ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 жовтня 2011 року Справа № 2а/2370/6348/2011
04.10.11
Черкаський окружний адм іністративний суд в складі:
головуючого судді - Гаращ енка В.В.,
при секретарі - Бондар Т.П.,
за участю:
представників позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2 - за дові реностями;
представників відповідача : Куліша Ю.В. - директор, ОСОБА_4, ОСОБА_5 - за дові реностями;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Черкас и адміністративну справу за позовом Контрольно-ревізійн ого управління у Черкаській області до Державного навчал ьного закладу «Черкаський пр офесійний ліцей» про стягнен ня коштів до державного бюдж ету,
ВСТАНОВИВ:
Контрольно-ревізійне уп равління у Черкаській област і звернулося до суду з позово м до Державного навчального закладу «Черкаський професі йний ліцей», в якому просить с тягнути з відповідача кошти в сумі 111 222,93 грн., які було заплан овано та використано протяго м 2009-2010 років за умови завищення потреби у фінансуванні вида тків на оплату спожитих кому нальних послуг, що спричинил о покриття витрат спеціально го фонду коштами загального фонду на вказану суму.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначає, що за р езультатами проведеної реві зії своєчасності та повноти розрахунків за комунальні по слуги, спожиті мешканцями гу ртожитку, орендарями та госп одарчо-розрахунковою діяльн істю відповідача встановлен о факт покриття витрат спеці ального фонду за рахунок кош тів загального фонду, чим пор ушено п.п. 22, 23, 43 Порядку складан ня, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних устано в, що призвело до зайвого план ування бюджетних асигнувань за КПКВ 2201130, КЕКВ 1160 у 2009 році на су му 25191 грн. 44 коп. і у 2010 році на суму 86968 грн. 59 коп.
02.08.2011 року та 29.09.2011 року позиваче м надані до суду уточнення до адміністративного позову, в яких з врахуванням частково ї сплати відповідачем коштів до Державного бюджету позив ач зменшив позовні вимоги та просить суд стягнути кошти в сумі 107474 грн. 53 коп.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і.
Представники відповідача в судовому засіданні запереч или проти задоволення позовн их вимог з підстав, викладени х в письмовому запереченні, з азначивши, що за відсутності асигнувань та заборгованост і за комунальні послуги кошт и в сумі 112160 грн. були використа ні на потреби, пов' язані з ви конанням основних функцій, щ о не були забезпечені видатк ами загального фонду, а саме: п ридбано господарські матері али для навчання учнів, викон ано ремонтні роботи гуртожит ку, даху, водопроводів, санвуз лів тощо.
Заслухавши пояснення пред ставників позивача та відпов ідача, розглянувши подані до кументи і матеріали, оцінивш и належність, допустимість, д остовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов насту пного.
Відповідно до пунктів 2, 5 час тини 1 статті 8 Закону України «Про державну контрольно-рев ізійну службу в Україні»Голо вне контрольно-ревізійне упр авління України, контрольно- ревізійні управління в Респу бліці Крим, областях, містах К иєві і Севастополі виконують такі функції: проводять у під контрольних установах ревіз ії фінансово-господарської д іяльності, використання і зб ереження фінансових ресурсі в, необоротних та інших актив ів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах т а взяття зобов' язань, стану і достовірності бухгалтерсь кого обліку та фінансової зв ітності; здійснюють контроль за усуненням недоліків і пор ушень, виявлених під час пров едення державного фінансово го контролю.
Згідно пункту 7 статті 10 зазн аченого Закону Головному кон трольно-ревізійному управлі нню України, контрольно-реві зійним управлінням в Республ іці Крим, областях, містах Киє ві і Севастополі, контрольно -ревізійним підрозділам (від ділам, групам) у районах, міста х і районах у містах надаєтьс я право пред' являти керівни кам та іншим службовим особа м підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усу нення виявлених порушень зак онодавства з питань збережен ня і використання державної власності та фінансів, вилуч ати в судовому порядку до бюд жету виявлені ревізіями прих овані і занижені валютні та і нші платежі, ставити перед ві дповідними органами питання про припинення бюджетного ф інансування і кредитування, якщо отримані підприємствам и, установами та організація ми кошти і позички використо вуються з порушенням чинного законодавства.
Частиною 10 статті 10 Закону Ук раїни «Про державну контроль но-ревізійну службу в Україн і»передбачено, що Головному контрольно-ревізійному упра влінню України, контрольно-р евізійним управлінням в Респ убліці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрол ьно-ревізійним підрозділам ( відділам, групам) у районах, мі стах і районах у містах надає ться право звертатися до суд у в інтересах держави, якщо пі дконтрольною установою не за безпечено виконання вимог що до усунення виявлених ревізі єю порушень законодавства з питань збереження і використ ання активів.
Судом встановлено, що за рез ультатами проведеної посадо вими особами позивача ревізі ї фінансово-господарської ді яльності державного навчаль ного закладу «Черкаський про фесійний ліцей»за період з 01.0 6.2009 року по 31.12.2010 року складено ак т від 31.03.2011 року № 03-24/03, в якому зазн ачено, що ревізією своєчасно сті та повноти проведення ро зрахунків за комунальні посл уги, спожиті сторонніми мешк анцями гуртожитку, орендарем та господарчо-розрахунковою дільницею відповідача, утри мання якої здійснюється за р ахунок коштів спеціального ф онду, встановлено факт покри ття витрат спеціального фонд у за рахунок загального фонд у на суму 112160 грн. 03 коп.
За наданими документами вб ачається, що фактично спожит о комунальних послуг на суму 233214 грн. 85 коп., в той час як за дан ими бухгалтерського обліку т а фінансової звітності за оп лату комунальних послуг спря мовано 121054 грн. 82 коп. в т.ч. за рах унок власних надходжень.
При розрахунку потреби на о плату комунальних послуг за рахунок коштів загального фо нду враховано потребу у кошт ах на оплату комунальних пос луг, спожитих сторонніми меш канцями гуртожитку, якими в с вою чергу здійснювалось відш кодування вартості проживан ня у гуртожитках та вартості спожитих ними комунальних п ослуг (надходження спеціальн ого фонду), чим не дотримано ви моги п.п. 22, 23, 43 Порядку складанн я, розгляду, затвердження та о сновних вимог до виконання к ошторисів бюджетних установ № 228 та спричинило зайве плану вання бюджетних асигнувань з а КПКВ 2201130, КЕКВ 1160 у 2009 році на сум у 25191 грн. 44 коп. і у 2010 році - 86968 грн . 59 коп., які надійшли та протяго м 2009 - 2010 років використані на в ідповідні цілі.
На підставі акту від 31.03.2011 рок у №03-24/03 позивачем направлена в ідповідачу вимога та пропози ції щодо усунення порушень ф інансової дисципліни №23-03/55-2823 в ід 12.04.2011 року, зокрема, про забез печення повернення до держав ного бюджету коштів на суму 112 160 грн. 03 коп., які заплановано та використано протягом 2009-2010 рок ів за умови завищення потреб и у фінансуванні видатків на оплату спожитих комунальних послуг, що спричинило покрит тя витрат спеціального фонду коштами загального фонду на вказану суму.
Відповідно до ст. 15 Закону Ук раїни «Про державну контроль но-ревізійну службу в Україн і»законні вимоги службових о сіб державної контрольно-рев ізійної служби є обов'язкови ми для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуют ься.
Факт отримання вказаних ви мог та відсутність доказів ї х оскарження підтверджуєтьс я наявними матеріалами справ и та не заперечується предст авниками відповідача.
Державний навчальний закл ад «Черкаський професійний л іцей» листом від 27.04.2011 року №276 по відомив позивача про усуненн я порушень, виявлених ревізі єю, а також зазначив, що у зв' язку з відсутністю фінансува ння коштів із загального фон ду на господарчі цілі, кошти в сумі 112160 грн. були використані на потреби пов' язані із вик онанням основних функцій, як і не забезпечені видатками з агального фонду. Крім того, фа ктично відповідачем до бюдже ту повернуто лише 4685 грн. 50 коп.
Кабінет Міністрів України Постановою №228 від 28.02.2002 року зат вердив Порядок складання, ро згляду, затвердження та осно вні вимоги до виконання кошт орисів бюджетних установ, ві дповідно до п. 22 якого показни ки видатків або надання кред итів з бюджету, що включаютьс я до проекту кошторису, повин ні бути обґрунтовані відпові дними розрахунками за кожним кодом економічної класифіка ції видатків або класифікаці ї кредитування бюджет і дета лізовані за видами та кількі стю товарів (робіт, послуг) із зазначенням вартості за один ицю.
Відповідно до п. 23 Порядку ви датки спеціального фонду кош торису за рахунок власних на дходжень плануються у такій послідовності: за встановлен ими напрямами використання, на погашення заборгованості установи з бюджетних зобов'я зань за спеціальним та загал ьним фондом кошторису та на п роведення заходів, пов'язани х з виконанням основних функ цій, які не забезпечені (або ча стково забезпечені) видаткам и загального фонду.
При цьому розпорядник бюдж етних коштів здійснює коригу вання обсягів узятих бюджетн их зобов'язань за загальним ф ондом кошторису для проведен ня видатків з цих зобов'язань із спеціального фонду кошто рису відповідно до бюджетног о законодавства.
Абзацом 5 п. 43 Порядку визначе но, що розпорядники повинні з атвердити у кошторисах обсяг коштів для проведення розра хунків за електричну і тепло ву енергію, водопостачання, в одовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які спожив аються бюджетними установам и, у повному обсязі в розрахун ку на рік з урахуванням кошті в загального та спеціального фондів. До кошторисів додают ься детальні розрахунки за К ЕКВК 1160 «Оплата комунальних п ослуг та енергоносіїв»на під ставі затверджених в установ леному порядку лімітів.
За пунктом 49 Порядку видатк и або надання кредитів з бюдж ету спеціального фонду бюдже ту провадяться виключно в ме жах і за рахунок відповідних надходжень до цього фонду на підставі кошторисів з ураху ванням внесених до них змін.
Як свідчать матеріали спра ви, відповідачем недотримано виконання вищенаведених пра вових норм, що і було встановл ено під час проведення ревіз ії, іншого відповідачем суду не доведено.
Більше того, враховуючи, що відповідно до Постанови Кабі нету міністрів України від 17 т равня 2002 року №659 «Про затвердж ення переліку груп власних н адходжень бюджетних установ , вимог щодо їх утворення та на прямів використання»сплаче на мешканцями гуртожитків ва ртість отриманих комунальни х послуг не є власними надход женнями відповідача та беруч и до уваги, що відповідачем не забезпечено виконання вимог и контрольно-ревізійного упр авління у Черкаській області №23-03/55-2823 від 12.04.2011 року в частині по вернення до державного бюдже ту коштів на суму 112160 грн. 03 коп., в иходячи з меж заявлених позо вних вимог, системного аналі зу положень чинного законода вства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, щ о викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а ви моги такими, що підлягають за доволенню.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 86, 159, 162, 163, 254 КА С України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов з адовольнити повністю.
Стягнути з Державного навч ального закладу «Черкаський професійний ліцей»(18034 м. Черка си, вул. Ярослава Галана, 13, код ЄДРПОУ 05538052) до Державного бюдж ету України кошти в сумі 107474 (ст о сім тисяч чотириста сімдес ят чотири) грн. 53 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, яка може бути подана до Київ ського апеляційного адмініс тративного суду через Черкас ький окружний адміністратив ний суд протягом десяти днів з дня проголошення пост анови, а в разі проголошення с удом вступної та резолютивно ї частини постанови апеляцій на скарга подається протягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
Повний текст постанови виг отовлено 13 жовтня 2011 року.
Суддя В.В. Гар ащенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2011 |
Оприлюднено | 10.01.2012 |
Номер документу | 20691653 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Гаращенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні