cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 березня 2012 р. Справа № 25762/12
Львівський апеляційний адміністративний суду складі колегії суддів:
головуючого судді - Рибачука А.І.,
суддів - Дяковича В.П., Носа С.П.,
з участю секретаря - Луцак І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 29.11.2011 року по справі № 2а-7149/11/1370 за позовом Дочірнього підприємства «Холгер Крістіансен Продакшн Україна» Компанії «Холгер Крістіансен А/С» до Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області, Державної податкової адміністрації у Львівській області, Державної податкової адміністрації України про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Дочірнє підприємство «Холгер Крістіансен Продакшн Україна» Компанії «Холгер Крістіансен А/С» 15.06.2011 року звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області, Державної податкової адміністрації у Львівській області, Державної податкової адміністрації України про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області від 14.01.2011 року № 0000032320/0, рішення Державної податкової адміністрації у Львівській області від 18.03.2011 року № 7182/10/25-005/579 про результати розгляду первинної скарги Дочірнього підприємства «Холгер Крістіансен Продакшн Україна» Компанії «Холгер Крістіансен А/С», рішення Державної податкової адміністрації України від 01.06.2011 року № 10136/6/25-0115 про залишення повторної скарги без задоволення.
Позовні вимоги обґрунтовувало тим, що органом державної податкової служби перевищено межі своїх повноважень, оскільки відповідно до пункту 2.1. статті 2 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який був чинним на момент виникнення спірних правовідносин, питання нарахування зобов'язань із сплати податку на додану вартість в контексті операцій з давальницькою сировиною належить до компетенції Державної митної служби.
В ході судового розгляду справи представник позивача змінив позовні вимоги, просив визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області від 18.03.2011 року № 00003723202320/2, рішення Державної податкової адміністрації у Львівській області від 18.03.2011 року № 7182/10/25-005/579 про результати розгляду первинної скарги Дочірнього підприємства «Холгер Крістіансен Продакшн Україна» Компанії «Холгер Крістіансен А/С», рішення Державної податкової адміністрації України від 01.06.2011 року № 10136/6/25-0115 про залишення повторної скарги без задоволення.
Ухвалами Львівського окружного адміністративного суду від 02.09.2011 року закрито провадження у справі в частині позовних вимог щодо визнання протиправними та скасування рішення Державної податкової адміністрації у Львівській області від 18.03.2011 року № 7182/10/25-005/579 про результати розгляду первинної скарги Дочірнього підприємства «Холгер Крістіансен Продакшн Україна» Компанії «Холгер Крістіансен А/С» та рішення Державної податкової адміністрації України від 01.06.2011 року № 10136/6/25-0115 про залишення повторної скарги без задоволення.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 29.11.2011 року по справі № 2а-7149/11/1370 позов задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області від 18.03.2011 року № 00003723202320/2.
Постанова суду першої інстанції мотивована тим, що первинними бухгалтерськими документами підтверджується вивезення в межах строків визначених законодавством за межі території України, за охоплюваний перевіркою період, готової продукції після виконання робіт (послуг), передбачених умовами угоди від 21.04.2006 року № 1, з давальницької сировини, яка ввозилась позивачем на митну територію України, а також тим, що митний режим переробки на території України здійснювався під контролем Львівської митниці, якою не встановлено порушень щодо дотримання такого режиму.
Державна податкова інспекція у Яворівському районі Львівської області оскаржила зазначену постанову суду, посилаючись на те, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права, просила її скасувати.
Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що суд першої інстанції ухвалюючи рішення не взяв до уваги те, що операції з ввезення Дочірнім підприємством «Холгер Крістіансен Продакшн Україна» Компанії «Холгер Крістіансен А/С» нових запасних частин до стартерів на митну територію України з посиланням на угоду про регенерацію стартерів від 21.04.2006 року № 1, яка передбачає виконання робіт по регенерації стартерів та компонентів (ремонт) та не передбачає ввезення нових запасних частин до стартерів, при відсутності первинних облікових документів щодо здійснення господарських операцій з їх переробки, що унеможливлює проведення їх ідентифікації у продуктах переробки, повинні були оподатковуватись у загальновстановленому порядку передбаченому підпунктом 3.1.2 пункту 3.1. статті 3, підпунктом 7.3.6 пункту 7.3. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», що свідчить про заниження податкового зобов'язання з податку на додану вартість по операціях з ввезення Дочірнім підприємством «Холгер Крістіансен Продакшн Україна» Компанії «Холгер Крістіансен А/С» нових запасних частин до стартерів на митну територію України шляхом видачі простих векселів.
Представник Дочірнього підприємства «Холгер Крістіансен Продакшн Україна» Компанії «Холгер Крістіансен А/С» в судовому засіданні заперечив проти доводів апеляційної скарги, просив залишити її без задоволення, а постанову суду - без змін.
Інші особи, які беруть участь у справі, в судове засідання апеляційного суду не з'явились, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду, що відповідно до частини 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України не перешкоджає розгляду справи у їх відсутності.
Заслухавши суддю-доповідача, представника позивача, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
21.04.2006 року між компанією «Холгер Крістіансен А/С» та Дочірнім підприємством «Холгер Крістіансен Продакшн Україна» компанії «Холгер Крістіансен А/С» укладено угоду на регенерацію стартерів № 1, згідно якої виконавець зобов'язується за замовленням замовника виконувати роботи по регенерації стартерів та компонентів, за відповідну плату, а замовник зобов'язується прийняти ці роботи та оплатити їх.
Згідно пунктів 1.2, 1.3 даної угоди замовлення на регенерацію виробів детально визначаються в додатках (специфікаціях) до даної Угоди, які є його невід'ємною частиною. Додаток (специфікація) до угоди повинен містити: найменування виробів що постачається замовником, перелік робіт, які підлягають виконанню виконавцем, кількість та вартість виробів.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про операції з давальницькою сировиною у зовнішньоекономічних відносинах» давальницька сировина - це сировина, матеріали, напівфабрикати, комплектуючі вироби, енергоносії, ввезені на митну територію України іноземним замовником (чи закуплені іноземним замовником за іноземну валюту в Україні) або вивезені за її межі українським замовником для використання у виробленні готової продукції. Давальницька сировина не може бути придбана іноземним замовником на митній території України за національну валюту України або отримана ним в результаті проведення інших операцій, у тому числі товарообмінних. Право власності на давальницьку сировину на кожному етапі її переробки, а також на вироблену з неї готову продукцію належить замовнику. Операція з давальницькою сировиною - це операція з попередньої поставки сировини для її наступного перероблення (оброблення, збагачення чи використання) на готову продукцію за відповідну плату, незалежно від кількості виконавців, а також етапів (операцій з перероблення цієї сировини) за умови, якщо вартість давальницької сировини на кожному етапі переробки становить не менш як 20 відсотків загальної вартості готової продукції. Операції, що не передбачають попередньої поставки сировини для отримання готової продукції, або коли вартість сировини є меншою зазначених 20 відсотків, не вважаються операціями з давальницькою сировиною.
Згідно із змістом цієї норми господарські операції, передбачені зазначеною вище угодою від 21.04.2006 року є операціями з давальницькою сировиною.
Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України «Про операції з давальницькою сировиною у зовнішньоекономічних відносинах» сплата ввізного мита, податків та зборів (крім митних зборів) провадиться українським виконавцем шляхом видачі органу державної податкової служби за місцезнаходженням виконавця простого авальованого векселя із строком платежу, що дорівнює строку здійснення операції з давальницькою сировиною, але не більш як 90 календарних днів з моменту оформлення вантажної митної декларації.
На виконання зазначеної норми ДП «Холгер Крістіансен Продакшн Україна» були видані прості векселі, копії яких наявні в матеріалах справи.
Одним із видів митного режиму, визначених статтею 185 Митного кодексу України є переробка на митній території України, відповідно до якого, згідно із статтею 229 цього Кодексу, ввезені на митну територію України товари, що походять з інших країн, піддаються у встановленому законодавством порядку переробці без застосування до них заходів нетарифного регулювання, за умови вивезення за межі митної території України продуктів переробки відповідно до митного режиму експорту.
Відповідно до частини 2 статті 231 Митного кодексу України операції щодо переробки товарів можуть включати, зокрема, ремонт товарів, у тому числі відновлення та регулювання.
Відповідно до вимог статті 233 Митного кодексу України митні органи можуть проводити перевірку товарів, ввезених для переробки на митній території України, а також продуктів їх переробки у будь-якої особи, яка здійснює операції щодо переробки таких товарів.
Здійснення контролю за дотриманням режиму переробки на митній території України передбачено Порядком застосування митних режимів переробки на митній території України та переробки за межами митної території України, затвердженим наказом Державної митної служби України від 13.09.2003 року № 609 (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 7.1 Порядку ідентифікація товарів здійснюється шляхом: перевірки наданих підприємством відомостей про витрачені ресурси й використані технології виробництва продуктів переробки в обсягах, достатніх для здійснення обліку товарів, розміщених у режим переробки на митній території України (переробки за межами митної території України), та контролю за обсягом виходу продуктів переробки; здійснення митного контролю під час виконання операцій з переробки та зберігання товарів, ввезених для переробки, продуктів їх переробки, супутніх продуктів переробки, залишків та відходів переробки. При ідентифікації товарів ураховуються характер товарів і види операцій з їх переробки.
Згідно з пунктом 7.2 Порядку митні органи проводять перевірки, передбачені статтями 233, 234 Митного кодексу України та цим Порядком, на кожному підприємстві, що здійснює переробку товарів, з періодичністю, встановленою керівником митного органу з урахуванням номенклатури товарів, що піддаються операціям з переробки, та характеру таких операцій зі складенням Акту про проведення огляду.
Пунктом 7.3 Порядку передбачено, що контроль за дотриманням режиму переробки на митній території України завершується після здійснення у повному обсязі митного оформлення товарної продукції, супутніх продуктів переробки, залишків переробки та завершення митних процедур щодо відходів переробки.
Відповідно до вимог пункту 7.4 Порядку, контроль за дотриманням режиму переробки за межами митної території України завершується після здійснення у повному обсязі митного оформлення товарної продукції.
У відповідності до Вимог технічного оснащення та облаштування території спеціальної (вільної) економічної зони й до контролю за переміщенням товарів через кордони цієї зони, затвердженими спільним наказом Державної митної служби України, Міністерства фінансів України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Державної податкової адміністрації України від 02.03.2006 року № 163/242/159/100, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.03.006 року за № 294/12168, позивачу видане свідоцтво № 003/2007, яким підтверджується спеціальне технічне оснащення та облаштування території спеціальної (вільної) економічної зони позивача, яке унеможливлює надходження та вибуття товарів поза контролем митного органу.
Крім цього, Львівською митницею, яка відповідно до положень Глави 38 Митного кодексу України здійснює контроль митного режиму переробки на митній території України, не було виявлено порушень щодо дотримання такого режиму з боку ДП «Холгер Крістіансен Продакшн Україна», що підтверджується довідкою від 09.12.2010 року про результати перевірки позивача.
Відповідно до пункту 11.43 статті 11 Закону України «Про податок на додану вартість», який був чинним на час виникнення спірних правовідносин, сплата податку на додану вартість при ввезенні рухомого майна для здійснення операцій з ремонту у митному режимі переробки, а також з метою модернізації, провадиться шляхом видачі простого векселя у випадку та порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Даний порядок встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 року № 1524 «Про порядок випуску, обігу і погашення простих векселів при ввезенні (пересиланні) на митну територію України товарів з метою ремонту», відповідно до якого платники податку на додану вартість при ввезенні (пересиланні) відповідно до режиму переробки на митній території України товарів з метою ремонту, в тому числі гарантійного, або їх обробки - монтажу, збирання, монтування та налагодження, внаслідок чого одержуються інші товари, можуть за своїм рішенням надавати митним органам прості авальовані векселі на суму ввізного мита, акцизного збору та податку на додану вартість із строком погашення, що дорівнює строку ремонту або обробки товарів, але не більш як 90 днів, або строку, встановленого Кабінетом Міністрів України у порядку, визначеному частиною третьою статті 232 Митного кодексу України, за умови вивезення відремонтованих або оброблених товарів за межі митної території України. Під ремонтом слід розуміти операції з усунення недоліків товарів, приведення їх у робочий стан, відновлення їх ресурсу або характеристик, що не призводять до зміни кодів таких товарів згідно з УКТЗЕД; випуск, обіг та погашення зазначених векселів здійснюється у порядку, визначеному Законом України «Про операції з давальницькою сировиною у зовнішньоекономічних відносинах», та з урахуванням особливостей, зазначених в абзаці четвертому цього пункту; якщо вивезення відремонтованих товарів за межі митної території України не забезпечено у строк, зазначений в абзаці другому цього пункту, або ввезені з метою ремонту товари використовуються з іншою метою, підприємство, що видало вексель, зобов'язане його оплатити. Оплата здійснюється протягом п'яти календарних днів з дати закінчення установленого строку ремонту товарів чи виявлення факту їх нецільового використання; відходи та брухт, що утворилися під час ремонту товарів, вивозяться за межі України разом з відремонтованими товарами або заявляються в інший митний режим, обраний з додержанням вимог Митного кодексу України та інших нормативно-правових актів.
Виконання даної угоди підтверджується належними первинними документами, які відповідають вимогам законодавства, а саме: імпортними та експортними вантажними митними деклараціями, товарно-супровідними документами, специфікаціями до угоди від 21.04.2006 року № 1 та простими векселями, копії яких наявні в матеріалах справи.
Вантажні митні декларації, які відповідають вимогам, встановленим наказом Державної митної служби України від 18.09.2007 року № 768 «Про затвердження зразків бланків єдиного адміністративного документа, додаткових аркушів, доповнень і специфікації та їх Технічного опису», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.10.2007 року за № 1140/14407, підтверджують вивезення готової продукції (регенерованих стартерів) без порушення строків визначених чинним законодавством.
Отже, на думку суду позивачем надано належні і достатні докази дотримання ним вимог зазначених нормативно-правових актів, що регулюють питання ведення господарських операцій з давальницькою сировиною, відтак суд першої інстанції дійшов правильного висновку про протиправність висновків податкового органу щодо заниження Дочірнім підприємством «Холгер Крістіансен Продакшн Україна» Компанії «Холгер Крістіансен А/С» податкового зобов'язання з податку на додану вартість по операціях з ввезення нових запасних частин до стартерів на митну територію України шляхом видачі простих векселів.
За наведених обставин суд приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, що відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду - без змін.
Керуючись статтями 160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 29.11.2011 року по справі № 2а-7149/11/1370- без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
ГОЛОВУЮЧИЙ: А.І. РИБАЧУК
СУДДІ В.П. ДЯКОВИЧ
С.П. НОС
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2012 |
Оприлюднено | 04.05.2012 |
Номер документу | 23720779 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Рибачук А.І.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні