ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 грудня 2011 р. № 2а-13272/11/1370
Львівський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого - судді Лунь З .І.
при секретарі Івашків В.І.
за участю представників ст орін:
від позивача: Мельничук В .А.,
від відповідача: Задорож ній І.В. .
розглянув у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу за позовом Това риства з обмеженою відповіда льністю «Західпромелектро» до Державної податкової інсп екції у Личаківському районі м. Львова про скасування пода ткового повідомлення-рішенн я від 06.06.2011 року № 0001622320/10/13133/23-2
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Західпро мелектро»звернулося з позов ом до суду до Державної подат кової інспекції у Личаківськ ому районі м. Львова про скасу вання податкового повідомле ння-рішення від 06.06.2011 року № 0001622320/1 0/13133/23-2.
Представник позивача позо вні вимоги підтримав з мотив ів, викладених у позовній зая ві. Просив позов задовольнит и.
Представник відповідача п роти позову заперечив з моти вів, наведених у запереченні на позовну заяву. Просить у за доволенні позову відмовити.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд вста новив наступне.
Працівниками Державної по даткової інспекції у Личаків ському районі м.Львова прове дено позапланову невиїзну до кументальну перевірку Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Західпромелектро»з питань взаємовідносин з ПП « МКМ - Сервіс»за січень 2011 року, за наслідками якої складено Акт № 319/23-2/31526630 від 20.05.2011 року про рез ультати позапланової невиїз ної перевірки Товариства з о бмеженою відповідальністю « Західпромелектро»з питань в заємовідносин з ПП «МКМ - Серв іс»за січень 2011 року (далі - Ак т перевірки), на підставі висн овків якого Державною податк овою інспекцією у Личаківськ ому районі м.Львова винесено податкове повідомлення-ріше ння від 06.06.2011 року за № 0001622320/10/13133/23-2, як им позивачу збільшено грошов е зобов' язання з податку на додану вартість на 105552,43 грн.
Як вбачається із акта перев ірки підставою для збільшенн я суми грошового зобов' язан ня стали висновки органу дер жавної податкової служби про порушення позивачем ст.215, ст..2 03, ст..216, ЦК України, п.198.1, п.198.3 ст.198 По даткового кодексу України.
Відповідно до п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 ПК України, контролюючий орган зобов' язаний самостійно ви значити суму грошових зобов' язань, зменшення (збільшення ) суми бюджетного відшкодува ння та/або зменшення від' єм ного значення об' єкта опода ткування податком на прибуто к або від' ємного значення с уми податку на додану вартіс ть платника податків, передб ачених цим Кодексом або інши м законодавством, якщо дані п еревірок результатів діяльн ості платника податків свідч ать про заниження або завище ння суми його податкових зоб ов' язань, заявлених у подат кових (митних) деклараціях, ут очнюючих розрахунках.
Відповідно до п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК України, документальною пер евіркою вважається перевірк а, предметом якої є своєчасні сть, достовірність, повнота н арахування та сплати усіх пе редбачених цим Кодексом пода тків та зборів, а також дотрим ання валютного та іншого зак онодавства, контроль за дотр иманням якого покладено на к онтролюючі органи, дотриманн я роботодавцем законодавств а щодо укладення трудового д оговору, оформлення трудових відносин з працівниками (най маними особами) та яка провод иться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фін ансової, статистичної та інш ої звітності, регістрів пода ткового та бухгалтерського о бліку, ведення яких передбач ено законом, первинних докум ентів, які використовуються в бухгалтерському та податко вому обліку і пов'язані з нара хуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог і ншого законодавства, контрол ь за дотриманням якого покла дено на органи державної под аткової служби, а також отрим аних в установленому законод авством порядку органом держ авної податкової служби доку ментів та податкової інформа ції, у тому числі за результат ами перевірок інших платникі в податків.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перев ірка, яка проводиться в примі щенні органу державної подат кової служби.
Відповідно до Порядку офор млення результатів документ альних перевірок з питань до тримання податкового, валютн ого та іншого законодавства, затвердженого Наказом ДПА У країни № 984 від 22.12.2010 року, акт - ц е службовий документ, який пі дтверджує факт проведення до кументальної перевірки фіна нсово-господарської діяльно сті платника податків і є нос ієм доказової інформації про виявлені порушення вимог по даткового, валютного та іншо го законодавства, контроль з а дотриманням якого покладен о на органи державної податк ової служби. Акт документаль ної перевірки повинен містит и систематизований виклад ви явлених під час перевірки фа ктів порушень норм податково го, валютного та іншого закон одавства, контроль за дотрим анням якого покладено на орг ани державної податкової слу жби.
Факти виявлених порушень п одаткового, валютного та інш ого законодавства, контроль за дотриманням якого покладе но на органи державної подат кової служби, викладаються в акті документальної перевір ки чітко, об'єктивно та в повні й мірі, із посиланням на перви нні або інші документи, які за фіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що під тверджують наявність зазнач ених фактів.
Таким чином, сам по собі фак т проведення невиїзної перев ірки не позбавляє відповідач а обов' язку щодо вивчення т а аналізу первинних документ ів платника податків.При про веденні перевірки позивача в ідповідачем не дотримано вим ог п.п.78.1.1 та п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78 ПК Украї ни, оскільки при проведенні п еревірки не враховано відомо стей первинних документів по зивача.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем зменше но позивачу суму податкового кредиту за результатами вза ємовідносин з ПП «МКМ-Сервіс »в січні 2011 року на підставі Ак та перевірки ДПІ у Галицьком у районі районі м.Львова від 23 .06.2011 року №1649/23-209/35383180 про результат и позапланової виїзної перев ірки ПП «МКМ-Сервіс»з питань правильності обчислення і с воєчасності сплати податків та обов' язкових платежів д о бюджету за період 01.04.2008 року п о 16.06.2011 року, в якому зазначено, що господарські операції не могли бути вчинені через від сутність у ПП «МКМ-Сервіс»до статньої кількості працівни ків, транспортних та інших ос новних засобів, а тому дані оп ерації є нікчемними з огляду на ст.228 ЦК України.
Зазначене спростовується наявними в матеріалах справи письмовими доказами, якими о бґрунтована позиція позивач а, що отриманий ним у ПП «МКМ-С ервіс»товар був перевезений на склад Товариства з обмеже ною відповідальністю «Захід промелектро»самим Товарист вом, у користуванні якого є тр анспортний засіб, придатний для перевезень зазначеного у накладних товару відповідно до Договору оренди (найму) тра нспортного засобу від 09.06.2009 рок у. Крім того, позивачем подано докази (свідоцтво №ЛР0460 про пр аво власності від 23.09.2005 року та оборотно-сальдова відомість по рахунку 103), згідно з якими у власності позивача є складс ькі приміщення, де зберігаєт ься товар.
Окрім зазначеного, висново к відповідача про неможливіс ть провадження господарсько ї діяльності позивачем, у зв' язку із тим, що чисельність пр ацюючих на підприємстві ПП « МКМ-Сервіс»складає 0 осіб спр остовується фактами, викладе ними в Акті перевірки ДПІ у Га лицькому районі районі м. Льв ова від 23.06.2011 року №1649/23-209/35383180, з яког о вбачається, що в розрахунку сум комунального податку де кларується комунальний пода ток з п' ятьма працівниками на підприємстві.
Враховуючи зазначене вище , наявність на підприємстві П П «МКМ-Сервіс»п' яти працівн иків, відсутність виробничих , складських приміщень та осн овних фондів не можуть вказу вати на неможливість реально го здійснення господарських операцій Товариства з обмеж еною відповідальністю «Захі дпромелектро»з ПП «МКМ-Серві с».
Водночас, підтвердженням о бставин реальності господар ських операцій слід вважати господарську діяльність поз ивача, яка полягала у тому, що товари, придбані позивачем у ПП «МКМ-Сервіс» використані для подальшого продажу та от римання доходу, при цьому фак т не відображення сум податк ових зобов' язань за такими операціями в акті перевірки відсутній.
Відповідно до п.198.1 ст.198 Подат кового кодексу України, прав о на віднесення сум податку д о податкового кредиту виника є у разі здійснення операцій з придбання або виготовленн я товарів (в тому числі в разі їх ввезення на митну територ ію України) та послуг.
Згідно з п.198.3 ст.198 Податковог о кодексу України, податкови й кредит звітного періоду ви значається виходячи з догові рної (контрактної) вартості т оварів/ послуг, але не вище рів ня звичайних цін, визначених відповідно до ст..39 цього коде ксу, та складається з сум пода тків, нарахованих (сплачених ) платником податку за ставко ю, встановленою п.193.1 ст.193 цього кодексу, протягом такого зві тного періоду у зв' язку з пр идбанням або виготовленням т оварів та послуг з метою їх по дальшого використання в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку.
Стосовно висновку відпові дача про нікчемність правочи ну, укладеного між позивачем та ПП «МКМ-Сервіс», суд зазнач ає, що до компетенції органу д ержавної податкової служби н е належить робити висновок п ро нікчемність правочину, ос кільки такий має міститись у мотивувальній частині судов ого рішення у справах за позо вами державної податкової сл ужби про стягнення в доход де ржави коштів, одержаних за ні кчемними правочинами.
Враховуючи зазначене вище , суд дійшов висновку про необ ґрунтованість висновків Акт а перевірки, на підставі яког о було прийнято оскаржуване податкове повідомлення-ріше ння. Відтак, податкове повідо млення-рішення Державної под аткової інспекції у Личаківс ькому районі м. Львова від 06.06.2011 року № 0001622320/10/13133/23-2 підлягає скасу ванню.
Судові витрати у розмірі 28 г рн. 23 коп. судового збору прису джуються з Державного бюджет у України на користь позивач а.
Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 158, 160- 163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Скасувати податкове повід омлення-рішення Державної по даткової інспекції у Личаків ському районі м. Львова від 06.06. 2011 року № 0001622320/10/13133/23-2.
Стягнути з Державного бюдж ету на користь Товариства з о бмеженою відповідальністю « Західпромелектро»(місцезна ходження: 79000, м. Львів, вул. Медов ої Печери, 73 ідентифікаційний код 31526630) 28 (двадцять вісім) грн. 23 коп. судового збору.
Постанова набирає законно ї сили в строк та в порядку, пе редбаченому ст. 254 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Львівський окружний адмі ністративний суд. Копія апел яційної скарги одночасно над силається особою, яка її пода є, до суду апеляційної інстан ції.
У разі застосування судо м частини третьої статті 160 ць ого Кодексу, апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.
В судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частини постанови.
Постанова в повному об сязі складена 22.12.2011 року.
Суддя Лунь З.І.
З оригіналом згідно
Суддя Лунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2011 |
Оприлюднено | 12.01.2012 |
Номер документу | 20571609 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні