ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 грудня 2011 р. (15:40) Справа №2а-13546/11/0170/2
Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі головуюч ого судді Яковлєва С.В.
при секретарі Дрягіні В.П.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Державної подат кової інспекції в м. Євпаторі ї АР Крим
до Республіканського підп риємства «Євпаторійське «Мі жрайпаливо»
про стягнення заборговано сті в сумі 42323,36 грн.,
за участю представників:
від позивача - ОСОБА_1 - представник, довіреність № 941 0/10/10-0 від 25.08.2011 р.
від відповідача - не з' яв ився
Суть спору: Державна податк ова інспекція в м. Євпаторії А Р Крим (далі позивач) звернула сь до Окружного адміністрати вного суду АР Крим про стягне ння з Республіканського підп риємства «Євпаторійське «Мі жрайпаливо» (далі відповідач ) заборгованості в сумі 42323,36 грн ., мотивуючи свої вимоги тим, щ о відповідачем несвоєчасно п ровадиться сплата земельног о податку.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 05.12.2011 року, представник позивача наполягав на задов оленні позовних вимог з підс тав, викладених у адміністра тивному позові.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був по відомлений належним чином, п ро причини неявки суд не пові домив.
Представник позивача напо лягав на розгляді справи за н аявними в ній матеріалами.
Суд, враховуючі думку предс тавника позивача, надання ві дповідачем заперечення на по зов, керуючись ст. 128 КАС Україн и, вважає можливим продовжит и розгляд справи на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представника позивача, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач 10.06.1994 року зареєст рований Виконавчим комітето м Євпаторійської міської рад и АР Крим як юридична особа, що підтверджується витягом з Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців, та був платник ом податків та зборів, передб ачених Законом України «Про систему оподаткування» (в ре дакції, яка діяла на момент ви никнення у відповідача забор гованості).
Згідно зі статтею 4 Закону У країни «Про систему оподатку вання» (в редакції, яка діяла н а момент виникнення у відпов ідача заборгованості) платни ками податків і зборів (обов' язкових платежів) були юриди чні особи, на яких відповідно до Законів України був покла дений обов' язок сплачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» (в редакції, яка діяла на момент виникнення у відповідача за боргованості) було встановле но, що платник податків самос тійно обчислює суму податков ого зобов' язання, яку вказу є у податковій декларації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» платник податків був зобов'язаний самостійно спла тити суму податкового зобов' язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарн их днів, наступних за останні м днем відповідного гранич ного строку для подання под аткової декларації.
Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» бул о встановлено, що платники по датків були зобов' язані спл ачувати належні суми податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) у встановлені законами т ерміни.
Розміри та порядок плати за використання земельних ресу рсів, а також відповідальніс ть платників та контроль за п равильністю обчислення і спр авляння земельного податку б ули передбачені Законом Укра їни «Про плату за землю» від 03 .07.1992 року № 2535 - ХІІ.
Відповідно до ст. 2 Закону (що діяв на момент виникнення у в ідповідача заборгованості) в икористання землі в Україні є платним. Плата за землю здій снюється у вигляді земельног о податку чи орендної плати, щ о визначаються в залежності від грошової оцінки земель. В ласники земельних ділянок (п аїв) і землекористувачі згід но з ч.2 ст. 2 Закону України «Про плату за землю» сплачують зе мельний податок.
Статтею 15 даного нормативно -правового акту передбачалос ь, що власники землі і землеко ристувачі платять земельний податок з дня виникнення пра ва власності чи права корист ування земельною ділянкою.
Відповідно до ст. 13 Закону пі дставою для нарахування земе льного податку були дані дер жавного земельного кадастру , а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у держ авній або комунальній власно сті, - договір оренди такої зем ельної ділянки.
Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про плату за землю» платни ки земельного податку, а тако ж орендної плати за земельні ділянки державної або комун альної власності (крім грома дян) самостійно обчислювали суму земельного податку та о рендної плати щороку за стан ом на 1 січня і до 1 лютого поточ ного року подавали відповідн ому органу державної податко вої служби за місцезнаходжен ням земельної ділянки податк ову декларацію на поточний р ік за формою, встановленою це нтральним податковим органо м, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. По дання такої декларації звіль няло від обов'язку подання що місячних декларацій Платник податків мав право подавати щомісячно нову звітну подат кову декларацію, що не звільн яло його від обов'язку поданн я податкової декларації до 1 л ютого поточного року, у тому ч ислі і за нововідведені земе льні ділянки, що не звільняє в ід обов'язку подання податко вої декларації протягом міся ця з дня виникнення права на н ововідведену земельну ділян ку, протягом 20 календарних дні в місяця наступного за звітн им.
Відповідачем до Державної податкової інспекції в м. Євп аторії АР Крим 28.01.2010 року подано податковий розрахунок земел ьного податку на 2010 рік на зага льну суму 27922,89 грн., відповідно д о якого земельний податок з с ічня 2010 року по вересень 2010 року складав 2326,91 грн. щомісяця та з ж овтня по грудень 2010 року - 2326,90 г рн.
Державною податковою інсп екцією в м. Євпаторії АР Крим п роведені невиїзні документа льні перевірки своєчасності сплати погодженої суми пода ткового зобов' язання по зем ельному податку за 2009 рік від 15 .11.2010 року, від 03.12.2010 року та від 31.12.2010 року, якими встановлено несв оєчасне погашення узгоджено го податкового зобов' язанн я, за результатами яких склад ені акти № 1984/15-3 від 15.11.2010 року, №2142/15-3 від 03.12.2010 року та № 2352/15-3 від 31.12.2010 рок у.
На підставі вказаних актів позивачем прийняті податков і повідомлення-рішення:
№ 0004821503/0 від 15.11.2010 року про визнач ення суми податкового зобов' язання з земельного податку в сумі 1124,43 грн.;
№ 0005091503/0 від 03.12.2010 року про визнач ення суми податкового зобов' язання з земельного податку в сумі 1117,70 грн.;
№ 0005751503/0 від 31.12.2010 року про визнач ення суми податкового зобов' язання з земельного податку в сумі 1952,45 грн.
Вказані податкові повідом лення-рішення отримані відпо відачем, про що свідчать підп иси директора та головного б ухгалтера на корінцях таких податкових повідомлень-ріше нь.
Позивач просить стягнути з відповідача суму земельного податку згідно з податковим розрахунком земельного пода тку за жовтень-грудень 2010 року в сумі 6980,70грн. та 4194,58 грн. відпові дно до податкових повідомлен ь-рішень № 0004821503/0 від 15.11.2010 року, № 00050 91503/0 від 03.12.2010 року та № 0005751503/0 від 31.12.2010 року.
Відповідачем в порядку ст. 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України не надан о доказів сплати заборговано сті з земельного податку в су мі 11175,28 грн., у зв' язку з чим суд вважає, що позовні вимоги в ча стині стягнення цієї суми, з у рахуванням дотримання поряд ку її узгодження відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення заборгова ності, належить задовольнити .
Також Республіканське під приємство «Євпаторійське «М іжрайпаливо» є платником под атків та зборів, передбачени х ст. 9 Податкового кодексу Укр аїни.
Згідно зі статтею 269 Податко вого кодексу України платник ами податку, передбаченого с т. 9 Податкового кодексу Украї ни - плата за землю, є власник и земельних ділянок, земельн их часток (паїв); землекористу вачі. Об' єктами оподаткуван ня (ст. 270 Податкового кодексу У країни) є: земельні ділянки, як і перебувають у власності аб о користуванні; земельні час тки (паї), які перебувають у вл асності.
Пунктом 4.1.1 статті 4 встановл ено, що кожна особа зобов' яз ана сплачувати встановлені ц ім Кодексом, законами з питан ь митної справи податки та зб ори, платником яких вона є згі дно з положеннями цього Коде ксу.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Подат кового кодексу України подат кова декларація, розрахунок - документ, що подається пла тником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Код ексом) контролюючому органу у строки, встановлені законо м, на підставі якого здійснює ться нарахування та/або спла та податкового зобов' язанн я, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (ви плаченого) на користь платни ків податків - фізичних осі б, суми утриманого та/або спла ченого податку.
П. 285.1 ст. 285 Податкового кодекс у України передбачено, що баз овим податковим (звітним) пер іодом для плати за землю є кал ендарний рік.
Платники плати за землю (крі м фізичних осіб) (п. 286.2 ст. 286 Кодек су) самостійно обчислюють су му податку щороку станом на 1 с ічня і до 1 лютого поточного ро ку подають відповідному орга ну державної податкової служ би за місцезнаходженням земе льної ділянки податкову декл арацію на поточний рік за фор мою, встановленою у порядку, п ередбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної с уми рівними частками за міся цями. Подання такої декларац ії звільняє від обов'язку под ання щомісячних декларацій. При поданні першої деклараці ї (фактичного початку діяльн ості як платника плати за зем лю) разом з нею подається дові дка (витяг) про розмір нормати вної грошової оцінки земельн ої ділянки, а надалі така дові дка подається у разі затверд ження нової нормативної грош ової оцінки землі.
Згідно з п. 287.3. ст. 287 Податковог о кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за зе млю, визначене у податковій д екларації на поточний рік, сп лачується рівними частками в ласниками та землекористува чами земельних ділянок за мі сцезнаходженням земельної д ілянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 ка лендарних днів, що настають з а останнім календарним днем податкового (звітного) місяц я.
Республіканським підприєм ством «Євпаторійське «Міжра йпаливо» 25.01.2011 року подано пози вачу податковий розрахунок з емельного податку на 2011 рік на загальну суму 27922,89 грн., відпові дно до якого земельний подат ок з січня 2010 року по вересень 2 010 року складав 2326,91 грн. щомісяц я та з жовтня по грудень 2010 року - 2326,90 грн.
Крім того, Державною податк овою інспекцією в м. Євпаторі ї АР Крим проведено камераль ну перевірку своєчасності сп лати самостійно визначеного грошового зобов' язання з п одатку на землю, якою встанов лено порушення термінів спла ти самостійно визначеного гр ошового зобов' язання з пода тку на землю за 2010р., результати якої викладені в акті № 1374/15-3/01884604 від 13.07.2011 року.
На підставі вказаного акту перевірки позивачем прийнят о податкове повідомлення-ріш ення № 0002511503 від 13.07.2011 року про визначення суми штрафу в роз мірі 4808,64грн.
Згідно з п. 58.3 ст. 58 Податковог о кодексу України податкове повідомлення-рішення вважає ться надісланим (врученим) юр идичній особі, якщо його пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписку або надіслано листом з повід омленням про вручення.
Податкове повідомлення-рі шення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщ о його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за мі сцем проживання або останньо го відомого її місцезнаходже ння фізичної особи з повідом ленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду ска рг.
Вказане податкове повідом лення-рішення отримано відпо відачем 13.07.2011 року, про що свідч ить підпис директора на корі нці такого податкового повід омлення-рішення.
Пунктом 14.1.175. статті 14 Податко вого кодексу України встанов лено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з ура хуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узг одженого платником податків або узгодженого в порядку ос карження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом с трок, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зоб ов'язання;
Таким чином, грошове зобов' язання платника податку стан овиться податковим боргом з моменту його узгодження у по рядку, визначеному Податкови м кодексом.
Суд зазначає, що позивач про сить стягнути з відповідача також заборгованість перед б юджетом в сумі 31148,08 грн., у тому ч ислі земельний податок в сум і 18615,28 грн. за січень-серпень 2011 р оку, відповідно до податково го розрахунку земельного под атку на 2011 рік, 4808,64 грн. за податк овим повідомленням-рішенням № 0002511503 від 13.07.2011 року, а також 7724,16 грн. пені, нарахованої за по рушення строків погашення за боргованості по розрахунку.
Згідно з п.п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 Податк ового кодексу України у разі коли платник податків не спл ачує узгодженої суми грошово го зобов'язання в установлен і законодавством строки, орг ан державної податкової служ би надсилає (вручає) йому пода ткову вимогу в порядку, визна ченому для надсилання (вруче ння) податкового повідомленн я-рішення.
Податкова вимога може не на дсилатися, якщо загальна сум а податкового боргу платника податків не перевищує одног о неоподатковуваного мінім уму доходів громадян.
Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гр аничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна м істити відомості про факт ви никнення грошового зобов'яза ння та права податкової заст ави, розмір податкового борг у, який забезпечується подат ковою заставою, обов'язок пог асити податковий борг та мож ливі наслідки його непогашен ня в установлений строк, попе редження про опис активів, як і відповідно до законодавств а можуть бути предметом пода ткової застави, а також про мо жливі дату та час проведення публічних торгів з їх продаж у.
Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення.
Відповідно до п. 95.2 статті 95 П одаткового кодексу України с тягнення коштів та продаж ма йна платника податків провад яться не раніше ніж через 60 ка лендарних днів з дня надісла ння такому платнику податков ої вимоги.
Ст. 2 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» одним із завдань орган ів податкової служби є здійс нення контролю за додержання м податкового законодавства , правильністю обчислення, по внотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов' язкових платежів).
Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 Подат кового кодексу України, орга ни державної податкової служ би мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів п латника податків, який має по датковий борг, з рахунків у ба нках, обслуговуючих такого п латника, на суму податкового боргу або його частини.
Аналізуючи всі зазначені п оложення Податкового кодекс у, суд вважає, що податкові орг ани мають право звертатися д о суду про стягнення коштів з а податковим боргом виключно після дотримання всіх умов, в изначених ст. ст. 59, 95 Податково го кодексу України.
Таким чином, враховуючи нед отримання позивачем порядку , передбаченого Податковим к одексом України щодо надісла ння податкових вимог, позовн і вимоги в частині стягнення 31148,08 грн., у тому числі земельно го податку в сумі 18615,28 грн. за сі чень-серпень 2011 року, відповід но до податкового розрахунку земельного податку на 2011 рік, 4 808,64 грн. за податковим повідомл енням-рішенням № 0002511503 від 13. 07.2011 року, а також 7724,16 грн. пені, на рахованої за порушення строк ів погашення заборгованості по розрахунку, задоволенню н е підлягають.
Що стосується посилання по зивача на те, що відповідачу н аправлялись перша та друга п одаткові вимоги № 1/335 від 31.10.2008 ро ку та № 2/406 від 16.12.2008 року, то суд вв ажає за необхідне зазначити, що такі вимоги не є доказом на явності у відповідача податк ового боргу в сумі 31148,08 грн., та н е свідчать про дотримання по зивачем умов, визначених ст. с т. 59, 95 Податкового кодексу Укра їни. Застосування ж п. 60.6 ст. 60 По даткового кодексу України, я ким визначено, що на суму збіл ьшення податкового боргу окр ема податкова вимога не надс илається, у випадку її направ лення за попередній період, є необґрунтованим оскільки вк азаний пункт застосовується лише якщо нарахована сума гр ошового зобов' язання або по даткового боргу збільшуєтьс я внаслідок їх адміністратив ного оскарження. На підставі викладеного така позиція є н еспроможною, оскільки податк овий борг відповідачем в адм іністративному порядку не ос каржувався та його сума внас лідок такого оскарження не з більшувалась.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 05.12.2011 року, оголошено вс тупну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до ст. 163 КАС Украї ни постанова оформлена та пі дписана 12.12.2011року.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити частко во.
2.Стягнути з розрахункових р ахунків Республіканського п ідприємства «Євпаторійське «Міжрайпаливо» (97408, АР Крим, м. Є впаторія, вул. Ескадронна, 28, ЄД РПОУ 01884604; р/р 2600402630010, р/р 26044026300101 ПАТКБ « Правекс-банк», МФО 321983, р/р 26006000089709, р /р 26050000016483 ПАТ «Укрсоцбанк», МФО 300 023) на користь місцевого бюдже ту м. Євпаторії (код платежу 5313050100 на р/р 33210811700015 в ГУ ДКУ в АРК, М ФО 824026, ЗКПО 34740798) податковий борг з плати з земельного податку в сумі 11175,28 грн.
3. В інший частині у задоволе нні позовних вимог відмовити .
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2011 |
Оприлюднено | 06.01.2012 |
Номер документу | 20549921 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні