ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 листопада 2011 року о 16-50 г одині Спр ава № 2а-0870/7405/11
Запорізький окружний ад міністративний суд
у складі: головуючого - судд і Матяш О.В.,
за участю секрета ря Петрусь Д.К.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у м. Запоріжжя
справу за адміністративни м позовом Міжнародної благод ійної організації інвалідів
«Фонд Світло милосердя» до Запорізької митниці
про визнання нечинними под аткових повідомлень форми «Р » №№ 61,62 від 26.08.2011,
ВСТАНОВИВ:
позивач звернувся до суду і з вказаним позовом, зазначив ши в заяві, що ними було отрима но податкові повідомлення фо рми «Р» Запорізької митниці: № 61 від 26.08.2011, яким було визначен о суму податкового зобов' яз ання за платежем: ввізне мито - у розмірі 2 121, 26 гривень (за осн овним платежем - 1697,01 гривень, за штрафними санкціями - 424,25 грив ень) та № 62 від 26.08.2011, яким було виз начено суму податкового зобо в' язання з податку на додан у вартість у сумі 8 593,34 гривень ( за основним платежем - 6874,67 грив ень, за штрафними санкціями - 1 718,67 гривень).
Вказані повідомлення форм и «Р» позивач вважає незакон ними, так як вони не ґрунтують ся на законі.
Підставою для розрахунку с ум податкового зобов' язанн я є акт планової виїзної пере вірки Міжнародної благодійн ої організації інвалідів «Фо нд Світло милосердя» ( далі - МБОІ «ФСМ») з питань митної сп рави за період діяльності з 01. 07.2008 по 31.12.2010 №12/11/112000014/0033795778 від 26.07.2011.
Позивач вважає, що висновки , викладені в акті перевірки, н а підставі якого приймались податкові повідомлення форм и «Р», суперечать чинному зак онодавству, так як перевіряю чими під час перевірки було д опущено невірне застосуванн я норм матеріального права, а саме застосування норм, які у даному випадку застосуванню не підлягають.
На сторінці акту №16 вказано , що «платник податків не має п рава подавати уточнюючий роз рахунок до податкової деклар ації, поданої за період, який н а дату подання уточнюючого р озрахунку перевіряється від повідним контролюючим орган ом».
Згідно із висновками акту п еревірки, встановлено поруше ння ст.9 Закону України «Про бу хгалтерський облік і фінансо ву звітність» від 16.07.1999 №996-XIV, ст.с т. 6,11 Закону України «Про гуман ітарну допомогу», пп. 1.2, 1.7 Наказ у Міністерства фінансів Укра їни «Про порядок бухгалтерсь кого обліку гуманітарної доп омоги» №298 від 14.12.1999, зареєстров аного в Мінюсті України 27.12.1999 за № 915/4208, що призвело до заниження податкового зобов'язання на загальну суму 8571,68 гривень (вві зне мито - 1697,01 гривень, ПДВ - 6874,67 гривень). На думку позивача, це й висновок митниці є помилко вим, а тому митницею було нео бґрунтовано нараховано штра фні санкції.
Підставою для розрахунку м итного збору є первинні доку менти (вантажні таможні декл арації). Під час перевірки МБО І «ФСМ» до Запорізької митни ці ніяких документів не нада валось, що унеможливлює заст осування п.50.2 ст.50 Податкового кодексу України.
На час перевірки митницею М БОІ «ФСМ» до податкової інсп екції здавались уточнюючі ро зрахунки з податку на прибут ок, і на час їх здачі ні повідо млення на перевірку податков ою інспекцією, ні перевірки н е здійснювалось, що не перешк оджало прийняттю уточнюючих розрахунків податковим орга ном.
Декларації на прибуток є ре гістрами синтетичного облік у, які є підставою для нарахув ання податку на прибуток, яки й адмініструє ДПІ, а не митниц я, і вони не можуть
бути підставою для нараху вання будь-яких інших податк ів і зборів, у тому числі й ПДВ і митного збору, а тому здача або нездача вказаних деклара цій не може знаходитись у при чинному зв' язку із невірним нарахуванням ПДВ і митного з бору.
Також перевіряючими не зна йдено доказів, які б свідчили про нецільове використання гуманітарної допомоги МБОІ «ФСМ» або про відсутність бу хгалтерського обліку в орган ізації. Відсутність же на мом ент перевірки, що проводила м итниця, відомостей у регістр ах бухгалтерського обліку о рганізації інформації про гу манітарну допомогу, в тому чи слі й за ВМД типу ІМ ГД №112000004/9/001728 в ід 05.11.2009, та у головній книзі, не м оже бути підставою для засто сування санкцій митницею, ос кільки 25 травня 2011 року головни м бухгалтером було складено бухгалтерську довідку та вик онані виправлення помилок і зміни у фінансових звітах шл яхом здійснення додаткових з аписів в обліку звітного пер іоду.
У зв' язку з цим позивач про сить визнати повідомлення фо рми «Р» №61 й №62 від 26.08.2011 нечинним и - як такі, що не відповідають вимогам чинного законодавст ва України.
У судовому засіданні предс тавники позивача позов підтр имали й просили його задовол ьнити.
Представник відповідача п озов не визнав, у письмових за переченнях посилається на те , що в ході планової виїзної до кументальної перевірки стан у дотримання законодавства У країни з питань митної справ и в МБОІ «ФСМ» за період діяль ності з 01.07.2008 по 31.12.2010 було виявлен о та документально підтвердж ено факт нецільового викорис тання гуманітарної допомоги , яка надійшла від іноземного донора - «Lotridge Family Foundation» -та була офо рмлена Запорізькою митницею за ВМД № 12000004/9/001728 від 05.11.2009.
Зазначене стало наслідком невідображення в бухгалтерс ькому обліку організації в п еріод, що перевірявся, господ арських операцій з отримання та розподілу вказаної гуман ітарної допомоги.
Представник відповідача у судовому засіданні просить суд відмовити у позові.
Вислухавши представників сторін, дослідивши матеріли справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з огля ду на таке.
Судом встановлено, що на під ставі наказу Запорізької мит ниці від 31.05.211 № 398 «Про проведенн я планової виїзної документа льної перевірки стану дотрим ання законодавства України з питань митної справи на Міжн ародній благодійній організ ації інвалідів «Фонд Світло Милосердя», Запорізькою митн ицею було проведено відповід ну перевірку.
Перевіркою встановлено, що 05.11.2009 Запорізькою митницею за В МД типу ІМ 40 ГД № 112000004/9/001728 в режимі імпорт були оформлені товар и, а саме: взуття, одяг, іграшки , що були у використанні, загал ьною вагою нетто 7151 кг, загальн ою вартістю 32676, 34 гриве нь, що надійшли в якості гуман ітарної допомоги на адресу М БОІ «ФСМ» від іноземного дон ора - «Lotridge Family Foundation» (США).
Митне оформлення зазначен ої гуманітарної допомоги, зг ідно із ст. 6 Закону України №1192 -XIV «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 (далі - Закон № 1192- XIV), бул о здійснено в пільговому реж имі без сплати митних платеж ів у розмірі 8571, 68 гривень (в т.ч. в візного мита - 1697, 01 гривень, ПД В - 6874, 67 гривень).
Судом встановлено, що госпо дарська операція - отримання гуманітарної допомоги -МБОІ «ФСМ» зафіксована первинним обліковим документом - при бутковою накладною від 05.11.2009 б/н .
Господарська операція - пер едача гуманітарної допомоги безпосереднім набувачам -бу ла зафіксована первинними об ліковими документами - вида тковими накладними, а саме: ві д 03.12.2009 б/н, 06.12.2009 б/н, від 11.12.2009 б/н (набу вач - МБОІ «ФСМ»), від 26.11.2009 б/н (наб увач - громадська організац ія «Спілка інвалідів з дитин ства «Лебідонька», м. Мелітополь, код ЄДРПО У 25970722), від 26.11.2009 б/н (набувач - Дні пропетровська обласна орган ізація Всеукраїнської орган ізації інвалідів «Союз орган ізацій інвалідів України», к од ЄДРПОУ 25540513).
Господарська операція - вик ористання МБОІ «ФСМ» гуманіт арної допомоги в якості набу вача - зафіксована первинним и обліковими документами - актами про використання
гуманітарної допомоги та її списання: від 03.12.2009 б/н, від 06.12.20 09 б/н, від 11.12.2009 б/н.
Судом встановлено, що перер аховані господарські операц ії, які були зафіксовані зазн аченими первинними документ ами, не були відображені в обл ікових регістрах бухгалтерс ького обліку МБОІ «ФСМ», що є п орушенням п. 5 ст. 9 Закону Украї ни № 996-XIV від 16.07.1999 «Про бухгалтерський облі к та фінансову звітність в Ук раїні».
Факт відсутності записів щ одо оприбуткування та розпод ілу гуманітарної допомоги, я ка надійшла на адресу МБОІ «Ф СМ» та була оформлена в митно му відношенні за ВМД №112000004/9/001728 ві д 05.11.2009, підтверджується копіям и журналів-ордерів МБОІ «ФСМ » по кредиту рахунків №№ 281, 480 за листопад та грудень 2009 року та інформацією, зазначеною у фі нансових звітах організації за 2009 рік, а саме - в наданих ко місії митниці завірених копі ях звітів МБОІ «ФСМ» «Про вик ористання коштів неприбутко вими установами та організац іями за 2009 рік» від 05.02.2010 та «Про с уми пільг в оподаткуванні юр идичних осіб та фізичних осі б - суб' єктів підприємницьк ої діяльності» за 2009 рік (форми 1-ПП) від 05.02.2010.
Судом встановлено, що Запор ізькою митницею було направл ено запит № 07-01-18-24/4349 від 16.06.2011 до МБО І «ФСМ» щодо надання пояснен ь відносно невідображення в регістрах бухгалтерського о бліку організації гуманітар ної допомоги, яка була оформл ена в митному відношенні за В МД №112000004/9/001728 від 05.11.2009.
В своїх поясненнях від 22.06.2011 б /н (вх. № митниці 8379/0724 від 22.06.2011) голо ва МБОІ «ФСМ» Братанова М.М . підтвердила факт відсутно сті на момент проведення пер евірки в регістрах бухгалте рського обліку організації г уманітарної допомоги, яка бу ла оформлена в митному відно шення за ВМД №112000004/9/001728 від 05.11.2009, поя снюючи цей факт своєю хвороб ою.
Таким чином, в ході вищевказ аної перевірки МБОІ «ФСМ» ми тницею за період діяльності з 01.07.2008 по 31.12.2010 було виявлено та до кументально підтверджено фа кт нецільового використання МБОІ «ФСМ» гуманітарної доп омоги, яка надійшла від інозе много донора та була оформле на Запорізькою митницею за В МД №112000004/9/001728 від 05.11.2009.
Зазначене стало наслідком невідображення в бухгалтерс ькому обліку позивача в пері од, що перевірявся, господарс ьких операцій з отримання та розподілу зазначеної гумані тарної допомоги.
Згідно ст. 11 Закону №1192-XIV, бухга лтерський облік гуманітарно ї допомоги та відповідна зві тність здійснюється отримув ачами гуманітарної допомоги та набувачами гуманітарної допомоги (юридичними особами ) у порядку, встановленому Мін істерством фінансів України . У разі відсутності обліку що до отримання та цільового ви користання гуманітарної доп омоги, вона вважається викор истаною не за цільовим призн аченням.
Порядок бухгалтерського о бліку гуманітарної допомоги , що поширюється на всіх юриди чних осіб незалежно від виді в діяльності та форм власнос ті (крім бюджетних організац ій), затверджений Наказом Мін істерства фінансів України № 298 від 14.12.1999.
Зазначеним порядком перед бачено, що одержану гуманіта рну допомогу у вигляді товар но-матеріальних цінностей от римувач відображає за дебето м рахунків обліку грошових к оштів, запасів та іншого майн а в кореспонденції з рахунко м 48 «Цільове фінансування і ці льові надходження». Передача набувачу гуманітарної допом оги у вигляді грошових кошті в і товарно-матеріальних цін ностей відображається за деб етом рахунку 48 у кореспонденц ії з рахунками обліку грошов их коштів, товарів, запасів та іншого майна.
Загальні правові засади ре гулювання, організації, веде ння бухгалтерського обліку т а складання фінансової звітн ості в України визначені Зак оном України «Про бухгалтерс ький облік та фінансову звіт ність в Україні» № 996-XIV від 16.07.1999.
Відповідно до ст. 9 цього зак ону, підставою для бухгалтер ського обліку є первинні док ументи, які фіксують факти зд ійснення господарських опер ацій. Інформація, що міститьс я у прийнятих до обліку перви нних документах, систематизу ється на рахунках бухгалтерс ького обліку в регістрах син тетичного та аналітичного об ліку шляхом подвійного запис у їх на взаємопов' язаних ра хунках бухгалтерського облі ку.
Судом встановлено, що з ме тою перевірки наявності бухг алтерського обліку гуманіта рної допомоги, що надійшла на адресу МБОІ «ФСМ» та була офо рмлена у митному відношенні за ВМД №112000004/9/001728 від 05.11.2009, митницею були перевірені грошові, фін ансові і бухгалтерські докум енти зазначеної організації .
В позовній заяві позивач не погоджується з висновком, зр обленим в акті перевірки, а са ме: «відповідно до п. 50.2 ст. 50 Под аткового кодексу України: «п латник податків не має права подавати уточнюючий розраху нок до податкової декларації , поданої за період, який на да ту подання уточнюючого розра хунку перевіряється відпові дним контролюючим органом».
Слід зазначити, що, відповід но до пп.41.1.2 п.41.1 ст. 41 ПКУ, митні ор гани є контролюючими щодо ми та, акцизного податку, податк у на додану вартість, інших по датків, які відповідно до под аткового законодавства спра вляються у разі ввезення (пер есилання) товарів і предметі в на митну територію України .
Згідно з п. 30.8 ст. 30 ПКУ, контрол юючі органи здійснюють контр оль за правильністю надання та обліку податкових пільг, а також їх цільовим використа нням, за наявності законодав чого визначення напрямів вик ористання (щодо умовних пода ткових пільг) та своєчасним п оверненням коштів, не сплаче них до бюджету внаслідок над ання пільги, у разі її надання на поворотній основі.
Відповідно до абзацу 1 п. 8 Пор ядку проведення митними орга нами на підприємствах переві рок системи звітності та обл іку товарів і транспортних з асобів, що переміщуються чер ез митний кордон України, зат вердженого Постановою Кабін ету Міністрів України №1730 від 23.12.2004, «під час проведення пере вірок посадові особи митних органів мають право перевіря ти грошові, фінансові і бухга лтерські документи, звіти, ко нтракти, декларації, калькул яції, інші документи, пов' яз ані з товарами і засобами, що п ереміщуються через митний ко рдон України, в т.ч. відповідну інформацію, що є в розпорядже нні підприємств в електронні й формі».
Судом встановлено, що в ході перевірки митницею була пер евірена звітність підприємс тва, в т.ч. податкова, в яку поса довими особами МБОІ «ФСМ» на протязі перевірки були внес ені відповідні зміни.
Дійсно підприємством в ход і перевірки не надавався уто чнюючий розрахунок до ВМД, як а, згідно з п.46.1 ст. 46 ПКУ, прирівн юється до податкових деклара цій для цілей нарахування та /або сплати податкових зобов ' язань.
Однак слід зазначити, що на час перевірки редакція п.50.2 ст . 50 ПКУ «платник податків не ма є права подавати уточнюючий розрахунок до податкової дек ларації, поданої за період, як ий на дату подання уточнюючо го розрахунку перевіряється відповідним органом» не дав ало чіткого розуміння даної норми, і лише після вступу в ді ю 08.06.2011 Закону України №3609-VI «Про в несення змін до Податкового кодексу України та деяких ін ших законодавчих актів Украї ни щодо вдосконалення окреми х норм Податкового кодексу У країни», в якому редакція заз наченої норми має вигляд: «пл атник податків під час прове дення документальних планов их та позапланових виїзних п еревірок не має права подава ти уточнюючі розрахунки до п оданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звіт ний (податковий) період з відп овідного податку і збору, яки й перевіряється контролюючи м органом», що чітко формулює правову норму. Але вищезазна чене, на думку суду, спростову вати або ставити під сумнів в исновки акту перевірки від 27.0 7.2011.
У судовому засіданні було д осліджено головну книгу МБОІ «ФСМ» за 2009 рік й встановлено, в ній є багато виправлень, що з роблені з порушенням правил виправлення помилок: наявні заклеювання записів папером й написання зверху нових зап исів - аркуші головної книг и №№40,55,63.
Крім того, на сторінках №№54,63 зроблені записи, що зміни про ведені згідно з уточненим по датковим звітом за 2009 рік від 16.06.2011.
Таким чином, судом встановл ено, що на час перевірки митни цею в регістрах бухобліку МБ ОІ «ФСМ» була відсутня інфор мація про гуманітарну допомо гу, що була оформлена в митно му відношенні за ВМД №112000004/9/001728 ві д 05.11.2009. Під час перевірки митни м органом МБОІ «ФСМ» не мало п рава вносити уточнюючі зміни саме до вантажної митної дек ларації.
У зв' язку з цим у позові н еобхідно відмовити.
Керуючись ст.ст.17,158-167 КАС Укра їни, суд
ПОСТАНОВИВ:
відмовити Міжнародній бла годійній організації інвалі дів «Фонд Світло милосердя» у задоволенні їх позову до За порізької митниці про визнан ня нечинними податкових пові домлень форми «Р» №№ 61,62 від 26.08.201 1.
Постанова може бути оскарж ена у Дніпропетровський апел яційний адміністративний су д через Запорізький окружний адміністративний суд у деся тиденний строк з дня отриман ня постанови у повному обсяз і шляхом подання апеляційно ї скарги. Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, що її подає, до Дніпр опетровського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо її не було подано. У раз і подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Постанова у повному обсязі складена 17.11.2011.
Суддя О.В. Матяш
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2011 |
Оприлюднено | 06.01.2012 |
Номер документу | 20558232 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні