Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 серпня 2011 р. справа № 2а/0570/11551/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < година >
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Стойки В.В.
при секретарі Бобиль овій Н.Ю.
за участю
представника позивача Валиле вькій Л.А.
представника відповідача Корос тильові С.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Доч ірнього підприємства “Житло во-комунальне господарство” Відкритого акціонерного тов ариства “КМЗ ім. Куйбишева” д о Державної податкової інспе кції у місті Краматорську пр о визнання недійсними дії,-
В С Т А Н О В И В :
Дочірнє підприємство “Жит лово-комунальне господарств о” Відкритого акціонерного т овариства “КМЗ ім. Куйбишева ” (надалі - ДП “ЖКГ” ВАТ “КМЗ ім. Куйбишева”, позивач) зверн улася до суду із уточненим пі д час судового розгляду позо вом до Державної податкової інспекції у місті Краматорсь ку про визнання недійсними дії.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем суми заб оргованості з податку на дод ану вартість, стягнуті з пози вача на виконання постанови Донецького окружного адміні стративного суду від 23 березн я 2010 року по справі № 2а-4179/10/0570 та ух вали Донецького окружного ад міністративного суду розстр очення виконання постанови с уду від 30 березня 2011 року, незак онно віднесені в рахунок пог ашення податкового боргу мин улих періодів, а тому у судово му порядку просить визнати д ії ДПІ у м. Краматорську відне сти наведені суми на погашен ня податкового боргу у викон ання постанови Донецького ок ружного адміністративного с уду.
Представник позивач у судо вому засіданні позовні вимог и підтримав, просив задоволь нити у повному обсязі.
Відповідачем позовні вимо ги не визнані, в матеріалах сп рави наявні заперечення на п озов у яких зазначено про без підставність заявлених позо вних вимог. Заперечення обґр унтовані тим, що суми боргу з у рахуванням вимог п. 87.9 ст. 87 Пода ткового кодексу України зара ховані в рахунок погашення п одаткового боргу згідно з че рговістю його виникнення нез алежно від напряму сплати, ви значеного платником податкі в. При цьому, відповідач посил ається на Інструкцію про пор ядок ведення органами держав ної податкової служби операт ивного обліку платежів до бю джету, затвердженою наказом Державної податкової адміні страції України від 02.08.2005року № 843/11123, у відповідності до якої п одатковий орган не має повно важень направляти платіж на погашення податкового боргу за датою виникнення. Таким чи ном, відповідач вважає вимог и позивача необґрунтованими з наведених вище підстав та т акими, що задоволенню не підл ягають.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, з'ясувавши фактичні обста вини, на яких ґрунтується поз ов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступ не.
Дочірнє підприємство “Жит лово-комунальне господарств о” Відкритого акціонерного т овариства “КМЗ ім. Куйбишева ” зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом К раматорської міської ради До нецької області 17.05.2002 року; іден тифікаційний код 25902755, місцезн аходження: 84303, Донецька област ь, місто Краматорськ, вул. Алей на, буд. 5, перебуває на податко вому обліку у ДПІ у м. Краматор ську.
З матеріалів справи судом в становлено, що позивач мав за боргованість перед бюджетом з податку на додану вартість у сумі 117439,44 грн., яка складаєтьс я з боргу відповідно до надан их податкових декларацій, по даткових зобов' язань згідн о з актами невиїзних перевір ок, штрафних санкцій за актом невиїзної документальної пе ревірки та пені за несвоєчас не погашення податкового бор гу в сумі 900,38 грн. В результаті ч асткового погашення боржник ом суми боргу, а саме - 1574,78 грн., загальна сума податкового б оргу складає 117439,44 грн. Постанов ою Донецького окружного адмі ністративного суду (далі - Д ОАС) від 23 квітня 2010 року по спра ві № 2а-4179/10/ 0570 року, що вступила в законну силу, наведена сума податков ого зобов' язання визнана по датковим боргом, у зв' язку з чим постановлено стягнути ц ю суму.
Ухвалою Донецького окружн ого адміністративного суду р озстрочення виконання поста нови суду від 30 березня 2011 року заяву Дочірнього підприємст ва “Житлово-комунальне госпо дарство” Відкритого акціоне рного товариства “Краматорс ький металургійний завод ім. Куйбишева” про розстрочення виконання постанови суду по справі № 2а-4179/10/0570 за позовом Дер жавної податкової інспекції в м. Краматорську до Дочірньо го підприємства “Житлово-ком унальне господарство” Відкр итого акціонерного товарист ва “Краматорський металургі йний завод ім. Куйбишева” про стягнення заборгованості пе ред бюджетом з податку на дод ану вартість задоволено. Роз строчено виконання постанов и Донецького окружного адмін істративного суду по справі № 2а-4179/10/0570 від 23.03.2010 року про стягне ння з Дочірнього підприємств а “Житлово-комунальне господ арство” Відкритого акціонер ного товариства “Краматорсь кий металургійний завод ім. К уйбишева” на користь Державн ої податкової інспекції в м. К раматорську заборгованість перед бюджетом з податку на д одану вартість на 3 роки почин аючи з квітня 2010 р. шляхом щоміс ячного перерахування боргу р івними частками у розмірі 3262,21 грн., а всього на суму 117439,44 грн. /а .с. 9/.
Відповідно до платіжних до ручень № 126 від 21 червня 2011 року н а суму 3 262,21 грн., №106 від 23 травня 2011 року на суму 3 262,21грн., №89 від 22 кві тня 2011 року на суму 3 262,21грн., №58 ві д 18 березня 2011 року на суму 1 062,21гр н., №60 від 22 березня 2011 року на су му 2 200,00грн., №36 від 21 лютого 2011 року на суму 3 262,21грн., №12 від 17 с ічня 2011 року на суму 3 262,21грн., №580 в ід 23 грудня 2010 року на суму 3 262,21гр н., №521 від 18 листопада 2010 року на с уму 3 262,21грн. /а.с. 59-67/ Дочірнє підп риємство “Житлово-комунальн е господарство” Відкритого а кціонерного товариства “Кра маторський металургійний за вод ім. Куйбишева” сплачувал о за рішенням суду заборгова ність з податку на додану вар тість.
Як встановлено у судовому з асіданні, підтверджено матер іалами справи та не заперечу валось представника сторін, ДПІ у м. Краматорську самості йно було віднесенно кошти, ст ягнуті з Дочірнього підприєм ства “Житлово-комунальне гос подарство” Відкритого акціо нерного товариства “Крамато рський металургійний завод і м. Куйбишева” у виконання пос танови Донецького окружного адміністративного суду від 23 квітня 2010р. по справ і № 2а-4179/10/0570, на зменшення податк ового боргу минулих років.
Приписами статті 87 Податков ого кодексу України встановл ені правила погашення податк ового боргу платника податкі в.
Так, п. 87.9 ст. 87 ПКУ передбачено , що у разі наявності у платник а податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахува ти кошти, що сплачує такий пла тник податків, в рахунок пога шення податкового боргу згід но з черговістю його виникне ння незалежно від напряму сп лати, визначеного платником податків.
Як слідує з даної норми, орг ани податкової служби спрямо вують кошти у рахунок погаше ння податкового боргу згідно з черговістю його виникненн я безпосередньо у разі самос тійної сплати таких коштів п латником податків.
Твердження відповідача, що норма п. 87.9 ст. 87 ПКУ не розмежо вує, коли кошти сплачуються п латником податків у добровіл ьному або примусовому порядк у, є необґрунтованими та безп ідставними.
Пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 визначено, що п одатковий борг - це сума узг одженого грошового зобов'яза ння (з урахуванням штрафних с анкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податк ів у встановлений цим Кодекс ом строк, а також пеня, нарахов ана на суму такого грошового зобов'язання.
У відповідності до приписі в статті 20 ПКУ органи державно ї податкової служби мають пр аво звертатися до суду щодо с тягнення коштів платника под атків, який має податковий бо рг, з рахунків у банках, обслуг овуючих такого платника, на с уму податкового боргу або йо го частини.
Як слідує з матеріалів спра ви, ДПІ у м. Краматорську зверт алася до Донецького окружног о адміністративного суду з п озовними вимогами про стягне ння з ДП «Житлово-комунальне господарство» ВАТ «КМЗ ім. Ку йбишева» податкового боргу з податку на додану вартість. П ри цьому, ДПІ у м. Краматорську зазначала у позовних вимога х суму та період, за який необх ідно стягнути такий податков ий борг. Як зазначено вище, суд ом наведена сума ( 117439грн. 44коп. ) в изнані податковим боргом та стягнуті з підприємства у су довому порядку, тобто примус ово.
Регулюючи порядок списанн я податкової заборгованості , Закон (у даному випадку - По датковий кодекс України) виз начає як таку, що підлягає спи санню, визнану рішенням суду податкову заборгованість. Б ільш того, заборгованість, як а визнана рішенням суду, має б ути списана в обов' язковому порядку. Таким чином, встанов лення судом факту податковог о боргу є підставою для його с писання.
Відповідно до ч. 5 ст. 124 Консти туції України (Основного Зак ону), ст. 14 Кодексу адміністрат ивного судо чинства України судові рішення ухвалюються с удами іменем України і є обов 'язковими до виконання на всі й території держави.
За даних обставин спірні пр авовідношення виходять за ме жі предмету регулювання п. 87.9 с т. 87 ПКУ, оскільки грошові кошт и не сплачувались за ініціат ивою підприємства, а стягнен і у примусовому порядку ДПІ у м. Краматорську як органом ст ягнення, за рішеннями суду.
Таким чином суд дійшов висн овку, що дії ДПІ у м. Краматорс ьку щодо віднесення стягнути х за рішеннями суду коштів в п огашення податкового боргу м инулих періодів, а не на викон ання цих рішень, є незаконним и. У спірних правовідношення х, на думку суду, відповідач ді яв не у спосіб та з перевищенн ям меж повноважень, визначен их Конституцією і Законами У країни, необґрунтовано, упер еджено та не розсудливо.
Додатково до наведеного су д також вважає за необхідне в ідмітити наступне.
Облік, контроль і складання звітності щодо платежів, що н адходять до бюджету, здійсню ється органами державної под аткової служби з використанн ям автоматизованої інформац ійної системи, що забезпечує єдиний технологічний процес уведення, контролю інформац ії обробки документів (пункт 1.4 Інструкції про порядок вед ення органами державної пода ткової служби оперативного о бліку платежів до бюджету, ко нтроль за справлянням яких з дійснюється органами держав ної податкової служби Україн и, затвердженої наказом Держ авної податкової адміністра ції від 18.07.2005 р. № 276, зареєстрован ої Міністерством юстиції Укр аїни від 02.08.2005 року за № 843/11123). Відп овідно до пунктів 3.1, 3.6 розділу 3 зазначеної Інструкції з мет ою обліку нарахованих і спла чених сум платежів до бюджет у органами державної податко вої служби на кожний поточни й рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які п овинні сплачуватися такими п латниками. У картках особови х рахунків відображаються ум ови справляння платежу та да ні про платника податків, ста н розрахунків платників з бю джетом (суми нарахованого та сплаченого платежу, пені, штр афних (фінансових) санкцій, пл ати за кредит щодо розстроче них (відстрочених) податкови х зобов'язань, суми податково го боргу, надміру та/або помил ково сплачені, та суми, заявле ні до відшкодування, й інше).
Згідно з підпунктом 9.1 пункт у 9 зазначеної Інструкції в ос обових рахунках платника под атків не менше ніж раз на квар тал підводяться підсумки та виводиться сальдо розрахунк ів платника з бюджетом (суми п одаткового боргу та надміру сплачені). На підставі обліко вих даних карток особових ра хунків платника податків зас обами програмного забезпече ння формуються податкові вим оги (пункт 11.3 розділу 11 Інструк ції), тобто письмові вимоги по даткового органу до платника податків погасити суму пода ткового боргу, включаючи пен ю. За даними карток особових р ахунків здійснюється звірен ня стану розрахунків платник а податків з бюджетами за под атками, зборами (обов'язковим и платежами) за відповідний з вітний період, підсумки яких відображаються у книзі облі ку звірення стану розрахункі в платників з бюджетами (пунк т 9.3 розділу 9 Інструкції).
Наведені положення законо давства дають підставу для в исновку про наявність у плат ника податків правового інте ресу в тому, щоб дані карток ос обових рахунків правильно ві дображали фактичний стан пла тежів до бюджету.
Відповідно до положень ст. 1 9 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.
У відповідності до приписі в ст.6 Конвенції про захист пра в людини і основоположних св обод від 04.11.1950 року № ETS N 005 кожен ма є право на справедливий і пуб лічний розгляд його справи у продовж розумного строку нез алежним і безстороннім судом , встановленим законом, який в ирішить спір щодо його прав т а обов'язків цивільного хара ктеру.
Нормами ч. 3 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни визначено, що у справа х щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів в ладних повноважень адмініст ративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и; з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано; обґрунтовано, то бто з урахуванням усіх обста вин, що мають значення для при йняття рішення (вчинення дії ); безсторонньо (неупереджено ); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівнос ті перед законом, запобігаюч и несправедливій дискриміна ції; пропорційно, зокрема з до триманням необхідного балан су між будь-якими несприятли вими наслідками для прав, сво бод та інтересів особи і ціля ми, на досягнення яких спрямо ване це рішення (дія); з урахув анням права особи на участь у процесі прийняття рішення; с воєчасно, тобто протягом роз умного строку.
Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростували д оводи позивача, відповідач с уду не надав, а отже позов підл ягає задоволенню.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.
Керуючись ст. ст. 17-18, 69-71, 79, 86, 87, 94, 160-16 3, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Дочірнього підприєм ства “Житлово-комунальне гос подарство”Відкритого акціо нерного товариства “КМЗ ім. К уйбишева” до Державної подат кової інспекції у місті Крам аторську про визнання недій сними дій - задовольнити по вністю.
Визнати недійсними дії Дер жавної податкової інспекції у місті Краматорську з відне сення коштів у розмірах 117439,44 гр н., стягнутих з Дочірнього під приємства “Житлово-комуналь не господарство” Відкритого акціонерного товариства “Кр аматорський металургійний з авод ім. Куйбишева” (ЄДРПОУ 259027 55, м.Краматор ськ, вул. Алейна, 5) у виконання п останови Донецького окружно го адміністративного суду ві д 23 квітня 2010 р. по справі № 2а-4179/10/057 0, на зменшення податкового бо ргу минулих років.
Стягнути з Державного бюдж ету на користь Дочірнього пі дприємства “Житлово-комунал ьне господарство”Відкритог о акціонерного товариства “К МЗ ім. Куйбишева” судовий збі р в розмірі 3,40 грн. (три грн. 40 коп .).
Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті та проголо шено в присутності представн иків сторін 25.08.2011 року. Повний т екст постанови виготовлений 30.08.2011 року.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецькій окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня проголоше ння постанови апеляційної ск арги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної с карги відповідно до кількост і осіб, які беруть участь у спр аві.
Суддя Стойка В. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2011 |
Оприлюднено | 12.01.2012 |
Номер документу | 20687652 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Нікулін Олександр Анатолійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Нікулін Олександр Анатолійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Стойка В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні