління Фонду соц іального страхування з тимча сової втрати працездатності №38 від 19.09.2001р. (далі по тексту - І нструкція № 38 від 19.09.2001р.) (нормат ивно-правові акти, що регулюю ть спірні правовідносини тут і далі в редакції на момент ви никнення спірних правовідно син).

Відповідно до частини 1 ст атті 9 Закону України від 18.01.2001р . № 2240-ІІІ Фонд соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності (далі по текс ту - Фонд) є органом, який здійс нює керівництво та управлінн я загальнообов'язковим держа вним соціальним страхування м у зв'язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми, зумовленими народженням та похованням, провадить збі р і акумуляцію страхових вне сків та інших коштів, признач ених для фінансування матері ального забезпечення та соці альних послуг, види яких пере дбачені статтею 34 цього Закон у, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за в икористанням цих коштів.

Згідно з частиною 1 статті 28 Закону України від 18.01.2001р. № 2240-І ІІ страховик-Фонд має право, з окрема, здійснювати перевірк у правильності нарахування і повноти сплати страхових вн есків та використання страхо вих коштів на підприємствах, в установах, організаціях не залежно від форми власності, виду діяльності та господар ювання, у фізичних осіб, які ви користовують працю найманих працівників та накладати фі нансові санкції та адміністр ативні штрафи, передбачені ц им Законом та іншими актами з аконодавства.

В абзаці 2 частини 1 статті 10 З акону України від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ зазначено, що управління Фон дом здійснюють правління та виконавча дирекція Фонду.

Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 13 Закону України від 18 .01.2001р. № 2240-ІІІ до повноважень вик онавчої дирекції Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності на лежить здійснення контролю з а правильним нарахуванням, с воєчасною сплатою страхових внесків, а також забезпеченн я цільового використання кош тів загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання у зв'язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими похованн ям.

За таких підстав, органом, у повноваженим державою здійс нювати відповідні функції у даних спірних відносинах, є в иконавча дирекція Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Біоленд Вінн иця»зареєстровано в Централ ьній міжрайонній виконавчій дирекції Київського міськог о відділення Фонду соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності за № 3758 7 як платник страхових внескі в на загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я, а отже є страхувальником в р озумінні положень Закону Укр аїни від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ.

Згідно з частиною 2 статті 22 Закону України від 18.01.2001р. № 2240-І ІІ платниками страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня у зв'язку з тимчасовою втра тою працездатності та витрат ами, зумовленими похованням, є страхувальники та застрах овані особи.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем до Цент ральної міжрайонної виконав чої дирекції Київського місь кого відділення Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності под ано звіт про нараховані внес ки, перерахування та витрати , пов' язані з загальнообов' язковим державним соціальни м страхуванням у зв' язку з т имчасовою втратою працездат ності за 2010 року (далі по тексту - звіт Ф4-ФСС з ТВП), відповідн о до якого прострочена забор гованість становила 76 666,24 грн. В казаний звіт підписаний кері вником та скріплений печатко ю підприємства.

Пунктом 2 частини 2 статті 27 З акону України від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ передбачено обов' язок стра хувальника нараховува ти і сплачувати в установлен і строки та в повному обсязі с трахові внески.

Порядок та строки сплати ст рахових внесків визначений с таттею 23 Закону України від 18.01 .2001р. № 2240-ІІІ.

Так, відповідно до абзаців 1, 2 частини 1 вищезазначеної ст атті страхувальники-роботод авці сплачують до Фонду різн ицю між нарахованими для роб отодавців і найманих працівн иків страховими внесками та витратами, пов'язаними з нада нням матеріального забезпеч ення та соціальних послуг за страхованим особам відповід но до цього Закону. Пере рахування зазначених сум шля хом безготівкових розрахунк ів здійснюється страхувальн иками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлен ий для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.

Відповідно до абзацу 1 части ни 3 статті 23 Закону України ві д 18.01.2001р. № 2240-ІІІ днем сплати стра хових внесків вважається:

- у разі перерахування за бе зготівковими розрахунками - день подання до установи бан ку розрахункових документів на перерахування страхових внесків на рахунок Фонду;

- у разі сплати готівкою - ден ь внесення коштів до банківс ької установи чи відділення зв'язку для перерахування на рахунок Фонду.

Як встановлено судом, на п ідставі наказу від 21.03.2010р. №05-65 го ловним спеціалістом контрол ьно-ревізійного відділу Цент ральної міжрайонної виконав чої дирекції Київського місь кого відділення Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності про ведена документальна позапл анова ревізія по коштах ФСС з ТВП з 01.10.2010р. по 31.12.2010р., за результа тами якої складено Акт ревіз ії від 31 березня 2011 року № 304. Реві зією встановлено, зокрема, не своєчасну сплату відповідач ем страхових внесків.

Акт ревізії від 31 березня 2011 р оку № 304 підписано директором ТОВ «Біоленд Вінниця», голов ним бухгалтером та скріплени й печаткою підприємства. На з ауваження головного бухгалт ера ТОВ «Біоленд Вінниця»до Акту ревізії позивачем листо м від 7 квітня 2011 року № 672-05 надані відповідні роз' яснення.

На підставі акту ревізії, Фо ндом прийнято рішення від 7 кв ітня 2011 року №86 про застосуванн я та зарахування до бюджету Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності, відображення у зві ті (Ф4-ФСС з ТВП) сум фінансових (штрафних) санкцій, неправомі рних витрат, донарахованих с ум внесків та пені за порушен ня законодавства про загальн ообов' язкове державне соці альне страхування, яким за по рушення пункту 2 частини 2 стат ті 27 Закону України «Про загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування у зв' яз ку з тимчасовою втратою прац ездатності та витратами, зум овленими народженням та похо ванням»від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ, статт і 1 Закону України «Про розмір внесків на деякі види загаль нообов' язкового державног о соціального страхування»в ід 11.01.2001р. № 2213-ІІІ та пункту 4.5 Інст рукції про порядок надходжен ня, обліку та витрачання кошт ів Фонду соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності, затвердженої по становою правління Фонду соц іального страхування з тимча сової втрати працездатності від 26.06.2001р. № 16 ТОВ «Біоленд Вінн иця»нараховано пеню у розмі рі 3 136, 00 грн. та штраф у розмірі 41 028, 09 грн., що у сумі становить - 44 164, 09 грн. Зазначене рішення на правлено ТОВ «Біоленд Вінниц я»листом від 18 квітня 2011 року № 762-05 та отримано останнім 4 трав ня 2011 року, що підтверджується повідомлення про вручення п оштового відправлення.

Відповідно до статті 22 Зако ну України від 18.01.2001р. №2240-III, страх увальники, інші отримувачі к оштів Фонду зобов' язані у д есятиденний строк після отри мання рішення органу Фонду п ро повернення коштів перерах увати страхові кошти, викори стані з порушенням встановле ного порядку використання, а також фінансові санкції виз начені у статті 30 цього Закону .

Доказів сплати суми пені та штрафу, визначені у рішенні в ід 7 квітня 2011 року №86 відповіда чем суду надано не було.

Відповідно до частини 3 стат ті 22 Закону України від 18.01.2001р. №2 240-III, у разі якщо страхувальни ки та інші отримувачі страхо вих коштів вважають, що орга н Фонду неправильно визначи в суми страхових коштів, вико ристаних з порушенням встано вленого порядку, та фінансов их санкцій чи прийняв будь-як е інше рішення, що суперечить законодавству про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування у зв'язку з тимч асовою втратою працездатнос ті та витратами, зумовленими похованням, або виходить за м ежі його компетенції, такі ст рахувальники та інші отримув ачі страхових коштів протяг ом десяти календарних днів з дня отримання такого рішенн я мають право в письмовій фор мі звернутися до зазначеног о органу Фонду із скаргою про перегляд цього рішення.

В матеріалах справи відсут ні докази оскарження рішення від 7 квітня 2011 року №86 в адмініс тративному чи судовому поряд ку.

Таким чином, на підставі нал ежних та допустимих доказів судом встановлено, що внаслі док порушення відповідачем в имог Закону України від 18.01.2001р. №2240-ІІІ, Закону України від 11.01.2001 р. №2213-ІІІ, Інструкції від 26.06.2001р. № 16 утворилась заборгованість зі сплати штрафу та пені до Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності у загальному розмірі 44 164, 09 грн., яка станом на день зв ернення позивача до суду із д аним позовом відповідачем не сплачена.

З огляду на зазначене, суд п риходить до висновку про ная вність підстав для задоволен ня позовних вимог.

Відповідно до частини 1 стат ті 9 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд п ри вирішенні справи керуєтьс я принципом законності, відп овідно до якого: 1) суд вирішує справи відповідно до Консти туції та законів України, а та кож міжнародних договорів, з года на обов' язковість яких надана Верховною Радою Укра їни; 2) суд застосовує інші нор мативно-правові акти, прийня ті відповідним органом на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, передбачені Конст итуцією та законами України.

Відповідно до частини 1 ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказам и в адміністративному судочи нстві є будь-які фактичні дан і, на підставі яких суд встано влює наявність або відсутніс ть обставин, що обґрунтовуют ь вимоги і заперечення осіб, я кі беруть участь у справі, та і нші обставини, що мають значе ння для правильного вирішенн я справи. Ці дані встановлюют ься судом на підставі поясне нь сторін, третіх осіб та їхні х представників, показань св ідків, письмових і речових до казів, висновків експертів.

Доказів, які б спростову вали доводи позивача, відпов ідач суду не надав.

Відповідно до часини 2 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України якщо судове рішення ухвалене на к ористь сторони - суб' єкта в ладних повноважень, суд прис уджує з іншої сторони всі зді йснені нею документально під тверджені судові витрати, по в' язані із залученням свідк ів та проведенням судових ек спертиз.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 94, 158-163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Біоленд Вінниця» (01 103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 13, код ЄД РПОУ 32981794) на користь Центральн ої міжрайонної виконавчої ди рекції Київського міського в ідділення Фонду соціального страхування з тимчасової вт рати працездатності (01601, м. Киї в, Спортивна площа, 3, код ЄДРПО У 26079358, р/р 25602512023336 в КРД «Райффайзен банк Аваль», МФО 322904) суму штраф них санкцій та пені у розмірі 44 164 (сорок чотири тисячі сто ші стдесят чотири) грн. 09 коп.

Постанова набирає зако нної сили відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Суддя А.І. Савченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.10.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20258378
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9434/11/2670

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 07.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 05.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Постанова від 12.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні