Постанова
від 15.11.2011 по справі 2а-1596/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 листопада 2011 року 14:21 № 2а-1596/11/2670

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Кузьменка В.А., за участю се кретаря Хижняк І. В. та предста вників:

позивача: Живиці О.О.;

відповідача: не з' явились;

третьої особи: Джу ринської І.В.

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Товариства з обмеженою в ідповідальністю “Торговий д ім завод “ЄВРОФОРМАТ”

до Оболонської районної в м істі Києві державної адмініс трації

третя особа Товариство з обмеженою в ідповідальністю “ЦЕНТР НИОК Р”

про зобов' язання вчинити д ії та скасування запису

На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 15 лис топада 2011 року проголошено вс тупну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

02 лютого 2011 року (відпов ідно до відмітки служби діло водства суду) Товариство з об меженою відповідальністю “Т орговий дім “ЄВРОФОРМАТ” (да лі по тексту - позивач, ТОВ “Т орговий дім завод ЄВРОФОРМАТ ”) звернулося до Окружного ад міністративного суду міста К иєва з адміністративним позо вом до Оболонської районної в місті Києві державної адмі ністрації (далі по тексту - в ідповідач), в якому просить: 1) з упинити дію внесеного до Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців запису №10691050020004719 від 19 грудня 2010 року, який здійснен ий державним реєстратором Ві дділу державних реєстраторі в Оболонської районної в міс ті Києві державної адміністр ації Максименко Мариною Ві кторівною, з дати його внес ення до Єдиного державного р еєстру юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців до мо менту погашення заборговано сті Товариства з обмеженою в ідповідальністю “ЦЕНТР НИОК Р” (ідентифікаційний код 33742129); 2 ) заборонити державним реєст раторам Відділу державної ре єстрації Оболонської районн ої в місті Києві державної ад міністрації здійснювати буд ь-які реєстраційні дії, що пов ' язані з проведенням держав ної реєстрації змін та допов нень до статуту Товариства з обмеженою відповідальністю “ЦЕНТР НИОКР” (ідентифікаці йний код 33742129), що пов' язані із зменшенням розміру статутно го (складеного) капіталу, змін ою складу учасників, зміною м ісцезнаходження, реорганіза цією тат перетворенням, виді лу та злиття до моменту погаш ення заборгованості перед по зивачем.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 04 лютого 2011 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-1596/11/2670, закінчено пі дготовче провадження та приз начено справу до судового ро згляду на 02 березня 2011 року.

В судовому засіданні 02 бере зня 2011 року позивач подав заяв у про збільшення позовних ви мог, в якій просить: 1) визнати н ечинним та скасувати запис, в несений до Єдиного державног о реєстру юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців зап ису №10691050020004719 від 19 грудня 2010 року, я кий здійснений державним реє стратором Відділу державних реєстраторів Оболонської ра йонної в місті Києві державн ої адміністрації Максимен ко Мариною Вікторівною, з д ати його внесення до Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців; 2) заборонити державни м реєстраторам Відділу держа вної реєстрації Оболонської районної в місті Києві держа вної адміністрації здійснюв ати будь-які реєстраційні ді ї, що пов' язані з проведення м державної реєстрації змін та доповнень до статуту Това риства з обмеженою відповіда льністю “ЦЕНТР НИОКР” (ідент ифікаційний код 33742129), державно ї реєстрації нової редакції статуту Товариства з обмежен ою відповідальністю “ЦЕНТР Н ИОКР” (ідентифікаційний код 33742129), що пов' язані із зменшенн ям розміру статутного (склад еного) капіталу, зміною склад у учасників, зміною місцезна ходження, реорганізацією тат перетворенням, виділу та зли ття до моменту погашення заб оргованості перед позивачем . Враховуючи збільшення позо вних вимог та неявку предста вника відповідача, суд оголо шено про відкладення розгляд у справи на 28 березня 2011 року.

28 березня 2011 року судом залуч ено до участі у справі Товари ство з обмеженою відповідаль ністю “ЦЕНТР НИОКР” в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору, на стороні відповіда ча (далі по тексту - третя осо ба, ТОВ “ЦЕНТР НИОКР”), у зв' я зка уз чим розгляд справи від кладено на 18 квітня 2011 року.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 18 квітня 2011 року провадженн я у справі зупинено до набран ня законної сили судовим ріш енням в господарській справі №54/74 за позовом ТОВ “Торговий д ім завод ЄВРОФОРМАТ” до ТОВ “ ЦЕНТР НИОКР” про визнання не дійсним протоколу (рішення) з агальних зборів та визнання недійсними змін до статуту.

11 серпня 2011 року (відповідно д о відмітки служби діловодств а суду) позивач подав клопота ння про поновлення проваджен ня у справі у зв' язку з набра нням законної сили судовим р ішенням в господарській спра ві №54/74, на підтвердження чого н адав суду відповідні копії с удових рішень.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 15 вересня 2011 року поновлено провадження у справі та приз начено справу до судового ро згляду на 04 жовтня 2011 року.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 23 вересня 2011 року поновлено провадження у справі та приз начено справу до судового ро згляду на 12 жовтня 2011 року.

Судові засідання, призначе ні на 12 жовтня 2011 року та 20 жовтн я 2011 року, не відбулись у зв' яз ку із хворобою судді. Наступн е судове засідання призначен о на 02 листопада 2011 року.

02 листопада 2011 року судом ого лошено перерву до 15 листопада 2011 року.

В судовому засіданні 15 лист опада 2011 року представник поз ивача позовні вимоги підтрим ав, представник третьої особ и проти позову заперечив; від повідач свого представника н е направив, хоча про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений нале жним чином. В матеріалах спра ви містяться клопотання відп овідача про розгляд справи з а відсутності його представн ика.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників пози вача та третьої особи, всебіч но і повно з' ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, Окружний адміністративн ий суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

За даними довідки з Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців стосовно ТОВ “Ц ЕНТР НИОКР” 09 грудня 2010 року де ржавним реєстратором Оболон ської РДА внесено запис №1 069 105 0020 004719 про державну реєстрацію з мін до установчих документів .

Як свідчать обставини спра ви, вказаний запис внесено у з в' язку зі зменшенням статут ного капіталу ТОВ “ЦЕНТР НИО КР”.

Позивач вважає, що такий пор ушує права позивача та мотив ує позовні вимоги наступним: ТОВ “Торговий дім завод “ЄВР ОФОРМАТ”, як кредитор ТОВ “ЦЕ НТР НИОКР”, заперечує проти з меншення статутного капітал у, про що повідомляв відповід ача, однак той ніяким чином не відреагував; позивач не отри мував від третьої особи перс онального повідомлення про з меншення статутного капітал у; внесення відповідачем спі рного запису здійснено з пор ушенням частини п' ятої стат ті 144 Цивільного кодексу Украї ни та призведе до суттєвих ус кладнень чи неможливості пог ашення заборгованості треть ої особи перед кредиторами.

Відповідач в судові засіда ння свого представника не на правляв, письмового заперече ння проти позову до суду не на дав.

Окружний адміністративний суд міста Києва вважає необґ рунтованими позовні вимоги Т ОВ “Торговий дім завод “ЄВРО ФОРМАТ”, виходячи з наступни х мотивів.

В межах спірних правовідно син Оболонська РДА є суб' єк том владних повноважень та з обов' язана діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и, відтак суд має перевірити ч и вчинено відповідачем спірн ий запис на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано.

За визначенням частини пер шої статті 4 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців” державна реєстра ція юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців - це зас відчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття а бо позбавлення статусу підпр иємця фізичною особою, а тако ж вчинення інших реєстраційн их дій, які передбачені цим За коном, шляхом внесення відпо відних записів до Єдиного де ржавного реєстру.

Відповідно до частини трет ьої статті 4 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців” зміни до установч их документів юридичної особ и, а також зміна прізвища та/аб о імені, та/або по батькові (да лі - імені) або місця проживанн я фізичної особи - підприємця підлягають обов' язковій де ржавній реєстрації шляхом вн есення відповідних змін до з аписів Єдиного державного ре єстру в порядку, встановлено му цим Законом.

Частина перша статті 29 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців” вс тановлює, що для проведення д ержавної реєстрації змін до установчих документів юриди чна особа повинна подати (над іслати рекомендованим листо м з описом вкладення) такі док ументи: заповнену реєстрацій ну картку на проведення держ авної реєстрації змін до уст ановчих документів юридично ї особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення з мін до установчих документів . Документ, що підтверджує пра вомочність прийняття рішенн я про внесення змін до устано вчих документів; оригінали у становчих документів юридич ної особи з відміткою про їх д ержавну реєстрацію з усіма з мінами, чинними на дату подач і документів, або копія опубл ікованого в спеціалізованом у друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазн ачених оригіналів установчи х документів; два примірники змін до установчих документ ів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два при мірники установчих документ ів у новій редакції; документ , що підтверджує внесення реє страційного збору за проведе ння державної реєстрації змі н до установчих документів.

Згідно з частиною другою ст атті 29 Закону України “Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців” передбачено, що у разі в несення змін до статуту, які п ов' язані із зменшенням стат утного фонду (статутного або складеного капіталу) юридич ної особи, крім документів, як і передбачені частиною першо ю цієї статті, додатково пода ється документ, що підтвердж ує внесення плати за публіка цію у спеціалізованому друко ваному засобі масової інформ ації відповідного повідомле ння.

Відповідно до частини сьом ої статті 29 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців” державному реєстр атору забороняється вимагат и документи для проведення д ержавної реєстрації змін до установчих документів юриди чної особи, якщо вони не перед бачені частинами першою - шос тою цієї статті.

Частина одинадцята статті 29 Закону України “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в” передбачає вичерпний пере лік випадків, коли державний реєстратор має право залиши ти без розгляду документи, як і подані для проведення держ авної реєстрації змін до уст ановчих документів юридично ї особи, а саме якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстр ації; документи не відповіда ють вимогам, які встановлені частинами першою, другою, чет вертою, п' ятою та сьомою ста тті 8, частиною п' ятою статті 10 та частиною двадцять першою статті 22 цього Закону; докуме нти подані не у повному обсяз і; документи подані з порушен ням строку, який встановлено частиною одинадцятою статті 37 цього Закону; документи под ано особою, яка не має на це по вноважень; до державного реє стратора надійшло рішення су ду щодо заборони у проведенн і реєстраційних дій.

При вирішенні даного спору суд враховує також положенн я статті 30 Закону України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців”, за якими державний реєстратор відмовляє у пров еденні державної реєстрації змін до установчих документ ів юридичної особи за наявно сті підстав, встановлених ча стиною першою статті 27 цього Закону.

Частина перша статті 27 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців” ви значає, що підставами для від мови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є : невідповідність відомостей , які вказані в реєстраційній картці на проведення держав ної реєстрації юридичної осо би, відомостям, які зазначені в документах, що подані для пр оведення державної реєстрац ії юридичної особи; невідпов ідність установчих документ ів вимогам частини третьої с татті 8 цього Закону; порушенн я порядку створення юридично ї особи, який встановлено зак оном, зокрема: наявність обме жень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як по садові особи органу управлін ня юридичної особи; невідпов ідність відомостей про засно вників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, як і містяться в Єдиному держав ному реєстрі; наявність обме жень щодо вчинення засновник ами (учасниками) юридичної ос оби або уповноваженою ними о собою юридичних дій, які вста новлені абзацом четвертим ча стини другої статті 35 цього За кону; наявність в Єдиному дер жавному реєстрі найменуванн я, яке тотожне найменуванню ю ридичної особи, яка має намір зареєструватися; використан ня у найменуванні юридичної особи приватного права повно го чи скороченого найменуван ня органу державної влади аб о органу місцевого самовряду вання, або похідних від цих на йменувань, або історичного д ержавного найменування, пере лік яких встановлюється Кабі нетом Міністрів України; вст ановлена іншими законами заб орона використання у наймену ванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідн их термінів.

Судом не встановлено, а пози вачем не доведено, що при внес енні державним реєстратором Оболонської РДА спірного за пису існували обставини для залишення без розгляду докум енти, які подані для проведен ня державної реєстрації змін до установчих документів ТО В “ЦЕНТР НИОКР” чи підстави д ля відмови у проведенні держ авної реєстрації змін до уст ановчих документів ТОВ “ЦЕНТ Р НИОКР”, та інших обставин, як і б свідчили про те, що спірний запис відповідачем вчинено не на підставі, не в межах повн оважень та не у спосіб, що пере дбачений Законом України “Пр о державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців”.

Суд не приймає до уваги поси лання позивача на частину п' яту статті 144 Цивільного кодек су України, відповідно до яко ї зменшення статутного капіт алу товариства з обмеженою в ідповідальністю допускаєть ся після повідомлення в поря дку, встановленому законом, у сіх його кредиторів. У цьому р азі кредитори мають право ви магати дострокового припине ння або виконання відповідни х зобов' язань товариства та відшкодування їм збитків, ос кільки дана правова норма не регулює питання державної р еєстрації змін до установчих документів юридичної особи та не містить обов' язкових приписів для державного реєс тратора.

Суд роз' яснює, що будь-які спори між суб' єктами господ арювання, в тому числі щодо пр авомірності зменшення стату тного капіталу, можуть бути в ирішені, зокрема, у порядку го сподарського судочинства.

Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного с удочинства України передбач ено, що у справах щодо оскарже ння рішень, дій чи бездіяльно сті суб' єктів владних повно важень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчи нені) вони: на підставі, у межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України; з використа нням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахув анням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріше ння (вчинення дії); безсторонн ьо (неупереджено); добросовіс но; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед зак оном, запобігаючи несправедл ивій дискримінації; пропорці йно, зокрема з дотриманням не обхідного балансу між будь-я кими несприятливими наслідк ами для прав, свобод та інтере сів особи і цілями, на досягне ння яких спрямоване це рішен ня (дія); з урахуванням права о соби на участь у процесі прий няття рішення; своєчасно, тоб то протягом розумного строку .

Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, Оболонською РДА доведено пр авомірність внесення до Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців запису від 09 грудня 2010 року №1 069 105 0020 004719 з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції У країни та частиною третьою с татті 2 Кодексу адміністрати вного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлени х позовних вимог, адміністра тивний позов ТОВ Торговий ді м завод “ЄВРОФОРМАТ” задовол енню не підлягає.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністр ативного позову Товариству з обмеженою відповідальністю “Торговий дім завод “ЄВРОФО РМАТ” відмовити повністю.

Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України та мож е бути оскаржена до суду апел яційної інстанції за правила ми, встановленими статтями 185- 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20260608
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1596/11/2670

Ухвала від 04.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 18.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 23.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 13.11.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Постанова від 15.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні