< Копия >
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
04.11.11 Справа №2а-3375/11/2770
Окружний адміністративни й суд міста Севастополя у скл аді:
судді - Дудкіної Т.М.,
за участю секретаря - Прок опенко О.О.,
за участю представників:
позивача - Поперечного Р .В.,
відповідача - Хістова В. Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Севас тополі справу за позовом При ватного підприємства «Єврот ранс»до Головної державної і нспекції на автомобільному т ранспорті Міністерства тран спорту і зв' язку України в о собі Територіального управл іння Головної державної інсп екції на автомобільному тран спорті в м. Севастополі про ви знання неправомірними дій, с касування розпорядження,
встановив:
Приватне підприємст во «Євротранс» звернулось до Окружного адміністративног о суду міста Севастополя з ад міністративним позовом до Го ловної державної інспекції н а автомобільному транспорті Міністерства транспорту і з в' язку України в особі Тери торіального управління Голо вної державної інспекції на автомобільному транспорті в м. Севастополі про визнанн я протиправними дій з провед ення позапланової перевірки на предмет дотримання Прива тним підприємством «Євротра нс»дотримання Ліцензійних у мов здійснення господарсько ї діяльності з надання послу г перевезення пасажирів і ва нтажів автомобільним трансп ортом відповідно до видів ро біт, визначених Законом Укра їни «Про автомобільний транс порт»й складання акта №77 від 1 4.10.2011 про порушення Приватним п ідприємством «Євротранс»ви мог пункту 2.1 Наказу Міністерс тва транспорту і зв' язку Ук раїни від 02.07.2010 р. №427 «Про затвер дження ліцензійних умов пров едення господарської діяльн ості», скасування розпорядже ння від 18.10.2011 №21 про усунення пор ушень ліцензійних умов здійс нення господарської діяльно сті з надання послуг перевез ення пасажирів і вантажів ав томобільним транспортом від повідно до видів робіт, визна чених Законом України «Про а втомобільний транспорт».
Позовні вимоги обґр унтовані тим, що: позапланова перевірка проведена працівн иками територіального управ ління Інспекції з порушенням частини першої статті 6 Закон у України «Про основи держав ного нагляду у сфері господа рської діяльності»; стягненн я фінансових санкцій здійсню ється у встановленому законо м порядку порядку, й пункт 2.1 Лі цензійних умов провадження г осподарської діяльності з на дання послуг з перевезення п асажирів і вантажів автомобі льним транспортом відповідн о до видів робіт, визначених З аконом України "Про автомобі льний транспорт", застосован ий відповідачем не вірно; вим ога про негайну оплату поста нов про застосування фінансо вих санкцій є незаконною, оск ільки відповідні постанови о скаржені у судовому порядку.
Відповідач письмових заперечень суду не надав.
У судовому засіданні 03. 11.2011 представник позивача заяв лені вимоги підтримав, напол ягав на їх задоволенні.
Представник відповіда ча у судовому засіданні 03.11.2011 пр оти позову заперечував, пояс нив, що перевірка позивача пр оведена у відповідності до в имог законодавства, а розпор ядження від 18.10.2011 №21 прийнято за результатами перевірки на п ідставі листа Головної держа вної інспекції на автомобіль ному транспорті Міністерств а транспорту і зв' язку Укра їни від 16.05.2011 за вих. №41/1-6-467; просив у позові відмовити.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослід ивши матеріали справи, суд вв ажає позов таким, що підлягає задоволенню частково, виход ячи з наступного.
На підставі листа Упра вління Служби безпеки Україн и у м. Севастополі від 21.09.2011 №77/34/7387, наказу Територіального упра вління Головної державної ін спекції на автомобільному тр анспорті в м. Севастополі від 13.10.2011 №77, посвідчення на проведе ння позапланової перевірки в ід 13.10.2011 №77, відповідно до Перелі ку питань, які необхідно вста новити при здійсненні позапл анової перевірки додержання ПП «Євротранс»Ліцензійних у мов /а.с.54-56/ Територіальним упр авлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в м. Севастополі проведена позапланова перев ірка додержання Приватним пі дприємством «Євротранс»Ліц ензійних умов здійснення гос подарської діяльності з нада ння послуг перевезення пасаж ирів і вантажів автомобільни м транспортом відповідно до видів робіт, визначених Зако ном України «Про автомобільн ий транспорт», затверджених Наказом Міністерства трансп орту та зв'язку України 02.07.2010 N 427, з ареєстрованим Міністерстві юстиції України 27 липня 2010 р. за N 562/17857.
Перевіркою встановл ено порушення Приватним підп риємством «Євротранс»вимог пункту 2.1 Ліцензійних умов зд ійснення господарської діял ьності з надання послуг пере везення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом в ідповідно до видів робіт, виз начених Законом України «Про автомобільний транспорт», - л іцензіат не надав документи, що свідчать про оскарження п останов, винесених ТУ Голова втотрансінспекцією у м. Сева стополі за порушення транспо ртного законодавства та зазн ачених в цьому акті, та не забе зпечує їх сплату.
За результатами перевірк и складений Акт проведення п озапланової перевірки додер жання ліцензіатом Ліцензійн их умов здійснення господарс ької діяльності з надання по слуг перевезення пасажирів і вантажів автомобільним тран спортом відповідно до видів робіт, визначених Законом Ук раїни «Про автомобільний тра нспорт»№77 від 14 жовтня 2011 року /а .с.11-16/.
На підставі вказаног о Акта перевірки Територіаль ним управлінням Головної дер жавної інспекції на автомобі льному транспорті в м. Севаст ополі стосовно Приватного пі дприємства «Євротранс»прий нято розпорядження від 18.10.2011 №21 про усунення порушень Ліцен зійних умов здійснення госпо дарської діяльності з наданн я послуг перевезення пасажир ів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до ви дів робіт, визначених Законо м України «Про автомобільний транспорт»/а.с.17/.
У розпорядженні від 18.10.2 011 №21, зокрема, зазначено, що при його невиконанні або в разі в становлення факту повторног о аналогічного порушення ліц ензію буде анульовано.
Примірник розпорядження від 18.10.2011 №21 отриманий представ ником позивача поштою 22.10.2011 /а.с .59/.
Статтею 19 Конституції Украї ни визначено, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини перш ої статті 5 Закону №2344 основним завданням державного регулю вання та контролю у сфері авт омобільного транспорту є ств орення умов безпечного, якіс ного й ефективного перевезен ня пасажирів та вантажів, над ання додаткових транспортни х послуг.
Статтею 6 цього Закону визна чено, що центральний орган ви конавчої влади з питань авто мобільного транспорту забез печує проведення державної п олітики на автомобільному тр анспорті через урядові орган и державного управління на а втомобільному транспорті, сл ужбу міжнародних автомобіль них перевезень та місцеві ор гани виконавчої влади і орга ни місцевого самоврядування . У складі центрального орган у виконавчої влади з питань а втомобільного транспорту фу нкціонують, зокрема, урядови й орган державного управлінн я з питань контролю на автомо більному транспорті. Урядови й орган державного управлінн я з питань контролю на автомо більному транспорті здійсню є: державний контроль за доде ржанням суб'єктами господарю вання, які провадять діяльні сть у сфері автомобільного т ранспорту, вимог законодавст ва про автомобільний транспо рт, норм та стандартів законо давчо регульованої сфери, що визначають організацію пере везення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; державний нагляд за забезпеч енням суб'єктами господарюва ння, які провадять діяльніст ь у сфері автомобільного тра нспорту, безпеки автомобільн их перевезень; державний кон троль за додержанням вітчизн яними та іноземними автомобі льними перевізниками норм мі жнародних конвенцій і догово рів про міжнародне автомобіл ьне сполучення; видачу відпо відно до законодавства ліцен зій на право провадження гос подарської діяльності щодо н адання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вант ажів автомобільним транспор том та контроль ліцензійних умов; державний контроль за н едопущенням надання послуг з перевезення пасажирів і неб езпечних вантажів автомобіл ьними перевізниками, які не о держали відповідної ліцензі ї та ліцензійних карток на тр анспортні засоби, що при цьом у використовуються, який зді йснюється на автостанціях, а втобусних зупинках, у місцях посадки та висадки пасажирі в, на стоянках таксі, у місцях навантаження та розвантажен ня вантажних автомобілів. Де ржавний контроль автомобіль них перевізників здійснюєть ся шляхом проведення планови х, позапланових і рейдових пе ревірок. Порядок здійснення державного контролю на автом обільному транспорті визнач ає Кабінет Міністрів України .
Згідно з пунктами 1 та 2 Поста нови Кабінету Міністрів Укра їни від 08.09.2004 № 1190 “Про утворення Головної державної інспекці ї на автомобільному транспор ті” було утворено Головну де ржавну інспекцію на автомобі льному транспорті як урядови й орган державного управлінн я з питань контролю на автомо більному транспорті у складі Міністерства транспорту та зв'язку та затверджено Полож ення про Головну державну ін спекцію на автомобільному тр анспорті (далі - Положення пр о Інспекцію).
Відповідно до пункту 5 Полож ення про Інспекцію Головавто трансінспекція має право:
- перевіряти додержан ня суб'єктами господарювання вимог законодавства про авт омобільний транспорт, норм т а стандартів, що регулюють ор ганізацію перевезення пасаж ирів і вантажів;
- залучати спеціаліст ів органів виконавчої влади, підприємств, установ та орга нізацій (за погодженням з їх к ерівниками) до розгляду пита нь, що належать до її компетен ції;
- одержувати в установ леному порядку від органів в иконавчої влади, органів міс цевого самоврядування та суб 'єктів господарювання, які на дають послуги з перевезення пасажирів чи вантажів автомо більним транспортом, інформа цію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
- розглядати у передба чених законом випадках і пор ядку справи про порушення ви мог законодавства про автомо більний транспорт суб'єктами господарювання та притягува ти до відповідальності винни х осіб у порядку, встановлено му Кодексом України про адмі ністративні правопорушення ;
- вимагати від посадов их осіб підприємств, установ та організацій усунення вия влених порушень законодавст ва про автомобільний транспо рт;
- скликати в установле ному порядку наради з питань , що належать до її компетенці ї.
Відповідно до пункту 8 Полож ення про Інспекцію Головавто трансінспекція для виконанн я покладених на неї завдань м оже за погодженням з Міністр ом транспорту та зв'язку утво рювати територіальні органи у межах граничної чисельнос ті працівників Головавтотра нсінспекції. В місті Севасто полі діє Територіальне управ ління Головної державної інс пекції на автомобільному тра нспорті у м. Севастополі, спів робітники якого проводили пе ревірку 14.10.2011, за результатами я кої прийнято оскаржуване роз порядження.
Пунктом 2.1 Положення «Про по рядок контролю за додержання м Ліцензійних умов проваджен ня господарської діяльності з надання послуг з перевезен ня пасажирів і вантажів авто мобільним транспортом відпо відно до видів робіт, визначе них Законом України "Про авто мобільний транспорт"", затвер дженого Наказом Міністерств а транспорту та зв'язку Украї ни від 02.07.2010 № 429, зареєстрованим в Міністерстві юстиції Укра їни 27.07.2010 за N 561/17856, визначено, що ко нтроль за додержанням ліценз іатами Ліцензійних умов здій снюється шляхом проведення п ланових та позапланових пере вірок дотримання ліцензіато м Ліцензійних умов за місцез находженням ліцензіата та в автотранспортних засобах, що він використовує під час над ання послуг з перевезення па сажирів і вантажів автомобіл ьним транспортом відповідно до видів робіт, визначених За коном України "Про автомобіл ьний транспорт" (далі - надання послуг з перевезення).
За правилом пункту 2.8. вказан ого Положення позапланові пе ревірки дотримання ліцензіа том Ліцензійних умов (далі - по запланова перевірка) проводя ться органами контролю на пі дставах, визначених Законами України "Про ліцензування пе вних видів господарської дія льності" та "Про основні засад и державного нагляду (контро лю) у сфері господарської дія льності". Під час проведення п озапланових перевірок з'ясов уються лише ті питання, необх ідність перевірки яких стала підставою для проведення ци х перевірок.
Згідно з частинами во сьмою - тринадцятою статті 2 0 Закону України від 01.06.2000 № 1775-III "Про ліцензування певни х видів господарської діяльн ості" контроль за додержання м ліцензіатами ліцензійних у мов здійснює орган ліцензува ння в межах своїх повноважен ь шляхом проведення планових і позапланових перевірок. Пл анові перевірки дотримання л іцензіатом ліцензійних умов проводяться не частіше одно го разу на рік. Позапланові пе ревірки здійснюють органи лі цензування або спеціально уп овноважений орган з питань л іцензування лише на підставі надходження до них у письмов ій формі заяви (повідомлення ) про порушення ліцензіатом л іцензійних умов або з метою п еревірки виконання розпоряд жень про усунення порушень л іцензійних умов. Ліцензіат п ід час перевірки дотримання ним ліцензійних умов надає в сі необхідні для проведення перевірки документи та забез печує умови для її проведенн я. За результатами перевірки орган ліцензування в останн ій день перевірки складає ак т у двох примірниках. Один при мірник видається керівнику ю ридичної особи або фізичній особі - підприємцю, який перев ірявся, другий - зберігається органом ліцензування. Орган ліцензування не пізніше п'ят и робочих днів з дати складан ня акта перевірки порушень л іцензійних умов видає розпор ядження про усунення порушен ь ліцензійних умов або прийм ає рішення про анулювання лі цензії.
Згідно з абзцом 5 частини п ершої статті 6 Закону України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контрол ю) у сфері господарської діял ьності" підставою для здійсн ення позапланових заходів є звернення фізичних та юридич них осіб про порушення суб'єк том господарювання вимог зак онодавства. Позаплановий зах ід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди це нтрального органу виконавчо ї влади на його проведення.
Проведення позапланових з аходів з інших підстав, крім п ередбачених цією статтею, за бороняється, якщо інше не пер едбачається законом або міжн ародним договором України, з года на обов'язковість якого надана Верховною Радою У країни (частина друга статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності").
Законом України "Про ліценз ування певних видів господар ської діяльності" не передба чено у якості обов' язкової умови для здійснення позапла нової перевірки на підставі надходження у письмовій форм і заяви (повідомлення) про пор ушення ліцензіатом ліцензій них умов, наявності згоди цен трального органу виконавчої влади на його проведення.
Окрім того, з листа Головної державної інспекції на авто мобільному транспорті Мініс терства транспорту і зв' язк у України від 11.10.2011 за вих. №41/3-6-471, н аданому суду відповідачем, в бачається, що позапланову пе ревірку додержання Приватни м підприємством «Євротранс» Ліцензійних умов здійснення господарської діяльності з надання послуг перевезення п асажирів і вантажів автомобі льним транспортом відповідн о до видів робіт, визначених З аконом України «Про автомобі льний транспорт»проведено в ідповідачем на підставі вказ івки Головної державної інсп екції на автомобільному тран спорті Міністерства транспо рту і зв' язку України, здійс неної за результатом розгляд у листа Управління Служби бе зпеки України у м. Севастопол і від 21.09.2011 №77/34/7387 щодо порушень ав тотранспортного законодавс тва, допущених ПП «Євротранс »/а.с.53/.
Таким чином, позапланова пе ревірка додержання Приватни м підприємством «Євротранс» Ліцензійних умов здійснення господарської діяльності з надання послуг перевезення п асажирів і вантажів автомобі льним транспортом відповідн о до видів робіт, визначених З аконом України «Про автомобі льний транспорт»проведена в ідповідачем з підстави, пере дбаченої законодавством й ді ї щодо її проведення та оформ лення є правомірними.
Разом з тим, розпорядження в ід 18.10.2011 №21 про усунення порушен ь Ліцензійних умов здійсненн я господарської діяльності з надання послуг перевезення пасажирів і вантажів автомоб ільним транспортом відповід но до видів робіт, визначених Законом України «Про автомо більний транспорт», із засте реженням про анулювання ліце нзії при його невиконанні аб о в разі встановлення факту п овторного аналогічного пору шення, прийнято відповідачем протиправно.
Статтею 21 Закону України "Пр о ліцензування певних видів господарської діяльності" ви значені такі підстави для ан улювання ліцензії: заява ліц ензіата про анулювання ліцен зії; акт про повторне порушен ня ліцензіатом ліцензійних у мов; рішення про скасування д ержавної реєстрації суб'єкта господарювання; нотаріально засвідчена копія свідоцтва про смерть фізичної особи - пі дприємця; акт про виявлення н едостовірних відомостей у до кументах, поданих суб'єктом г осподарювання для одержання ліцензії; акт про встановлен ня факту передачі ліцензії а бо її копії іншій юридичній а бо фізичній особі для провад ження господарської діяльно сті; акт про невиконання розп орядження про усунення поруш ень ліцензійних умов; акт про неможливість ліцензіата заб езпечити виконання ліцензій них умов, встановлених для пе вного виду господарської дія льності; акт про відмову ліце нзіата в проведенні перевірк и органом ліцензування або с пеціально уповноваженим орг аном з питань ліцензування.
За правилом пункту 2.1 Ліценз ійних умов провадження госпо дарської діяльності з наданн я послуг з перевезення пасаж ирів і вантажів автомобільни м транспортом відповідно до видів робіт, визначених Зако ном України "Про автомобільн ий транспорт", порушення яког о Приватним підприємством «Є вротранс»встановлено перев іркою відповідача 14.10.2011, під час виконання робіт з надання по слуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним тр анспортом відповідно до виді в робіт, визначених Законом У країни "Про автомобільний тр анспорт" (далі - надання послуг з перевезення), ліцензіат пов инен дотримуватися вимог зак онодавства України про автом обільний транспорт.
Перелік видів порушень зак онодавства України про автом обільний транспорт та відпов ідальність за їх вчинення, ви значені статтею 60 Закону Укра їни "Про автомобільний транс порт".
Такий вид порушення як несп лата застосованих до перевіз ника фінансових санкцій за п орушення законодавства про а втомобільний транспорт, у пе реліку відсутній.
Отже, несплата застосовани х до перевізника фінансових санкцій не є порушенням зако нодавства про автомобільний транспорт, й відповідно, не є порушенням пункту 2.1 Ліцензій них умов провадження господа рської діяльності з надання послуг з перевезення пасажир ів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до ви дів робіт, визначених Законо м України "Про автомобільний транспорт", і не може бути під ставою для анулювання ліценз ії на здійснення перевезень.
Частиною п' ятою статті 60 З акону України "Про автомобіл ьний транспорт" визначено, що порядок стягнення у вигляді штрафу за порушення, викладе ні у цій статті, та порядок оск арження і опротестування пос танови по справі про правопо рушення визначає Кабінет Мін істрів України.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 8 листопада 20 06 р. N 1567 затверджено «Порядок зд ійснення державного контрол ю на автомобільному транспор ті»(далі - Порядок №1567).
Відповідно до пунктів 27, 28, 29 Порядку №1567 за наявності підс тав керівник органу державно го контролю або його заступн ик виносить постанову про за стосування фінансових санкц ій, яка оформляється згідно з додатком 5; фінансова санкція повинна бути перерахована с уб'єктом господарювання на з азначений у постанові рахуно к не пізніше ніж протягом п'ят надцяти днів після отримання ним копії постанови про заст осування фінансових санкцій , про що повідомляється орган державного контролю, посадо вою особою якого винесено ві дповідну постанову; копія по станови видається не пізніше ніж протягом трьох днів післ я її винесення уповноваженій особі суб'єкта господарюван ня під розписку чи надсилаєт ься рекомендованим листом із повідомленням; у разі оскарж ення постанови про застосува ння фінансових санкцій стягн ення сплачується не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти дні в після отримання повідомлен ня про залишення скарги без з адоволення.
Таким чином, порядок стягне ння у вигляді штрафу за поруш ення, викладені у статті 60 Зак ону України "Про автомобільн ий транспорт", у разі несплати перевізником фінансових сан кцій у встановлений Порядком №1567 строк, спеціальним законо давством не визначений. За та ких обставин діють положення загального законодавства, з окрема статті 6 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни щодо права на судовий з ахист.
Суд не приймає до уваги поси лання представника відповід ача на лист Головної державн ої інспекції на автомобільно му транспорті Міністерства т ранспорту і зв' язку України від 16.05.2011 за вих. №41/1-6-467, у якому при писано у разі підтвердження факту не оплати застосованої фінансової санкції та відсу тності підтвердження оскарж ення постанови про застосува ння фінансових санкцій у вст ановленому порядку, приймати розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов /а .с.57-58/, оскільки згідно з частин ою другою статті 238 Господарсь кого кодексу України адмініс тративно-господарські санкц ії можуть бути встановлені в иключно законами, а анулюван ня ліцензії (патенту) на здійс нення суб'єктом господарюван ня окремих видів господарськ ої діяльності віднесено стат тею 239 Господарського кодексу України до виду адміністрат ивно-господарських санкцій.
З огляду на викладене, позов ні вимоги в частині скасуван ня розпорядження від 18.10.2011 №21 пр о усунення порушень ліцензій них умов здійснення господар ської діяльності з надання п ослуг перевезення пасажирів і вантажів автомобільним тр анспортом відповідно до виді в робіт, визначених Законом У країни «Про автомобільний тр анспорт», є обґрунтованими т а підлягають задоволенню.
Постанова складена у повному обсязі 04.11.2011.
Керуючись статями 158-163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково .
Скасувати розпоряджен ня Територіального управлін ня Головної державної інспек ції на автомобільному трансп орті в м. Севастополі від 18 жов тня 2011 року №21 про усунення пор ушень ліцензійних умов здійс нення господарської діяльно сті з надання послуг перевез ення пасажирів і вантажів ав томобільним транспортом від повідно до видів робіт, визна чених Законом України «Про а втомобільний транспорт», вин есене стосовно Приватного пі дприємства «Євротранс»(іден тифікаційний код 32784739).
В іншій частині позову відмовити.
Постанова може бути ос каржена до Севастопольськог о апеляційного адміністрати вного суду через Окружний ад міністративний суд міста Сев астополя шляхом подачі апеля ційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постан ови, з надсиланням копії скар ги до суду апеляційної інста нції.
Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги. У разі подання апеляці йної скарги судове рішення, я кщо його не скасовано, набира є законної сили після поверн ення апеляційної скарги, від мови у відкритті апеляційног о провадження або набрання з аконної сили рішенням за нас лідками апеляційного провад ження.
Суддя Т.М. Дудкіна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20266363 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Дудкіна Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні