ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
14 липня 2011 року 15:15 № 2а-5946/11/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Кузьменка В.А., за участю секретаря Хижняк І.В. та предс тавників:
позивача: Крикунова Д.О.;
відповідача: Блажко Н.С.
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю “ІНТЕР-ТЕХ”
до Державної податкової інс пекції у Дарницькому районі міста Києва
про визнання дій протиправни ми та зобов'язання вчинити дії
На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 14 лип ня 2011 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
22 квітня 2011 року (відпов ідно до відмітки служби діло водства суду) Товариство з об меженою відповідальністю “І НТЕР-ТЕХ” (далі по тексту - по зивач, ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ”) зверну лось до Окружного адміністра тивного суду міста Києва з ад міністративним позовом до Де ржавної податкової інспекці ї у Дарницькому районі міста Києва (далі по тексту - відпо відач, ДПІ у Дарницькому райо ні м. Києва), в якому просить: 1) в изнати дії ДПІ у Дарницькому районі м. Києва протиправним и; 2) скасувати рішення ДПІ у Да рницькому районі м. Києва щод о невизнання звітності як по даткової; 3) зобов'язати ДПІ у Дарницькому районі м. Києва п рийняти звітність у відповід ності до положень Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 26 квітня 2011 року позовну за яву ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ” залишено без руху у зв'язку з не додан ням доказів адміністративно ї процесуальної дієздатност і ОСОБА_3 в якості директо ра товариства та встановлено строк для усунення недолікі в до 16 травня 2011 року.
16 травня 2011 року позивач усун ув недоліки шляхом подання д о суду необхідних документів .
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 17 травня 2011 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-5946/11/2670, закінчено пі дготовче провадження та приз начено справу до судового ро згляду на 15 червня 2011 року.
В судовому засіданні 15 черв ня 2011 року, у зв'язку з необхід ністю витребування додатков их доказів, оголошено перерв у до 14 липня 2011 року.
В судовому засіданні 14 липн я 2011 року представник позивач а позовні вимоги підтримав, п редставник відповідача прот и задоволення адміністратив ного позову заперечив.
Крім того, суд прийшов до ви сновку про закриття провадже ння у справі в частині позовн их вимог ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ” стос овно скасування рішення ДПІ у Дарницькому районі м. Києва щодо невизнання звітності я к податкової, про що проголош ено відповідну ухвалу.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ” подал о безпосередньо до ДПІ у Дарн ицькому районі м. Києва: подат кову декларацію з податку на додану вартість за червень 201 0 року - 20 лютого 2010 року; подат кову декларацію з податку на додану вартість за липень 2010 р оку - 20 серпня 2010 року; податко ву декларацію з податку на до дану вартість за серпень 2010 ро ку - 30 вересня 2010 року; податкову декларацію з податку на дода ну вартість за вересень 2010 рок у - 20 жовтня 2010 року; податкову декларацію з податку на дода ну вартість за жовтень 2010 року - 18 листопада 2010 року; податкову декларацію з податку на дода ну вартість за листопад 2010 рок у - 17 грудня 2010 року; податкову де кларацію з податку на додану вартість за грудень 2010 року - 20 с ічня 2011 року; податкову деклар ацію з податку на додану варт ість за січень 2011 року - 21 лютого 2011 року та декларацію з податк у на прибуток підприємства п івріччя 2010 року - в серпні 2010 ро ку.
Прийняття зазначених пода ткових декларацій податкови х органом підтверджується ві дповідною відміткою на подат кових деклараціях, копії яки х знаходяться в матеріалах с прави.
Листом від 20 липня 2010 року №25925/ 10/28-1005 ДПІ у Дарницькому районі м . Києва повідомила позивача п ро невизнання податкової дек ларації з податку на додану в артість за червень 2010 року, оск ільки “у декларації не повин ні міститися текст або цифри , які неможливо прочитати вна слідок пошкодження аркушів, їх потертості, залиття чорни лом чи іншою рідиною”.
Листом від 21 серпня 2010 року №30 619/10/28-005 ДПІ у Дарницькому районі м. Києва повідомила позивача про невизнання податкової д екларації з податку на додан у вартість за липень 2010 року, ос кільки в ній не зазначено обо в'язковий реквізит - звітн ий період, за який звітує підп риємство.
Листом від 30 вересня 2010 року № 36528/10/28-005 ДПІ у Дарницькому районі м. Києва повідомила позивача про невизнання податкової д екларації з податку на додан у вартість за серпень 2010 року, о скільки в ній не вірно зазнач ено обов'язковий реквізит - “ідентифікаційний код підпр иємства не відповідає іденти фікаційному коду за ЄДРПОУ н а печатці організації”.
Листом від 20 жовтня 2010 року №39 924/10/28-005 ДПІ у Дарницькому районі м. Києва повідомила позивача про невизнання податкової д екларації з податку на додан у вартість за вересень 2010 року , оскільки в ній не вірно зазна чено обов'язковий реквізит - “ідентифікаційний код під приємства не відповідає іден тифікаційному коду за ЄДРПОУ на печатці організації”.
Листом від 22 листопада 2010 рок у №45094/10/28-005 ДПІ у Дарницькому рай оні м. Києва повідомила позив ача про невизнання податково ї декларації з податку на дод ану вартість за жовтень 2010 рок у, зазначивши підставою наст упне: “Вступна частина, служб ові поля та чотири розділи по даткової декларації з податк у на додану вартість, податко вої декларації з податку на д одану вартість (спеціальної) , податкової декларації з под атку на додану вартість (пере робних підприємств) та подат кової декларації з податку н а додану вартість (скорочено ї) подаються на двох двосторо нніх аркушах формату А-4, скріп лених між собою; додатки до де кларацій, уточнюючий розраху нок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням сам остійно виявлених помилок, у точнюючий розрахунок податк ових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язк у з виправленням самостійно виявлених помилок (до деклар ації з податку на додану варт ість (скороченої)/(переробног о підприємства)/(спеціальної )) - на аркушах формату А-4”.
Листом від 20 грудня 2010 року №49 164/10/28-005 ДПІ у Дарницькому районі м. Києва повідомила позивача про невизнання податкової д екларації з податку на додан у вартість за листопад 2010 року , зазначивши підставою насту пне: “Вступна частина, службо ві поля та чотири розділи под аткової декларації з податку на додану вартість, податков ої декларації з податку на до дану вартість (спеціальної), п одаткової декларації з подат ку на додану вартість (переро бних підприємств) та податко вої декларації з податку на д одану вартість (скороченої) п одаються на двох двосторонні х аркушах формату А-4, скріплен их між собою; додатки до декла рацій, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з под атку на додану вартість у зв' язку з виправленням самостій но виявлених помилок, уточню ючий розрахунок податкових з обов'язань з податку на дод ану вартість у зв'язку з вип равленням самостійно виявле них помилок (до декларації з п одатку на додану вартість (ск ороченої)/(переробного підпр иємства)/(спеціальної)) - на арк ушах формату А-4.”
Листом від 20 січня 2011 року №2055/1 0/28-216 ДПІ у Дарницькому районі м . Києва повідомила позивача п ро невизнання податкової дек ларації з податку на додану в артість за грудень 2010 року, оск ільки “достовірність даних п ідтверджується підписами ві дповідальних посадових осіб тат засвідчується печаткою підприємства”.
Листом від 21 лютого 2011 року №54 92/10/28-216 ДПІ у Дарницькому районі м. Києва повідомила позивача , що податкова декларація з по датку на додану вартість за с ічень 2011 року не вважається по датковою звітністю, оскільки “реєстри можуть подаватися: за допомогою телекомунікаці йних мереж загального корист ування з використанням надій них засобів електронного циф рового підпису у форматі, зат вердженому центральним орга ном податкової служби; на еле ктронних носіях”.
Листом від 12 серпня 2010 року №29 093/10/28-005 ДПІ у Дарницькому районі м. Києва повідомила позивача , що декларація з податку на пр ибуток підприємства за піврі ччя 2010 року не визнана як подат кова звітність оскільки, “за значено реквізит головного б ухгалтера, який не знаходить ся на податковому обліку. Інф ормація про виконання обов' язків директором відсутня”.
В усіх випадках відповідач пропонував позивачу подати нову податкову звітність з п одатку на додану вартість за відповідний звітний період, оформлену належним чином.
Позивач не погоджується з д іями відповідача щодо невизн ання та відмови у прийнятті п одаткової звітності з податк у на додану вартість, оскільк и зазначена податкова звітні сть оформлена та подана у чіт кій відповідності до діючого законодавства, а підстави, ви значені відповідачем є надум аними та не відповідають дій сності.
Відповідач не погоджуєтьс я з позовними вимогами, з підс тав, викладених у вказаних ви ще листах про невизнання под аткової звітності та відмову у прийнятті податкових декл арацій.
Окружний адміністративний суд міста Києва частково пог оджується з позовними вимога ми ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ”, виходячи з наступних мотивів.
Як підтверджують матеріал и справи, податкові декларац ії ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ” з податку н а додану вартість за червень -листопад 2010 невизнані відпов ідачем як податкова звітніст ь на підставі положень Закон у України “Про порядок погаш ення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и”; а податкові декларації ТО В “ІНТЕР-ТЕХ” з податку на дод ану вартість за грудень 2010 рок у та січень 2011 року не визнані я к податкова звітність на під ставі норм Податкового кодек су України, що набрав чинност і з 01 січня 2011 року.
На думку суду, норми Податко вого кодексу України, що вста новлюють вимоги до податково ї декларації, застосовуються лише до тих правовідносин, що виникли після 01 січня 2011 року, т обто податкові декларації за звітні періоди до 01 січня 2011 ро ку заповнюються відповідно д о порядку їх заповнення, чинн ого за відповідний звітний п еріод; що ж стосується дій под аткового органу, у випадку по дання платником податку пода ткової звітності, яка не відп овідає встановленим вимогам , то слід керуватися нормами з акону, чинного на момент пода ння такої податкової деклара ції.
Відповідно до пункту 1.11 стат ті 1 Закону України “Про поряд ок погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами”, податкова деклара ція, - документ, що подається п латником податків до контрол юючого органу у строки, встан овлені законодавством, на пі дставі якого здійснюється на рахування та/або сплата пода тку, збору (обов'язкового пл атежу).
Підпунктом 4.1.2 пункту 4.2 статт і 4 Закону України “Про порядо к погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” передбачено, що при йняття податкової деклараці ї є обов'язком контролюючог о органу. Податкова декларац ія приймається без попереднь ої перевірки зазначених у ні й показників через канцелярі ю, чий статус визначається ві дповідним нормативно-правов им актом. Відмова службової (п осадової) особи контролюючог о органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причи н або висування нею будь-яких передумов щодо такого прийн яття (включаючи зміну показн иків такої декларації, зменш ення або скасування від'ємн ого значення об'єктів опода ткування, сум бюджетних відш кодувань, незаконного збільш ення податкових зобов'язан ь тощо) забороняється та розц інюється як перевищення служ бових повноважень такою особ ою, що тягне за собою її дисцип лінарну та матеріальну відпо відальність у порядку, визна ченому законом.
Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов'язаний до закінчен ня граничного строку подання декларації надіслати таку д екларацію поштою з описом вк ладеного та повідомленням пр о вручення, до якої долучаєть ся заява на ім'я керівника в ідповідного контролюючого о ргану, складена у довільній ф ормі, із зазначенням прізвищ а службової (посадової) особи , яка відмовилася прийняти де кларацію, та/або із зазначенн ям дати такої відмови. При цьо му декларація вважається под аною в момент її вручення пош ті, а граничний десятиденний строк, встановлений для пошт ових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується.
Платник податків може тако ж оскаржити дії службової (по садової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку.
Незалежно від наявності ві дмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов'язаний погасити пода ткове зобов'язання, самості йно визначене ним у такій под атковій декларації, протягом строків, установлених пункт ом 5.3 статті 5 цього Закону.
Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповне на ним всупереч правилам, заз наченим у затвердженому поря дку її заповнення, може бути не визнана таким контро люючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазн ачено обов'язкових реквізи тів, її не підписано відповід ними посадовими особами, не с кріплено печаткою платника п одатків. У цьому випадку, я кщо контролюючий орган зверт ається до платника податків з письмовою пропозицією нада ти нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав непр ийняття попередньої), то таки й платник податків має право : надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідно го штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядк у апеляційного узгодження.
Аналізуючи вказані правов і норми, суд звертає увагу, що податкова декларація прийма ється без попередньої переві рки зазначених у ній показни ків, а Закон України “Про поря док погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” встановлює вичерп ний перелік підстав для неви знання податкової деклараці ї, поданих до набрання чиннос ті Податковим кодексом Украї ни, а саме: не зазначення обов' язкових реквізитів, не підпи сання відповідними посадови ми особами, не скріплення печ аткою платника податків.
За вимогами пункту 49.8 статті 49 Податкового кодексу Україн и прийняття податкової декла рації є обов'язком органу д ержавної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена пос адова особа органу державної податкової служби, в якому пе ребуває на обліку платник по датків, зобов'язана перевір ити наявність та достовірніс ть заповнення всіх обов'язк ових реквізитів, передбачени х пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цьог о Кодексу. Інші показники, заз начені в податковій декларац ії платника податків, до її пр ийняття перевірці не підляга ють.
Відповідно до пункту 49.11 стат ті 49 Податкового кодексу Укра їни у разі подання платником податків до органу державно ї податкової служби податков ої декларації, заповненої з п орушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, таки й орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків пи сьмове повідомлення про відм ову у прийнятті його податко вої декларації із зазначення м причин такої відмови: у разі отримання такої податкової декларації, надісланої пошто ю або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти ро бочих днів з дня її отримання ; у разі отримання такої подат кової декларації особисто ві д платника податку або його п редставника - протягом трьох робочих днів з дня її отриман ня.
Щодо податкових деклараці й, які подані після набрання ч инності Податковим кодексом України, з аналізу наведених норм Податкового кодексу Ук раїни, суд приходить до висно вку, що відмовити у їх прийнят ті лише за умов коли форма под аткових декларацій не містит ь необхідних обов'язкових р еквізитів, не відповідає нор мам та змісту відповідних по датку та збору.
Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість з атверджено наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 30 травня 1997 року №166 (д алі по тексту - Порядок 1).
Відповідно до пункту 1.3 Поря дку 1 декларація складається із вступної частини, службов их полів, чотирьох розділів т а обов'язкових додатків, з них платником заповнюються всту пна частина, службові поля, пе рші три розділи та додатки, че твертий розділ заповнюється працівниками податкової інс пекції (адміністрації) лише н а оригіналі декларації, який залишається в податковій ін спекції (адміністрації). Поря док заповнення декларації ок ремо за кожним розділом наво диться в розділі 5 цього Поряд ку.
Згідно з пунктом 3.2 Порядку 1 вступна частина, службові по ля та чотири розділи податко вої декларації з податку на д одану вартість, податкової д екларації з податку на додан у вартість (спеціальної), пода ткової декларації з податку на додану вартість (переробн их підприємств) та податково ї декларації з податку на дод ану вартість (скороченої) под аються на двох двосторонніх аркушах формату А-4, скріплени х між собою; додатки до деклар ацій, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з по датку на додану вартість у зв 'язку з виправленням самост ійно виявлених помилок, уточ нюючий розрахунок податкови х зобов'язань з податку на д одану вартість у зв'язку з в иправленням самостійно вияв лених помилок (до декларації з податку на додану вартість (скороченої)/(переробного під приємства)/(спеціальної)) - на а ркушах формату А-4.
Пункт 3.3 Порядку 1 встановлює , що декларація заповнюється таким чином, щоб забезпечити збереження записів у ній та в ільне читання тексту (цифр) пр отягом установленого строку зберігання звітності. Декла рація може бути заповнена ві д руки чорнильною чи кульков ою ручкою або видрукувана (за повнення олівцем не допускає ться), без виправлень і помаро к; у рядках, де відсутні дані д ля заповнення, має бути прост авлений прочерк.
Порядок складання деклара ції з податку на прибуток під приємства затверджено наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 29 берез ня 2003 року №143 (далі по тексту - П орядок 2).
Відповідно до пункту 1.6 Поря дку 2 у декларації зазначають ся усі передбачені в ній пока зники. Якщо будь-який рядок де кларації не заповнюється чер ез відсутність операції (сум и), то такий рядок прокреслюєт ься, крім випадків, прямо визн ачених у декларації. Дані, нав едені в декларації, повинні п ідтверджуватись первинними документами обліку та відпо відати податковому обліку (з вітності). Достовірність дан их підтверджується підписам и керівника і головного бухг алтера та засвідчується печа ткою підприємства. Оригінал декларації з відповідними до датками подається платником до податкового органу за міс цезнаходженням платника на о дному двосторонньому аркуші форматом А-4 з відповідними до датками на односторонніх арк ушах форматом А-4. Подання копі й декларації та додатків не д озволяється. Декларація та д одатки до неї не підлягають о бов'язковому скріпленню мі ж собою (прошнуровуванню).
Враховуючи наведене, по кож ній з невизнаних відповідаче м податкових декларацій ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ” суд зазначає нас тупне.
Податкова декларація з под атку на додану вартість за че рвень 2010 року містить всі обов 'язкові реквізити, підписан а відповідними посадовими ос обами - керівником підприєм ства, та скріплена печаткою п латника податків, та в ній не м іститься такого тексту або ц ифр, які неможливо прочитати внаслідок пошкодження аркуш ів, їх потертості, залиття чор нилом чи іншою рідиною.
Податкова декларація з под атку на додану вартість за че рвень 2010 року містить всі обов 'язкові реквізити, підписан а відповідними посадовими ос обами - керівником підприєм ства, та скріплена печаткою п латника податків, а в примірн ику такої декларації з відмі ткою податкового органу про прийняття зазначено відпові дний звітний період - 7.
Примірники податкових дек ларацій з податку на додану в артість за серпень та вересе нь 2010 року, копії яких долучені до матеріалів справи, містят ь всі обов'язкові реквізити , підписані відповідними пос адовими особами - керівнико м підприємства, та скріплені печаткою платника податків, та містять ідентифікаційний код 36046590, який співпадає з ідент ифікаційним кодом ТОВ “ІНТЕР -ТЕХ”, зазначеним на печатці т а в Єдиному державному реєст рі юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців.
Податкові декларації з под атку на додану вартість за жо втень, листопад 2010 року містят ь всі обов'язкові реквізити , підписані відповідними пос адовими особами - керівнико м підприємства, та скріплені печаткою платника податків; вступна частина, службові по ля та чотири розділи подані н а двох двосторонніх аркушах формату А-4, скріплених між соб ою.
Податкова декларація з под атку на додану вартість за гр удень 2010 року містить всі обов 'язкові реквізити, підписан а відповідними посадовими ос обами - керівником підприєм ства, та скріплена печаткою п латника податків.
Податкова декларація з под атку на додану вартість за сі чень 2011 року свідчить, що її фор ма містить необхідні обов'я зкові реквізити, відповідає нормам та змісту податку на д одану вартість, крім того, від повідачем не визначено жодно ї з підстав для відмови у прий нятті такої податкової декла рації.
Декларація з податку на при буток підприємства за півріч чя 2010 року містить всі обов'я зкові реквізити, підписана ОСОБА_3 як від директора, так і від головного бухгалтера, й скріплена печаткою платника податків. Відповідачем не на дано суду доказів на підтвер дження того, що в декларації з податку на прибуток підприє мства за півріччя 2010 року зазн ачено реквізити головного бу хгалтера, який не знаходитьс я на податковому обліку та, що інформація про виконання об ов'язків директором відсут ня.
Крім того, на думку суду, заз начення в податковій деклара ції реквізитів головного бух галтера, який не знаходиться на податковому обліку, не є пі дставою для невизнання подат кової декларації.
Відповідачем не надано док азів того, що невизнані ним по даткові декларації ТОВ “ІНТ ЕР-ТЕХ” заповнені всупереч в становленим правилам, що в ни х не зазначено обов'язкових реквізитів, їх не підписано в ідповідними посадовими особ ами, чи не скріплено печаткою платника податків.
З огляду на викладене, Окруж ний адміністративний суд міс та Києва дійшов висновку, що д ії ДПІ у Дарницькому районі м . Києва щодо невизнання подат кових декларацій ТОВ “ІНТЕР -ТЕХ” з податку на додану варт ість за червень-листопад 2010 ро ку та декларації з податку на прибуток підприємства за пі вріччя 2010 року є протиправним и.
Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов 'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.
Частиною третьою статті 2 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що у справах щодо оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо ( неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.
Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.
Оцінивши докази, які є у спр аві, за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об'єктивному д ослідженні, та враховуючи вс і наведені обставини, Окружн ий адміністративний суд міст а Києва вважає, що ДПІ у Дарниц ькому районі міста Києва не д оведено правомірність дій що до невизнання податкових дек ларацій ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ” з под атку на додану вартість за че рвень-листопад 2010 року та декл арації з податку на прибуток підприємства за півріччя 2010 р оку з урахуванням вимог вста новлених частиною другою ста тті 19 Конституції України та ч астиною третьою статті 2 Коде ксу адміністративного судоч инства України, а тому адміні стративний позов ТОВ “ІНТЕР -ТЕХ” в цій частині підлягає з адоволенню.
Що податкових декларацій Т ОВ “ІНТЕР-ТЕХ” з податку на до дану вартість за грудень 2010 ро ку та січень 2011 року, то вони не є такими що невизнані як пода ткові декларації, оскільки п ункт 49.11 статті 49 Податкового к одексу України, що вже набрав чинності на момент подання т аких податкових декларацій, визначає, що у разі подання пл атником податків до органу д ержавної податкової служби п одаткової декларації, заповн еної з порушенням вимог пунк тів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодек су, такий орган державної под аткової служби зобов'язани й надати такому платнику под атків письмове повідомлення про відмову у прийнятті йо го податкової декларації ; та не передбачає права подат кового органу щодо невизнанн я податкової декларації.
Таким чином, відповідач фак тично відмовив у прийнятті п одаткових декларацій з подат ку на додану вартість за груд ень 2010 року та січень 2011 року.
Разом з тим, відповідно до ч астини другої статті 11 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд розглядає а дміністративні справи не іна кше як за позовною заявою, под аною відповідно до цього Код ексу, і не може виходити за меж і позовних вимог. Суд може вий ти за межі позовних вимог тіл ьки в разі, якщо це необхідно д ля повного захисту прав, своб од та інтересів сторін чи тре тіх осіб, про захист яких вони просять.
Враховуючи наведену проце суальну норму, Окружний адмі ністративний суд міста Києва вважає, що для повного захист у прав, свобод та інтересів по зивача необхідно вийти за ме жі позовних вимог та визнати протиправними дії ДПІ у Дарн ицькому районі м. Києва щодо в ідмови у прийнятті податкови х декларацій з податку на дод ану вартість за грудень 2010 рок у та січень 2011 року.
Однак суд не погоджується з позовними вимогами про зобо в'язання відповідача прийн яти податкову звітність ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ”, та звертає увагу , що подані позивачем податко ві декларації є такими, що при йнятті відповідачем, про що с відчать відповідні відмітки про прийняття.
Відповідно до частини трет ьої статті 94 Кодексу адмініст ративного судочинства, якщо адміністративний позов задо волено частково, судові витр ати, здійснені позивачем, при суджуються йому відповідно д о задоволених вимог, а відпов ідачу - відповідно до тієї час тини вимог, у задоволенні яки х позивачеві відмовлено.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний по зов Товариства з обмеженою в ідповідальністю “ІНТЕР-ТЕХ” задовольнити частково.
2. Визнати протиправними ді ї Державної податкової інспе кції у Дарницькому районі мі ста Києва щодо невизнання по даних Товариством з обмежено ю відповідальністю “ІНТЕР-ТЕ Х” податкових декларацій з п одатку на додану вартість за червень-листопад 2010 року та де кларації з податку на прибут ок підприємства за півріччя 2010 року.
3. Визнати протиправними ді ї Державної податкової інспе кції у Дарницькому районі мі ста Києва щодо відмови у прий нятті поданих Товариством з обмеженою відповідальністю “ІНТЕР-ТЕХ” податкових декл арацій з податку на додану ва ртість за грудень 2010 року та сі чень 2011 року.
4. В іншій частині адміністр ативного позову відмовити.
5. Присудити з Державного бю джету України на користь Тов ариства з обмеженою відповід альністю “ІНТЕР-ТЕХ” судові витрати у розмірі 1,70 грн. (одна гривня сімдесят копійок).
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України та мож е бути оскаржена до суду апел яційної інстанції за правила ми, встановленими статтями 185- 187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20261445 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні