КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-10073/09/2670 Г оловуючий у 1-й інстанції: Піс оцька О.В.
Суддя-доповідач: Твердо хліб В.А.
У Х В А Л А
Іменем України
"01" грудня 2011 р. м. Київ
Колегія суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
головуючого судді Твердохліб В .А.,
суддів Троян Н.М., Бужак Н.П.,
при секретарі Пав ленко Т.А.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м.Києві а пеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Еліс»на постанову Окружно го адміністративного суду м. Києва від 25 січня 2010 року у спра ві за адміністративним позов ом Київського міського відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Еліс»про стягнення адміні стративно-господарських (штр афних) санкцій, -
ВСТАНОВИЛА:
Київське міське відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів (далі - Позивач) з вернулося в Окружний адмініс тративний суд м.Києва з позов ом до ТОВ «Еліс»(далі - Відпо відач) про стягнення адмініс тративно-господарських (штра фних) санкцій.
Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 25 січня 2010 року позов зад оволено.
Не погоджуючись з вищезазн аченим судовим рішенням, Від повідач подав апеляційну ска ргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інста нції, а також скасувати поста нову ВДВС Святошинського рай онного управління юстиції м. Києва від 10.02.2011 року про арешт к оштів.
В апеляційній скарзі апеля нт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що приз вело до неправильного виріше ння справи по суті.
Вислухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пере віривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, к олегія суддів вважає, що апел яційну скаргу слід залишити без задоволення, виходячи з н аступного.
Судом першої інстанції вст ановлено та підтверджено мат еріалами справи, що середньо облікова кількість штатних п рацівників облікового склад у ТОВ «Еліс»у 2008 році склала 16 о сіб.
Постановою Кабінету Мініс трів України «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні»від 31 січня 2007 року №70 затверджено П орядок реєстрації підприємс тв, установ, організацій та фі зичних осіб, що використовую ть найману працю; Порядок под ання підприємствами, установ ами, організаціями та фізичн ими особами, що використовую ть найману працю, звітів про з айнятість і працевлаштуванн я інвалідів та інформації, не обхідної для організації їх працевлаштування; Порядок за рахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів до нормативу таких робочих місць у господарськ их об'єднаннях, до складу яких входять підприємства громад ських організацій інвалідів ; Порядок сплати підприємств ами, установами, організація ми та фізичними особами, що ви користовують найману працю, суми адміністративно-господ арських санкцій та пені за не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів; Порядок використа ння суми адміністративно-гос подарських санкцій та пені з а невиконання нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів, що надійшли до д ержавного бюджету; Порядок п роведення перевірки підприє мств, установ, організацій та фізичних осіб, що використов ують найману працю.
Положеннями ст.19 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні»від 21 березня 1991 ро ку №875-XII визначено, що для підпр иємств, установ, організацій , у тому числі підприємств, орг анізацій громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, які використовують найм ану працю, установлюється но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельн ості штатних працівників о блікового складу за рік, а як що працює від 8 до 25 осіб, - у кіль кості одного робочого місця.
Підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, с амостійно розраховують кіль кість робочих місць для прац евлаштування інвалідів від повідно до нормативу, встано вленого частиною першою цієї статті, і забезпечують пра цевлаштування інвалідів. П ри розрахунках кількість роб очих місць округлюється до ц ілого значення.
Згідно ч.3 ст.19 зазначе ного Закону підприємства, ус танови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману прац ю, самостійно здійснюють пра цевлаштування інвалідів у ра хунок нормативів робочих міс ць виходячи з вимог статті 18 ц ього Закону.
Крім того, відповідно до ч.4 ст.19 вказаного Закону вик онанням нормативу робочих мі сць у кількості, визначеній з гідно з частиною першою цієї статті, вважається працевла штування підприємством, уста новою, організацією, у тому чи слі підприємством, організа цією громадських організац ій інвалідів, фізичною особо ю, яка використовує найману п рацю, інвалідів, для яких це м ісце роботи є основним.
Положеннями ст.20 цьог о Закону встановлено, що підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн і особи, які використовують найману працю, де середнь ооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пе редбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують від повідним відділенням Фонду с оціального захисту інваліді в адміністративно-господарс ькі санкції, сума яких визн ачається в розмірі середнь ої річної заробітної плати на
відповідному підприємств і, установі, організації, у то му числі підприємстві, орга нізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує най ману працю, за кожне робоче мі сце, призначене для працевл аштування інваліда і незай няте інвалідом. Для підприє мств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орг анізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрати вно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини середньої річної заробіт ної плати на відповідному п ідприємстві, в установі, орга нізації, у тому числі підприє мстві, організації громадсь ких організацій інвалідів, у фізичної особи, яка викори стовує найману працю.
Сплату адміністрати вно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, пров одять відповідно до закону за рахунок прибутку, який зал ишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежі в).
Адміністративно-гос подарські санкції розрахову ються та сплачуються підприє мствами, установами, органі заціями, у тому числі підприє мствами, організаціями грома дських організацій інваліді в, фізичними особами, зазнач еними в частині першій цієї с татті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за ро ком, в якому відбулося поруш ення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону. При цьому до право відносин із стягнення адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених цим Закон ом, не застосовуються стро ки, визначені статтею 250 Госп одарського кодексу України.
Порядок сплати адмі ністративно-господарських с анкцій і пені до відділень Фо нду соціального захисту інва лідів, їх акумуляції, обліку, а також з урахуванням пропози цій всеукраїнських громадс ьких організацій інвалідів - використання цих коштів з атверджується Кабінетом Мін істрів України.
Згідно звіту про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів за 2008 рік, поданого ТОВ «Ел іс», останнім визначено суму адміністративно-господарсь ких санкцій за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів в сумі 9989грн. Отже, відповідачем не працевлаштований один ін валід, а також самостійно обр аховано штрафні санкції, які підприємство мало сплатити добровільно.
Згідно ст.18 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні»ві д 21 березня 1991 року №875-XII працевла штування інвалідів здійснює ться центральним органом вик онавчої влади з питань праці та соціальної політики, орга нами місцевого самоврядува ння, громадськими організаці ями інвалідів, що передбачен о п.10 Положення про робоче міс це інваліда і про порядок пра цевлаштування інвалідів.
На підставі п.п.5,14 цього Поло ження підприємства зобов' я зані розробити заходи щодо с творення робочих місць для і нвалідів, включати їх до коле ктивного договору, інформув ати центри зайнятості, місце ві органи соціального захист у населення та відділення Фо нду соціального захисту інва лідів про створення робочих місць для працевлаштування і нвалідів, у межах нормативу п овинні створювати за власні кошти місця для їх працевлаш тування та відповідно до п.12 П оложення інформувати держав ну службу зайнятості і місце ві органи соціального захист у населення про вільні робоч і місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.
Відповідачем протягом 2008 ро ку надавалися центру зайнято сті у Святошинському районі міста Києва відомості про ва кансії для працевлаштування інвалідів у формі звітів №3-ПН , в яких відображено кількіст ь вільних робочих місць для п рацевлаштування інвалідів.
З огляду на те, що фактично р обоче місце має бути створен о з урахуванням фізичних мож ливостей певного інваліда, і ндивідуальних програм реабі літації та в залежності від в ідповідної нозології інвалі да, а Відповідач не надав жодн ого доказу щодо створення та кого робочого місця, не прийм алося жодного наказу про зат вердження у штатному розписі зазначених місць, заходи щод о створення робочих місць дл я інвалідів не розроблялися та до колективних договорів такі робочі місця не вносили ся, колегія суддів погоджуєт ься із висновком суду першої інстанції про те, що відповід ачем не були вжиті, передбаче ні законодавством заходи по забезпеченню працевлаштува ння інвалідів.
Крім того, вказані обставин и підтверджуються також дода ними до матеріалів справи зв ітами про наявність вакансій за формою №3-ПН, в яких відпові дачем змінювалися вимоги до інваліда в частині його груп и інвалідності, стажу роботи , а також наявність та кількіс ть робочих місць.
Згідно листа Святошинсько го районного центру зайнятос ті №02-30/3370 30.09.2008 року Відповідачу н а працевлаштування направля лася інвалід ОСОБА_2, прот е працевлаштована не була з п ричин невідповідності вимог ам Відповідача.
Колегія суддів вважає вірн им твердження суду першої ін станції про те, що не може бути підставою для звільнення ві д сплати адміністративно-гос подарських санкцій та обстав ина, що на посаді бухгалтера у період з 03.03.2008 року по 14.07.2008 року п рацювала ОСОБА_3, яка є інв алідом другої групи.
Отже, колегія суддів погодж ується із висновком суду пер шої інстанції про задоволенн я позовних вимог.
Крім того, Відповідач в апел яційній скарзі просить суд а пеляційної інстанції скасув ати постанову ВДВС Святошинс ького районного управління ю стиції м.Києва від 10.02.2011 року пр о арешт коштів, яка не була пре дметом розгляду в суді першо ї інстанції.
Частиною 4 статті 195 КАС Украї ни, встановлено, що суд апеля ційної інстанції не може р озглядати позовні вимоги, що не були заявлені в суді першо ї інстанції, а тому колегія су ддів не має законних підстав для перегляду вищевказаної постанови ВДВС.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків с уду першої інстанції.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарг и не дають підстав для виснов ку, що судом першої інстанції при розгляді справи допущен і порушення норм матеріально го чи процесуального права, я кі передбачені ст. ст. 201, 202 КАС У країни.
З урахуваннм вищевикладен ого, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції прав ильно встановлено обставини справи, судове рішення поста новлено з додержанням норм м атеріального та процесуальн ого права і підстав для його с касування не вбачається, а то му апеляційну скаргу слід за лишити без задоволення, а пос танову суду першої інстанції слід залишити без змін.
Керуючись ст.ст.195, 198, 200 , 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, колегія с уддів,-
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Еліс»залишити без за доволення, а постанову Окруж ного адміністративного суду м.Києва від 25 січня 2010 року - бе з змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищог о адміністративного суду Укр аїни в порядку та строки, пере дбачені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя
Судді
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2011 |
Оприлюднено | 10.01.2012 |
Номер документу | 20616585 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Твердохліб В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні