Постанова
від 24.11.2011 по справі 2а-12299/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

24 листопада 2011 року 15 г од. 46 хв. № 2а-12299/11/2670

Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючої судді Блажів ської Н. Є., при секретарі судо вого засідання Томилець Ю.Г.,

розглянув у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу

За позовом ОСОБА_1

до

Треті особи

про Державного реєстратора Ш евченківської районної у м. К иєві державної адміністраці ї Сіроштан Галини Олександ рівни

ОСОБА_3,

ОСОБА_4,

ОСОБА_5

скасування реєстраційної дії

У судовому засіданні 24 ли стопада 2011 року відповідно до пункту 3 статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни проголошено вступну т а резолютивну частину Постан ови.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И

ОСОБА_1 (надалі - тако ж «Позивач») звернувся до Окр ужного адміністративного су ду міста Києва з позовом до Де ржавного реєстратора Шевчен ківської районної у м. Києві д ержавної адміністрації Сі роштан Галини Олександрівни (надалі - також «Відповіда ч»), треті особи - ОСОБА_3 (н адалі - також «Третя особа 1» ), ОСОБА_4 (надалі - також «Т ретя особа 2»), ОСОБА_5 (нада лі - також «Третя особа 3»), та , з урахуванням уточнених поз овних вимог, просив скасуват и реєстраційну дію «Державна реєстрація припинення юриди чної особи в результаті злит тя, приєднання, поділу або пер етворення», вчинену відносно Акціонерного товариства зак ритого типу «Акціонерна наук ово-промислова компанія з ко нверсії»(код ЄДРПОУ 16484000), номер запису в ЄДРПОУ 10741120007003342 від 17 бер езня 2011 року.

Позовні вимоги мотивовані тим, що у Відповідача були від сутні правові підстави для в чинення реєстраційної дії «Д ержавна реєстрація припинен ня юридичної особи в результ аті злиття, приєднання, поділ у або перетворення», вчинену відносно Акціонерного товар иства закритого типу «Акціон ерна науково-промислова комп анія з конверсії»(код ЄДРПОУ 16484000), номер запису в ЄДРПОУ 107411200070 03342 від 17 березня 2011 року, оскільк и залишення без розгляду док ументів, які подавалися на пр оведення державної реєстрац ії ТОВ «АНПІКК»зумовлює немо жливість проведення реєстра ційної дії щодо припинення А ТЗТ «Акціонерна науково-пром ислова компанія з конверсії» .

Відповідач - Державний ре єстратор Шевченківської рай онної у м. Києві державної адм іністрації Сіроштан Галин а Олександрівна, - явку упо вноваженого представника до суду в судове засідання 24 лис топада 2011 року не забезпечив, п ро причини неявки суду не спо вістила, про дату час судовог о засідання повідомлений нал ежним чином.

В матеріалах справи наявні письмові заперечення Відпов ідача на позов, в яких предста вник вказує на те, що при вчине нні оскаржуваної реєстрацій ної дії Відповідач діяв на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що визначений чинн им законодавством України.

Третя особа ОСОБА_4 в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити.

Треті особи ОСОБА_3 та ОСОБА_5 в судове засідання 24 листопада 2011 року не з' явили ся, про причини неявки суду не сповістили, письмового відн ошення до заявлених позовних вимог суду не надали, про дату та час судового засідання по відомлені належним чином.

Розглянувши подані стор онами документи і матеріали та заслухавши пояснення Пози вача та його представника, Тр етьої особи 2, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне зн ачення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окру жний адміністративний суд мі ста Києва, -

В С Т А Н О В И В

Відносини, які виникают ь у сфері державної реєстрац ії юридичних осіб, а також фіз ичних осіб - підприємців, вр егульовано Законом України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців»(надалі - також « Закон»).

Державна реєстрація юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців - це засвідчення ф акту створення або припиненн я юридичної особи, засвідчен ня факту набуття або позбавл ення статусу підприємця фізи чною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шля хом внесення відповідних зап исів до Єдиного державного р еєстру (частина 1 статті 4 Зако ну).

Згідно з частиною 2 статті 4 З акону порядок проведення дер жавної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців включає, зокрема:

перевірку комплектності документів, які подаються де ржавному реєстратору, та пов ноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;

перевірку документів, які подаються державному реєстр атору, на відсутність підста в для відмови у проведенні де ржавної реєстрації;

внесення відомостей про юр идичну особу або фізичну осо бу - підприємця до Єдиного дер жавного реєстру;

оформлення і видачу виписк и з Єдиного державного реєст ру.

Порядок проведення держав ної реєстрації припинення юр идичної особи в результаті з лиття, приєднання, поділу або перетворення визначено стат тею 37 Закону (в редакції, яка бу ла чинною станом на час вчине ння оскаржуваної реєстрацій ної дії).

Згідно з частиною 1 статті 37 Закону для проведення держав ної реєстрації припинення юр идичної особи в результаті з лиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноваже на ним особа після закінченн я процедури припинення, яка п ередбачена законом, але не ра ніше двох місяців з дати публ ікації повідомлення у спеціа лізованому друкованому засо бі масової інформації, повин ні подати особисто (надіслат и рекомендованим листом з оп исом вкладення) державному р еєстратору такі документи:

- заповнену реєстраційну ка ртку на проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті злит тя, приєднання, поділу або пер етворення;

- свідоцтво про державну реє страцію юридичної особи;

- оригінал установчих докум ентів;

- нотаріально посвідчену ко пію передавального акта, якщ о припинення здійснюється в результаті злиття, приєднанн я або перетворення, або нотар іально посвідчену копію розп одільчого балансу, якщо прип инення здійснюється в резуль таті поділу;

- довідку архівної установи про прийняття документів, як і відповідно до закону підля гають довгостроковому збері ганню;

- документ про узгодження пл ану реорганізації з органом державної податкової служби (за наявності податкового бо ргу);

- довідку відповідного орга ну державної податкової служ би про відсутність заборгова ності по податках, зборах (обо в'язкових платежах);

- довідку відповідного орга ну Пенсійного фонду України про відсутність заборговано сті.

У разі державної реєстраці ї припинення юридичної особи в результаті перетворення д окументи, які передбачені аб зацами шостим - десятим части ни першої цієї статті, держав ному реєстратору не подаютьс я (частина 3 статті 37 Закону).

Відповідно до частини 4 ста тті 37 Закону передавальний ак т або розподільчий баланс по винен бути затверджений засн овниками (учасниками) юридич ної особи або органом, який пр ийняв рішення про припинення юридичної особи. Справжніст ь підписів голови та членів к омісії з припинення юридично ї особи на передавальному ак ті або розподільчому балансі повинні бути нотаріально за свідчені.

Як підтверджується матері алами справи, а саме Описом до кументів, що надаються юриди чною особою державному реєст ратору для проведення реєстр аційної дії «Державна реєстр ація припинення юридичної ос оби в результаті злиття, приє днання, поділу або перетворе ння»(а.с. 48), 17 березня 2011 року гром адянином ОСОБА_6 державно му реєстратору для проведенн я реєстраційної дії «Державн а реєстрація припинення юрид ичної особи в результаті зли ття, приєднання, поділу або пе ретворення», юридична особа Акціонерне товариство закри того типу «Акціонерна науков о-промислова компанія з конв ерсії»подано наступні докум енти:

- реєстраційна картка на про ведення державної реєстраці ї припинення юридичної особи в результаті злиття, приєдна ння, поділу, перетворення (рео рганізації);

- свідоцтво про державну реє страцію юридичної особи;

- статут;

- нотаріально засвідчена ко пія передавального акту;

- документ, що засвідчує пов новаження уповноваженої осо би.

Відповідно до частини 7 ст атті 37 Закону державний реєст ратор має право залишити без розгляду документи, які пода ні для проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті злит тя, приєднання, поділу або пер етворення, якщо:

документи подані за ненал ежним місцем проведення держ авної реєстрації;

документи подані не у повн ому обсязі;

документи не відповідают ь вимогам, які встановлені ча стинами першою та другою ста тті 8 цього Закону;

передавальний акт або розп одільчий баланс не відповіда є вимогам, які встановлені ча стиною четвертою цієї статті ;

документи подані раніше ст року, встановленого абзацом першим частини першої цієї с татті.

Згідно з частиною 8 статті 37 Закону порядок залишення док ументів, які передбачені час тинами першою та другою цієї статті, без розгляду встанов люється частиною сьомою стат ті 36 цього Закону.

Порядок внесення державн им реєстратором запису про п роведення державної реєстра ції припинення юридичної осо би в результаті злиття, приєд нання, поділу або перетворен ня встановлюється відповідн о частинами восьмою - десятою статті 36 цього Закону (частин а 9 статті 37 Закону).

17 березня 2011 року державним р еєстратором до ЄДРПОУ було в несено запис про проведення державної реєстрації припин ення Акціонерного товариств а закритого типу «Акціонерна науково-промислова компанія з конверсії»у зв' язку з йог о реорганізацією.

Реєстраційну дію «Державн а реєстрація припинення юрид ичної особи в результаті зли ття, приєднання, поділу або пе ретворення», вчинену щодо Ак ціонерного товариства закри того типу «Акціонерна науков о-промислова компанія з конв ерсії»(код ЄДРПОУ 16484000), номер за пису в ЄДРПОУ 10741120007003342 від 17 берез ня 2011 року, Позивач вважає неза конною та такою, що підлягає с касуванню.

Відтак, предметом судовог о розгляду в даній адміністр ативній справі є позовні вим оги про скасування реєстраці йної дії «Державна реєстраці я припинення юридичної особи в результаті злиття, приєдна ння, поділу або перетворення », вчинену відносно Акціонер ного товариства закритого ти пу «Акціонерна науково-проми слова компанія з конверсії»( код ЄДРПОУ 16484000), номер запису в ЄДРПОУ 10741120007003342 від 17 березня 2011 ро ку, як дії суб' єкта владних п овноважень. Завданням адміні стративного суду є перевірка правомірності (легальності) даної дії з огляду на чіткі кр итерії, які зазначені у части ні 3 статті 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Частиною 3 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлені крите рії, якими керується адмініс тративний суд при перевірці рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноваже нь. Відповідність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень передбаче ним частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинс тва України критеріям переві ряється судом з урахуванням закріпленого статтею 9 Кодек су адміністративного судочи нства України принципу закон ності, відповідно до якого ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Відповідно до вимог части ни 2 статті 19 Конституції Укра їни органи державної влади т а органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Так, відповідно до ча стини 3 статті 2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єктів владних повнов ажень адміністративні суди п еревіряють, чи прийняті (вчин ені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; 2) з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; 3) о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії); 4) безстороннь о (неупереджено); 5) добросовіс но; 6) розсудливо; 7) з дотримання м принципу рівності перед за коном, запобігаючи несправед ливій дискримінації; 8) пропор ційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між буд ь-якими несприятливими наслі дками для прав, свобод та інте ресів особи і цілями, на досяг нення яких спрямоване це ріш ення (дія); 9) з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

«На підставі»означає, що суб' єкт владних повноважен ь: 1) повинен бути утвореним у п орядку, визначеному Конститу цією та законами України; 2) зо бов' язаний діяти на виконан ня закону, за умов та обставин , визначених ним.

«У межах повноважень» озна чає, що суб' єкт владних повн оважень повинен приймати ріш ення, а дії вчиняти відповідн о до встановлених законом по вноважень, не перевищуючи їх .

«У спосіб»означає, що суб' єкт владних повноважень зобо в' язаний дотримуватися вст ановленої законом процедури і форми прийняття рішення аб о вчинення дії і повинен обир ати лише визначені законом з асоби.

Зазначені критерії, хоч і а дресовані суду, але одночасн о вони є і вимогами для суб' є кта владних повноважень, яки й приймає відповідне рішення , вчиняє дії чи допускається б ездіяльності.

Відповідно до частини 2 ста тті 8 Кодексу адміністративн ого судочинства України суд застосовує принцип верховен ства права з урахуванням суд ової практики Європейського Суду з прав людини.

Згідно з статтею 17 Закону У країни «Про виконання рішень та застосування практики Єв ропейського суду з прав люди ни»суди застосовують при роз гляді справ Конвенцію та пра ктику Суду як джерело прав а.

Згідно з висновком ЄСПЛ у с праві «Проніна проти України »(рішення від 18 липня 2006 року) ко жний доречний і важливий арг умент особи має бути проанал ізований і одержати відповід ь суду.

Оцінюючи подані сторонам и докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у засіданні всіх обставин сп рави в їх сукупності, та, врахо вуючи те, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень, Суд звертає увагу на нас тупне.

Чинним законодавством Укр аїни, зокрема, частиною 1 статт і 37 Закону, визначено вичерпни й перелік документів, які под аються для проведення держав ної реєстрації припинення юр идичної особи в результаті з лиття, приєднання, поділу або перетворення, а також вимоги щодо оформлення даних докум ентів.

Враховуючи вищевикладене , проаналізувавши перелік та зміст поданих державному ре єстратору 17 березня 2011 року док ументів, Суд звертає увагу на те, що вказані документи було подано у повному обсязі, а їх оформлення відповідає вимог ам закону.

Так, зокрема, Передавальний акт, затверджений рішенням з агальних зборів АТЗТ «АНПІКК »(протокол № 33 від 10 березня 2011 р оку) містить підписи голови т а членів комісії з припиненн я (реорганізації) (як членів За гальних зборів, тобто органу , який прийняв рішення про при пинення юридичної особи), під писи яких нотаріально посвід чені.

Отже, у державного реєстрат ора були відсутні правові пі дстави для залишення без роз гляду поданих на державну ре єстрацію документів, оскільк и комплектність та оформленн я поданих документів відпові дали вимогам чинного законод авства.

Стосовно посилання предс тавника Позивача на те, що у ви падку перетворення юридично ї особи державна реєстрація новоствореної юридичної осо би здійснюється одночасно з припиненням юридичної особи , що реорганізується, Суд звер тає увагу на наступне.

Системний аналіз змісту За кону свідчить про те, що реєст раційна дія державна реєс трація припинення юридичної особи у зв' язку з реорганіз ацією у формі перетворення є окремою та не тотожною реє страційній дії державна р еєстрація юридичної особи .

Так, державна реєстрація пр ипинення юридичної особи в р езультаті злиття, приєднання , поділу або перетворення зді йснюється в порядку, який виз начено статтею 37 Закону .

В той же час, державна реєст рація юридичної особи, яка ут ворена в результаті перетвор ення, здійснюється у порядку , який встановлено статтям и 24 - 27 цього Закону. При перет воренні юридичної особи до н еї не застосовуються обмежен ня, встановлені частиною дру гою статті 35 цього Закону. Пер етворення вважається заверш еним з моменту державної реє страції новоутвореної юриди чної особи та державної реєс трації припинення юридичної особи, що припиняється у резу льтаті перетворення (частина 15 статті 37 Закону).

Предметом судового розгля ду в даній адміністративній справі є позовні вимоги щодо скасування реєстраційної ді ї щодо державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення.

Таким чином, Судом досліджу ється законність дій державн ого реєстратора з огляду на д отримання ним вимог статті 37 З акону.

Таким чином, проа налізувавши матеріали адмін істративної справи та вимоги чинного станом на час виникн ення спірних правовідносин з аконодавства, Суд дійшов вис новку про те, що при вчиненні о скаржуваних дій Відповідач д іяв на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що визначе ний чинним законодавством Ук раїни, а підстави для визнанн я його дій протиправними - в ідсутні.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено, що роз гляд і вирішення справ в адмі ністративних судах здійснює ться на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України зазначе но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

Таким чином, виходячи з м еж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства Украї ни та матеріалів справи, Суд д ійшов висновку про те, що позо вні вимоги Позивача є необґр унтованими та такими, що не пі длягають задоволенню.

На підставі вищеви кладеного, керуючись статтям и 2, 7, 8, 9, 99, 100, 158, 159, 160, 161, 162, 163 та 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, Окружний адмініс тративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В

В задоволенні ад міністративного позову - ві дмовити повністю.

Постанова може бути о скаржена в порядку та строки , визначені статтями 185-187 Кодек су адміністративного судочи нства України.

Суддя Н. Є. Блажі вська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.11.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20260905
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12299/11/2670

Ухвала від 30.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 29.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 29.03.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Постанова від 24.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні