ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІ СТА КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельниць кого,44-Б тел. 284-18-98
УХВАЛА
про повернення заяви про п орушення справи про банкрутс тво
27.12.11 № 05-5- 46 / 14365
Суддя Омельченко Л.В., розгл янувши матеріали за заявою
Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Ей Бі Ікс Ло джистікс" (ідентифікаційний код 33780321)
про порушення справи пр о банкрутство,
Товариство з обмежен ою відповідальністю ""Ей Бі Ік с Лоджистікс" в особі голови л іквідаційної комісії юридич ної особи звернулось до госп одарського суду з заявою про визнання його банкрутом у зв ' язку із неможливістю сплат ити борги через недостатніст ь майна та просить суд застос увати процедуру, передбачену ст. 51 Закону України "Про відно влення платоспроможності бо ржника або визнання його бан крутом".
Дослідивши матеріали заяв и, суд вважає її такою, що підл ягає поверненню заявнику без розгляду зважаючи на таке.
Статтею 5 Закону України “Пр о відновлення платоспроможн ості боржника або визнання й ого банкрутом” встановлено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським проц есуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 54 Госп одарського процесуального к одексу України позовна заява , так само як і заява про поруш ення провадження у справі пр о банкрутство, повинна місти ти зазначення доказів, що під тверджують позов.
У п. 4 ч. 1 ст. 57 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни вказується, що до позовної заяви, так само як і до заяви п ро порушення провадження у с праві про банкрутство, додаю ться документи, котрі підтве рджують обставини, на яких ґр унтуються позовні вимоги.
У ст. 7 Закону України "Про від новлення платоспроможності боржника або визнання його б анкрутом" встановлено, що зая ва про порушення справи про б анкрутство подається боржни ком або кредитором у письмов ій формі, підписується керів ником боржника чи кредитора (іншою особою, повноваження я кої визначені законодавство м або установчими документам и), громадянином - суб'єктом пі дприємницької діяльності (йо го представником) і повинна м істити: найменування господа рського суду, до якого подаєт ься заява; найменування (пріз вище, ім'я та по батькові) борж ника, його поштову адресу; най менування кредитора, його по штову адресу, якщо кредиторо м є юридична особа, якщо креди тор - фізична особа, в заяві за значаються прізвище, ім'я та п о батькові, а також місце його проживання; номер (код), що іде нтифікує кредитора як платни ка податків і зборів (обов'язк ових платежів); виклад обстав ин, які підтверджують неплат оспроможність боржника, з за значенням суми боргових вимо г кредиторів, а також строку ї х виконання, розміру неустой ки (штрафів, пені), реквізитів розрахункового документа пр о списання коштів з банківсь кого або кореспондентського рахунку боржника та дату йог о прийняття банківською уста новою боржника до виконання; перелік документів, що додаю ться до заяви.
Заява боржника повинна міс тити крім відомостей, передб ачених частиною першою цієї статті, такі відомості: суму в имог кредиторів за грошовими зобов'язаннями у розмірі, яки й не оспорюється боржником; р озмір заборгованості із стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування та інші види зага льнообов'язкового державног о соціального страхування по податках і зборах (обов'язков их платежах); розмір заборгов аності по відшкодуванню шкод и, заподіяної життю та здоров 'ю, виплаті заробітної плати т а вихідної допомоги працівни кам боржника, виплаті авторс ької винагороди; відомості п ро наявність у боржника майн а, у тому числі грошових сум і дебіторської заборгов аності; найменування банків, що здійснюють розрахунково- касове і кредитне обслуговув ання боржника.
До заяви боржника додаютьс я: рішення власника майна (орг ану, уповноваженого управлят и майном) боржника про зверне ння боржника до господарсько го суду з заявою, крім випадкі в, передбачених частиною п'ят ою цієї статті; бухгалтерськ ий баланс на останню звітну д ату, підписаний керівником і бухгалтером підприємства-бо ржника; перелік і повний опис заставленого майна із зазна ченням його місцезнаходженн я та вартості на момент виник нення права застави; рішення загальних зборів акціонерно го товариства, учасників тов ариств з обмеженою чи додатк овою відповідальністю, яке в изначає уповноважену особу а кціонерів, учасників товарис тва з обмеженою чи додатково ю відповідальністю, якщо це п итання було вирішене ними; пр отокол загальних зборів прац івників боржника, на якому об рано представника працівник ів боржника, уповноважену ос обу акціонерів або учасників товариств з обмеженою чи дод атковою відповідальністю дл я участі в арбітражному проц есі під час провадження у спр аві про банкрутство, а в разі н еможливості скликання таких зборів - рішення конференції (зборів) представників праці вників боржника, уповноважен их осіб акціонерів або учасн иків товариств з обмеженою ч и додатковою відповідальніс тю; інші документи, які підтве рджують неплатоспроможніст ь боржника.
Разом з тим, подаючи до суду заяву про ініціювання банкр утства товариства, його лікв ідатор не дотримався всіх ви мог, встановлених як загальн ими нормами процесуального з аконодавства, так і спеціаль ними, вміщеними в Законі Укра їни "Про відновлення платосп роможності боржника або визн ання його банкрутом", адже под ана заява не містить викладу всіх обставин, які підт верджують неплатоспроможні сть боржника, доказів, що підт верджують такі обставини, ві домостей про строк виконання зобов'язань перед кредиторо м, розмір неустойки (штрафів, п ені), примірників документів про списання коштів з рахунк ів або ж документів викона вчого провадження про стя гнення коштів.
Відповідно до ч. 1 ст. 105 Цивіль ного кодексу України учасник и юридичної особи, суд або орг ан, що прийняв рішення про при пинення юридичної особи, зоб ов'язані протягом трьох робо чих днів з дати прийняття ріш ення письмово повідомити орг ан, що здійснює державну реєс трацію.
Ч. 2 ст. 105 Цивільного кодексу У країни передбачає, що після в несення запису про прийняття рішення засновників (учасни ків) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної осо би до Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців повідо млення про внесення запису д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців щодо прийня ття рішення засновників (уча сників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними орг ану про припинення юридичної особи публікується у спеціа лізованому друкованому засо бі масової інформації.
Згідно з ч. 5 Цивільного коде ксу України строк заявлення кредиторами своїх вимог до ю ридичної особи, що припиняєт ься, не може становити менше д вох і більше шести місяців з д ня опублікування повідомлен ня про рішення щодо припинен ня юридичної особи.
Ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісі я (ліквідатор) після закінчен ня строку для пред'явлення ви мог кредиторами складає пром іжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про скл ад майна юридичної особи, що л іквідується, перелік пред'яв лених кредиторами вимог та р езультат їх розгляду. Проміж ний ліквідаційний баланс зат верджується учасниками юрид ичної особи, судом або органо м, що прийняв рішення про лікв ідацію юридичної особи.
Відповідно до ч. 3,4 ст. 60 Госп одарського кодексу України л іквідаційна комісія або інши й орган, який проводить лікві дацію суб'єкта господарюванн я, вміщує в друкованих органа х відповідно до закону повід омлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явн их (відомих) кредиторів повід омляє персонально у письмові й формі у встановлені цим Код ексом чи спеціальним законом строки. Одночасно ліквідаці йна комісія вживає необхідни х заходів щодо стягнення деб іторської заборгованості су б'єкта господарювання, який л іквідується, та виявлення ви мог кредиторів, з письмовим п овідомленням кожного з них п ро ліквідацію суб'єкта госпо дарювання.
Зі змісту ч.5 Господарського кодексу України вбачається, що ліквідаційна комісія оці нює наявне майно суб'єкта гос подарювання, який ліквідуєть ся, і розраховується з кредит орами, складає ліквідаційний баланс та подає його власник у або органу, який призначив л іквідаційну комісію. Достові рність та повнота ліквідацій ного балансу повинні бути пе ревірені у встановленому зак онодавством порядку з обов'я зковою перевіркою органом де ржавної податкової служби, у якому перебуває на обліку су б'єкт господарювання.
Отже, враховуючи вищезазна чені вимоги закону, необхідн ими передумовами для звернен ня із заявою про порушення пр овадження у справі про банкр утство боржника в порядку ст . 51 Закону про банкрутство є: оц інка вартості наявного майна боржника, публікація оголош ення згідно з вимогами ст. 105 ЦК України з метою виявлення кр едиторів та встановлення пов ного обсягу кредиторської за боргованості, вжиття заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості та повідомле ння органу державної податко вої служби про ліквідацію пі дприємства з метою проведенн я обов' язкової перевірки пл атника податку.
Виходячи з вищевикладено го, суду не вбачається можлив им зробити висновок про вчин ення ліквідаційною комісією всіх перерахованих дій, адже до заяви не приєднано примір ника офіційного спеціалізов аного друкованого засобу мас ової інформації "Бюлетень де ржавної реєстрації", де було н адруковано оголошення про лі квідацію юридичної особи, за яви про припинення платника податків за формою 8-ОПП та ріш ення загальних зборів учасни ків товариства про затвердже ння проміжного ліквідаційно го балансу та про звернення д о суду з заявою про порушення провадження у справі про бан крутство.
Крім того, в процедурі лікві дації суб' єкт господарюван ня підлягає обов' язковій пе ревірці органом державної по даткової служби. Строк повід омлення державної податково ї служби та перелік документ ів, які необхідно подати, вста новлений Порядком обліку пла тників податків і зборів, зат вердженим наказом Державної податкової адміністрації Ук раїни від 22.12.2010 р. № 979.
Проте з матеріалів заяви сл ідує, що головою ліквідаційн ої комісії надіслано на ім' я заступника голови ДПА лист -повідомлення про початок пр оцедури банкрутства замість заяви за ф. № 8-ОПП.
Отже, до заяви про порушення провадження у справі про бан крутство за правилами ст. 51 За кону про банкрутство не була надано доказів надіслання д овідки за формою № 8-ОПП з мето ю виконання законодавства що до обов' язкової перевірки п латника податків, який лікві дується, тобто не додані доку менти, які повинні бути додан і на момент звернення із тако ю заявою.
Крім того, доказів на підт вердження повідомлення відо мих кредиторів про ліквідаці ю товариства в порушення ч. 3 с т. 60 Господарського кодексу Ук раїни до заяви про порушення провадження справи про банк рутство головою ліквідаційн ої комісії не подано.
Також подана заява не міст ить посилань на належні докази відсутності у боржни ка майна, за рахунок яко го можливе погашення кредито рських вимог (попередній бух галтерський баланс, складени й до припинення підприємниць кої діяльності, відомості ос танньої інвентаризації та пр о підстави відчуження майна тощо).
Також, у своїй заяві боржник вказує про ліквідацію єдино го учасника боржника Товар иства з обмеженою відповід альністю "Ей Бі Ікс Лоджистік с" шляхом реорганізації у фор мі приєднання до Товариств а з обмеженою відповідальн істю "ДСВ Роуд", чим пояснює пі дписання ліквідаційного бал ансу керівником останнього. Проте доказів на підтверджен ня повноважень керівника Т овариства з обмеженою відп овідальністю "ДСВ Роуд" (витяг чи довідка з Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб- підприємців ) у заяві не міститься та з під писаного ліквідаційного бал ансу неможливо зробити висно вок про підписання його саме керівником Товариства з обмеженою відповідальністю "ДСВ Роуд", оскільки посада та прізвище особи, що підписува ла документ, не вказані.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про відновлення пла тоспроможності боржника або визнання його банкрутом" суд дя не пізніше п'яти днів з дня надходження повертає заяву п ро порушення справи про банк рутство і додані до неї докум енти без розгляду, про що вино сить ухвалу, якщо: заяву підпи сано особою, яка не має права ї ї підписувати, або особою, пос адове становище якої не вказ ано; у заяві не вказано повне н айменування сторін, їх пошто ву адресу та інші відомості, п ерелічені в ст. 7 цього Закону; не подано доказів щодо сплат и державного мита у встановл ених порядку та розмірі; заяв ник не дотримав строку, зазна ченого у абз. 3 ст. 1 цього Закону ; з інших підстав, передбаче них ст. 63 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и, з урахуванням вимог цього З акону.
Відповідно до п. 3 ст. 63 Господ арського процесуального код ексу України суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо у позовній заяві не вказано о бставин, на яких ґрунтується позовна вимога.
На підставі викладеного та керуючись Законом України “ Про відновлення платоспромо жності боржника або визнання його банкрутом”, п.п. 3, 4 ч. 1 ст. 63, с т. 86 Господарського процесуал ьного кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву про порушення п ровадження у справі про банк рутство з додатками повернут и без розгляду.
Відповідно до ч. 3 ст. 63 Господ арського процесуального код ексу України повернення зая ви не перешкоджає повторному зверненню з нею до господарс ького суду в загальному поря дку після усунення допущенно го порушення.
Суддя Л.В. Омельченк о
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2011 |
Оприлюднено | 05.01.2012 |
Номер документу | 20532250 |
Судочинство | Господарське |
Адмінправопорушення
Сосницький районний суд Чернігівської області
Стельмах А. П.
Адмінправопорушення
Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області
Шевченко І. М.
Адмінправопорушення
Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області
Карпусь І. М.
Адміністративне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Базан Л. Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні