Постанова
від 26.12.2011 по справі 2а-14669/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 грудня 2011 року № 2а-14669/11/2670

В приміщенні Окружного адміністративного суду міст а Києва за адресою у м. Києві п о вул. Хрещатик, 10,

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: голо вуючого Бояринцевої М.А.,

розглянувши в порядку пись мового провадження адмініст ративну справу

за позовом Державної подат кової інспекції у Дарницьком у районі м. Києва

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Алкон елек тронікс»,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Де ржавний реєстратор Дарницьк ого району м. Києва

про припинення юридичної о соби,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова ін спекція у Дарницькому районі м. Києва звернулась до суду з позовом про визнання недійсн им запису про проведення дер жавної реєстрації Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Алкон електронікс»від 12 т равня 2011 року № 10651050007009260, про визна ння недійсними установчих (з асновницьких) документів з м оменту реєстрації останньої дії від 12 травня 2011 року через п орушення закону, допущені пр и створенні юридичної особи, які не можна усунути та про пр ипинення юридичної особи Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Алкон електронікс »(код ЄДРПОУ 35092535).

Ухвалою суду від 17 жовтня 2011 р оку відкрито скорочене прова дження у справі та надано від повідачу строк для подання з аперечень або заяви про визн ання позову до 15 листопада 2011 р оку.

Ухвалою суду від 16 листопад а 2011 року справу призначено до судового розгляду, оскільки суд прийшов до висновку про н еможливість ухвалення закон ного і обґрунтованого судово го рішення без проведення су дового засідання та виклику осіб, які беруть участь у спра ві.

Представник позивача під ч ас розгляду справи підтримав позовні вимоги та надав витр ебовувані судом документи.

Відповідач в судові засіда ння не з' явився, запереченн я на позовну заяву не надав, за яву про визнання позову тако ж суду не надіслав.

Відповідачу надсилалася у хвала про відкриття скорочен ого провадження у справі, ухв ала про призначення справи д о судового розгляду та повіс тки про виклик на адресу Това риства з обмеженою відповіда льністю «Алкон електронікс» , зазначену в Єдиному державн ому реєстрі юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців, проте поштова кореспонденці я повернулася з відміткою пр ацівника пошти, що за вказано ю адресою юридична особа не з находиться.

За правилами, встановленим и пунктом 4 статті 33 Кодексу ад міністративного судочинств а України у разі ненадання ос обами, які беруть участь у спр аві, інформації щодо їх пошто вої адреси судовий виклик аб о судове повідомлення надсил аються юридичним особам та ф ізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначе на в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців.

У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за так ою адресою вважається, що суд овий виклик або судове повід омлення вручене їм належним чином.

Відповідно до частини шост ої статті 128 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, якщо немає перешкод для ро згляду справи у судовому зас іданні, визначених цією стат тею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хо ча і були належним чином пові домлені про дату, час і місце с удового розгляду, суд має пра во розглянути справу у письм овому провадженні у разі від сутності потреби заслухати с відка чи експерта.

Пункт 1 статті 41 Кодексу адм іністративного судочинства України передбачає, що у раз і неявки у судове засідання в сіх осіб, які беруть участь у с праві, чи якщо відповідно до п оложень цього Кодексу розгля д справи здійснюється за від сутності осіб, які беруть уча сть у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку пи сьмового провадження), фіксу вання судового засідання за допомогою звукозаписувальн ого технічного засобу не зді йснюється.

Враховуючи належне повідо млення сторін про дату, час та місце судового засідання та неявку представника відпові дача в судове засідання 19 груд ня 2011 року, суд приходить до вис новку про розгляд справи у пи сьмовому провадженні та на о снові наявних матеріалів спр ави.

В обгрунтування зая влених вимог позивач посилає ться на Конституцію України, Податковий кодекс України, Ц ивільний кодекс України, Зак он України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців»та з азначає, що Товариство з обме женою відповідальністю «Алк он електронікс»займалося пі дприємницькою діяльністю з п орушенням вимог чинного зако нодавства України, не уповно важені особи здійснювали дія льність від його імені з мето ю надання іншим суб' єктам п ідприємницької діяльності н еобхідних умов для ухилення від сплати податків.

Розглянувши подані д окументи і матеріали, всебіч но і повно з' ясувавши факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, оцінивши докази , які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд приходи ть до наступних висновків.

Товариство з обмежен ою відповідальністю «Алкон е лектронікс»зареєстровано Д арницькою районною у м. Києві державною адміністрацією 17 к вітня 2007 року (код ЄДРПОУ 35092535) та перебуває на обліку в Держав ній податковій інспекції у Д арницькому районі м. Києва з 20 квітня 2007 року за № 1125-07. Місцезна ходження юридичної особи: 02121, м . Київ, вул. Харківське шосе, 201/20 3.

Протоколом загальних зборів учасників ТОВ «Алкон електронікс»від 6 травня 2011 ро ку № 1 звільнено з посади генер ального директора ТОВ «Алкон електронікс»ОСОБА_1 та пр изначено директором товарис тва ОСОБА_2 з 7 травня 2011 року . Також, зазначеним протоколо м затверджено нову редакцію статуту та уповноважено ОС ОБА_2 провести всі необхідн і дії, пов' язані з державною реєстрацією змін до установ чих документів товариства та зміною керівника з правом пе редоручення повноважень тре тім особам.

7 травня 2011 року директо р ТОВ «Алкон електронікс»О СОБА_2 видав наказ № 02-К-2011, згід но якого ОСОБА_2 приступив до виконання обов' язків ди ректора ТОВ «Алкон електроні кс»з 7 травня 2011 року на підстав і протоколу загальних зборів учасників № 1 від 6 травня 2011 рок у.

12 травня 2011 року провед ено державну реєстрацію змін до установчих документів (ре єстраційна дія № 10651050007009260).

Згідно довідки Державно ї податкової інспекції у Дар ницькому районі м. Києва з обл ікової картки платника подат ків, ТОВ «Алкон електронікс» станом на 11 листопада 2011 року з аборгованості перед бюджето м не має.

Під час проведення перевірки юридичної особи в ідповідача позивачем 22 серпн я 2011 року направлений запит № 64 33/7/26-2/3 до Уманської об' єднаної державної податкової інспек ції Черкаської області з про ханням встановити місцезнах одження ОСОБА_2

29 серпня 2011 року листом № 18966/26-31/7 Уманська об' єднана де ржавна податкова інспекція Ч еркаської області повідомил а Державну податкову інспекц ію у Деснянському районі м. Ки єва, що встановити місце знах одження ОСОБА_2 виявилось не можливим, оскільки із слів матері, ОСОБА_3, він виїхав до м. Києва на заробітки, адре са перебування їй невідома, к онтакти з ним не підтримує, на даний час за адресою реєстра ції (АДРЕСА_1) не проживає.

Згідно висновку спец іаліста Науково-дослідного е кспертно-криміналістичного центру при Управління МВС Ук раїни на Південно-західній з алізниці від 9 вересня 2011 року № 317, підписи імені директора ТО В «Алкон електронікс»ОСОБ А_2, у протоколі № 1 загальних зборів учасників ТОВ «Алкон електронікс»від 6 травня 2011 ро ку, довіреність від 10 травня 2011 року на підпис від імені дире ктора ТОВ «Алкон електронікс »ОСОБА_2, зображення якого наявне у копії наказу № 02-к-2011 ві д 7 травня 2011 року, ймовірно вик онані однією особою. Підпис, в ід імені ТОВ «Алкон електрон ікс»ОСОБА_2, що підлягає д ослідженню у статуті ТОВ «Ал кон електронікс»від 15 травня 2011 року, ймовірно виконані дру гою особою, підпис, від імені д иректора ТОВ «Алкон електрон ікс»ОСОБА_2, зображення як ого наявне у копії форми-1, зап овненої на ім' я ОСОБА_2 й мовірно виконаний третьою ос обою.

Згідно підпункту 20.1.12 статт і 20 Податкового кодексу Украї ни органи державної податков ої служби мають право у випад ках, встановлених законом, зв ертатися до суду щодо припин ення юридичної особи та підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця про ви знання недійсними установчи х (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Відповідно до статті 86 Код ексу адміністративного судо чинства України суд оцінює д окази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосере дньому, всебічному, повному т а об'єктивному дослідженні. С уд оцінює належність, допуст имість, достовірність кожног о доказу окремо, а також доста тність і взаємний зв'язок док азів у їх сукупності.

Згідно з частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України до казами в адміністративному с удочинстві є будь-які фактич ні дані, на підставі яких суд в становлює наявність або відс утність обставин, що обґрунт овують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у спра ві, та інші обставини, що мають значення для правильного ви рішення справи. Ці дані встан овлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.

Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців »регулює відносини, які вини кають у сфері державної реєс трації юридичних осіб, а тако ж фізичних осіб-підприємців і є спеціальним нормативним актом з цих питань.

Згідно з частиною другою ст атті 38 Закону України 15.05.2003 № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців»підставами для п остановлення судового рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкр утством юридичної особи, зок рема є:

- визнання недійсним запис у про проведення державної р еєстрації через порушення за кону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;

- провадження нею діяльнос ті, що суперечить установчим документам, або такої, що забо ронена законом;

- невідповідність мінімал ьного розміру статутного фон ду юридичної особи вимогам з акону;

- неподання протягом року о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Перелік підстав для припин ення юридичної особи є виклю чним та розширеному тлумачен ню не підлягає.

Однією із підстав для припи нення юридичної особи, що не п ов'язано з банкрутством юрид ичної особи, є визнання недій сним запису про проведення д ержавної реєстрації через по рушення закону, допущені при створенні юридичної особи, я кі не можна усунути.

Частиною першою статті 104 Ци вільного кодексу України пер едбачено, що юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов'язків іншим юридич ним особам - правонаступника м або в результаті ліквідаці ї.

Пунктом 2 частини першої ста тті 110 Цивільного кодексу Укра їни передбачено, що юридична особа ліквідується, зокрема , за рішенням суду про визнанн я судом недійсною державної реєстрації юридичної особи ч ерез допущені при її створен ні порушення, які не можна усу нути, а також в інших випадках , встановлених законом.

Отже, суд приходить до висно вку, що органи державної пода ткової служби можуть звертат ися з вимогами про припиненн я юридичної особи не в усіх ви падках, визначених статтею 38 З акону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», а лише в тих, коли податкові о ргани діють на реалізацію св оєї владної компетенції.

Таким чином, органи державн ої податкової служби вправі звертатися з вимогою про при пинення суб'єктів господарюв ання лише в разі, якщо підстав ою позову є неподання таким с уб'єктом протягом року до орг анів державної податкової сл ужби податкових декларацій, документів фінансової звітн ості згідно із законодавство м.

Відповідно до частини друг ої статті 7 Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців» державний нагляд з а дотриманням законодавства у сфері державної реєстраці ї юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців здійснює с пеціально уповноважений орг ан з питань державної реєстр ації, яким відповідно до пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни від 26 квітня 2007 року № 667 є Де ржавний комітет України з пи тань регуляторної політики т а підприємництва.

Оскільки позивач не вправі виходити за межі наданих йом у законом повноважень, до яки х не віднесено контроль за до триманням законодавства у сф ері державної реєстрації юри дичних осіб, у тому числі щодо дотримання порядку реєстрац ії, вимоги позивача задоволе нню не підлягають.

Зазначена правова позиція також вбачається з рішення К иївського апеляційного адмі ністративного суду, зокрема у справі № 2а-12674/10/2670.

Як вбачається з дові дки № 374020 з Єдиного державного реєстру підприємств та орган ізацій України керівником То вариства з обмеженою відпові дальністю «Алкон електронік с» є ОСОБА_2

Жодних належних дока зів на підтвердження факту в изнання недійсним запису про проведення державної реєстр ації Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкон еле ктронікс» через порушення за кону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути, позивачем не надано , а судом не встановлено.

Відповідно до частини дру гої статті 11 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни суд розглядає адміністрат ивні справи не інакше як за по зовною заявою, поданою відпо відно до цього Кодексу, і не мо же виходити за межі позовних вимог.

Суд при вирішенні справи ке рується принципом верховенс тва права, відповідно до яког о зокрема людина, її права та с вободи визнаються найвищими цінностями та визначають зм іст і спрямованість діяльнос ті держави (частина перша ста тті 8 Кодексу адміністративн ого судочинства України).

Виходячи з системного анал ізу наведених норм права та к еруючись принципами адмініс тративного судочинства, суд приходить до висновку про ві дсутність правових підстав д ля задоволення позовних вимо г про припинення юридичної о соби Товариства з обмеженою відповідальністю «Алкон еле ктронікс»з підстав визнання недійсними установчих докум ентів.

Керуючись статтями 98, 160-163 Кодексу адміністративно го судочинства України, Окру жний адміністративний суд мі ста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні поз ову Державної податкової інс пекції у Дарницькому районі м. Києва до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Алко н електронікс»про припиненн я юридичної особи відмовити повністю.

Постанова набирає за конної сили в порядку, встано вленим статтею 254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни. Постанова може бути о скаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти д нів за правилами, встановлен ими статтями 185-187 КАС України, ш ляхом подання через суд перш ої інстанції апеляційної ска рги.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.12.2011
Оприлюднено11.01.2012
Номер документу20604882
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14669/11/2670

Ухвала від 16.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 26.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Постанова від 26.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні