Постанова
від 04.10.2011 по справі 2а-10949/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м. Київ, вул. Командарма К аменєва, 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

Іменем України

м. Київ

04 жовтня 2011 року 14:36 год. № 2а-10949/11/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Костенка Д.А.,

при секре тарі судового з асідання Палійчук Л.Д.,

за участю представників: по зивача - Куци І.І., відпов ідача - Москаленка О.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за позовом Київського міського від ділення Фонду соціально го захисту інвалідів (далі - Фонд) до Приватного підприєм ства "Обелиск" (далі - ПП "Обел иск") про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й та пені у сумі 44239,19 грн.,

в с т а н о в и в:

У липні 2011 р. Фонд звернув ся до суду з позовом, в якому п росить стягнути із ПП "Обелис к" адміністративно-господарс ькі санкції за неви конання н ормативу робочих місць, приз начених для працевлаштуванн я інвалідів у 2008 р., у розмірі 36228,0 0 грн. та пеню у сумі 8011,19 грн., а ра зом 44239,19 грн.

Під час розгляду справи, пре дставник позивача підтримал а повні вимоги. Позивач обґру нтовує тим, що перевіркою від повідача 14.03.2011 р. виявлено невик онання ним нор мативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів і зокрема у 2008 р., при цьому відпо відачем не надав ався до Фонду звіт по формі № 10-ПН "Звіт про зайнятість і пра цевлашту вання інвалідів" за 2008 р. Як зазначила представник позивача у своїх поясненнях , зазначений звіт до Фонду не н адходив, його було фактично п рийнято лише під час проведе ння перевірки, водночас, оскі льки підприємством були нада ні докази надіслання звіту, п ротокол про адміністративне правопорушення не складався .

Представник відповідача н е визнав позов. Відповідач за перечує проти позову (а.с. 19, 20) з тих підстав, що позивач пропу стив шестимісячний строк зве рнення до суду, який, як вважає відповідач, розпочався 16.04.2009 р. та закінчився 16.10.2009 р. При цьому відповідач зазначає, що ним н аправлявся на адресу Фонду з віт по формі № 10-ПН "Звіт про за йнятість і працевлаш тування інвалідів" за 2008 р. 27.02.2009 р., у підтв ердження чого надав фіскальн ий чек поштового відділення та опис цінного листа.

Між тим, відповідачем у пись мових запереченнях і його пр едставником у своїх поясненн ях суду не заперечується сам факт допущеного порушення.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши представлені сторонами пись мові докази, суд дійшов висно вку про задоволення позову, в иходячи з такого.

Згідно із ч. 8 ст. 69 ГК підприєм ство з правом найму робочої с или забезпечує визна чену ві дповідно до закону кількість робочих місць для працевлаш тування, зокрема інвалідів. В ідповідальність підприємст ва за невиконання даної вимо ги встановлюється законом.

Вимоги Фонду стосуються ст ягнення з ПП "Обелиск" адмініс тративного-господар ських са нкцій за невиконання нормати ву робочих місць для інвалід ів у 2008 році та пені за простроч ення сплати цих санкцій, на пі дставі ст. 20 Закону України ві д 21.03.1991 р. № 875-ХІІ "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон № 875-ХІ І) .

Згідно з ч. 1 ст. 19 Закону № 875-ХІІ для підприємств, установ, орг анізацій, у т.ч. підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують най ману працю (далі - Роботодав ці), установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі 4-х відсотків від середньообл ікової чисельності штат них працівників облікового скла ду, а якщо працює від 8 до 25 осіб , - у кількості одного робочо го місця.

У відповідності до ч.ч. 2, 3 вка заної статті Закону № 875-ХІІ і ч . 2 ст. 12 Закону Украї ни від 14.10.1992 р . № 2694-ХІІ "Про охорону праці" Роб отодавці, самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу , встановленого ч. 1 ст. 19 Закону № 875-ХІІ, і забезпечують працев лаштування інвалідів.

Згідно із ч. 3 ст. 18 Закону № 875-ХІ І Роботодавці зобов'язані ви діляти та створювати робочі місця для працевлаштування і нвалідів, у т.ч. спеціальні роб очі місця, створювати для них умови праці з урахуванням ін дивідуальних програм реабіл ітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарант ії, передбачені чинним закон одавством, надавати державні й службі зайнятості інформац ію, необхідну для організаці ї працевлаштування інваліді в, і звітувати Фонду соціальн ого захисту інвалідів про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Порядку подання пі дприємствами, установами, ор ганізаціями та фізичними осо бами, що використовують найм ану працю, звітів про зайняті сть і працевлаштування інва лідів та інформації, необхід ної для організації їх праце влаштування, затверджений по стано вою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70 встановл ено, що звіт про зайнятість і п рацевлаштування інвалідів р оботодавці подають до 1 берез ня відділенням Фон ду, в яких в они зареєстровані, за формою , затвердженою Мінпраці за по годженням з Держкомстатом.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 10.02.2007 р. № 42 затверджена форма звітності № 10-ПІ "Звіт пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів" та Інструкція щодо її заповнення. Згідно з п . 3.1. Інструкції середньооблік ова кількість штатних праців ників облікового складу за р ік визначається відповідно д о п. 3.2. Інструкції зі статис тик и кількості працівників, зат вердженої наказом Державног о комітету статистики Україн и від 28.09.2005 р. № 286, зареєстровано в Міністерстві юстиції Україн и 30.11.2005 р. за № 1442/11722. За таким же пра вилом визначається середньо облікова кількість штатних п рацівників за рік, яким відпо відно до чинного законодавст ва встановлена інвалідність .

Статтею 20 Закону № 875-ХІІ пере дбачено, що Роботодавці, де се редньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, н іж встановлено нормативом, щ ороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціально го захисту інвалідів адмініс тративно-господарські санкц ії, сума яких визначається у р озмірі середньої річної заро бітної плати на відповідному підприємстві, установі, орга нізації, у тому числі підприє мстві, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичної особи, яка використов ує найману працю, за кожне роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте ним, а підприємства н а яких працює від 8 до 15 осіб - у розмірі половини середньої річної заробітної плати (ч. 1). А дміністративно-господарськ і санкції розраховуються та сплачуються особами, зазначе ними в ч. 1 цієї статті, самості йно в строк до 15 квітня року, на ступного за роком, в якому від булося порушення нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 цього За кону. При цьому до правовідно син із стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визн ачені ст. 250 ГК (ч. 4). Порушення те рмінів сплати адміністратив но-господарських санкцій тяг не за собою нарахування пені , яка обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сп лати, нарахованої на повну су му недоїмки за весь її строк (ч . 2).

Судом встановлено, що 14.03.2011 р. Ф онд за дорученням прокуратур и Печерського району м. Києва та в присутності директора Каменєва О.А. провів позапл анову виїзну перевірку ПП "Об елиск" на предмет викання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, реє страції у відділенні Фонду, п одання звіту про зайнятість і працевлаштування інваліді в, своєчасного та повного над ходження адміністративно-го сподарських санкцій до Держа вного бюджету України, за рез ультатами якої складено акт від 14.03.2011 р. № 32-П11 (а.с. 11-13).

До перевірки відповідач на дав документи, перелік яких з азначено в акті, у т.ч. звіт по ф ормі № 10-ПН "Звіт про зайнятіст ь і працевлаш тування інвалі дів" за 2008 р.

Як вказано в акті перевірки (а.с. 12, табл. 1), відповідно до Зві ту про зайня тість і працевла ш тування інвалідів за 2008 р. (Фо рма № 10-ПН) відповідачем самос тійно вка зано, що середньооб лікова кількість штатних пра цівників облікового складу з а рік становить 161 осіб, середн ьооблікова кількість інвалі дів - немає, кількість інвал ідів - штат них праців ників , які повинні працювати на роб очих місцях, створених відпо відно до ст. 19 Закону № 875-ХІІ - 6 осіб, фонд оплати праці штатн их працівників - 1084,00 тис. грн., с ередньоріч на заробітна плат а штатного працівника - 6733,00 г рн., сума адміністративно-гос подарських санкцій за невико нання нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів - 40398,00 грн.

Зазначені в акті перевірки дані підтверджуються надани м звітом за 2008 р. (а.с.23).

У той же час перевіркою вста новлено (а.с. 12, табл. 2), що середн ьооблікова кількість штатни х праців ників облікового ск ладу за рік становить 150 осіб, с ередньооблікова кількість і нвалідів - 1 особа, кількість інвалідів - штатних працівн иків, які повинні працювати н а робочих місцях, створених в ідповідно до ст. 19 Закону № 875-ХІ І - 6 осіб, фонд оплати праці ш татних працівників - 1086,84 тис. грн., середньорічна заробітн а плата штатного працівника - 7245,53 грн., сума адміністратив но-господарських санкцій за невиконання нормативу ро боч их місць для працевлаштуванн я інвалідів - 36228,00 грн., пеня ста ном на 14.03.2011 р. - 7587,26 грн.

Зазначений акт перевірки в ід 14.03.2011 р. № 32-П11 підписано керівн иком ПП "Обелиск" без зауважен ь, під час судового розгляду с прави представником відпові дача не заперечувалися дані і встановлені в акті обстави ни.

Аналогічні дані (окрім пені , яка збільшилася до 8011,19 грн.) вс тановлено і підчас перевірки ПП "Обелиск" 22.04.2011 р., про що свідч ить акт перевірки від 22.04.2011 р. № 6 5-П11 а.с. 33-35), що також не заперечув алося представником відпові дача.

З огляду на викладене, є дов еденим і беззаперечним факт невиконання відповідачем но рмативу робочих місць для пр аце влаштування інвалідів у 2008 р., а відтак на підставі ст. 20 З акону № 875-ХІІ відповідач пови нен сплатити до Державного б юджету відповідну суму адмін істративно-господарських са нкцій.

При цьому враховуючи, що від повідач був свідомий допущен ого порушення за 2008 р. і необхі дності сплати санкцій, про що свідчить Звіт про зайня тіст ь і працевлаш тування інвалі дів за 2008 р. (Форма № 10-ПН) від 27.02.2011 р ., в якому підприємство самост ійно зафіксував факт невико нання ним нормативу та розра хувало суму санкцій, відпові дач зобов'язаний був їх сплат ити до 15.04.2009 р.

Проте, відповідач не викона в свій обов'язок і не сплатив в изначені санкції до бюдже ту , що підтверджується пояснен нями представників сторін і матеріалами справи, у зв'язку з чим уповноважена сторона в праві нарахувати пеню згідно із ч. 2 ст. 20 Закону № 875-ХІІ та Поря дком нарахування пені та її с плати, затвердженого наказом Мініс терства праці та соціа льної політики України від 15.0 5.2007 р. № 223, зареєстрованого в Мін іс терстві юстиції України 30.0 5.2007 р. за № 552/13819 та порушити питан ня про їх стягнення в судовом у порядку.

Згідно із ч.ч. 9, 10 ст. 20 Закону № 875-ХІІ передбачено, що спори, що виникають із правовідносин за ст.ст. 19, 20 цього Закону, виріш уються Фондом соціального за хисту інвалідів або в судово му порядку. Фонд соціального захисту інвалідів, його відд ілення мають право захищати свої права та законні інтере си, у тому числі в суді.

Щодо строку звернення до су ду із даним позовом, суд зазна чає наступне.

Враховуючи, що до правовідн осин із стягнення адміністра тивно-господарських санк цій , передбачених Законом № 875-ХІІ , не застосовуються строки, ви значені ст. 250 ГК (ч. 4 ст. 20 Закону № 875-ХІІ), а інші спеціальні стро ки для стягнення цих санкцій не встановлені, то застосува нню підлягає строк звернення до суду, встановлений ст. 99 КАС .

Згідно із ч. 2 ст. 99 КАС (в редак ції, чинній на час звернення з даним позовом) для зверненн я до адміністративного суду за захистом прав, свобод та ін тересів особи встанов люєтьс я шестимісячний строк , який, якщо не встановлено ін ше, обчислюється з дня, коли ос оба дізналася або повинна бу ла дізнатися про порушення с воїх прав, свобод чи інтересі в.

Оцінюючи заперечення відп овідача, суд зазначає наступ не.

Відповідач вважає, що шести місячний строк звернення до суду слід обчислювати з 16.04.2009 р . - перший день після закінч ення строку для добровільної сплати санкцій, оскіль ки сам е з цього дня порушено бюджет ні інтереси і позивач повине н був дізнатися про це, адже 27.02 .2009 р. йому надсилався Звіт про зайня тість і працевлаш тува ння інвалідів за 2008 р. (Форма № 10 -ПН), про що свідчать фіскальни й чек і опис цінного листа.

Представник позивача запе речує проти цього, стверджую чи, що зазначений звіт до Фонд у не надходив, а про несплату в ідповідачем санкцій за 2008 р. по зивач дізнався лише після пр оведення 14.03.2011 р. перевірки ПП "О белиск". При цьому представни к позивача пояснила, що Фонд н е міг дізнатися і раніше про н есплату відповідачем санкці й за 2008 р., зокрема шляхом перев ірки, тому що відповідач у Фон ді офіційно не реєструвався. Щодо фактичного одержання З віту про зайня тість і працев лаш тування інвалідів за 2008 р. ( Форма № 10-ПН) представник пояс нила, що він був прийнятий під час перевірки 14.03.2011 р., але оскіл ьки відповідачем були надані докази надсилання звіту (фіс кальний чек і опис цінного ли ста), то протокол про адмініст ративне правопорушення не ск ладався.

Оцінюючи доводи представн иків сторін, суд зазначає, що о бставина одержання поз и вачем надісланого відповід ачем 27.02.2009 р. звіту має значення для розгляду справи, оскільк и розглядалася б судом в конт ексті обізнаності особи (поз ивача) з порушенням його прав чи інтересів, з чим процесуал ьний закон (ст. 99 КАС) пов'язує с трок звернення до суду.

Дана обставина потребує до казування згідно з ч. 1 ст. 71 КАС . При чому відповідно до ч. 4 ст. 70 КАС обставини, які за законо м повинні бути підтверджені певними засобами доказуванн я, не можуть підтверджуватис я ніякими іншими засобами до казування, крім випадків, кол и щодо таких обставин не вини кає спору.

Надані відповідачем фіска льний чек від 27.02.2009 р. № 8144 (а.с. 21) і о пис цінного листа з відбитко м календарного штемпеля (а.с. 2 2), вказують на те, що ним надс илався до Фонду Звіт про за йня тість і працевлаш туванн я інвалідів за 2008 р. (Форма № 10-ПН ).

Разом з тим, ці документи жо дним чином не підтверджують фактичне одержання Фон дом поштового відправлення.

За наявності спору між стор о нами щодо фактичного одерж ання позивачем поштою надісл аного відповідачем 27.02.2009 р. звіт у та згідно до ч. 4 ст. 70 КАС цей фа кт повинен бути підтверджени й певними засобами, зокрема п оштовим повідомленням про вр учення.

Однак належних доказів вру чення (одержання) Фонду надіс ланого йому відповідачем по пошті Звіту про зайня тість і працевлаш тування інвалідів за 2008 р. (Форма № 10-ПН) суду не пре дставлено. Крім цього, відпов ідачем не спростовано і те, що ПП "Обелиск" не було своєчасно зареєстровано у Фонді.

За таких обставин, суд вважа є, що про порушення бюджетних інтересів позивач міг дізна тися під час проведення 14.03.2011 р перевірки, а тому строк зверн ення до суду слід обчислюват и з цього часу. Як вбачається п озовна заява подана до суду 28. 07.2011 р., тобто в межах шестимісяч ного строку з дня проведення 14.03.2011 р. перевірки.

Таким чином, враховуючи вст ановлений і беззаперечний фа кт невиконання відпові дачем нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 р., зважаючи на те, що на час вирішення справи, позивачем не сплачено адміністративно -господарські санкції у розм ірі 36228,00 грн. і пеню у сумі 8011,19 грн ., та беручи до уваги, що строк з вернення до суду не порушено і судом не вста новлено інших обставин, що перешкоджають с тягненню, вказана сума адмін істративно-господарських са нкцій і пені підлягає стягне нню з відповідача в судовому порядку.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 11, 17, 50, 70, 71, 76, 79, 86, 104, 158- 163, 167 КАС, суд

п о с т а н о в и в:

1. Задовольнити ад міністративний позов Київсь кого міського відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів.

2. Стягнути із Приватно го підприємства "Обелиск" (іде нтифікаційний код 32916683) на кори сть Київського міського відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (код ЄДРПОУ 2426221 , р/р 31219230700001 в ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019, код платежу 50070000;01) адміністра тивно-господарські санкції з а не вико нання нормативу роб очих місць, призначених для п рацевлаштування інвалідів у 2008 р. у розмірі 36228,00 грн. та пеню у сумі 8011,19 грн., а разом 44239,19 грн. (сор ок чотири тисячі двісті трид цять дев'ять гривень 19 копійок ).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження. Постанова може бути оскарже на до Київського апеляційног о адміністративного суду в п орядку, встановленому ст.ст. 18 5-187 КАС. Апеляційна скарга на по станову подається до протяго м 10 днів з дня отримання її коп ії повного тексту.

Суддя Д.А. Кост енко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.10.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20261328
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10949/11/2670

Ухвала від 01.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 15.03.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Постанова від 04.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні