ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" листопада 2011 р. Справа № 2 a-3127/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківськи й окружний адміністративни й суд у складі:
головуючого - судді Мигалюка Ю.В.
секретаря Цюпа У.Л.
за участю сторін:
прокуратури: не з' явився,
представника позивача: М ихайленка А.М.,
представника відпові дача: не з' явився,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні у м. І вано-Франківську в приміщенн і суду адміністративну справ у за позовом Прокурора Тлума цького району в інтересах де ржави в особі Державної пода ткової інспекції в Тлумацько му районі до ВАТ «Ремонтник» про стягнення податкового бо ргу -
ВСТАНОВИВ:
29.09.2011 року Прокурор Тлу мацького району в інтересах держави в особі Державної по даткової інспекції в Тлумаць кому районі звернувся в суд з адміністративним позовом до ВАТ «Ремонтник»про стягненн я податкового боргу в сумі 7 035, 17 грн.
Прокурор у судове за сідання не з' явився з невід омих суду причин, хоча належн им чином повідомлений про ро згляд справи.
Представник Державн ої податкової інспекції в Тл умацькому районі у судовому засіданні позов підтримав та пояснив суду, що відповідаче м, в порущення вимог податков ого законодавства допущено з абогованість по земельному п одатку та податку з власникі в транспортних засобів та ін ших самохідних машин і механ ізмів за 2010 рік на загальну сум у 7 035,17 грн. Податкові зобов' яз ання є узгодженими, однак не с плаченими в установлений стр ок. На вимоги податкового орг ану відповідач не реагує, заб оргованість не сплачує. Прос ив позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання повторно не з' явився з невідомих суд у причин, хоча двічі належним чином повідомлений про розг ляд справи, про що свідчать по штові повідомлення про вруче ння кореспонденції адресату .
Розглянувши позовні матер іали, заслухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши та оцінивши подані дока зи, суд прийшов до висновку пр о обґрунтованість позовних в имог, а тому позов підлягає за доволенню з наступних підста в.
В судовому зас іданні встановлено, що згідн о свідоцтва про державну реє страцію №13656469 від 26.11.1995 року та до відки з ЄДРПОУ станом на день розгляду справи ВАТ «Ремонт ник»є юридичною особою, взят е на облік Державною податко вою інспекцією в Тлумацькому районі з 26.12.1995 року, є платником земельного податку і податк у з власників транспортних з асобів і інших самохідних ма шин і механізмів.
Судом встановлено, що пода тковий борг виник за 2010 рік, а т ому застосовує законодавств о, що діяло на момент його вини кнення та стягнення боргу.
Щодо стягнення податковог о боргу по земельному податк у суд зазначає наступне.
Згідно ч.1 ст.67 Конституції Ук раїни кожен зобов'язаний спл ачувати податки і збори в пор ядку і розмірах, встановлени х законом.
Законом України «Про сис тему оподаткування», що діяв на момент виникнення податк ового боргу було визначено в иди податків і зборів (обов' язкових платежів), що справля ються на території України.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.9 Закон у України «Про систему опода ткування»платник податків п овинен сплачувати належні су ми податків і зборів (обов' я зкових платежів) у встановле ний законом термін. Обо в' язок юридичної особи щод о сплати податків і зборів (об ов' язкових платежів) припи няється із сплатою податку, з бору (обов' язкового платежу ) або його скасуванням або спи санням податкової заборгова ності відповідно до Закону У країни «Про відновлення плат оспроможності боржника або в изнання його банкрутом».
Земельний податок - це обов'язковий платіж, що спр авляється з юридичних і фізи чних осіб за користування зе мельними ділянками.
Відповідно до ст.2 Закону У країни «Про плату за землю»в ід 03.07.1992 року №2535-Х-111 використанн я землі в Україні є платним. Пл ата за землю справляється у в игляді земельного податку аб о орендної плати, що визначає ться залежно від грошової оц інки земель. Власники земель них ділянок, земельних часто к (паїв) та землекористувачі, к рім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподі л продукції, сплачують земел ьний податок.
Статтею 4 даного Закону пере дбачено, що розмір земельног о податку не залежить від рез ультатів господарської діял ьності власників землі та зе млекористувачів. Ставки земе льного податку, порядок обчи слення і сплати земельного п одатку не можуть встановлюва тись або змінюватись іншими законодавчими актами, крім ц ього Закону.
Об'єктом плати за землю є зе мельна ділянка, а також земел ьна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванн і, у тому числі на умовах оренд и. Суб'єктом плати за землю (пл атником) є власник земельної ділянки, земельної частки (па ю) і землекористувач, у тому чи слі орендар (стаття 5 Закону).
Відповідно до ст.13 Закону У країни «Про плату за землю»п ідставою для нарахування зем ельного податку є дані держа вного земельного кадастру.
В статті 14 даного Закону заз начено, що платники земельно го податку, а також орендної п лати за земельні ділянки дер жавної або комунальної власн ості (крім громадян) самостій но обчислюють суму земельног о податку та орендної плати щ ороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подаю ть відповідному органу держа вної податкової служби за мі сцезнаходженням земельної д ілянки податкову декларацію на поточний рік за формою, вст ановленою центральним подат ковим органом, з розбивкою рі чної суми рівними частками з а місяцями.
Відповідно до статті 15 дан ого Закону власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також ор ендну плату за земельні діля нки державної та комунальної власності з дня виникнення п рава власності або права кор истування земельною ділянко ю.
Згідно із ст.17 Закону Украї ни «Про плату за землю»подат кове зобов' язання по земель ному податку, визначене у под атковій декларації на поточн ий рік, сплачується рівними ч астками власниками та землек ористувачами земельних діля нок за місцезнаходженням зем ельної ділянки за базовий по датковий (звітний) період, яки й дорівнює календарному міся цю, щомісячно протягом 30 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарними днем звіт ного (податкового) місяця.
Платежі за землю зараховую ться до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначен ому Бюджетним кодексом Украї ни для плати за землю (стаття 2 0 Закону).
Відповідно до ст. 27 Закону У країни «Про плату за землю»к онтроль за правильністю обчи слення і справляння земельно го податку, а також орендної п лати за земельні ділянки дер жавної та комунальної власно сті здійснюється органами де ржавної податкової служби.
Судовому засіданні встано влено, що відповідачу згідно державного акту на право вла сності серії І-ІФ №001810 від 11.12.1995 ро ку належить земельна ділянка загальною площею 1,55 га, надана йому для розміщення виробни чого приміщення. Згідно витя гу з технічної документації нормативна грошова оцінка да ної земельної ділянки станов ить 923490,00 грн. (59,58 грн. за 1 м.кв). (а.с.12,1 9). Таким чином, нормативна гро шова оцінка за 15500 га становить 9 234,90 в рік земельного податку ( 59,58 грн.*15500 га).
Відповідачем 01.02.2010 року подан о до Державної податкової ін спекції в Тлумацькому районі податкову декларацію на 2010 рі к, згідно якої відповідач сам остійно задекларував суми зе мельного податку в розмірі 9 2 34,90 в рік, а по 769,50 грн. щомісячно (а .с.11).
Однак, взятого на себе обов' язку щодо сплати даних сум не виконував, що призвело до вин икнення заборгованості по зе мельному податку на суму 9 234,90 г рн.
Рішенням Івано-Франківськ ого окружного суду у справі № 2а-1943/10/0970 частково суму забогова ності стягнуто (2 308,74 грн.), про що видано виконавчий лист (а.с.21).
Таким чином, заборгованіст ь по сплаті земельного подат ку за 2010 рік становить 6 926,16 грн. (9 234.90 грн.- 2 308,74 грн.).
Вказана заборгованість пі дтверджується довідкою ДПІ в Тлумацькому районі від 26.09.2011 ро ку за №66/24-10, податковою деклара цією, розрахунком земельног о податку та іншими матеріал ами справи (а.с.8,11).
Щодо стягнення пода ткового боргу по податку з вл асників транспортних засобі в та інших самохідних машин і механізмів суд зазначає нас тупне.
Відповідно до ст.1 Зак ону України «Про податок з вл асників транспортних засобі в та інших самохідних машин т а механізмів»№1963 від 09.04.1993 року, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, плат никами податку з власників т ранспортних засобів та інших самохідних машин і механізм ів були підприємства, устано ви, організації, які були юрид ичними особами, іноземні юри дичні особи, а також громадян и України, іноземні громадян и та особи без громадянства, я кі мали зареєстровані в Укра їні згідно з чинним законода вством власні транспортні за соби, які згідно ст. 2 даного За кону є об' єктами оподаткув ання.
Податок повинен був сплач уватись фізичними особами за місцем реєстрації транспорт них засобів на спеціальні ра хунки територіальних дорожн іх фондів республіканського бюджету Автономної Республі ки Крим, обласних бюджетів та бюджетів міст Києва та Севас тополя.
Відповідно до ст.5 даного За кону податок з власників тра нспортних засобів сплачуєть ся фізичними особами перед п роведенням першої реєстраці ї в Україні, реєстрацією та пе ререєстрацією транспортних засобів, а також перед техніч ним оглядом транспортних зас обів щорічно або один раз на д ва роки, але не пізніше першог о півріччя року, в якому прова диться технічний огляд.
Згідно із ст.6 Закону Україн и «Про податок з власників тр анспортних засобів та інших самохідних машин та механізм ів»сума податку з власників транспортних засобів, що спл ачується фізичними особами, обчислюється за ставками, ви значеними у ст.3 цього Закону.
У разі виявлення фізичних о сіб, які не сплачували даний п одаток, вони зобов' язані с платити податок не більш ніж за три попередні роки.
В судовому засіданні встан овлено, що відповідач має у пр иватній власності транспор тний засіб марки ІЖ, модель 27-1 5, об' ємом двигуна 1480 см куб.
Згідно самостійно поданог о розрахунку зобов' язувавс я сплачувати суму податку за ставкою 15 грн. за 100 см куб в роз мірі 222 грн., а за 1 та 11 квартал 2010 р оку в сумі 56 грн. та за 3 і 4 кварта л 55 грн.
Однак взятого на себе обов' язку по сплаті даного виду по датку не виконував, що призве ло до виникнення заборговано сті в сумі 109,01 грн. за третій та ч етвертий квартал 2010 року.
Податковий борг підтвердж ується самостійно поданим ві дповідачем розрахунком нара хування податку з власників транспортних засобів (є узго дженим) та іншими матеріалам и справи (а.с.18).
Доказів сплати даного пода ткового боргу відповідачем с уду не представлено.
Відповідно пункту 59.1. статт і 59 Податкового кодексу Украї ни у разі коли платник податк ів не сплачує узгодженої сум и грошового зобов'язання в ус тановлені законодавством ст роки, орган державної податк ової служби надсилає (вручає ) йому податкову вимогу в поря дку, визначеному для надсила ння (вручення) податкового по відомлення-рішення.
Відповідачу направ лялися податкові вимоги про сплату заборгованості з дани х видів податку, однак останн і залишені ним без виконання (а.с.20).
Відповідно до вимог підпу нкту 16.1.4. пункту 16.1. статті 16 Пода ткового кодексу України вста новлено, що платник податків зобов'язаний сплачувати под атки та збори в строки та у роз мірах, встановлених цим Коде ксом .
Відповідно пункту 36.1. статті 36 Податкового кодексу Україн и податковим обов'язком визн ається обов'язок платника по датку обчислити, задекларува ти та/або сплатити суму подат ку та збору в порядку і строки , визначені цим Кодексом, зако нами з питань митної справи.
У відповідності до підпунк ту 14.1.175. пункту 14.1. статті 14 Податк ового кодексу України податк овий борг визначається як су ма грошового зобов'язання (з у рахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно у згодженого платником податк ів або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченог о у встановлений цим Кодексо м строк, а також пеня, нарахова на на суму такого грошового з обов'язання.
Відповідно підпункту 20.1.18. пу нкту 20.1 статті 20 Податкового ко дексу України органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду щодо стягнення коштів платника п одатків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обс луговуючих такого платника, на суму податкового боргу аб о його частини.
За таких обставин п озов підлягає задоволенню.
На підставі наведеного, к еруючись ст. 124 Конституції Ук раїни, ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, ст. 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Відкритог о акціонерного товариства «Р емонтник» (код ЄДРПОУ 13656469, вул. Грушевського,51, м. Тлумач, Іван о-Франківська область, 78000) в до хід бюджету податковий борг в сумі 7 035,17 грн. (сім тисяч тридц ять п' ять гривень 17 коп.).
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку. В ідповідно до статті 186 КАС Укр аїни, апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили в порядку та стро ки встановлені статтею 254 КАС України.
Постанова складена в повно му обсязі 14.11.2011 року.
Суддя: Мига люк Ю.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2011 |
Оприлюднено | 12.01.2012 |
Номер документу | 20561089 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Мигалюк Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні