ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 листопада 2011 р. № 2а-7149/11/1370
Львівський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючої судді: Крутько О .В.,
за участі секретаря судово го засідання: Чернишенко Н.А.,
представників позивача: Талама А.В.,
представника відповідача: Бєлкіної Л.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Львові адміністративну справу
за позовом Дочірнього підп риємства «Холгер Крістіансе н Продакшн Україна»Компанії «Холгер Крістіансен А/С»до Д ержавної податкової інспекц ії у Яворівському районі Льв івської області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-ріше нь,-
В С Т А Н О В И В :
ДП «Холгер Крістіансе н Продакшн Україна»Компанії «Холгер Крістіансен А/С»зве рнулось у Львівський окружни й адміністративний суд з поз овом до Державної податкової інспекції у Яворівському ра йоні Львівської області, Дер жавної податкової адміністр ації у Львівській області, Де ржавної податкової адмініст рації України, в якому позива ч просить суд з урахуванням з аяви про зміну позовних вимо г (вих.№469 від 01.09.2011 року) визнати п ротиправним і скасувати пода ткове повідомлення-рішення № 0000372320/2 від 18.03.2011 року; визнати прот иправним та скасувати рішенн я Державної податкової адмін істрації у Львівській област і №7182/10/25-005/579 від 18.03.2011 року про резул ьтати розгляду первинної ска рги ДП «Холгер Крістіансен П родакшн Україна»Компанії «Х олгер Крістіансен А/С»в част ині відмови в задоволенні ск арги позивача; визнати проти правним та скасувати рішення Державної податкової адміні страції України №10136/6/25-0115 від 01.06.201 1 року про залишення повторно ї скарги відповідача без зад оволення, а податкового пові домлення-рішення Державної п одаткової інспекції у Яворів ському районі Львівської обл асті №0000032320/0 від 14.01.2011 року без змі н (з урахуванням рішення Держ авної податкової адміністра ції у Львівській області).
Позовні вимоги мот ивовані тим, що органом держа вної податкової служби перев ищено межі своїх повноважень , оскільки питання нарахуван ня зобов' язань зі сплати по датку на додану вартість в ко нтексті операцій з давальниц ькою сировиною належить до к омпетенції Державної митної служби, відповідно до п.п.2.1. п.2.1 ст.1 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами». Вважає, що відповід ач неправомірно зменшив підп риємству бюджетне відшкоду вання з податку на додану вар тість, а тому винесене ним под аткове повідомлення-рішення №0000372320/2 від 18.03.2011 року є неправомі рним.
Ухвалами суду від 02.09.2011 рок у закрито провадження в част ині позовних вимог про скасу вання рішення ДПА України ві д 01.06.2011 року №10136/6/25-0115 про результат и розгляду скарги ДП «Холгер Крістіансен Продакшн Україн а»Компанії «Холгер Крістіан сен А/С»та в частині позовних вимог про скасування рішенн я ДПА у Львівській області ві д18.03.2011 року №7182/10/25-005/579 про результа ти розгляду первинної скарги ДП «Холгер Крістіансен Прод акшн Україна»Компанії «Холг ер Крістіансен А/С».
Представник позивача в су дових засіданнях позовні вим оги підтримав з підстав наве дених у позові.
Представник відповідача в судовому засіданні зазнач ила, що позивачем занижено по даткове зобов' язання з пода тку на додану вартість по опе раціях з ввезення платником податків нових запасних част ин до стартерів на митну тери торію України шляхом видачі простих векселів, внаслідок чого не сплачено податкове з обов' язання з податку на до дану вартість. При цьому, відп овідач зазначає, що неможлив о провести ідентифікацію (вс тановлення факту використан ня) товарів, розміщених у режи м переробки, у продуктах пере робки та проведення перевірк и за обсягом виходу продукті в переробки та обсягом викор истаних імпортних запчастин в цілях переробки.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін, оцінивши докази, які мають значення дл я справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з насту пних підстав.
За результатами позаплано вої виїзної перевірки позива ча з питань достовірності на рахування суми бюджетного ві дшкодування з податку на дод ану вартість на розрахункови й рахунок за вересень 2010 року, я ка виникла за рахунок від' є много значення з податку на д одану вартість, що декларува лось в період з 01.08.2010 року по 31.08.2010 року, та жовтень 2010 року, яка ви никла за рахунок від' ємного значення з податку на додану вартість, що декларувалось в період з 01.09.2010 року по 30.09.2010 року, Д ПІ у Яворівському районі Льв івської області складено акт від 29.12.2010 року за №2686/23-2/32599783 та прийн ято податкове повідомлення-р ішення від 14.01.2011 року за №0000032320/0, як им платнику податків зменшен о суму бюджетного відшкодува ння з податку на додану варті сть за вересень 2010 року в розмі рі 97467 грн. 00 коп. та застосовано штрафну (фінансову) санкцію (ш траф) в розмірі 24367 грн. 00 коп.
Як вбачається з матер іалів справи, на підставі под аткового повідомлення-рішен ня від 14.01.2011 року за №0000032320/0 з ураху ванням вимог рішення ДПА у Ль вівській області від 18.03.2011 року №7182/10/25-005/579 прийнято податкове по відомлення-рішення №0000372320/2 від 18.03.2011 року, яке оскаржується поз ивачем.
В акті перевірки зазначен о, що позивачем в порушення пі дп.3.1.2 п.3.1 ст.3, підп.7.3.6 п.7.3 ст.7 Закону України «Про податок на дода ну вартість», враховуючи вим оги п.11.43 ст.11 цього ж Закону, Пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни від 17.11.2004 року №1524, Постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 30.11.2005 року №1119, ст.2 Закону Ук раїни «Про операції з даваль ницькою сировиною у зовнішнь оекономічних відносинах», на казу Державної митної служби України від 27.09.2006 року №821, стате й 223, 229, 230, 231, 232, 235 Митного Кодексу Ук раїни, Положення про докумен тальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, за твердженого наказом Мінфіну України від 24.05.1995 року за №88, Зак ону України «Про бухгалтерсь кий облік та фінансову звітн ість в Україні», завищено бюд жетне відшкодування по декла рації за вересень 2010 року в роз мірі 97467 грн. 00 коп.
Даючи правову оцінку спірн им правовідносинам, суд врах ував наступні обставини спра ви та норми чинного законода вства.
Згаданий висновок органу д ержавної податкової служби ґ рунтується на тому, що у зв' я зку з наведенням платником п одатків первинних облікових документів щодо здійснених господарських операцій немо жливо встановити реальну вар тість ремонтних робіт (витра т на переробку), використаних товарно-матеріальних ціннос тей, які формують вартість ст артерів відповідно до специф ікації і вантажно-митних дек ларацій (експорт), неможливе п роведення ідентифікації (вст ановлення факту використанн я) товарів, розміщених у режим переробки та обсягом викори станих імпортних запчастин в цілях переробки.
21 квітня 2006 року між компаніє ю «Холгер Крістіансен А/С»(за мовник) та Дочірнім підприєм ством «Холгер Крістіансен Пр одакшн Україна»компанії «Хо лгер Крістіансен А/С»(викона вець) укладено угоду на реген ерацію стартерів №1, згідно як ої виконавець зобов' язуєть ся за замовленням замовника виконувати роботи по регенер ації стартерів та компоненті в, за відповідну плату, а замов ник зобов' язується прийнят и ці роботи та оплатити їх.
Згідно п.1.2 згаданої угоди за мовлення на регенерацію виро бів детально визначаються в додатках (специфікаціях) до д аної Угоди, які є його невід' ємною частиною.
Пунктом 1.3 цієї ж угоди перед бачено, що додаток (специфіка ція) до угоди повинен містити : найменування виробів що пос тачається замовником, перелі к робіт, які підлягають викон анню виконавцем, кількість т а вартість виробів.
Виконання даної угоди підт верджується наявними в матер іалах справи імпортними та е кспортними вантажними митни ми деклараціями, товарно-суп ровідними документами, спец ифікаціями до згаданої угоди .
Згідно ст.1 Закону України « Про операції з давальницькою сировиною у зовнішньоеконом ічних відносинах» 15 вересня 1 995 року №327/95-ВР, з наступними змі нам та доповненнями, давальн ицька сировина - це сировина , матеріали, напівфабрикати, к омплектуючі вироби, енергоно сії, ввезені на митну територ ію України іноземним замовни ком (чи закуплені іноземним з амовником за іноземну валюту в Україні) або вивезені за її межі українським замовником для використання у вироблен ні готової продукції. Даваль ницька сировина не може бути придбана іноземним замовник ом на митній території Украї ни за національну валюту Укр аїни або отримана ним в резул ьтаті проведення інших опера цій, у тому числі товарообмін них. Право власності на давал ьницьку сировину на кожному етапі її переробки, а також на вироблену з неї готову проду кцію належить замовнику.
Згідно цієї ж статті операц ія з давальницькою сировиною - операція з попередньої пост авки сировини для її наступн ого перероблення (оброблення , збагачення чи використання ) на готову продукцію за відпо відну плату, незалежно від кі лькості виконавців, а також е тапів (операцій з перероблен ня цієї сировини) за умови, якщ о вартість давальницької сир овини на кожному етапі перер обки становить не менш як 20 ві дсотків загальної вартості г отової продукції. Операції, щ о не передбачають попередньо ї поставки сировини для отри мання готової продукції, або коли вартість сировини є мен шою зазначених 20 відсотків, не вважаються операціями з дав альницькою сировиною.
У зв' язку з наведеними нор мами господарські операції п о угоді від 21 квітня 2006 року №1 по зивачем кваліфікуються, як о перації з давальницькою сиро виною.
Згідно ч.2 ст.2 Закону України «Про операції з давальницьк ою сировиною у зовнішньоекон омічних відносинах» сплата ввізного мита, податків та зб орів (крім митних зборів) пров адиться українським виконав цем шляхом видачі органу дер жавної податкової служби за місцезнаходженням виконавц я простого авальованого векс еля із строком платежу, що дор івнює строку здійснення опер ації з давальницькою сировин ою, але не більш як 90 календарн их днів з моменту оформлення вантажної митної декларації .
На виконання даної норми по зивачем видано прості вексел я серії АА №1650682, АА №1650683, АА №1650679, АА №1650687, АА №1650688, АА №1650685.
Статтею 185 МК України, одним і з видів митного режиму перед бачено переробку на митній т ериторії України, відповідно до якого, згідно із ст.229 цього ж Кодексу, ввезені на митну те риторію України товари, що по ходять з інших країн, піддают ься у встановленому законода вством порядку переробці без застосування до них заходів нетарифного регулювання, за умови вивезення за межі митн ої території України продукт ів переробки відповідно до м итного режиму експорту.
Операції щодо переробки то варів, згідно ч.2 ст.231 МК Україн и, можуть включати, зокрема, ре монт товарів, у тому числі від новлення та регулювання.
У відповідності до вимог пі дп.2.1.1 п.2.1 ст.2 Закону України «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами»від 21 грудня 20 00 року №2181-III, з наступними зміна ми та доповненнями, контролю ючими органами є митні орган и - стосовно акцизного збору т а податку на додану вартість (з урахуванням випадків, коли законом обов'язок з їх стягне ння або контролю покладаєтьс я на податкові органи), ввізно го та вивізного мита, інших по датків і зборів (обов'язкових платежів), які відповідно до з аконів справляються при ввез енні (пересиланні) товарів і п редметів на митну територію України або вивезенні (перес иланні) товарів і предметів з митної території України.
У відповідності до вимог ст .233 МК України, передбачено, що м итні органи можуть проводити перевірку товарів, ввезених для переробки на митній тери торії України, а також продук тів їх переробки у будь-якої о соби, яка здійснює операції щ одо переробки таких товарів.
Здійснення контролю за дот риманням режиму переробки на митній території України, пе редбачено Порядком застосув ання митних режимів переробк и на митній території Україн и та переробки за межами митн ої території України, затвер дженого Наказом Державної м итної служби України від 13 вер есня 2003 року №609, зареєстровано в Міністерстві юстиції Укра їни 6 жовтня 2003 року за N 897/8218.
У відповідності до вимог п.7 .1 згаданого Порядку, ідентифі кація товарів здійснюється ш ляхом:
- перевірки наданих підприє мством відомостей про витрач ені ресурси й використані те хнології виробництва продук тів переробки в обсягах, дост атніх для здійснення обліку товарів, розміщених у режим п ереробки на митній території України (переробки за межами митної території України), та контролю за обсягом виходу п родуктів переробки;
- здійснення митного контро лю під час виконання операці й з переробки та зберігання т оварів, ввезених для перероб ки, продуктів їх переробки, су путніх продуктів переробки, залишків та відходів перероб ки.
При ідентифікації товарів , продовжується у цьому пункт і, ураховуються характер тов арів і види операцій з їх пере робки.
Згідно п.7.2 цього Порядку, мит ні органи проводять перевірк и, передбачені статтями 233 і 234 М итного кодексу України та ци м Порядком, на кожному підпри ємстві, що здійснює переробк у товарів, з періодичністю, вс тановленою керівником митно го органу з урахуванням номе нклатури товарів, що піддают ься операціям з переробки, та характеру таких операцій зі складенням Акта про пров едення огляду.
Пунктом 7.3 наведеного Поряд ку передбачено, що контроль з а дотриманням режиму перероб ки на митній території Украї ни завершується після здійсн ення у повному обсязі митног о оформлення товарної продук ції, супутніх продуктів пере робки, залишків переробки та завершення митних процедур щодо відходів переробки.
У відповідності до вимог п.7 .4 цього ж Порядку, контроль за дотриманням режиму переробк и за межами митної території України завершується після здійснення у повному обсязі митного оформлення товарної продукції.
В матеріалах справи наявне свідоцтво №003/2007, видане позива чу згідно з Вимогами до техні чного оснащення та облаштува ння території спеціальної (в ільної) економічної зони й до контролю за переміщенням то варів через кордони цієї зон и, затвердженими спільним На казом Державної митної служб и України, Міністерства фіна нсів України, Адміністрації Державної прикордонної служ би України, Державної податк ової адміністрації України в ід 2 березня 2006 року №163/242/159/100, зареє стровано в Міністерстві юсти ції України 20 березня 2006 року з а №294/12168, з наступними змінами та доповненнями.
Дане свідоцтво підтверджу є спеціальне технічне оснаще ння та облаштування територі ї спеціальної (вільної) еконо мічної зони позивача, яке уне можливлює надходження та виб уття товарів поза контролем митного органу.
Крім того, в забезпечення пр инципу офіційного з' ясуван ня всіх обставин у справі суд ом досліджено фактичні обста вини щодо наявності в діях по зивача порушень зазначених в акті перевірки.
У відповідності до п.11.43 ст.11 З акону України «Про податок н а додану вартість»від 3 квітн я 1997 року №168/97-ВР, з наступними зм інами та доповненнями, сплат а податку на додану вартість при ввезенні рухомого майна для здійснення операцій з ре монту у митному режимі перер обки, а також з метою модерніз ації, провадиться шляхом вид ачі простого векселя у випад ку та порядку, визначеному Ка бінетом Міністрів України.
Згідно Постанови Кабіне ту Міністрів України «Про по рядок випуску, обігу і погаше ння простих векселів при вве зенні (пересиланні) на митну т ериторію України товарів з м етою ремонту», від 17 листопада 2004 року №1524, платники податку на додану вартість при ввезенн і (пересиланні) відповідно до режиму переробки на митній т ериторії України товарів з м етою ремонту, в тому числі гар антійного, або їх обробки - мон тажу, збирання, монтування та налагодження, внаслідок чог о одержуються інші товари, мо жуть за своїм рішенням надав ати митним органам прості ав альовані векселі на суму вві зного мита, акцизного збору т а податку на додану вартість із строком погашення, що дорі внює строку ремонту або обро бки товарів, але не більш як 90 д нів, або строку, встановленог о Кабінетом Міністрів Україн и у порядку, визначеному част иною третьою статті 232 Митного кодексу України, за умови вив езення відремонтованих або о броблених товарів за межі ми тної території України. Під р емонтом слід розуміти операц ії з усунення недоліків това рів, приведення їх у робочий с тан, відновлення їх ресурсу а бо характеристик, що не призв одять до зміни кодів таких то варів згідно з УКТЗЕД; випуск , обіг та погашення зазначени х векселів здійснюється у по рядку, визначеному Законом У країни "Про операції з даваль ницькою сировиною у зовнішнь оекономічних відносинах", та з урахуванням особливостей, зазначених в абзаці четверт ому цього пункту; якщо вивезе ння відремонтованих товарів за межі митної території Укр аїни не забезпечено у строк, з азначений в абзаці другому ц ього пункту, або ввезені з мет ою ремонту товари використов уються з іншою метою, підприє мство, що видало вексель, зобо в'язане його оплатити. Оплата здійснюється протягом п'яти календарних днів з дати закі нчення установленого строку ремонту товарів чи виявленн я факту їх нецільового викор истання; відходи та брухт, що у творилися під час ремонту то варів, вивозяться за межі Укр аїни разом з відремонтованим и товарами або заявляються в інший митний режим, обраний з додержанням вимог Митного к одексу України та інших норм ативно-правових актів.
В матеріалах справи наявні імпортні та експортні ванта жні митні декларації, товарн о-супровідні документи, спец ифікації до угоди від 21 квітня 2006 року №1 та прості векселя.
Товарно-супровідні докуме нти, які додавались до вантаж них митних декларацій, містя ть посилання на угоду від 21 кв ітня 2006 року №1.
Подані вантажні митні декл арації відповідають Наказу Д ержавної митної служби Украї ни від 18 вересня 2007 року №768 «Про затвердження зразків бланкі в єдиного адміністративного документа, додаткових аркуш ів, доповнень і специфікації та їх Технічного опису», заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 3 жовтня 2007 року за №1140/14407, та підтверджують вив езення регенерованих старте рів без порушення строків ви значених чинним законодавст вом.
Таким чином, суд вважає, що п ервинними бухгалтерськими д окументами підтверджується вивезення в межах строків ви значених законодавством за м ежі території України, за охо плюваний перевіркою період, готової продукції після вико нання робіт (послуг), передбач ених умовами угоди від 21.04.2006 рок у №1, з давальницької сировини , яка ввозилась позивачем на м итну територію України. Крім того, слід зазначити, що митни й режим переробки на митній т ериторії України, здійснював ся під контролем Львівської митниці, якою порушень щодо д отримання такого режиму не в становлено.
Не можна залишити поза уваг ою і той факт, що у відповідно сті до підп.2.3.4 п.2.3 Порядку оформ лення результатів невиїзних документальних, виїзних пла нових та позапланових переві рок з питань дотримання пода ткового, валютного та іншого законодавства, затвердженог о Наказ Державної податкової адміністрації України від 10 с ерпня 2005 року №327, зареєстрован о в Міністерстві юстиції Укр аїни 25 серпня 2005 року за №925/11205, з н аступними змінами та доповне ннями, не допускається відоб раження в акті перевірки нео бґрунтованих даних, а також с уб'єктивних припущень переві ряючими, які не мають підтвер джених доказів, та різного ро ду висновків щодо дій посадо вих осіб суб'єкта господарюв ання (наприклад, "приховуванн я об'єкта оподаткування", "розк радання", "привласнення", "опис ка" тощо).
Зазначення в акті перевірк и про неможливість встанови ти реальну вартість ремонтни х робіт (витрат на переробку), використаних товарно-матері альних цінностей, які формую ть вартість стартерів відпов ідно до специфікації і ванта жно-митних декларацій (експо рт), неможливість проведення ідентифікації (встановлення факту використання) товарів , розміщених у режим переробк и та обсягом використаних ім портних запчастин в цілях пе реробки, є нічим іншим як прип ущенням, оскільки зроблено б ез наявності відповідних док азів.
А відтак, не доведеними є ви сновки органу державної пода ткової служби про наявність в діях позивача порушень под аткового законодавства.
З огляду на викладене, по зовні вимоги є підставними т а обґрунтованими, а тому підл ягають до задоволення.
Щодо судових витрат, то у ві дповідності до вимог ст.94 КАС України, такі слід присудити на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 71, 158, 159, 160-163,167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправни м та скасувати податкове пов ідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Явор івському районі Львівської о бласті №0000372320/2 від 18.03.2011 року.
3. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Дочірнього підприємства «Хо лгер Крістіансен Продакшн Ук раїна»Компанії «Холгер Кріс тіансен А/С», що знаходиться з а адресою Львівська область, Яворівський район, смт.Крако вець, вул.Вербицького, 42 (код ЄД РПОУ 32599783) 3 грн. 40 коп. сплаченого судового збору.
Постанова набирає законн ої сили в порядку передбачен ому ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду. Апеляційна скарга на постан ову суду першої інстанції по дається протягом десят и днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 КАС У країни, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.
Суддя Крутько О.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2011 |
Оприлюднено | 12.01.2012 |
Номер документу | 20571285 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні