Постанова
від 29.11.2011 по справі 2а-15162/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

29 листопада 2011 року 14:42 № 2а-15162/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

Головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,

при секретарі судового зас іданні Безсчасній Я.С.,

за участю представників:

позивача - ОСОБА_2 (дов іреність від 20.10.2011р. б/н),

відповідача - ОСОБА_3 (довіреність від 07.11.2011р. № 4331/9/10-017),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Приватного підприємства « Булстат-Інвест»

до Держаної податкової інс пекції у Деснянському районі міста Києва

про скасування рішення від 30 в ересня 2011 року № 118, -

В С Т А Н О В И В:

ПП «Буласт - Інвест»за явлені позовні вимоги до ДПІ у Деснянському районі м. Києв а про скасування рішення від 30 вересня 2011 року № 118 про анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що анулювання реєстрації платника податку на додану в артість є незаконним та підл ягає скасуванню, оскільки на момент його прийняття перед авальний баланс не був затве рджений.

Відповідач проти позову за перечив, надав письмові запе речення. В обґрунтування сво їх заперечень посилався на т е, що рішення винесено правом ірно, оскільки в Єдиному держ авному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців вн есено запис про рішення засн овників (учасників) юридично ї особи або уповноваженого н им органу щодо припинення юр идичної особи, що є підставою для анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість відповідно до пп. «б»п . 184.1 ст. 184 розділу V Податкового к одексу України.

29 листопада 2011 року представ ник позивача в судовому засі дання підтримав позовні вимо ги та просив їх задовольнити .

У судовому засіданні 29 лист опада 2011 року представник від повідача заперечував проти п озову та просив відмовити в й ого задоволені.

Заслухавши пояснення пред ставників позивача та відпов ідача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з' я сувавши всі фактичні обстави ни, на яких ґрунтується позов , об' єктивно оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду і вирішення сп рави по суті, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню з таких під став.

ПП «Буласт - Інвест»(ідент ифікаційний код 36463889) було заре єстровано як юридичну особу 18 травня 2009 року Деснянською ра йонною у м. Києві державною ад міністрацією відповідно до С відоцтва про державну реєстр ацію юридичної особи (серія А 00 № 755064).

ПП «Буласт - Інвест»переб уває на обліку як платник под атків в ДПІ у Деснянському ра йоні м. Києва.

Згідно Свідоцтва про реєст рацію платника податку на до дану вартість від 17 листопада 2009 року № 100255107 (форма № 2-ПДВ) (Серія НБ № 339611) ПП «Буласт - Інвест»з ареєстровано в якості платни ка податку на додану вартіст ь з 17 листопада 2009 року (індивід уальний податковий номер 364638826 528).

03 серпня 2011 року було прийнят о Рішення засновників ПП «Бу ласт - Інвест»№ 9/1, яким було в ирішено, зокрема про реорган ізацію «Буласт-Інвест»(код 3646 3889) шляхом приєднання з ПП «БК « Білдінг 2007»(код 34184939).

Рішенням ДПІ у Деснянськом у районі м. Києва № 118 від 30 верес ня 2011 року анульовано реєстра цію позивача як платника под атку на додану вартість на пі дставі підпункту «б»п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України з посиланням на наявність в Є диному державному реєстрі юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців запису про ріш ення засновників (учасників) юридичної особи або уповнов аженого ними органу щодо при пинення юридичної особи, що п ідтверджується відомістю з Є диного державного реєстру юр идичних та фізичних осіб - п ідприємців від 04 серпня 2011 року № 10661270004006494.

Проведення процедури реєс трації та анулювання реєстра ції платників податків подат ку на додану вартість визнач ено розділом V Податкового Ко дексу України (далі - ПК Україн и), зокрема ст. 180 - ст. 184, та Полож енням про реєстрацію платник ів податку на додану вартіст ь, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.10 р. № 978, зареєстр ованим в Міністерстві юстиці ї України 29 грудня 2010 р. за № 1400/18695 (д алі - Положення).

Відповідно до пп. «б» п. 184.1 ст. 184 ПК України реєстрація ді є до дати анулювання реєстра ції платника податку, яка проводиться шляхом виключен ня з реєстру платників подат ку і відбувається у разі якщо будь-яка особа, зареєст рована як платник податку, прийняла рішення про припин ення та затвердила ліквідаці йний або передавальний балан с щодо своєї діяльності відп овідно до законодавства з а умови сплати суми податков их зобов' язань із податку у випадках, визначених цим роз ділом, що також визначено в п. 1 Розділу V Положення.

Пунктом 5.1 Розділу V Положенн я передбачено, що податкові о ргани здійснюють постійний м оніторинг платників ПДВ, вкл ючених до Реєстру, та приймаю ть рішення про анулювання ре єстрації платників ПДВ у раз і існування відповідних підс тав.

Відповідно до п. 5 Розділу V По ложення анулювання реєстрац ії за ініціативою відповідно го податкового органу може б ути здійснене на підставах, в изначених у підпунктах «б»- « и»пункту 184.1 статті 184 розділу V П К.

Відповідно до п. 5.2.1 Розділу V П оложення рішення про анулюва ння реєстрації за ініціативо ю податкового органу на підс таві підпункту «б»п. 184.1 ст. 184 ро зділу V ПК приймаються за наяв ності відповідних підтвердн их документів (відомостей), зо крема: заява про припинення п латника ПДВ за формою № 8-ОПП (д одаток 17 до Порядку обліку), бу дь-яке інше повідомлення пла тника ПДВ, уповноваженого ни м органу чи особи щодо прийня ття рішення про припинення п латника ПДВ за власним бажан ням, відомості з Єдиного держ авного реєстру про внесення запису про рішення засновник ів (учасників) або уповноваже ного ними органу щодо припин ення юридичної особи, прийня ття фізичною особою рішення щодо припинення підприємниц ької діяльності, перебува ння юридичної особи в процес і припинення чи фізичної о соби - підприємця в процесі пр ипинення підприємницької ді яльності та для юридичних осіб - затверджений ліквідац ійний або передавальний бала нс.

З викладений спеціальних п оложень вбачається, що підст авою для анулювання реєстрац ії платника податку на додан у вартість - юридичної особи може бути прийняте рішення п латника податку про припинен ня юридичної особи та затвер джений ліквідаційний або пер едавальний баланс щодо його діяльності відповідно до зак онодавства.

Частиною першою ст. 104 Цивіль ного кодексу України (далі - ЦК України) визначено, що юрид ична особа припиняється в ре зультаті передання всього св ого майна, прав та обов' язкі в іншим юридичним особам - пра вонаступникам (злиття, приєд нання, поділу, перетворення) а бо в результаті ліквідації.

Злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особ и здійснюються за рішенням й ого учасників або органу юри дичної особи (ч. 1 ст. 106 ЦК Україн и).

Відповідно до ст. 107 ЦК Україн и після закінчення строку дл я пред' явлення вимог кредит орами та задоволення чи відх илення цих вимог комісія з пр ипинення юридичної особи скл адає передавальний акт (у раз і злиття, приєднання або пере творення) або розподільчий б аланс (у разі поділу), які мают ь містити положення про прав онаступництво щодо всіх зобо в' язань юридичної особи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, в ключаючи зобов' язання, які оспорюються сторонами. Перед авальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасн иками юридичної особи або ор ганом, який прийняв рішення п ро її припинення, крім випадк ів, встановлених законом. Під писані головою і членами ком ісії з припинення юридичної особи та затверджені учасник ами юридичної особи або орга ном, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірники передавального а кта та розподільчого балансу передаються в орган, який зді йснює державну реєстрацію юр идичної особи, що припиняєть ся, за місцем її державної реє страції, а також в орган, який здійснює державну реєстраці ю юридичної особи - правонаст упника, за місцем її державно ї реєстрації.

В силу ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон № 755-IV) в Єдиному державному реєстрі м істяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема дат а затвердження передавально го акта або розподільчого ба лансу.

Згідно з ч. 2 ст. 37 Закону № 755-IV дл я проведення державної реєст рації припинення юридичної о соби в результаті злиття, при єднання, поділу або перетвор ення голова комісії з припин ення або уповноважена ним ос оба після закінчення процеду ри припинення, яка передбаче на законом, але не раніше двох місяців з дати публікації по відомлення у спеціалізовано му друкованому засобі масово ї інформації, повинні подати особисто (надіслати поштови м відправленням з описом вкл адення) державному реєстрато ру такі документи: заповнену реєстраційну картку на пров едення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєдна ння, поділу або перетворення ; оригінал установчих докуме нтів; нотаріально посвідч ену копію передавального акт а, якщо припинення здійснюєт ься в результаті злиття, приє днання або перетворення, або нотаріально посвідчену копі ю розподільчого балансу, якщ о припинення здійснюється в результаті поділу; довідк у архівної установи про прий няття документів, які відпов ідно до закону підлягають до вгостроковому зберіганню; до кумент про узгодження плану реорганізації з органом держ авної податкової служби (за н аявності податкового боргу); довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборговано сті по податках, зборах (обов' язкових платежах); довідку ві дповідного органу Пенсійног о фонду України про відсутні сть заборгованості.

Передавальний акт або розп одільчий баланс повинен бути затверджений засновниками ( учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв ріш ення про припинення юридично ї особи. Справжність підписі в голови та членів комісії з п рипинення юридичної особи на передавальному акті або роз подільчому балансі повинні б ути нотаріально засвідчені ( ч. 4 ст. 37 Закону № 755-IV).

Відповідно до письмових по яснень позивача, станом на 29 л истопада 2011 року ПП «Булстат - Інвест»складено передаваль ний баланс (акт) в межах процед ури приєднання ПП «Булстат - Інвест»до ПП «БК «Білдінг 2007» , розпочатої відповідно до рі шення засновників від 03 серпн я 2011 року № 9/1, однак станом на 29 ли стопада 2011 року передавальний баланс до державного реєстр атора у відповідності до ст. 37 Закону № 755-ІV не подано, у зв' я зку з неотриманням додаткови х довідок від Пенсійного фон ду та Податкової інспекції, я кі необхідні для подачі до де ржавного реєстратора в силу вимог Закону спільно із пере давальним балансом (актом).

При цьому представник пози вача пояснив в судовому засі данні, що на момент прийняття спірного рішення передаваль ний баланс (акт) складений, зат верджений та підписаний не б ув. Відповідачем не було дове дено зворотне.

В ході судового розгляду бу ло встановлено, що відповіда ч при прийнятті спірного ріш ення виходив з саме з наявнос ті в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців запису п ро рішення засновників (учас ників) юридичної особи або уп овноваженого ними органу щод о припинення юридичної особи , що підтверджується відоміс тю з Єдиного державного реєс тру юридичних та фізичних ос іб - підприємців від 04 серпня 2011 року № 10661270004006494.

Згідно з Спеціальним витяг ом з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців станом на 29 листопада 2011 року відомос ті щодо дата затвердження пе редавального акта або розпод ільчого балансу по ПП «Булас т - Інвест»не внесено.

Таким чином, на момент прийн яття спірного рішення переда вальний баланс не був складе ний, підписаний та затвердже ний у встановленому законода вством порядку, а тому у подат кового органу були відсутні підстави для анулювання реєс трації позивача як платника податку на додану вартість с пірним рішенням.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України в адміністратив них справах про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єкта владних повнова жень обов' язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.

Частиною третьою ст. 2 Кодек су адміністративного судочи нства України передбачено, щ о у справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єктів владних повноваже нь адміністративні суди пере віряють, чи прийняті (вчинені ) вони: 1) на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України; 2) з використання м повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісн о; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед зак оном, запобігаючи несправедл ивій дискримінації; 8) пропорц ійно, зокрема з дотриманням н еобхідного балансу між будь- якими несприятливими наслід ками для прав, свобод та інтер есів особи і цілями, на досягн ення яких спрямоване це ріше ння (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі при йняття рішення; 10) своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.

За таких обставин, виходячи з системного аналізу положе нь законодавства України та наданих сторонами доказів, с уд дійшов висновку про обґру нтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягаю ть задоволенню у повному обс язі.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд присуджує в сі здійснені позивачем та до кументально підтверджені ви трати у розмірі 3, 40 грн. з Держа вного бюджету України.

Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, с т. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний поз ов Приватного підприємства « Булстат-Інвест»задовольнит и повністю.

2. Визнати протиправним та с касувати Рішення про анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість Держа вної податкової інспекції у Деснянському районі міста Ки єва від 30 вересня 2011 року № 118.

3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Прив атного підприємства «Буласт - Інвест»(ідентифікаційний код 36463889, місцезнаходження: 02225, м . Київ, вул. Бальзака, 12) 3 (три) 40 гр н. судового збору.

Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Постанова може бути оскарж ена за правилами, встановлен ими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни відповідно.

Суддя О.В. Дегтярьова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.11.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20261269
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15162/11/2670

Ухвала від 26.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 23.05.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

Постанова від 29.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні