КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-5946/11/2670 Голо вуючий у 1-й інстанції: Кузьме нко В.С.
Суддя-доповідач: Міщук М .С.
У Х В А Л А
Іменем України
"15" лютого 2012 р. м. Київ
Київський апеляційни й адміністративний суд у скл аді:
головуючого судді
суддів:
секретар Міщука М.С.
Гром Л.М.,Денісова А. О.
Бодюк В.А.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу Державної податко вої інспекції у Дарницькому районі міста Києва (далі - ДПІ) на постанову Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва у справі за позовом Товари ства з обмеженою відповідаль ністю “ІНТЕР-ТЕХ”(далі - ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ”) до ДПІ про визнан ня протиправними та зобов' я зати вчинити певні дії, -
встановила:
22 квітня 2011 року ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ” звернулось до Ок ружного адміністративного с уду міста Києва з позовом, яки м просить визнати дії протип равними, скасувати рішення Д ПІ щодо невизнання звітності як податкової та зобов' яза ти відповідача прийняти таку звітність.
Обґрунтовуючи позовн і вимоги позивач посилається на те, що ДПІ зроблено помилко вий висновок щодо порушення вимог підпункту 4.1.2, підпункту 4.1.7 пункту 4 статті 4 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та іншим и цільовими фондами»№2181 від 21.1 2.2000 року, в результаті чого дек ларації подані до відповідач а не визнані податковими.
Окружний адміністрат ивний суд міста Києва постан овою від 14 липня 2011 року позов Т ОВ “ІНТЕР-ТЕХ” задовольнив ч астково.
В апеляційній скарзі про скасування постанови су ду ДПІ зазначає, що подані під приємством податкові деклар ації по ПДВ за період з червня 2010 року по січень 2011 року зареєс тровані, але не визнані як под аткова звітність, про що пози вачу було повідомлено.
Перевіривши за матеріала ми справи наведені у скарзі д оводи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підл ягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбача ється, що ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ” пода ло безпосередньо до ДПІ пода ткові декларації з податку н а додану вартість за червень 2010 року - 20 лютого 2010 року; за ли пень 2010 року - 20 серпня 2010 року; за серпень 2010 року - 30 вересня 2010 ро ку; за вересень 2010 року - 20 жовт ня 2010 року; за жовтень 2010 року - 18 л истопада 2010 року; за листопад 20 10 року - 17 грудня 2010 року; за груде нь 2010 року - 20 січня 2011 року; за січ ень 2011 року - 21 лютого 2011 року та д екларацію з податку на прибу ток підприємства за перше пі вріччя 2010 року - в серпні 2010 року .
ДПІ не прийняла вказану зві тність, повідомивши про це пл атника відповідними листами , а саме: №25925/10/28-1005 від 20 липня 2010 рок у; №30619/10/28-005 від 21 серпня 2010 року; №36528/ 10/28-005 від 30 вересня 2010 року; №39924/10/28-005 в ід 20 жовтня 2010 року; №45094/10/28-005 від 22 л истопада 2010 року; №49164/10/28-005 від 20 гр удня 2010 року; №2055/10/28-216 від 20 січня 2011 року; №29093/10/28-005 від 12 серпня 2010 року .
За висновками ДПІ дані пода ткові звітності не відповіда ли формі їх заповнення, яка пе редбачена чинним законодавс твом України, зокрема не було вказано період за який подає ться звітність, код ЄДРПОУ пл атника податку не декларації не відповідав коду, який міст иться на печатці платника, пі дпис директора платника на о дних деклараціях не співпада є з підписом на інших, формат а ркушів декларацій не відпові дає формату а-4.
В усіх випадках відповідач пропонував позивачу подати нову податкову звітність з п одатку на додану вартість за відповідний звітний період, оформлену належним чином.
Задовольняючи позовні вим оги частково, суд першої інст анції виходив з того, що вказа ні податкові декларації були сформовані ТОВ “ІНТЕР-ТЕХ” т а подані до ДПІ у відповіднос ті до чинного законодавства України.
Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 1.11 стат ті 1 Закону України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” №2181 від 21.12.2000 року (далі - Закон № 2181) податкова деклар ація - документ, що подається п латником податків до контрол юючого органу у строки, встан овлені законодавством, на пі дставі якого здійснюється на рахування та/або сплата пода тку, збору (обов' язкового пл атежу).
Підпунктом 4.1.2 пункту 4.2 статт і 4 Закону № 2181 передбачено, що п рийняття податкової деклара ції є обов' язком контролююч ого органу. Податкова деклар ація приймається без поперед ньої перевірки зазначених у ній показників через канцеля рію, чий статус визначається відповідним нормативно-прав овим актом. Відмова службово ї (посадової) особи контролюю чого органу прийняти податко ву декларацію з будь-яких при чин або висування нею будь-як их передумов щодо такого при йняття (включаючи зміну пока зників такої декларації, зме ншення або скасування від' є много значення об' єктів опо даткування, сум бюджетних ві дшкодувань, незаконного збіл ьшення податкових зобов' яз ань тощо) забороняється та ро зцінюється як перевищення сл ужбових повноважень такою ос обою, що тягне за собою її дисц иплінарну та матеріальну від повідальність у порядку, виз наченому законом.
Незалежно від наявності ві дмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов' язаний погасити пода ткове зобов' язання, самості йно визначене ним у такій под атковій декларації, протягом строків, установлених пункт ом 5.3 статті 5 Закону № 2180.
Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим о рганом як податкова декларац ія, якщо в ній не зазначено обо в' язкових реквізитів, її не підписано відповідними поса довими особами, не скріплено печаткою платника податків . У цьому випадку, якщо кон тролюючий орган звертається до платника податків з письм овою пропозицією надати нову податкову декларацію з випр авленими показниками (із заз наченням підстав неприйнятт я попередньої), то такий платн ик податків має право: надати таку нову декларацію разом з і сплатою відповідного штраф у; оскаржити рішення податко вого органу в порядку апеляц ійного узгодження.
Таким чином, податкова декл арація приймається без попер едньої перевірки зазначених у ній показників, а Закон № 2181 в становлює вичерпний перелік підстав для невизнання пода ткової декларації, поданих д о набрання чинності Податков им кодексом України, а саме: не зазначення обов' язкових ре квізитів, не підписання відп овідними посадовими особами , не скріплення печаткою плат ника податків.
За вимогами пункту 49.8 статті 49 Податкового кодексу Україн и прийняття податкової декла рації є обов' язком органу д ержавної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена пос адова особа органу державної податкової служби, в якому пе ребуває на обліку платник по датків, зобов' язана перевір ити наявність та достовірніс ть заповнення всіх обов' язк ових реквізитів, передбачени х пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цьог о Кодексу. Інші показники, заз начені в податковій декларац ії платника податків, до її пр ийняття перевірці не підляга ють.
Відповідно до пункту 49.11 стат ті 49 Податкового кодексу Укра їни у разі подання платником податків до органу державно ї податкової служби податков ої декларації, заповненої з п орушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, таки й орган державної податкової служби зобов' язаний надати такому платнику податків пи сьмове повідомлення про відм ову у прийнятті його податко вої декларації із зазначення м причин такої відмови: у разі отримання такої податкової декларації, надісланої пошто ю або засобами електронного зв' язку, - протягом п' яти ро бочих днів з дня її отримання ; у разі отримання такої подат кової декларації особисто ві д платника податку або його п редставника - протягом трьох робочих днів з дня її отриман ня.
Щодо податкових деклараці й, які подані після набрання ч инності Податковим кодексом України, відмовити у їх прийн ятті можна лише за умов коли ф орма податкових декларацій н е містить необхідних обов' я зкових реквізитів, не відпов ідає нормам та змісту відпов ідних податку та збору.
Таким чином, колегія суддів погоджується зі зроб леними висновками суду першо ї інстанції, що вказані подат кові декларації були сформов ані позивачем та надані ДПІ д о розгляду та відповідного з арахування у спосіб передбач ений чинним законодавством У країни.
Колегією було досліджено усі спірні податкові деклар ації. За наслідком такого роз гляду, слід встановити, що буд ь-яких порушень форми заповн ення самої декларації, як це з азначає Закон № 2181 та Податков ий кодекс України встановлен о не було.
Отже, ДПІ зобов' язана прий няти дані податкові звітнос ті за вказаний період відпов ідно до вимог чинного законо давства України.
Доводи апеляційної скарг и не спростовують висновків суду першої інстанції зробл ених у відповідності з вищен азваними нормами матеріальн ого та процесуального права, у зв'язку з чим колегія суддів вважає за необхідне відхили ти апеляційну скаргу.
Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 20 0, 205, 206, 212, 254 КАС України колегія су дів, -
ухвалила:
Апеляційну скаргу Держав ної податкової інспекції у Д арницькому районі міста Києв а залишити без задоволення, а постанову Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 14 липня 2011 року - без змін.
Ухвала набирає законної с или з моменту її проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом двадцяти днів шляхом по дачі касаційної скарги безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України.
Головуючий суддя Міщук М.С.
Судді: Денісов А.О.
Гр ом Л.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2012 |
Оприлюднено | 07.03.2012 |
Номер документу | 21764035 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Міщук М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні