Ухвала
від 12.07.2011 по справі 2а-1670/3316/11
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 липня 2011 р. Справа № 2а-1670/3316/11

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Катуно ва В.В.

Суддів: Ральченка І.М. , Рєзн ікової С.С.

за участю секретаря судово го засідання Галан О.О. ,

в присутності представник а позивача Остапенка Р.М.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні Харківського апеляційног о адміністративного суду адм іністративну справу за апеля ційною скаргою Хорольської м іжрайонної державної податк ової інспекції у Полтавській області на ухвалу Полтавськ ого окружного адміністратив ного суду від 20.04.2011р. по справі № 2а-1670/3316/11

за позовом Хорольсько ї міжрайонної державної пода ткової інспекції у Полтавськ ій області < Список > < Текст >

до Виконавчого комітет у Дніпропетровської міської ради в особі державного реєс тратора , Семенівської район ної державної адміністрації Полтавської області в особі державного реєстратора < Те кст > третя особа Това риство з обмеженою відповіда льністю "Елдві" < за участю > < Текст >

про скасування державн ої реєстрації,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач - Хорольська між районна державна податкова і нспекція, звернувся до Полта вського окружного адміністр ативного суду з позовною зая вою до Виконавчого комітету Дніпропетровської міської р ади в особі державного реєст ратора, Семенівської районно ї державної адміністрації По лтавської області в особі де ржавного реєстратора, третя особа - Товариство з обмежено ю відповідальністю "Елдві" пр о скасування державної реєст рації змін до установчих док ументів ТОВ "Елдві".

Ухвалою Полтавського окру жного адміністративного суд у від 20.04.2011 року відмовлено у ві дкритті провадження у справі за позовом Хорольської міжр айонної державної податково ї інспекції до Виконавчого к омітет Дніпропетровської мі ської ради в особі державног о реєстратора , Семенівської районної державної адмініст рації Полтавської області, т ретя особа - Товариство з обме женою відповідальністю "Елдв і" про скасування державної р еєстрації.

Позивач, не погодившись з рі шенням суду першої інстанції , подав апеляційну скаргу, в як ій просить скасувати ухвалу Полтавського окружного адмі ністративного суду від 20.04.2011 ро ку та прийняти нову ухвалу пр о відкриття провадження..

В обґрунтування вимог апел яційної скарги, позивач поси лається на порушення судом п ершої інстанції норм матеріа льного та процесуального пра ва, а саме: п.5 ч.2 ст. 17 КАС України , п.67.2 ст. 67 Податкового Кодексу У країни.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, пере віривши рішення суду та дово ди апеляційної скарги, дослі дивши матеріали справи, дійш ла до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенн ю, виходячи з наступного.

Приймаючи рішення про відм ову у відкритті провадження, суд першої інстанції виходи в з того, що п. 67.2 ст. 67 Податковог о кодексу України передбачен ий вичерпний перелік обстави н звернення податкових орган ів до суду, згідно якого щодо с касування записів державног о реєстратора податкові орга ни мають право звертатися ли ше з метою зняття юридичної о соби з обліку в органах пода ткової служби і лише з привод у скасування державної реєст рації змін до установчих док ументів. Проте ні Податковим кодексом України, ні іншими з аконами не передбачено права органів державної податково ї служби на звернення до суду з вимогою про скасування дер жавної реєстрації відомосте й, що не пов'язані зі змінами в установчих документах.

Таким чином, суд дійшов висн овку, що дана справа не є справ ою адміністративної юрисдик ції і зазначену заяву не нале жить розглядати в порядку ад міністративного судочинств а.

Колегія суддів не може пого дитися з такими висновками с уду першої інстанції з огляд у на наступне.

Статтею 17 КАС України визна чена компетенція адміністра тивних судів щодо вирішення адміністративних справ.

Згідно ч.1 ст. 17 зазначеної ст атті, юрисдикція адміністрат ивних судів поширюється на п равовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єк том владних повноважень влад них управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним фо рмуванням суб'єкта владних п овноважень шляхом виборів аб о референдуму.

Згідно із п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС Украї ни юрисдикція адміністратив них судів поширюється на спо ри за зверненням суб'єкта вла дних повноважень у випадках, встановлених Конституцією У країни та Законами України.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справа адміністративн ої юрисдикції це переданий н а вирішення адміністративно го суду публічно-правовий сп ір, у якому хоча б однією зі ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб'єкт, як ий здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь;

Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України в изначено поняття суб'єкту вл адних повноважень, відповідн о до якого це орган державної влади, орган місцевого самов рядування, їхня посадова чи с лужбова особа, інший суб'єкт п ри здійсненні ними владних у правлінських функцій на осно ві законодавства, в тому числ і на виконання делегованих п овноважень;

Статтею 5 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців” передбачено, що де ржавна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб -підпри ємців проводиться державним реєстратором виключно у вик онавчому комітеті міської ра ди міста обласного значення або у районній, районній у міс тах Києві та Севастополі дер жавній адміністрації за місц езнаходженням юридичної осо би або за місцем проживання ф ізичної особи - підприємця.

Стаття 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням ю ридичної особи визначає факт ичне місце ведення діяльност і чи розташування офісу, з яко го проводиться щоденне керув ання діяльністю юридичної ос оби (переважно знаходиться к ерівництво) та здійснення уп равління і обліку.

Відповідно до вимог ст. 4 Зак ону України “Про господарськ і товариства” установчі доку менти товариства (в тому числ і ТОВ) повинні містити відомо сті про вид товариства, предм ет і цілі його діяльності, скл ад засновників та учасників, найменування та місцезнаход ження, розмір та порядок утво рення статутного (складеного ) капіталу, порядок розподілу прибутків та збитків, склад т а компетенцію органів товари ства та порядок прийняття ни ми рішень, включаючи перелік питань, по яких необхідна ква ліфікована більшість голосі в, порядок внесення змін до ус тановчих документів та поряд ок ліквідації і реорганізаці ї товариства.

Згідно статті 16 Закону Укра їни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців” єдиний дер жавний реєстр створюється з метою забезпечення органів д ержавної влади, а також учасн иків цивільного обороту дост овірною інформацією про юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців з Єдиного державн ого реєстру.

Пункт 6 ст. 9 цього Закону пере дбачає, що заміна свідоцтва п ро державну реєстрацію прово диться у разі внесення змін д о відомостей про юридичну ос обу, якщо ці зміни пов'язані із зміною місцезнаходження юри дичної особи.

Матеріалами справи встано влено, що Товариство з обмеже ною відповідальністю “Елдві ” 19.12.2005 року зареєстровано держ авним реєстратором виконавч ого комітету Дніпропетровсь кої міської ради як суб'єкт пі дприємницької діяльності - ю ридична особа, має код СДРПОУ 33908275 та статус юридичної особи .

За поданою заявою підприєм ство взято на податковий обл ік в Семеніському відділенні Хорольської МДПІ як платник податків 12.01.2011 р. за №5917.

Згідно запису № 12 довідки з Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичн их осіб підприємців, ТОВ “ Елдві” змінило своє міс цезнаходження з м. Дніпропет ровськ, Жовтневий р-н, вул. Черняхівського, 18 на Полтав ську область, Семенівський р -н, смт. Семенівка, вул. Шевченк а, 47.

Статтею 1 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців” визначено, що місц езнаходженням юридичної осо би є адреса органу або особи, я кі відповідно до установчих документів юридичної особи ч и закону виступають від її ім ені.

Як свідчать матеріали спра ви, згідно статуту ТОВ “Еддві ” (нова редакція) від 25.12.2010 р. місц езнаходженням підприємства є місцезнаходження його вик онавчого органу, зазначене у свідоцтві про державну реєс трацію, а відповідно до свідо цтва про державну реєстрацію від 27.12.2010 р. місцезнаходженням підприємства є: Полтавська о бласть, смт. Семенівка, вул. Ш евченка 47.

При цьому, як вбачається зі штампу, що міститься на титул ьному листі нової редакції с татуту ТОВ «ЕЛДВІ», 27.12.10 року де ржавним реєстратором було пр оведено саме реєстрацію змін до установчих документів в з в' язку зі зміною місцезнахо дження підприємства та вказа ні зміни зареєстровано за № 122 61050011021814.

Отже, колегія суддів зазнач ає, що вищевказані обставини свідчать про те, що юридичною особою ТОВ “Елдві” було внес ено зміни до установчих доку ментів, які підлягали держав ній реєстрації.

Стаття 10 Закону України “Пр о державну податкову службу” покладає на державні податк ові інспекції в районах, міст ах без районного поділу, райо нах у містах, міжрайонні та об 'єднані спеціалізовані держа вні податкові інспекції функ цію контролю за своєчасністю , достовірністю, повнотою нар ахування та сплати податків та зборів

Відповідно до пункту 67.2 ст. 67 П одаткового кодексу України, яка регулює підстави та поря док зняття з обліку в органах державної податкової служби юридичних осіб, органи держа вної податкової служби в уст ановленому законом порядку м ають право звертатися до суд у про винесення судового ріш ення щодо:

-припинення юридичних осіб або підприємницької діяльно сті фізичних осіб - підприємц ів;

-відміни державної реєстра ції припинення юридичних осі б або підприємницької діяльн ості фізичних осіб - підприєм ців;

-скасування державної реєс трації змін до установчих до кументів.

Проте, суд першої інстанції на вищезгадані обставини ув аги не звернув та передчасно прийняв процесуальне рішенн я про відмову у відкритті про вадження у справі.

Колегія суддів зазначає, що при розгляді даної справи су ду першої інстанції необхід но з' ясувати всі перелічені вище обставини і при наявнос ті підстав для закриття пров адження у справі у випадку як що суд, з урахуванням обстави н справи, дійде до висновку, що внесення таких змін до відом остей про юридичну особу не п ов' язані зі змінами в устан овчих документах , прийняти в ідповідне рішення в порядку, передбаченому ст. 157 КАС Украї ни.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів зазначає, дов оди апеляційної скарги щодо порушення судом першої інста нції норм процесуального пра ва є обґрунтованими.

Колегія суддів зазначає, що вимоги апеляційної скарги щ одо відкриття провадження по справі не є компетенцією суд у апеляційної інстанції, крі м того, у випадку скасування у хвали про відмову у відкритт і провадження по справі КАС У країни не передбачає підстав для направлення справи на ро згляд в іншому складі суду.

Відповідно до ст. 195 КАС Украї ни, суд апеляційної інстанці ї переглядає судові рішення суду першої інстанції в межа х апеляційної скарги. Суд апе ляційної інстанції може вийт и за межі доводів апеляційно ї скарги в разі встановлення під час апеляційного провад ження порушень, допущених су дом першої інстанції, які при звели до неправильного виріш ення справи.

Згідно до п.3 ч.1 ст.199 КАС Украї ни, за наслідками розгляду ап еляційної скарги на ухвалу с уду першої інстанції суд апе ляційної інстанції має право скасувати ухвалу суду, яка пе решкоджає подальшому провад женню у справі, і направити сп раву для продовження розгляд у.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 204 КАС У країни, підставами для скасу вання ухвали суду, яка перешк оджає подальшому провадженн ю у справі, і направлення спра ви для продовження розгляду до суду першої інстанції є: по рушення норм матеріального ч и процесуального права, які п ризвели до неправильного вир ішення питання.

Таким чином, колегія суддів , дійшла до висновків, що ухва ла суду першої інстанції під лягає скасуванню, а апеляцій на скарга - задоволенню.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 199,< Текст > ст.ст. 205, 206, 209, 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Хор ольської міжрайонної держав ної податкової інспекції у П олтавській області задовол ьнити.

Ухвалу Полтавського окруж ного адміністративного суду від 20.04.2011р. по справі № 2а-1670/3316/11 ска сувати.

Справу за позовом Хорольсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції у Полтавс ькій області < Список > < Текс т > до Виконавчого комітету Д ніпропетровської міської ра ди в особі державного реєстр атора , Семенівської районна державна адміністрація Полт авської області в особі держ авного реєстратора третя ос оба Товариство з обмеженою в ідповідальністю "Елдві" < за у частю > < Текст > про скасуванн я державної реєстрації напра вити до Полтавського окружно го адміністративного суду дл я продовження розгляду зі ст адії вирішення питання про в ідкриття провадження у справ і.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає.

< Список >.

Головуючий суддя < підпис > Катунов В.В.

Судді < підпис >

< підпис > Ральченко І.М.

Рєз нікова С.С.

< Список > < Текст >

Повний текст ухвали вигото влений 18.07.2011 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2011
Оприлюднено30.12.2011
Номер документу20332969
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/3316/11

Ухвала від 12.07.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 20.04.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.О. Єресько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні