Постанова
від 10.11.2012 по справі 2а-0870/7405/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2012 року о 16-50 годині Справа № 2а-0870/7405/11

Запорізький окружний адміністративний суд

у складі: головуючого - судді Матяш О.В.,

за участю секретаря Петрусь Д.К.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Запоріжжя

справу за адміністративним позовом Міжнародної благодійної організації інвалідів

«Фонд Світло милосердя» до Запорізької митниці

про визнання нечинними податкових повідомлень форми «Р» №№ 61,62 від 26.08.2011,

ВСТАНОВИВ:

позивач звернувся до суду із вказаним позовом, зазначивши в заяві, що ними було отримано податкові повідомлення форми «Р» Запорізької митниці: № 61 від 26.08.2011, яким було визначено суму податкового зобов'язання за платежем: ввізне мито - у розмірі 2 121, 26 гривень (за основним платежем - 1697,01 гривень, за штрафними санкціями - 424,25 гривень) та № 62 від 26.08.2011, яким було визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 8 593,34 гривень (за основним платежем - 6874,67 гривень, за штрафними санкціями - 1718,67 гривень).

Вказані повідомлення форми «Р» позивач вважає незаконними, так як вони не ґрунтуються на законі.

Підставою для розрахунку сум податкового зобов'язання є акт планової виїзної перевірки Міжнародної благодійної організації інвалідів «Фонд Світло милосердя» ( далі - МБОІ «ФСМ») з питань митної справи за період діяльності з 01.07.2008 по 31.12.2010 №12/11/112000014/НОМЕР_1 від 26.07.2011.

Позивач вважає, що висновки, викладені в акті перевірки, на підставі якого приймались податкові повідомлення форми «Р», суперечать чинному законодавству, так як перевіряючими під час перевірки було допущено невірне застосування норм матеріального права, а саме застосування норм, які у даному випадку застосуванню не підлягають.

На сторінці акту №16 вказано, що «платник податків не має права подавати уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, який на дату подання уточнюючого розрахунку перевіряється відповідним контролюючим органом».

Згідно із висновками акту перевірки, встановлено порушення ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність» від 16.07.1999 №996-XIV, ст.ст. 6,11 Закону України «Про гуманітарну допомогу», пп. 1.2, 1.7 Наказу Міністерства фінансів України «Про порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги» №298 від 14.12.1999, зареєстрованого в Мінюсті України 27.12.1999 за № 915/4208, що призвело до заниження податкового зобов'язання на загальну суму 8571,68 гривень (ввізне мито - 1697,01 гривень, ПДВ - 6874,67 гривень). На думку позивача, цей висновок митниці є помилковим, а тому митницею було необґрунтовано нараховано штрафні санкції.

Підставою для розрахунку митного збору є первинні документи (вантажні таможні декларації). Під час перевірки МБОІ «ФСМ» до Запорізької митниці ніяких документів не надавалось, що унеможливлює застосування п.50.2 ст.50 Податкового кодексу України.

На час перевірки митницею МБОІ «ФСМ» до податкової інспекції здавались уточнюючі розрахунки з податку на прибуток, і на час їх здачі ні повідомлення на перевірку податковою інспекцією, ні перевірки не здійснювалось, що не перешкоджало прийняттю уточнюючих розрахунків податковим органом.

Декларації на прибуток є регістрами синтетичного обліку, які є підставою для нарахування податку на прибуток, який адмініструє ДПІ, а не митниця, і вони не можуть

бути підставою для нарахування будь-яких інших податків і зборів, у тому числі й ПДВ і митного збору, а тому здача або нездача вказаних декларацій не може знаходитись у причинному зв'язку із невірним нарахуванням ПДВ і митного збору.

Також перевіряючими не знайдено доказів, які б свідчили про нецільове використання гуманітарної допомоги МБОІ «ФСМ» або про відсутність бухгалтерського обліку в організації. Відсутність же на момент перевірки, що проводила митниця, відомостей у регістрах бухгалтерського обліку організації інформації про гуманітарну допомогу, в тому числі й за ВМД типу ІМ ГД №112000004/9/001728 від 05.11.2009, та у головній книзі, не може бути підставою для застосування санкцій митницею, оскільки 25 травня 2011 року головним бухгалтером було складено бухгалтерську довідку та виконані виправлення помилок і зміни у фінансових звітах шляхом здійснення додаткових записів в обліку звітного періоду.

У зв'язку з цим позивач просить визнати повідомлення форми «Р» №61 й №62 від 26.08.2011 нечинними - як такі, що не відповідають вимогам чинного законодавства України.

У судовому засіданні представники позивача позов підтримали й просили його задовольнити.

Представник відповідача позов не визнав, у письмових запереченнях посилається на те, що в ході планової виїзної документальної перевірки стану дотримання законодавства України з питань митної справи в МБОІ «ФСМ» за період діяльності з 01.07.2008 по 31.12.2010 було виявлено та документально підтверджено факт нецільового використання гуманітарної допомоги, яка надійшла від іноземного донора - «Lotridge Family Foundation» -та була оформлена Запорізькою митницею за ВМД № 12000004/9/001728 від 05.11.2009.

Зазначене стало наслідком невідображення в бухгалтерському обліку організації в період, що перевірявся, господарських операцій з отримання та розподілу вказаної гуманітарної допомоги.

Представник відповідача у судовому засіданні просить суд відмовити у позові.

Вислухавши представників сторін, дослідивши матеріли справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом встановлено, що на підставі наказу Запорізької митниці від 31.05.211 № 398 «Про проведення планової виїзної документальної перевірки стану дотримання законодавства України з питань митної справи на Міжнародній благодійній організації інвалідів «Фонд Світло Милосердя», Запорізькою митницею було проведено відповідну перевірку.

Перевіркою встановлено, що 05.11.2009 Запорізькою митницею за ВМД типу ІМ 40 ГД № 112000004/9/001728 в режимі імпорт були оформлені товари, а саме: взуття, одяг, іграшки, що були у використанні, загальною вагою нетто 7151 кг, загальною вартістю 32676, 34 гривень, що надійшли в якості гуманітарної допомоги на адресу МБОІ «ФСМ» від іноземного донора - «Lotridge Family Foundation» (США).

Митне оформлення зазначеної гуманітарної допомоги, згідно із ст. 6 Закону України №1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 (далі - Закон № 1192- XIV), було здійснено в пільговому режимі без сплати митних платежів у розмірі 8571, 68 гривень (в т.ч. ввізного мита - 1697, 01 гривень, ПДВ - 6874, 67 гривень).

Судом встановлено, що господарська операція - отримання гуманітарної допомоги -МБОІ «ФСМ» зафіксована первинним обліковим документом - прибутковою накладною від 05.11.2009 б/н.

Господарська операція - передача гуманітарної допомоги безпосереднім набувачам -була зафіксована первинними обліковими документами - видатковими накладними, а саме: від 03.12.2009 б/н, 06.12.2009 б/н, від 11.12.2009 б/н (набувач - МБОІ «ФСМ»), від 26.11.2009 б/н (набувач - громадська організація «Спілка інвалідів з дитинства «Лебідонька», м. Мелітополь, код ЄДРПОУ 25970722), від 26.11.2009 б/н (набувач - Дніпропетровська обласна організація Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», код ЄДРПОУ 25540513).

Господарська операція - використання МБОІ «ФСМ» гуманітарної допомоги в якості набувача - зафіксована первинними обліковими документами - актами про використання

гуманітарної допомоги та її списання: від 03.12.2009 б/н, від 06.12.2009 б/н, від 11.12.2009 б/н.

Судом встановлено, що перераховані господарські операції, які були зафіксовані зазначеними первинними документами, не були відображені в облікових регістрах бухгалтерського обліку МБОІ «ФСМ», що є порушенням п. 5 ст. 9 Закону України № 996-XIV від 16.07.1999 «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Факт відсутності записів щодо оприбуткування та розподілу гуманітарної допомоги, яка надійшла на адресу МБОІ «ФСМ» та була оформлена в митному відношенні за ВМД №112000004/9/001728 від 05.11.2009, підтверджується копіями журналів-ордерів МБОІ «ФСМ» по кредиту рахунків №№ 281, 480 за листопад та грудень 2009 року та інформацією, зазначеною у фінансових звітах організації за 2009 рік, а саме - в наданих комісії митниці завірених копіях звітів МБОІ «ФСМ» «Про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за 2009 рік» від 05.02.2010 та «Про суми пільг в оподаткуванні юридичних осіб та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності» за 2009 рік (форми 1-ПП) від 05.02.2010.

Судом встановлено, що Запорізькою митницею було направлено запит № 07-01-18-24/4349 від 16.06.2011 до МБОІ «ФСМ» щодо надання пояснень відносно невідображення в регістрах бухгалтерського обліку організації гуманітарної допомоги, яка була оформлена в митному відношенні за ВМД №112000004/9/001728 від 05.11.2009.

В своїх поясненнях від 22.06.2011 б/н (вх. № митниці 8379/0724 від 22.06.2011) голова МБОІ «ФСМ» ОСОБА_1 підтвердила факт відсутності на момент проведення перевірки в регістрах бухгалтерського обліку організації гуманітарної допомоги, яка була оформлена в митному відношення за ВМД №112000004/9/001728 від 05.11.2009, пояснюючи цей факт своєю хворобою.

Таким чином, в ході вищевказаної перевірки МБОІ «ФСМ» митницею за період діяльності з 01.07.2008 по 31.12.2010 було виявлено та документально підтверджено факт нецільового використання МБОІ «ФСМ» гуманітарної допомоги, яка надійшла від іноземного донора та була оформлена Запорізькою митницею за ВМД №112000004/9/001728 від 05.11.2009.

Зазначене стало наслідком невідображення в бухгалтерському обліку позивача в період, що перевірявся, господарських операцій з отримання та розподілу зазначеної гуманітарної допомоги.

Згідно ст. 11 Закону №1192-XIV, бухгалтерський облік гуманітарної допомоги та відповідна звітність здійснюється отримувачами гуманітарної допомоги та набувачами гуманітарної допомоги (юридичними особами) у порядку, встановленому Міністерством фінансів України. У разі відсутності обліку щодо отримання та цільового використання гуманітарної допомоги, вона вважається використаною не за цільовим призначенням.

Порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги, що поширюється на всіх юридичних осіб незалежно від видів діяльності та форм власності (крім бюджетних організацій), затверджений Наказом Міністерства фінансів України № 298 від 14.12.1999.

Зазначеним порядком передбачено, що одержану гуманітарну допомогу у вигляді товарно-матеріальних цінностей отримувач відображає за дебетом рахунків обліку грошових коштів, запасів та іншого майна в кореспонденції з рахунком 48 «Цільове фінансування і цільові надходження». Передача набувачу гуманітарної допомоги у вигляді грошових коштів і товарно-матеріальних цінностей відображається за дебетом рахунку 48 у кореспонденції з рахунками обліку грошових коштів, товарів, запасів та іншого майна.

Загальні правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в України визначені Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV від 16.07.1999.

Відповідно до ст. 9 цього закону, підставою для бухгалтерського обліку є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку.

Судом встановлено, що з метою перевірки наявності бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги, що надійшла на адресу МБОІ «ФСМ» та була оформлена у митному відношенні за ВМД №112000004/9/001728 від 05.11.2009, митницею були перевірені грошові, фінансові і бухгалтерські документи зазначеної організації.

В позовній заяві позивач не погоджується з висновком, зробленим в акті перевірки, а саме: «відповідно до п. 50.2 ст. 50 Податкового кодексу України: «платник податків не має права подавати уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, який на дату подання уточнюючого розрахунку перевіряється відповідним контролюючим органом».

Слід зазначити, що, відповідно до пп.41.1.2 п.41.1 ст. 41 ПКУ, митні органи є контролюючими щодо мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України.

Згідно з п. 30.8 ст. 30 ПКУ, контролюючі органи здійснюють контроль за правильністю надання та обліку податкових пільг, а також їх цільовим використанням, за наявності законодавчого визначення напрямів використання (щодо умовних податкових пільг) та своєчасним поверненням коштів, не сплачених до бюджету внаслідок надання пільги, у разі її надання на поворотній основі.

Відповідно до абзацу 1 п. 8 Порядку проведення митними органами на підприємствах перевірок системи звітності та обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1730 від 23.12.2004, «під час проведення перевірок посадові особи митних органів мають право перевіряти грошові, фінансові і бухгалтерські документи, звіти, контракти, декларації, калькуляції, інші документи, пов'язані з товарами і засобами, що переміщуються через митний кордон України, в т.ч. відповідну інформацію, що є в розпорядженні підприємств в електронній формі».

Судом встановлено, що в ході перевірки митницею була перевірена звітність підприємства, в т.ч. податкова, в яку посадовими особами МБОІ «ФСМ» на протязі перевірки були внесені відповідні зміни.

Дійсно підприємством в ході перевірки не надавався уточнюючий розрахунок до ВМД, яка, згідно з п.46.1 ст. 46 ПКУ, прирівнюється до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань.

Однак слід зазначити, що на час перевірки редакція п.50.2 ст. 50 ПКУ «платник податків не має права подавати уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, який на дату подання уточнюючого розрахунку перевіряється відповідним органом» не давало чіткого розуміння даної норми, і лише після вступу в дію 08.06.2011 Закону України №3609-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України», в якому редакція зазначеної норми має вигляд: «платник податків під час проведення документальних планових та позапланових виїзних перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом», що чітко формулює правову норму. Але вищезазначене, на думку суду, спростовувати або ставити під сумнів висновки акту перевірки від 27.07.2011.

У судовому засіданні було досліджено головну книгу МБОІ «ФСМ» за 2009 рік й встановлено, в ній є багато виправлень, що зроблені з порушенням правил виправлення помилок: наявні заклеювання записів папером й написання зверху нових записів - аркуші головної книги №№40,55,63.

Крім того, на сторінках №№54,63 зроблені записи, що зміни проведені згідно з уточненим податковим звітом за 2009 рік від 16.06.2011.

Таким чином, судом встановлено, що на час перевірки митницею в регістрах бухобліку МБОІ «ФСМ» була відсутня інформація про гуманітарну допомогу, що була оформлена в митному відношенні за ВМД №112000004/9/001728 від 05.11.2009. Під час перевірки митним органом МБОІ «ФСМ» не мало права вносити уточнюючі зміни саме до вантажної митної декларації.

У зв'язку з цим у позові необхідно відмовити.

Керуючись ст.ст.17,158-167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

відмовити Міжнародній благодійній організації інвалідів «Фонд Світло милосердя» у задоволенні їх позову до Запорізької митниці про визнання нечинними податкових повідомлень форми «Р» №№ 61,62 від 26.08.2011.

Постанова може бути оскаржена у Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд через Запорізький окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання постанови у повному обсязі шляхом подання апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, що її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова у повному обсязі складена 17.11.2011.

Суддя О.В. Матяш

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2012
Оприлюднено10.07.2015
Номер документу46186576
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/7405/11

Постанова від 10.11.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

Постанова від 10.11.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

Постанова від 10.11.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

Ухвала від 06.10.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

Ухвала від 12.09.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні