Головуючий у 1 інстанції - Зекунов Е.В.
Суддя-доповідач - Гайдар А.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2011 року справа №2а/0570/14414/2011 приміщення суд у за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Гайдара А.В.
суддів < Суддя учасник кол егії >
Ханової Р.Ф.
Яковенка М.М.
при секретарі Левченко Г.О.
за участю
представника позивача не з' явився
представника відповідача ОСОБА_4 (за довір еністю)
у відкритому судовому засі данні розглянула апеляційну скаргу Малого приватного пі дприємства «Лаванда» на пост анову Донецького окружного а дміністративного суду від 03 ж овтня 2011 р. у справі № 2а/0570/14414/2011 (гол овуючий І інстанції Зекунов Е.В.) за позовом Малого приватн ого підприємства «Лаванда» д о Регіонального управління Д епартаменту контролю за виро бництвом та обігом спирту, ал когольних напоїв і тютюнових виробів Державної податково ї адміністрації України в До нецькій області про визнання дій незаконними та скасуван ня рішення про застосування фінансових санкцій від 24.06.2011 ро ку №0516855026-32-187,-
В С Т А Н О В И Л А :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Регіонального управління Де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів Державної податково ї адміністрації України в До нецькій області про визнання дій незаконними та скасуван ня рішення про застосування фінансових санкцій від 24.06.2011 ро ку №0516855026-32-187.
Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 03 жовтня 2011 р. у справі № 2а /0570/14414/2011 у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю за необґрунтованістю.
Не погодившись з таким ріше нням позивач подав апеляційн у скаргу, в якій зазначив, що п останова першої інстанції ух валена з порушенням норм мат еріального та процесуальног о права, у зв' язку з чим підля гає скасуванню та просив при йняти нове рішення, яким задо вольнити позовні вимоги.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечу вала проти доводів апеляційн ої скарги та просила постано ву суду першої інстанції зал ишити без змін.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, думку представн ика відповідача, перевіривши матеріали справи і обговори вши доводи апеляційної скарг и, колегія суддів встановила наступне.
Судом першої інстанції вст ановлено, що позивач - Мал е приватне підприємство «Л аванда», ідентифікаційний ко д 23414460, зареєстроване за адресо ю - м. Іловайськ, вул. Шевченк о, 80.
Згідно пп. 4 п. 1 ч. 1 ст. 8 Закону У країни "Про державну податко ву службу в Україні" від 04.12.1990 ро ку № 509-XII, п.6.4 "Положення про Депар тамент з контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів Державної податкової а дміністрації України", затве рдженого наказом Державної п одаткової адміністрації Укр аїни від 10.02.2007 року № 71, до повнов ажень регіональних управлін ь Департаменту контролю за в иробництвом та обігом спирту , алкогольних напоїв і тютюно вих виробів ДПА України нале жить право звернення до суду з позовом, в тому числі про ст ягнення з суб'єктів господар ювання сум фінансових санкці й у вигляді штрафів за поруше ння вимог законодавства, яке регулює відносини при здійс ненні роздрібної торгівлі ал когольними напоями та тютюно вими виробами.
Частиною 1 статті 16 Закону Ук раїни "Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (із змін ами та доповненнями) від 19.12.2008 р оку № 481/95-ВР (далі - Закон № 481) пе редбачено, що контроль за дот риманням норм цього Закону з дійснюють органи, які видают ь ліцензії, а також інші орган и в межах компетенції, визнач еної законами України.
У відповідності до постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 24.01.2007 року № 58 "Про реоргані зацію Департаменту з питань адміністрування акцизного з бору і контролю за виробницт вом та обігом підакцизних то варів", Указу Президента Укра їни від 11.07.2001 року № 510 "Про посиле ння державного контролю за в иробництвом та обігом спирту , алкогольних напоїв і тютюно вих виробів" та постанови Каб інету Міністрів України від 07.08.2001 року № 940 "Про заходи щодо по силення державного контролю за виробництвом та обігом сп ирту, алкогольних напоїв і тю тюнових виробів та справлянн ям акцизного збору" та Положе ння про Департамент контролю за виробництвом та обігом сп ирту, алкогольних напоїв і тю тюнових виробів Державної по даткової адміністрації Укра їни, затвердженого наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 10.02.2007 року № 71, Департамент контролю за вир обництвом та обігом спирту, а лкогольних напоїв і тютюнови х виробів Державної податков ої адміністрації України та його регіональні управління визначенні як державні орга ни контролю за дотриманням в имог законодавства про вироб ництво та обіг спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів.
Судами першої та апеляційн ої інстанцій встановлено, що 13.04.2011 року на підставі наказу № 135 від 13.04.2011 року та направлення № 000229 від 13.04.2011р. (видане на ім' я ст аршого держподаткового реві зора-інспектора Усачова І.С ., старшого держподаткового ревізора-інспектора Дядьо ра О.В.) відповідачем провед ена фактична перевірка магаз ина, що належить Малому прива тному підприємству «Лаванда », та розташовано за адресою м . Іловайськ, вул. Шевченка, 80, з п итань додержання суб' єктам и господарювання вимог встан овлених законодавством Укра їни, які є обов' язковими до в иконання при здійсненні опто вої і роздрібної торгівлі ал когольними напоями та/або тю тюновими виробами. Термін пр оведення перевірки з 13.04.2011 року по 22.04.2011 року.
Наявні розписки представн ика суб'єкта господарювання про отримання направлення на перевірку та наказу про пров едення перевірки.
За результатами перевірки складено акт 235/03/23414460 від 13.04.2011р. як им встановлено порушення поз ивачем вимог:
1. ст. 15-2 Закону України "Про де ржавне регулювання виробниц тва і обігу спирту етилового , коньячного і плодового, алко гольних напоїв та тютюнових виробів", а саме за відсутніст ь в ресторані на знаку наочні й інформації про заборону ку ріння тексту змісту: "Куріння заборонено!" (як зазначено в а кті перевірки - зі слів адмі ністрації магазину в приміще нні магазину курити забороне но, проте не розміщено наочно ї інформації про заборону ку ріння, яка складається із гра фічного знаку і тексту таког о змісту: «Куріння заборонен о!»),
2. постанови Кабінету Мініст рів України №957 від 30.10.2011 року Про встановлення розміру мініма льних оптово-відпускних і ро здрібних цін на окремі види а лкогольних напоїв вітчизнян ого виробництва (як зазначен о в акті перевірки - встанов лено факт продажу споживачев і однієї пляшки вина «Україн ський кагор», місткістю 0,4 л., ви робник ТОВ «Винзавод «Півден ні вікна», дата виготовлення 30.08.2010 року, за ціною 11,20 грн. за пля шку),
3. п. 5 Постанови Кабінету Міні стрів України від 30.07.1996 р. №854 Про затвердження Правил роздріб ної торгівлі алкогольними на поями (як зазначено в акті пер евірки - в ході перевірки бу ли описані марки акцизного п одатку, на які не була надано с упровідних документів).
При перевірці був присутні й продавець магазину ОСОБА _7, про що стоїть її особистий підпис в акті.
У зауваженнях до акту перев ірки зазначено, що таблички п ро заборону куріння були, про те в даний час зірвані, ціна на вино нижче 12 грн., у зв' язку з тим, що було придбано за низьк ою ціною, претензії до переві ряючих відсутні.
На підставі акту перевірки відповідачем винесено рішен ня №051685502632-187 від 24.06.2011 року про заст осування до МПП «Лаванда» фі нансових санкцій у сумі 10100 грн .
В судовому засіданні в якос ті свідків були допитані ста рший держподатковий ревізор -інспектор Усачов І.С., ста рший держподатковий ревізор -інспектор Дядьора О.В., як і пояснили, що 13.04.2011 року, на підс таві направлення та наказу, п роводили перевірку магазину , що належить МПП «Лаванда». Та блички з наочною інформацією про заборону куріння в магаз ині виявлено не було, встанов лено факт продажу споживачев і однієї пляшки вина «Україн ський кагор», місткістю 0,4 л., ви робник ТОВ «Винзавод «Півден ні вікна», дата виготовлення 30.08.2010 року, за ціною 11,20 грн. за пля шку.
Основні засади держа вної політики щодо регулюван ня виробництва, експорту, імп орту, оптової і роздрібної то ргівлі спиртом етиловим, кон ьячним і плодовим, спиртом ет иловим ректифікованим виног радним, спиртом етиловим рек тифікованим плодовим, спирто м-сирцем виноградним, спирто м-сирцем плодовим, алкогольн ими напоями та тютюновими ви робами, забезпечення їх висо кої якості та захисту здоров 'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним вироб ництвом та обігом алкогольни х напоїв і тютюнових виробів на території України визнач ені Законом України "Про держ авне регулювання виробництв а і обігу спирту етилового, ко ньячного і плодового, алкого льних напоїв та тютюнових ви робів".
Згідно статті 15-2 Закону № 481, з абороняється, крім спеціальн о відведених для цього місць , куріння тютюнових виробів:
1) у закладах громадського х арчування;
2) у приміщеннях органів дер жавної влади та органів місц евого самоврядування, інших державних установ;
3) у приміщеннях закладів ку льтури;
4) у приміщеннях закритих сп ортивних споруд;
5) у приміщеннях підприємств , установ та організацій всіх форм власності.
У місцях та закладах, де кур іння заборонено, має бути роз міщена наочна інформація, як а складається із графічного знака про заборону куріння т а тексту такого змісту: "Курін ня заборонено!".
Частиною 2 статті 17 Закону № 4 81 визначено, що до суб'єктів го сподарювання застосовуютьс я фінансові санкції у вигляд і штрафів у разі необладнанн я спеціально відведених для куріння місць та нерозміщенн я наочної інформації, передб аченої статтею 15-2 цього Закон у, - 3400 гривень.
Отже, Законом України "Про д ержавне регулювання виробни цтва і обігу спирту етиловог о, коньячного і плодового, алк огольних напоїв та тютюнових виробів" передбачено наявні сть на наочній інформації кр ім графічного знака про забо рону куріння, обов' язковіст ь наявності тексту саме тако го змісту: "Куріння заборонен о!".
Колегія судів погоджує вис новок суду першої інстанції, який не прийняв до уваги поси лання позивача як на доказ на явності на час здійснення пе ревірки, надану позивачем фо тографію з написами: «Курени е в помещении запрещено. Адми нистрация», «Детям до 16 лет си гареты не отпускаются. Админ истрация», оскільки з неї не м ожливо з' ясувати, в якому мі сті вона зроблена, від якої во на дати. Крім того, написи не в ідповідають вимогам законод авства щодо змісту таких таб личок та складені російською мовою.
Згідно із статтею 11 Закону № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів» алкогольн і напої та тютюнові вироби, як і виробляються в Україні, а та кож такі, що імпортуються в Ук раїну, позначаються маркам а кцизного податку в порядку, в изначеному законодавством.
Згідно вимог Податкового к одексу України, наявність ма рки акцизного збору к пляшці (упаковці) алкогольних напої в та пачці (упаковці) тютюнови х виробів є однією з умов ввез ення на митну територію Укра їни і реалізації їх споживач ам. Марка акцизного збору (под атку) - це спеціальний знак для маркування алкогольних напо їв та тютюнових виробів, відн есених до документів суворог о обліку, який підтверджує сп лату акцизного податку, лега льність ввезення та реалізац ії на території України цих в иробів. Контроль за наявніст ю марок акцизного збору вста новленого зразка на пляшках алкогольних напоїв під час и зберігання та продажу здійс нюють органи державної подат кової служби.
Ввезення на митну територі ю України, зберігання, трансп ортування, прийняття на комі сію з метою продажу та реаліз ація на території України не маркованих в установленому п орядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняє ться.
Податковий кодекс України визначає, що маркування - накл еювання марки акцизного пода тку здійснюється в порядку, п ередбаченому Положенням про виробництво, зберігання про даж марок акцизного збору і м аркування алкогольних напої в та тютюнових виробів.
Відповідно до Положення пр о виготовлення, зберігання, п родаж марок акцизного податк у та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, з атвердженого постановов КМУ від 27.12.2010 №1251, алкогольні напої т а тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог цьог о Положення або марками, що не видавалися безпосередньо ви робнику або імпортеру зазнач еної продукції вважаються не маркованими.
Як зазначено в довідці від 1 5.04.2011 № 21 про видачу марок акцизн ого податку, сектор контролю за використанням марок акци зного збору повідомив, що мар ки, опис яких був зроблений в х оді перевірки, не отримували ся та не видавалися.
Згідно із Податковим кодек сом України, відповідальніст ь за недодержання порядку ма ркування, реалізації алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів, несвоєчасну сплату акц изного податку несуть виробн ики, імпортери, продавці цих т оварів та їх посадові особи у порядку, передбаченому чинн им законодавством України.
Отже, алкогольні напої на як і не наклеєні марки акцизног о податку встановленого зраз ка, у такій спосіб, щоб вони ро зривалися під час відкупорюв ання (розкривання) виробів вв ажаються немаркованими.
Відповідно до абзацу 15 част ини 2 статті 17 Закону України З акону України від 19.12.1995 року № 481- 95/ВР «Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» передбач ено відповідальність за реал ізацію алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановле ного зразка, а саме - 100 відсоткі в вартості товару, але не менш е ніж 1700 гривень.
Згідно із вимогами Постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 30.10.2008 №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово- відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних н апоїв вітчизняного виробниц тва» повинна становитиме не менше ніж 12,00 грн.
Відповідно до абзацу 13 част ини 2 статті 17 Закону України З акону України від 19.12.1995 року № 481- 95/ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів" передбачен о відповідальність за оптову або роздрібну торгівлю конь яком, алкогольними напоями, г орілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, н ижчими за встановлені мініма льні оптово-відпускні або ро здрібні ціни на такі напої, а с аме 100 відсотків вартості отри маної партії товару, розрахо ваної виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздр ібних цін, але не менше 5000 гриве нь.
Колегія суддів погоджує ви сновку суду першої інстанції що факт реалізації пляшки ви на за ціною нижчою, від встано вленої мінімальної роздрібн ої ціни на вино підтверджени й поясненнями свідків, листо м Департаменту контролю за в иробництвом та обігом спирту , алкогольних напоїв і тютюно вих виробів в Одеській облас ті від 23.09.2011 року та не прийнятт я посилання позивача, як дока з імпортного походження вина «Український кагор», на вида ткову накладну №250261 від 25.02.2011р., ос кільки зі її змісту не можлив о ідентифікувати виробника т акого товару.
Відповідно до ст. 17 Закону Ук раїни «Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» рішенн я про стягнення штрафів, пере дбачених частиною другою ціє ї статті, приймаються органа ми державної податкової служ би та/або органом, який видав л іцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим , коньячним і плодовим, спирто м етиловим ректифікованим ви ноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спи ртом-сирцем виноградним, спи ртом-сирцем плодовим, алкого льними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх к омпетенції, визначеної закон ами України.
Відомчим нормативно-право вим актом в цій сфері є Інстру кція про порядок і строки роз гляду матеріалів, які є підст авою для застосування фінанс ових санкцій, передбачених с таттею 17 Закону України «Про д ержавне регулювання виробни цтва і обігу спирту етиловог о, коньячного і плодового, алк огольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженої нака зом ДААК ДПА України від 08 лип ня 2003 року №80, із змінами та допо вненнями згідно наказу від 27.0 8.2009 року №349.
Відповідно до п. 2.8 указаної І нструкції розгляд справи та прийняття рішення здійснюєт ься у термін тридцяти робочи х днів, з моменту складання ак та про порушення суб' єктом підприємницької діяльності . У разі необхідності отриман ня додаткових доказів по спр аві, термін розгляду матеріа лів може бути продовжено на т ермін не більше ніж 6 місяців з дня виявлення порушення.
З цих підстав колегія суддів погоджуються з висно вком суду першої інстанції п ро необґрунтованість позовн их вимог та відмову у їх задов оленні.
Тобто, суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм процесуального права. До води апеляційної скарги не с простовують висновків суду п ершої інстанції. Таким чином , колегія суддів не вбачає під став для задоволення апеляці йної скарги.
Керуючись ч. 1-3 ст. 160, ст.ст. 167, 195-196, п.1 ч.1 ст. 199, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Код ексу адміністративного судо чинства України, колегія суд дів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Малого п риватного підприємства «Лав анда» на постанову Донецьког о окружного адміністративно го суду від 03 жовтня 2011 р. у справ і № 2а/0570/14414/2011 - залишити без зад оволення.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 03 жовтня 2011 р. у справі № 2а/05 70/14414/2011 - залишити без змін.
Повний текст виготовлений та підписаний 18 листопада 2011 р оку.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення і м оже бути оскаржена безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України протягом д вадцяти днів з дня складення в повному обсязі.
Головуючий: А.В. Гайдар
Судді: Р.Ф. Х анова
М.М . Яковенко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20308332 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні