Постанова
від 01.12.2011 по справі 4049/11/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" грудня 2011 р. Справа № 2-а-4049/11/2170

Херсонський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого судді: Горшков В.М.,

при секретарі: Кальченко М .С., за участю: представника - Мигирич О.М., ОСОБА_2, пре дставника Цюрупинського спо живчого товариства "Олешшя" - Міхно С.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Ре гіонального управління Депа ртаменту контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів Державної податкової а дміністрації України у Херс онській області

до Цюрупинського споживч ого товариства "Олешшя" < 3-я осо ба > про стягнення суми штрафн их санкцій, за позовом Цюрупи нського споживчого товарист ва "Олешшя" до Танань Галини Валентинівни - начальника регіонального управління де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів ДПА у Херсонській об ласті, Мигирич Олени Микола ївни - головного державного податкового інспектора Регі онального управління Департ аменту САТ ДПА України в Херс онській області, Державної п одаткової адміністрації в Хе рсонській області, Судаков ської Ю.М. - податкового інсп ектора Регіонального управл іння Департаменту САТ ДПА у Х ерсонській області, Регіонал ьного управління Департамен ту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміні страції України у Херсонські й області про визнання проти правними дій та скасування р озпорядчих документів

встановив:

Регіональне управлін ня Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирт у, алкогольних напоїв і тютюн ових виробів Державної подат кової адміністрації України у Херсонській області зверн улось до суду із адміністрат ивним позовом до Цюрупинськ ого споживчого товариства "О лешшя" про стягнення штрафно ї санкції у сумі 1700,00 грн. відпов ідно до рішення про застосув ання фінансової санкції від 31.05.2011 року №210735-2117-32.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що 18.05.2011 при проведенні п еревірки відповідача було вс тановлено зберігання алкого льних напоїв без марок акциз ного податку встановленого з разка. За результатами перев ірки складено акт від 18.05.2011 №73/32/01/ 01563538. На підставі акту перевірк и було прийнято рішення про з астосування фінансових санк цій від 31.05.2011 №210735-2117-32 на суму 1700,00 грн . Позивач просить стягнути за значену фінансову санкцію на суму 1700,00 грн.

Цюрупинське споживче това риство "Олешшя" звернулось до суду із адміністративним по зовом до Танань Галини Вале нтинівни - начальника регіо нального управління департа менту контролю за виробництв ом та обігом спирту, алкоголь них напоїв і тютюнових вироб ів ДПА у Херсонській області , Мигирич Олени Миколаївни - головного державного пода ткового інспектора Регіонал ьного управління Департамен ту САТ ДПА України в Херсонсь кій області, Державної подат кової адміністрації в Херсон ській області, Судаковсько ї Ю.М. - податкового інспекто ра Регіонального управління Департаменту САТ ДПА у Херсо нській області, Регіональног о управління Департаменту ко нтролю за виробництвом та об ігом спирту, алкогольних нап оїв і тютюнових виробів Держ авної податкової адміністра ції України у Херсонській об ласті визнання протиправним и дій та скасування розпоряд чих документів. Позовні вимо ги обґрунтовані тим, що перев ірка проводилась без належни х документів, а саме відповід но оформленого наказу надано го перевіряючими під час пер евірки. В.о. голови правління б уло зазначено під час переві рки, що направлення та наказ н е відповідають вимогам Подат кового кодексу, що є підставо ю для недопуску посадових ос іб до перевірки. Керівником т овариства було видано наказ про недопуск до перевірки, од нак перевіряючи його не доче кались. Відповідно вважають, що дії податкового органу по організації перевірки є про типравними. Відповідно прийн яте рішення на підставі непр авомірної та незаконної пере вірки є незаконним та підляг ає скасуванню. Цюрупинське с поживче товариство "Олешшя" п росить суд визнати дії ДПА Ук раїни по організації фактичн ої перевірки протиправними. Визнати дії посадових осіб п о складанню акту перевірки п ротиправним. Скасувати розпо рядчі документи направлення на перевірку, акт фактичної п еревірки, та рішення про заст осування штрафної санкції.

Представники Регіональног о управління Департаменту ко нтролю за виробництвом та об ігом спирту, алкогольних нап оїв і тютюнових виробів Держ авної податкової адміністра ції України у Херсонській об ласті в судовому засіданні н а заявлених позовних вимогах наполягали та підтримали в п овному обсязі. Проти заявлен ого позову Цюрупинського сп оживчого товариства "Олешшя" заперечували.

Представник Цюрупинського споживчого товариства "Олеш шя" заявлений ними позов в суд овому засіданні підтримала в повному обсязі. Проти позову щодо стягнення штрафної сан кції заперечувала.

Ухвалою суду від 01.12.2011 року пр овадження в частині позовних вимог Цюрупинського споживч ого товариства "Олешшя", щодо в изнання дій протиправними по складанню акту перевірки №73/3 2/01/01563538 від 18.05.2011 та скасуванню роз порядчих документів - акту пе ревірки та направлення на пе ревірку закрито.

Заслухавши пояснення стор ін, розглянувши подані докум енти і матеріали, об'єктивно о цінивши докази, суд встанови в наступне.

Судом встановлено, що відпо відно до Наказу від 17.05.2011 №81 "Про проведення фактичної переві рки", направлення на перевірк у від 17.05.2011 №81 посадовими особам и податкового органу ГДПРІ Мигирич О.М., та Судаковс ькою Ю.М. проведено перевір ку кафе "Корчма", розташованог о за адресою: м. Цюрупинськ, ву л. Гвардійська, 110 та належить Ц СТ "Олешшя".

Перевірка проводилась в пр исутності завідувача кафе ОСОБА_6 та бармена ОСОБА_7 , яким було надано направленн я на перевірку. Про що завіду вач ОСОБА_6 зазначила в ро зписці про отримання направл ення на перевірку, та копії на казу на перевірку від 17.05.2011 №81.

За результатами перевірки складено акт від 18.05.2011 №73/32/01/01563538, в я кому зафіксовано порушення с т. 11 Закону України "Про держав не регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів" (далі Закон України №481). Пі д час перевірки встановлено зберігання пляшки горілки "Х лібний дар" за ціною 157,50 грн. та п ляшки настоянка "Моя полунич ка" за ціною 30,00 грн. - без марок а кцизного податку встановлен ого зразка. Продавець ОСОБА _8 в поясненнях зазначила, що не може пояснити відсутніст ь марок акцизного податку.

Присутні при перевірці упо вноважені особи після склада ння акту перевірки відмовили сь його підписати та отримат и, про що складено відповідні Акти про відмову від підписа ння акту перевірки від 18.05.2011 №2, т а Акт відмови від отримання а кту перевірки від 18.05.2011 №2.

Згідно зі ст.17 Закону Україн и №481 у разі зберігання, трансп ортування, реалізації фальси фікованих алкогольних напої в та тютюнових виробів, алког ольних напоїв та тютюнових в иробів без марок акцизного п одатку встановленого зразка або з підробленими марками а кцизного податку до суб'єкті в підприємницької діяльност і застосовується фінансова с анкція у вигляді штрафу у роз мірі 100 відсотків вартості тов ару, але не менше 1700 гривень.

Відповідно до чого на підст аві матеріалів перевірки при йнято рішення про застосуван ня фінансових санкцій від 31.05.20 11 №210735-2117-32 на суму 1700,00 грн., яке вруч ено суб'єкту господарської о диниці під розпис 03.06.2011 р.

Визначаючись щодо позовни х вимог, доводів сторін, надан их у справу доказів, суд виход ить з наступного.

Згідно із Законом України № 481 регіональним управлінням Д епартаменту контролю за виро бництвом та обігом спирту ал когольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Херсон ській області як органом, яки м видаються ліцензії на прав о роздрібної торгівлі алкого льними напоями і тютюновими виробами, здійснюється контр оль за дотриманням суб'єктам и господарської діяльності о бласті норм вищезазначеного Закону України та інших норм ативно-правових актів Україн и, які є обов'язковими до викон ання при здійсненні роздрібн ої торгівлі алкогольними нап оями і тютюновими виробами.

Перевірки суб'єктів господ арювання у сфері торгівлі ал когольними напоями та тютюно вими виробами проводяться ре гіональним управлінням Депа ртаменту на підставі Податко вого кодексу України від 2 гру дня 2010 року № 2755-УІ, Закону Украї ни № 481 та відповідно до наказу ДПА України від 21.08.09 № 453 "Про зат вердження Методичних рекоме ндацій щодо оформлення матер іалів позапланових перевіро к окремих видів діяльності с уб'єктів господарювання".

Відповідно до статті 75 Пода ткового кодексу України факт ичною перевіркою вважається перевірка, що здійснюється з а місцем фактичного провадже ння платником податків діяль ності, розташування господар ських або інших об'єктів прав а власності такого платника. Така перевірка здійснюється органом державної податково ї служби щодо дотримання пор ядку здійснення платниками п одатків розрахункових опера цій, ведення касових операці й, наявності ліцензій, патент ів, свідоцтв, виробництва та о бігу підакцизних товарів тощ о.

Згідно зі статтею 80 Податко вого кодексу України фактичн а перевірка здійснюється без попередження платника подат ків (особи).

Відповідно до аб. 2 ст. 81 Подат кового кодексу України непре д'явлення платнику податків (його посадовим (службовим) ос обам) направлення на проведе ння перевірки або пред'явлен ня направлення, оформленого з порушенням установлених ви мог, є підставою для недопуще ння посадових осіб органів Д ПС до проведення фактичної п еревірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) о сіб платника податків (його п редставників або осіб, які фа ктично проводять розрахунко ві операції) від допуску до пе ревірки на інших підставах, н іж визначені в абз. 2 ст. 81 Подат кового кодексу України, не до зволяється.

Враховуючи викладене поса дові особи органу державної податкової служби вправі при ступити до проведення фактич ної перевірки за наявності: н аказу керівника про проведен ня фактичної перевірки та на правлення на перевірку.

Суд приходить до висновку, щ о посадові особи регіонально го управління Департаменту д іяли на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією України т а законами України.

Отже, перевіряючи Регіонал ьного управління Департамен ту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміні страції України у Херсонськ ій області мали право здійсн ювати перевірку у такий спос іб.

Обставини встановленого п орушення, представником ЦСТ "Олешшя" в судовому засіданні спростовані нічим не були, ві дповідних доказів надано не було.

Наявні порушення вимог чин ного законодавств підтвердж ені документами, наданими до суду.

Суд вважає необґрунтовано ю позицію позивача відносно безпідставності прийняття рішення про застосування штр афних (фінансових) санкцій.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни, кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су. Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України , в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'яз ок щодо доказування правомір ності свого рішення, дії чи бе здіяльності покладається на відповідача, якщо він запере чує проти адміністративного позову.

Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування. Судом в изнається, що Цюрупинське сп оживче товариство "Олешшя" у п озовній заяві не були наведе ні обставини, які б підтвердж увались достатніми доказами , які б свідчили про обґрунтов аність позовних вимог. Довод и наведені ними не підтвердж ують обставини, на які воно по силається в обґрунтування по зовних вимог, та були спросто вані доводами Регіонального управління Департаменту кон тролю за виробництвом та обі гом спирту, алкогольних напо їв і тютюнових виробів Держа вної податкової адміністрац ії України у Херсонській обл асті, натомість податковий о рган довів правомірність при йнятого ним рішення.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов до висновк у, що позовні вимоги Цюрупинс ького споживчого товариства "Олешшя" задоволенню не підля гають., а заявлені вимоги Регі онального управління Департ аменту контролю за виробницт вом та обігом спирту, алкогол ьних напоїв і тютюнових виро бів Державної податкової адм іністрації України у Херсон ській області є таким що підл ягають задоволенню.

Керуючись ст. 8, 9, 12, 19, 158-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

постановив:

Відмовити в задоволенні позовних вимог Цюрупинськог о споживчого товариства "Оле шшя" про визнання дій по орган ізації перевірки протиправн ими та скасування рішення пр о застосування штрафної санк ції №210735-2117-32 від 31.05.2011 року.

Позовні вимоги Регіональн ого управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних н апоїв і тютюнових виробів Де ржавної податкової адмініст рації України у Херсонській області до Цюрупинського сп оживчого товариства "Олешшя " про стягнення заборгованос ті в сумі 1700,00 грн. задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Цюрупинського с поживчого товариства "Олешш я" (ідентифікаційний код 01563538) шт рафну санкцію в сумі 1700,00 грн. (од на тисяча сімсот грн. 00 коп.) на рахунок 31117106700283, державний бюдже т, код банку 24103785, ГУДКУ у Херсон ській області, МФО 852010, код плат ежу 21081100.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст. 160 КАС України чи прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлений строк. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 06 гр удня 2011 р.

Суддя Горшков В.М.

кат. 8.1.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2011
Оприлюднено11.01.2012
Номер документу20599178
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4049/11/2170

Ухвала від 01.12.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Горшков В.М.

Постанова від 01.12.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Горшков В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні