Ухвала
від 08.12.2011 по справі 2а-2955/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-2955/11/2670 Го ловуючий у 1-й інстанції: Вєку а Н.Г.

Суддя-доповідач: Грибан І.О.

У Х В А Л А

Іменем України

"08" грудня 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючий суд дя Грибан І.О.

судді Мамчур Я.С., Шостак О.О.

за участі :

секретар с/з Печенюк Р.В.

розглянув у відкрит ому судовому засіданні в м. Ки єві апеляційну скаргу Держав ної податкової інспекція у С вятошинському районі м. Києв а на постанову Окружного адм іністративного суду м.Києва від 21.04.2011 року за позовом Відкри того акціонерного товариств а "Український нафтогазовий інститут" до Державної подат кової інспекція у Святошинсь кому районі м. Києва про скас ування податкового повідомл ення - рішення № 0000282320/0 від 03.02.2011рок у -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до Державної п одаткової інспекції у Святош инському районі м.Києва про с касування податкового повід омлення-рішення від 03.02.2011року № 0000282320/0.

Постановою Окружног о адміністративного суду м.К иєва від 21.04.2011позовні вимоги за доволено.

Не погоджуючись з рі шенням суду першої інстанції відповідач подав апеляційну скаргу, в якій вказує на поруш ення судом першої інстанції, при ухваленні оскаржуваної постанови, норм матеріальног о та процесуального права, а т ому просить її скасувати та у хвалити нову - про задоволенн я позовних вимог.

Сторони в судове зас ідання на апеляційний розгля д не з' явилися.

Враховуючи, що в матеріал ах справи достатньо письмови х доказів для правильного ви рішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в су довому засіданні є необов' язковою, колегія суддів у від повідності до ч. 4 ст. 196 КАС Укра їни визнала можливим проводи ти апеляційний розгляд справ и за відсутності представник ів сторін.

Згідно ст. 41 КАС Украї ни фіксування судового засід ання за допомогою звукозапис увального технічного засобу не здійснювалося.

Заслухавши суддю-доп овідача, перевіривши матеріа ли справи, доводи апеляційно ї скарги, колегія суддів прих одить до висновку, що апеляці йна скарга не підлягає до зад оволення виходячи з наступно го.

У відповідності до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративн ого судочинства України у сп равах щодо оскарження рішень , дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни; з використанням повнова ження з метою, з якою це повнов аження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); безсторонньо (неупередже но); добросовісно; розсудливо ; з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного бал ансу між будь-якими несприят ливими наслідками для прав, с вобод та інтересів особи і ці лями, на досягнення яких спря моване це рішення (дія); з урах уванням права особи на участ ь у процесі прийняття рішенн я; своєчасно, тобто протягом р озумного строку.

Частиною 1 статті 9 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд при вирі шенні справи керується принц ипом законності, відповідно до якого органи державної вл ади, органи місцевого самовр ядування, їхні посадові і слу жбові особи зобов'язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та Закон ами України.

Судом першої інстанц ії встановлено, що відповіда чем проведено планову виїзну перевірку з питань повноти о бчислення та своєчасності вн есення позивачем до бюджету сум місцевих, ресурсних і не податкових платежів за періо д з 01.10.2007р. по 30.06.2010р.

За результатами план ової виїзної перевірки відпо відачем складено Довідку №420/2 3-10/00147134 від 17.12.2010р., в якому вказуєть ся на порушення позивачем п.2 р ішення Київської міської рад и №944/944 від 25.12.2008 «Про врегулюванн я питання користування земел ьними ділянками в місті Києв і»та, як наслідок, заниження р озміру податкового зобов' я зання з земельного податку н а загальну суму 218 092, 22грн., визна ченого відповідним податков им розрахунком.

На підставі вказаної Довідки відповідачем винесе но податкове повідомлення-рі шення від 03.02.2011р. №0000282320/0.

Висновок відповідач а про заниження суми податко вого зобов' язання позивача було зроблено на підставі ст .14 Закону України «Про плату з а землю», ст.21 Закону України « Про оренду землі»та п.2 рішенн я Київської міської ради від 25.12.2008 № 944/944.

Задовольняючи позов ні вимоги суд першої інстанц ії виходив з того, що позиваче м правомірно здійснювалася плата за землю у розмірах виз начених ч.1 ст. 7 Закону України «Про плату за землю»та вказу вав на нечинність рішення Ки ївської міської ради від 25.12.2008 № 944/944.

Колегія суддів не мож е не погодитися з такими висн овками суду першої інстанції , враховуючи наступне.

Спеціальними закона ми, які регулюють суспільні в ідносини у сфері обрахування та сплати земельного податк у є Закон України "Про систему оподаткування", який відпові дно до преамбули визначає пр инципи побудови системи опод аткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних ц ільових фондів, також права, обов'язки і відповідальність платників, а також Закон Укра їни "Про плату за землю", преам булою якого встановлено, що ц ей Закон визначає розміри та порядок плати за використан ня земельних ресурсів, а тако ж відповідальність платникі в та контроль за правильніст ю обчислення і справляння зе мельного податку.

Відповідно до змісту п. 8 ч. 1 ст. 14 Закону України "Про с истему оподаткування" земель ний податок належить до зага льнодержавних податків та зб орів, а ч. 2 ст. 14 цього ж закону пе редбачено, що загальнодержав ні податки і збори (обов'язков і платежі) встановлюються Ве рховною Радою України і с правляються на всій територі ї України.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 2 Закон у України "Про плату за землю" використання землі в Україні є платним. Плата за землю спра вляється у вигляді земельног о податку або орендної плати , що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розм іри податку за земельні діля нки, грошову оцінку яких не вс тановлено, визначаються до ї ї встановлення в порядку, виз наченому цим Законом. Власни ки земельних ділянок, земель них часток (паїв) та землекори стувачі, крім орендарів та ін весторів - учасників угоди пр о розподіл продукції, сплачу ють земельний податок.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 З акону України "Про плату за зе млю" ставки земельного подат ку, порядок обчислення і спла ти земельного податку не мож уть встановлюватись або змін юватись іншими законодавчим и актами, крім цього Закону. Зм іни і доповнення до цього Зак ону вносяться не пізніше ніж за три місяці до початку ново го бюджетного року і набираю ть чинності з початку нового бюджетного року.

З системного аналізу п.8 ч.1, ч.2 ст.14 Закону України "Про систему оподаткування", ч.ч.1, 2 ст.2, ч.2 ст.4 Закону України "Про п лату за землю" вбачається, що п овноваження щодо встановлен ня ставок земельного податку , як загальнодержавного обов 'язкового платежу, належить д о виключних повноважень Верх овної Ради України та мож е реалізовуватись лише у виг ляді внесення відповідних зм ін до Закону України "Про плат у за землю". Натомість, до повн оважень органів місцевого са моврядування у сфері регулюв ання суспільних відносин щод о обрахування та сплати земе льного податку відповідно до змісту ч. 5 ст. 7 Закону України "Про плату за землю" належить д иференціація та затвердженн я ставок земельного податку за земельні ділянки в межах с тавок такого податку, встано влених Закону України "Про пл ату за землю".

Згідно з ч. 1 ст. 7 Закону України "Про плату за землю" с тавки земельного податку з з емель, грошову оцінку яких пр оведено, встановлюються у ро змірі одного відсотка від їх грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначен их у ч.5-10 цієї статті та ч. 2 ст. 6 ць ого Закону.

Відповідно до ч. 4 ст. 9 К АС України у разі невідповід ності нормативно-правового а кта Конституції України, Зак ону України, міжнародному до говору, згода на обов'язковіс ть якого надана Верховною Р адою України, або іншому пр авовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юр идичну силу.

Враховуючи, що відпов ідно до положень спеціальних законів у сфері сплати земел ьного податку повноваження щ одо встановлення ставок тако го податку, як загальнодержа вного обов'язкового платежу, належить до виключних повно важень Верховної Ради Ук раїни та може реалізовуватис ь лише у вигляді внесення від повідних змін до Закону Укра їни "Про плату за землю", можна дійти висновку, що п. 2 Рішення Київської міської ради від 25. 12.2008 № 944/944 "Про врегулювання пита ння користування земельними ділянками в м. Києві", яким вст ановлюються підвищені ставк и земельного податку, не відп овідає ч.ч.1, 2 ст.2, ч.2 ст.4, ч.1 ст.7 Зак ону України "Про плату за земл ю", п.8 ч.1 ст.14, ч.2 ст.14 ЗУ "Про систем у оподаткування", а тому при ви значенні ставки земельного п одатку, який підлягає сплаті суб'єктами господарської ді яльності при використанні зе мельних ділянок, право власн ості на які або право оренди я ких в установленому законода вством порядку не оформлено (не переоформлено), застосува нню, відповідно до ч.4 ст.9КАС Ук раїни, підлягає ч.1 ст.7 Закону України "Про плату за землю".

Відповідно до Витягу з технічної документації №Ю -22640/2008 про нормативну грошову оц інку земельної ділянки (када стровий № 8000000000:75:383:0009) та Витягу з т ехнічної документації №Ю-22639/200 8 про нормативну грошову оцін ку земельної ділянки (кадаст ровий №8000000000:75:041:0044), виданими Голов ним управлінням земельних ре сурсів позивач є користуваче м земельних ділянок за адрес ою вул. Малинська, 2, Святошинс ький р-н, м. Київ та просп. Акаде міка Палладіна, 44, Святошинськ ий р-н, м.Київ відповідно.

З матеріалів справи в бачається, що позивачем був с плачений податок за ставкою 1 відсоток від нормативної оц інки землі на місяць.

Нарахування відпові дачем під час перевірки пози вачу податку в розмірі 3 відсо тки на підставі положень п.4 с т.21 Закону України "Про оренду землі" в редакції підпункту 4 пункту 8 розділу II ЗУ від 28.12.2007 р. № 107-УІ "Про державний бюджет Укр аїни на 2008 рік та про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України" від 28 грудня 2007 ро ку - є неправомірним.

Так, згідно з Рішення м Конституційного Суду Украї ни від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008р., зміни, внесені пунктом 8 розді лу II Закону України від 28 грудн я 2007 року № 107-УІ, визнано такими, що не відповідають Конститу ції України (є неконституцій ними). В зв' язку з чим з 22.05.2008р. с т. 21 Закону України "Про оренду землі" продовжує діяти в попе редній редакції ( тобто до вне сення змін ЗУ від 28 грудня 2007 ро ку № 107-УІ ), згідно якої максима льна річна ставка земельного податку складає 12 відсотків в ід нормативної оцінки землі або 1 відсоток на місяць.

Крім того, постановою Шевченківського районного с уду м. Києва від 27.09.2010 року, яка за лишена в силі ухвалою Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду від 31 березня 2011 року, визнано незаконним і не чинним з моменту прийняття п . 2 рішення Київської міської р ади від 25 грудня 2008 року № 944/944 "Про врегулювання питання корист ування земельними ділянками в м. Києві", яким саме і встанов лювались підвищені ставки зе мельного податку, що також вк азує на неправомірність та б езпідставність рішення відп овідача про донарахування п озивачу земельного податку т а направлення податкового п овідомлення-рішення.

Оскільки судове ріше ння ухвалене судом першої ін станції з дотриманням норм м атеріального та процесуальн ого права, на підставі повно і всебічно з' ясованих обстав ин в справі, підтверджених до казами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спр остовують, то колегія суддів апеляційної інстанції підст ав для його скасування не вба чає.

Керуючись ст.ст. 41, 160, 196, 198, 200, 205, 206 , 212, 254 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекція у Святошинському районі м. Киє ва - залишити без задовол ення, а постанову Окружног о адміністративного суду м.К иєва від 21.04.2011 року - без змі н.

Ухвала набирає законної с или з моменту прийняття та мо же бути оскаржена протягом д вадцяти днів шляхом подачі к асаційної скарги до Вищого а дміністративного суду Украї ни у порядку ст.212 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.

Головуючий суддя І.О.Грибан

Суддя Я.С.Мамчур

Суддя О.О.Шостак

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20317666
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2955/11/2670

Ухвала від 08.12.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Постанова від 21.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні