Ухвала
від 24.11.2011 по справі 2а-5377/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-5377/09/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Добрянська Я.І.

Суддя-доповідач: Вівдич енко Т.Р.

У Х В А Л А

Іменем України

"24" листопада 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Вівдиченко Т.Р.

Суддів: Бабенка К.А.

Мельничука В.П.

за участю секретаря Плакси В.І.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відп овідальністю «Ванея»на пост анову Окружного адміністрат ивного суду м. Києва від 03 черв ня 2010 року у справі за позовом Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Ванея»до Держав ної податкової інспекції у Ш евченківському районі м. Киє ва за участю прокуратури міс та Києва про визнання нечинн им податкового повідомлення - рішення,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Ванея»звернувся до суду з а дміністративним позовом до Д ержавної податкової інспекц ії у Шевченківському районі м. Києва, просив визнати нечи нним та скасувати податкове повідомлення - рішення № 0002602 312/0 від 10.04.2009 року.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 03 червня 2010 року у задоволен ні позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийнято ю постановою, позивач зверну вся з апеляційною скаргою, пр осить скасувати оскаржуван у постанову та прийняти нову постанову, якою задовольнит и позовні вимоги, посилаючис ь на порушення судом першої і нстанції норм матеріального права, що призвело до неправи льного вирішення справи.

Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, досл ідивши матеріали справи та д оводи апеляційної скарги, ко легія суддів вважає, що апеля ційна скарга не підлягає зад оволенню, виходячи з наступн ого.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Державно ю податковою інспекцією у Ше вченківському районі м. Києв а було проведено невиїзну до кументальну перевірку Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Ванея»з питання прав ильності нарахування та спла ти податків по взаємовідноси нах з платниками податків: ТО В «Сяйво - Ф», ПП «Кристал-К», ТОВ «Ювентіна», ТОВ «Комторг центр», ТОВ «Алоробізнес ЛТД »за період: червень 2004р. - жов тень 2006р, на підставі чого скл адено Акт № 488/23-12/31355228 від 27.03.2009 року.

Згідно акту перевірки, ДПІ у Шевченківському районі м. Ки єва встановлено порушення ТО В «Ванея»положень пп.. 7.2.4. п.7.2, п. п. 7.4.1, п. п. 7.4.5 п. 7.4, п. п. 7.7.1, п. 7.7. ст. 7 Зако ну України «Про податок на до дану вартість»від 03.04.1997р. № 168/97-ВР , п. 18 Порядку заповнення подат кової накладної, затверджено го наказом ДПА України №165 від 30.05.1997р., зокрема: перевіркою дос товірності відображених пок азників у податкових Деклара ціях з податку на додану варт ість (рядки 10.1-17) червень 2004 - жов тень 2006р. встановлено: завищен ня податкового кредиту за че рвень 2004 - жовтень 2006рр. всього у сумі 327 179,4 грн. шляхом віднесе ння до складу податкового кр едиту у відповідних періодах сум ПДВ по податковим наклад ним, виписаним від ТОВ «Сяйво - Ф», ПП «Кристал-К», ТОВ «Юве нтіна», ТОВ «Комторгцентр», Т ОВ «Алоробізнес ЛТД».

На підставі Акту перевірки № 488/23-12/31355228 від 27.03.2009 року було прийн ято податкове повідомлення-р ішення за № 0002602312/0 від 10.04.2009р., яким п озивачу визначено податков е зобов' язання на загальну суму 48 713,96 грн.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції посилався на те, що позивачем не доведено здійснення опла ти фінансово-господарської угоди з ТОВ «Сяйво-Ф», ПП. «Кри стал-К», ТОВ «Ювентіна», ТОВ «А лоробізнес»,а також, що контр агенти виписували податкові накладні на абсолютно різні послуги,а тому суд дійшов ви сновку про обґрунтованість в становленого порушення пози вачем приписів пп..7.2.4 п. 7.2, пп.. 7.4.1, п п..7.4.5 п. 7.4, пп.7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість»від 03.04.1997р. № 168/97-ВР.

З таким висновком суду перш ої інстанції погоджується к олегія суддів, з огляду на нас тупне.

Об'єктом оподаткування под атком на додану вартість, від повідно до підпункту 3.1.1 пункт у 3.1 статті 3 Закону України "Про податок на додану вартість" є операції платників податку з: поставки товарів та послуг , місце поставки яких знаходи ться на митній території Укр аїни.

Відповідно до пункту 6.1 стат ті 6 даного Закону, об'єкти опо даткування, визначені статте ю 3 Закону, за винятком операці й, звільнених від оподаткува ння, та операцій, до яких засто совується нульова ставка згі дно з Законом, оподатковують ся за ставкою 20 відсотків.

Згідно підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 вищевказаного Зако ну, податковий кредит звітно го періоду складається із су м податків, нарахованих (спла чених) платником податку за с тавкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 цього Закону, протяг ом такого звітного періоду, у зв'язку з:- придбанням або виг отовленням товарів (у тому чи слі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого викорис тання в оподатковуваних опер аціях як у межах господарськ ої діяльності платника подат ку;- придбанням (будівництвом , спорудженням) основних фонд ів (основних засобів, у тому чи слі інших необоротних матері альних активів), у тому числі п ри їх імпорті, з метою подальш ого використання у виробницт ві та/або поставці товарів (по слуг) для оподатковуваних оп ерацій у межах господарської діяльності платника податку .

Відповідно до підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 даного Зако ну, не підлягають включенню д о складу податкового кредиту суми сплаченого (нараховано го) податку у зв'язку з придбан ням товарів (послуг), не підтве рджені податковими накладни ми чи митними деклараціями (і ншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього п ункту).

При цьому, відповідно до пі дпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами», податковий орган зобов 'язаний самостійно визначити суму податкових зобов'язань платника податків у разі, якщ о:- дані документальних перев ірок результатів діяльності платника податків свідчать як про заниження, так і про зав ищення суми податкових зобо в'язань, заявлених у податков их деклараціях.

У разі коли дані документал ьної перевірки платника пода тків свідчать про заниження суми податкових зобов'язань, заявлених у податкових декл араціях, і податковий орган в иявляє суму недоплати відпов ідно до підпункту 17.1.3 пункту 17.1 статті 17 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»та підпункту 6 .1.3 пункту 6.1 Інструкції про пор ядок застосування та стягнен ня сум штрафних (фінансових) с анкцій органами державної по даткової служби, затверджено ї наказом ДПА України № 110 від 17 .03.01р., такий платник податків з обов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків су ми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періоді в, установлених для такого по датку, збору (обов'язкового пл атежу), починаючи з податково го періоду, на який припадає т ака недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким пл атником податків податковог о повідомлення від податково го органу, але не більше п'ятде сяти відсотків такої суми не доплати та не менше десяти не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян сукупно за в есь строк недоплати незалежн о від кількості податкових п еріодів, що минули.

Пунктом 2.8 вищевказаної Інс трукції № 110 визначено, що недо плата - це заниження суми пода ткового зобов'язання за відп овідні базові податкові (зві тні) періоди.

При цьому, підпунктом 6.1.3 пун кту 6.1 Інструкції передбачено , що у разі якщо за результатам и перевірки виявлено в окрем их податкових періодах суми недоплат, то за кожний з таких податкових періодів нарахов уються штрафні (фінансові) са нкції у порядку та розмірах, в изначених цим пунктом.

Отже, штрафні (фінансові) са нкції, відповідно до підпунк ту 17.1.3 пункту 17.1 статті 17 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами»з астосовуються на визначені п еревіркою суми занижень пода ткових зобов'язань (недоплат ) за відповідні базові податк ові (звітні) періоди без ураху вання встановлених перевірк ою завищень податкових зобов 'язань.

При цьому, зазначеною Інстр укцією № 110 передбачена послід овність дій при розрахунку ш трафних (фінансових) санкцій з метою дотримання вимог щод о максимального (п'ятдесяти в ідсотків) та мінімального (де сять неоподаткованих мініму мів доходів громадян) їх розм іру, а саме: 1) визначається сук упно сума недоплат за кожною з декларацій за всіма податк овими періодами, в яких вони в иявлені; 2) визначається сукуп но сума штрафних (фінансових ) санкцій за всіма податковим и періодами, у яких були виявл ені суми недоплат та за якими нараховані такі штрафні (фін ансові) санкції; 3) здійснюєтьс я обрахування максимального та мінімального розміру штр афних (фінансових) санкцій ві д сукупної суми недоплат та п орівнюється із фактично нара хованою сумою штрафних (фіна нсових) санкцій, визначеною с укупно за всі податкові пері оди, в яких були виявлені суми недоплат.

До сплати визначаються сум и штрафних (фінансових) санкц ій, що не перевищують максима льний розмір та не є нижчими в ід мінімального розміру, виз начених цих пунктом.

Отже, так як з боку суб' єкт а владних повноважень при об рахунку ним суми штрафних са нкцій та встановлення факту заниження податкових зобов'я зань, заявлених у податкових деклараціях порушень виявле но не було, а тому колегія суд дів погоджується з наданою п равовою оцінкою суду першої інстанції та вважає, що засто сування до позивача штрафних фінансових санкцій є обґр унтованим,у зв' язку з чим пі дстави для скасування оскарж уваного рішення відсутні.

Крім того, колегія суддів по годжується з тим, що описка, що міститься у номері акта пере вірки на підставі якого прий нято оскаржуване податкове п овідомлення- рішення не є пі дставою для його скасування, так як фактів вважати, що пода ткове повідомлення рішення № 0002602312/0 від 10.04.2009 року було при йнято за висновками будь яко го іншого акту, ніж за № 488/2312/31355228 -в ідсутні.

З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висно вку, що доводи апеляційної ск арги не спростовують висновк ів суду першої інстанції, яки й вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив н аявні докази, надав їм належн у оцінку та прийняв рішення з дотриманням норм матеріальн ого і процесуального права, а тому підстав для його скасув ання не вбачається.

Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни, суд апеляційної інстанці ї залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, як що визнає, що суд першої інста нції правильно встановив об ставини справи та ухвалив с удове рішення з додержанням норм матеріального і процес уального права.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС У країни, суд-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Ванея»-залишити без з адоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 03 червня 2010 року - залишити бе з змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення, та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів з дня складан ня в повному обсязі, шляхом по дачі касаційної скарги безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України.

Головуючий суддя: Т.Р. Вівди ченко

Судді: К.А Бабе нко

В.П.Мельни чук

Повний текст ухвали виготов лено -30.11.2011 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2011
Оприлюднено10.01.2012
Номер документу20616923
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5377/09/2670

Постанова від 03.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 24.11.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Постанова від 03.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні