Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 2а-13546/11/0170/2
02.07.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Єланської О.Е.,
суддів Санакоєвої М.А. ,
Кукти М.В.
секретар судового засідання Пилипчук Т.М.
за участю сторін:
представник позивача - Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
представник відповідача - РП "Євпаторійське "Міжрайпаливо" у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Яковлєв С.В.) від 05.12.11 року у справі №2а-13546/11/0170/2
за позовом Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим (вул. Дм. Ульянова 2/40, м. Євпаторія, Автономна Республіка Крим,97416)
до Республіканського підприємства "Євпаторійське "Міжрайпаливо" (вул. Ескадронна, буд.28, м. Євпаторія, Автономна Республіка Крим,97408)
про стягнення заборгованості в сумі 42323,36 грн.
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція в м. Євпаторії АР Крим звернулась до суду із адміністративним позовом до Республіканського підприємства «Євпаторійське «Міжрайпаливо»з вимогами про стягнення в рахунок погашення податкового боргу з земельного податку з юридичних осіб в сумі 42323,36 грн., в т.ч. пені у сумі 7724,16 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.12.11 року адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим до Республіканського підприємства "Євпаторійське "Міжрайпаливо" про стягнення заборгованості в сумі 42323,36 грн., задоволено частково.
Стягнуто з розрахункових рахунків Республіканського підприємства "Євпаторійське "Міжрайпаливо" (ЕДРПОУ 01884604; р/р 26006000089709, р/р 26044026300101 ПАТКБ "Правекс-банк", МФО 321983, р/р 26006000089709, р/р 26050000016483 ПАТ"Укрсоцбанк", МФО 300023) на користь місцевого бюджету м. Євпаторія (код платежу 5313050100 на р/р 33210811700015 в ГУДКУ в АРК, МФО 824026, ЗКПО 34740798) податковий борг з плати за з земельного податку у сумі 11175,28 грн. В задоволені інших вимог - відмовлено.
Не погодившись з даним рішенням суду, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.12.11 року та прийняти нове рішення по справі, яким задовольнити адміністративний позов в повному обсязі, а саме: стягнути з Республіканського підприємства "Євпаторійське "Міжрайпаливо" кошти з рахунків у банках на рахунок погашення податкового боргу з земельного податку з юридичних осіб у сумі 42323,36 грн., в т.ч. пеня у сумі 7724,16 грн.
Апеляційна скарга мотивована тим, що суд першої інстанції, при вирішенні спору по суті, грубо порушив норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
В судове засідання 02.07.2012 року представники сторін не з'явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомили.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права та відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія встановила наступне.
Судом першої інстанції встановлено, що Республіканське підприємство «Євпаторійське «Міжрайпаливо»10.06.1994 року зареєстровано Виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та є платником податків та зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування»(в редакції, яка діяла на момент виникнення у відповідача заборгованості).
Стаття 9 Закону України «Про систему оподаткування»визначала, що платники податків були зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку були передбачені Законом України «Про плату за землю»від 03.07.1992 року № 2535 ХІІ.
Відповідно до ст. 2 Закону (що діяв на момент виникнення у відповідача заборгованості) використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України «Про плату за землю»сплачують земельний податок.
Статтею 15 даного нормативно-правового акту передбачалось, що власники землі і землекористувачі платять земельний податок з дня виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою.
Відповідно до ст. 13 Закону підставою для нарахування земельного податку були дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.
Згідно зі ст. 14 Закону України «Про плату за землю»платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислювали суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подавали відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняло від обов'язку подання щомісячних декларацій Платник податків мав право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняло його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.
28.01.2010 року Республіканським підприємством «Євпаторійське «Міжрайпаливо»до Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим було подано податковий розрахунок земельного податку на 2010 рік на загальну суму 27922,89 грн., відповідно до якого земельний податок з січня 2010 року по вересень 2010 року складав 2326,91 грн. щомісяця та з жовтня по грудень 2010 року 2326,90 грн.
Державною податковою інспекцією в м. Євпаторії АР Крим були проведені невиїзні документальні перевірки своєчасності сплати погодженої суми податкового зобов'язання по земельному податку за 2009 рік від 15.11.2010 року, від 03.12.2010 року та від 31.12.2010 року, якими встановлено несвоєчасне погашення узгодженого податкового зобов'язання, за результатами яких складені акти № 1984/15-3 від 15.11.2010 року, №2142/15-3 від 03.12.2010 року та № 2352/15-3 від 31.12.2010 року.
На підставі вказаних актів Державною податковою інспекцією в м. Євпаторії АР Крим були прийняті податкові повідомлення-рішення:
№ 0004821503/0 від 15.11.2010 року про визначення суми податкового зобов'язання з земельного податку в сумі 1124,43 грн.;
№ 0005091503/0 від 03.12.2010 року про визначення суми податкового зобов'язання з земельного податку в сумі 1117,70 грн.;
№ 0005751503/0 від 31.12.2010 року про визначення суми податкового зобов'язання з земельного податку в сумі 1952,45 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем, про що свідчать підписи директора та головного бухгалтера на корінцях таких податкових повідомлень-рішень.
Державна податкова інспекція в м. Євпаторії АР Крим просить стягнути з відповідача суму земельного податку згідно з податковим розрахунком земельного податку за жовтень-грудень 2010 року в сумі 6980,70грн. та 4194,58 грн. відповідно до податкових повідомлень-рішень № 0004821503/0 від 15.11.2010 року, № 0005091503/0 від 03.12.2010 року та №0005751503/0 від 31.12.2010 року.
Суд першої інстанції дійшов до висновку, що відповідачем в порядку ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України не надано доказів сплати заборгованості з земельного податку в сумі 11175,28 грн., у зв'язку з чим позовні вимоги в частині стягнення цієї суми, з урахуванням дотримання порядку її узгодження відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення заборгованості були задоволені.
Також Республіканське підприємство «Євпаторійське «Міжрайпаливо»є платником податків та зборів, передбачених ст. 9 Податкового кодексу України.
Згідно зі статтею 269 Податкового кодексу України платниками податку, передбаченого ст. 9 Податкового кодексу України плата за землю, є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі. Об'єктами оподаткування (ст. 270 Податкового кодексу України) є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
З матеріалів справи вбачається, що 25.01.2011 року Республіканським підприємством «Євпаторійське «Міжрайпаливо»було подано позивачу податковий розрахунок земельного податку на 2011 рік на загальну суму 27922,89 грн., відповідно до якого земельний податок з січня 2010 року по вересень 2010 року складав 2326,91 грн. щомісяця та з жовтня по грудень 2010 року 2326,90 грн.
Державною податковою інспекцією в м. Євпаторії АР Крим було проведено камеральну перевірку своєчасності сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на землю, якою встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на землю за 2010 рік, результати якої викладені в акті № 1374/15-3/01884604 від 13.07.2011 року.
На підставі вказаного акту перевірки позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002511503 від 13.07.2011 року про визначення суми штрафу в розмірі 4808,64грн.
Згідно з п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
Вказане податкове повідомлення-рішення отримано відповідачем 13.07.2011 року, про що свідчить підпис директора на корінці такого податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, грошове зобов'язання платника податку стає податковим боргом з моменту його узгодження у порядку, визначеному Податковим кодексом.
Державна податкова інспекція в м. Євпаторії АР Крим просить стягнути з відповідача також заборгованість перед бюджетом в сумі 31148,08 грн., у тому числі земельний податок в сумі 18615,28 грн. за січень-серпень 2011 року, відповідно до податкового розрахунку земельного податку на 2011 рік, 4808,64 грн. за податковим повідомленням-рішенням №0002511503 від 13.07.2011 року, а також 7724,16 грн. пені, нарахованої за порушення строків погашення заборгованості по розрахунку.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідно до вимог Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Суд першої інстанції дійшов висновку, що надіслання податкової вимоги платнику податку на кожну суму податкового боргу є обов'язковим для здійснення податковим органом його стягнення у судовому порядку.
Проте, з таким висновком не погоджується судова колегія виходячи з наступного.
Згідно з п.п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У підпункті 59.5 статті 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Отже, ані Податковий кодекс України, ані Наказ Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 року №1037 "Про затвердження Порядку направлення органами державної податкової служби податкових вимог платникам податків" не містять норми про необхідність повторного відправлення платнику податків податкової вимоги у разі збільшення податкового боргу.
Тому, орган державної податкової служби не повинен повторно надсилати податкову вимогу платнику податків у разі збільшення податковою торгу.
У разі якщо сума податкового боргу, зазначеного у поданні про стягнення податкового боргу більша ніж сума податкового боргу, зазначеного в податковій вимозі, яка була надіслана платнику податків, орган державної податкової служби має надати суду документальне підтвердження того, що податковий борг збільшився після надсилання (вручення) платнику податків податкової вимоги.
З матеріалів справи вбачається, ДПІ м. Євпаторії 3.10.2008 року було надано першу податкову вимогу № 1/335, яка була отримана відповідачем 16.01.2009 року. Друга податкова вимога була надана 16.12.2008 року № 2/406, яка також була отримана відповідачем 16.01.2009 року.
Також картка особового рахунку підтверджує безперервне існування податкового боргу з 31.10.2008 року по теперішній час то, що податковий борг відповідача збільшився, тому позовні вимоги були заявлені на суму податкового боргу, який виник після направлення податкових вимог, і який, відповідно п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України підлягає сплати.
При цьому згідно з пунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України не сплачена платником податків у встановлений цим Кодексом строк сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуваннями штрафних санкцій за їх наявності), а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, стають податковим боргом.
Якщо розмір податкового боргу збільшився після надсилання податкової вимоги, то податковий орган не повинен надсилати нову податкову вимогу незалежно від того, з якого саме податку збільшився податковий борг - із того, що зазначений у податковій вимозі, чи з іншого.
При цьому заявник (позивач) не повинен подавати до суду доказів, що підтверджують надсилання повторних податкових вимог у разі, якщо податковий борг збільшився після надсилання податкової вимоги.
Аналогічну правову позицію визначив Вищий адміністративний суд України в постанові від 21.03.2012 у справі №К/9991/71410/11 та Інформаційному Листі від 12.04.2012 №1044/11/13-12.
Вказані обставини не були враховані судом першої інстанції, що призвело до неправильного вирішення справи.
Відповідно до частини 1 пункту 4 статті 202 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування судового рішення та ухвалення нового рішення, є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
Судова колегія не погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає вимоги позивача обгрунтованими. Правова оцінка, суду першої інстанції суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є обгрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 195, 196, ч. 1 п. 3 ст. 198, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Яковлєв С.В.) від 05.12.11 року у справі №2а-13546/11/0170/2, задовольнити.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Яковлєв С.В.) від 05.12.11 року у справі №2а-13546/11/0170/2, скасувати.
3. Прийняти нову постанову.
Адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби, задовольнити.
Стягнути з розрахункових рахунків Республіканського підприємства «Євпаторійське «Міжрайпаливо»(97408, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Ескадронна, 28, ЄДРПОУ 01884604; р/р 2600402630010, р/р 26044026300101 ПАТКБ «Правекс-банк», МФО 321983, р/р26006000089709, р/р 26050000016483 ПАТ «Укрсоцбанк», МФО 300023) на користь місцевого бюджету м. Євпаторії (код платежу 5313050100 на р/р 33210811700015 в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, ЗКПО 34740798) податковий борг з плати з земельного податку з юридичних осіб у сумі 42323,36 грн., в т.ч. пеня у сумі 7724,16 грн. Сума 42323,36 грн. підлягає сплаті на р/р 33210811700015 Отримувач: місцевий бюджет м. Євпаторії (код 34740798), банк отримувача: Управління Держказначейства в м. Євпаторії Головного управління Держказначейства в АР Крим, м. Сімферополь МФО 824026 за кодом платежу 53 13050100.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанову може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення постанови в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 09 липня 2012 р.
Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська
Судді підпис М.А.Санакоєва
підпис М.В. Кукта
З оригіналом згідно
Суддя О.Е.Єланська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2012 |
Оприлюднено | 14.01.2013 |
Номер документу | 28562043 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні