Постанова
від 16.09.2008 по справі 16/79-08-2086
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

16/79-08-2086

           

 ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В АІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

"16" вересня 2008 р. Справа № 16/79-08-2086

Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Тофана В.М.,

суддів: Журавльова О.О., Михайлова М.В.,

при секретарі судового засідання Кубік О.В.,

за участю представників сторін:

від позивача –Торкаєнка О.О., за дов.,

від відповідача –не з'явився, належним чином повідомлений,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради, м. Одеса

на рішення господарського суду Одеської області від 21 липня 2008 року

у справі №16/79-08-2086

за позовом Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради, м. Одеса

до Приватного підприємства „Лада”, м. Одеса

про внесення змін до договору оренди

встановив:

          Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради (далі - Представництво) звернулось у місцевий господарський суд Одеської області з позовом до Приватного підприємства „Лада” (далі –ПП „Лада”) про внесення змін до додатку №1 до договору оренди нежитлових підвальних приміщень від 02.02.2004р. №37/36 в новій редакції від 04.04.2006р., розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Князівська,6, в частині розрахунку орендної плати з 01.01.2007р.

          В обґрунтування своїх позовних вимог Представництво посилається на те, що:

- 19 грудня 2006 року Верховною Радою України був прийнятий Закон України „Про державний бюджет України на 2007 рік”. Відповідно до ст.118 зазначеного Закону, договори оренди державного та комунального майна, укладені до 01 січня 2007 року, у шестимісячний термін підлягають обов'язковому перегляду в частині розміру орендної плати у відповідності до порядку, встановленого Методикою розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995р. №786 (зі змінами);

- розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.05.2007р. №301-р „Про індикативні ставки орендної плати за використання комунального майна” органам місцевого самоврядування рекомендовано застосовувати у 2007р. орендні ставки за використання цілісних майнових комплексів державних підприємств та нерухомого державного майна, затверджені постановою Кабінету міністрів від 04.10.1995р. №786, під час визначення розміру орендної плати за комунальне майно, що передається в оренду в містах обласного значення, містах Києві та Севастополі. Дата прийняття зазначеного розпорядження є початком перебігу шестимісячного строку встановленого для обов'язкового перерахунку орендної плати по договору оренди комунального майна;

- на виконання ст. 118 Закону України „Про державний бюджет України на 2007 рік”, наказом Фонду державного майна України від 18.01.2007р. №43 затверджений Порядок перегляду договорів нерухомого державного майна, дія якого розповсюджується на комунальне майно, пунктом 5 якого зазначено, що перегляд договорів має бути здійснений шляхом укладення додаткових угод до договорів оренди. Єдиним базовим місяцем для розрахунків орендної плати за новими ставками встановлюється січень 2007 року.

ПП „Лада” відзиву на позов не надало.

Рішенням місцевого господарського суду від 21.07.2008р. (суддя Желєзна С.П.) у позові відмовлено з огляду на відсутність правових підстав для внесення змін виключно до додатку №1 „Розрахунок орендної плати” до вказаного договору оренди нежитлових підвальних приміщень, а в іншому разі це призведе до порушень, передбачених чинним законодавством України порядку внесення змін до договорів оренди комунального майна.

Не погоджуючись з ухваленим рішенням суду, Представництво подало апеляційну скаргу, в якій просить оскаржене рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким його позовні вимоги задовольнити, посилаючись на ті ж підстави, що і у позові, в зв'язку з чим, як вважає Представництво, судом порушені норми матеріального та процесуального права.

Представник відповідача не скористався своїм правом надання відзиву на апеляційну скаргу.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши  представника позивача, перевіривши юридичну оцінку встановлених судом першої інстанції фактичних обставин справи і їх повноту, застосування норм матеріального та процесуального права, судова колегія апеляційної інстанції не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.

04.04.2006р. між Представництвом по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради (Орендодавець) та ПП „ЛАДА” (Орендар) був укладений у новій редакції договір оренди нежитлового приміщення №37/36 від 02.02.2004р., відповідно до умов п. 1.1, 1.3 якого Орендодавець передає, а Орендар –приймає  у строкове (з 04.04.2006р. до 04.04.2016р.) платне володіння та користування нежитлові підвальні приміщення, загальною площею 57,6 кв.м., що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Князівська (колишня вулиця Баранова), 6. Вказаний договір оренди був посвідчений у нотаріальному порядку та зареєстрований в реєстрі за №1616.

Відповідно до п. 2.1. цього договору оренди нежитлового приміщення, орендна плата визначається на підставі ст. 19 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” та рішення сесії Одеської міської ради від 09.11.2005 р. №4840-ІV „Про оренду комунального майна, що є власністю територіальної громади м. Одеси”.

Згідно п. 2.2 договору оренди за орендоване приміщення Орендар зобов'язувався  сплачувати орендну плату відповідно до розрахунку, приведеного у додатку 1 до договору, що становить за перший місяць після підписання договору оренди 390 грн. 57 коп. без урахування податку на додану вартість та індексу інфляції. Розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування  розміру орендної плати за минулий місяць на щомісячний індекс інфляції.

Згідно з п. 2.5. укладеного договору оренди нежитлового приміщення розмір орендної плати підлягає зміні за повідомленням Орендодавця у випадках зміни методики її розрахунку, цін і тарифів, та в випадках, передбачених законодавчими актами України та рішеннями Одеської міської ради з дня набранням ними законної сили.

Таким чином, у цьому пункті (2.5) договору оренди сторони передбачили, що для зміни розміру орендної плати повинні бути внесені відповідні зміни до рішення сесії Одеської міської ради від 09.11.2005р. №4840-ІV „Про оренду комунального майна, що є власністю територіальної громади м. Одеси”, яким затверджена „Методика розрахунку граничних розмірів орендної плати за оренду майна, що знаходиться у комунальній власності територіальної громади міста Одеси”, про внесення змін до якої Представництвом не надано.

Частиною четвертою статті 10 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” встановлено, що умови договору оренди є чинними на весь строк дії договору і у випадках, коли після його укладення  (приведення у відповідність з цим Законом) законодавством  встановлено  правила, які погіршують становище орендаря. Винятком з цього правила є стаття 21 Закону, згідно з якою розмір орендної плати може бути змінено на вимогу однієї з сторін, якщо з незалежних від них обставин істотно змінився стан об'єкта оренди, а також в інших випадках, встановлених законодавчими актами України.

Статтею ст.118 Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” від 19.12. 2006 року №489-V було встановлено, що  у 2007 році передача в оренду державного та комунального майна здійснюється виключно на конкурсних засадах. Орендна плата за державне та комунальне майно визначається відповідно до її ринкової вартості у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. При цьому, Кабінету Міністрів України було надано право затверджувати індикативні ставки орендної плати для державного та комунального майна, яке передається в оренду в містах обласного значення, містах Києві та Севастополі. У зв'язку з чим згідно статті 118 цього Закону договори оренди державного та комунального майна, укладені до 1 січня 2007 року (крім договорів на оренду державного та комунального майна, укладених бюджетними установами, Пенсійним фондом України та його органами, а також щодо цілісних майнових комплексів), у шестимісячний термін 2007 року підлягали перегляду відповідно до встановленої норми.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 р. №301-р „Про індикативні ставки орендної плати за використання комунального майна” на виконання ст. 118 Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” органам місцевого самоврядування було рекомендовано застосовувати у 2007 році орендні ставки за використання цілісних майнових комплексів державних підприємств та нерухомого державного майна, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 1995 р. №786, під час визначення розміру орендної плати за комунальне майно, що передається в оренду в містах обласного значення, містах Києві та Севастополі.

Отже, органам місцевого самоврядування цим розпорядженням КМУ України відповідно ст.118 Закону України „Про державний бюджет України на 2007 рік” було рекомендовано застосовувати саме у 2007 році встановлені ставки орендної плати за використання державного майна до використання комунального майна.

Але, як було зазначено вище, позивач не надав доказів про внесення в зв'язку з цим змін рішенням Одеської міської ради до затвердженої останньою 09.11.2005р. Методики в частині розміру орендної плати за користування комунальним майном, що передбачено п. 2.5 укладеного між сторонами договору оренди.

          Крім того згідно п.5 Порядку перегляду договорів оренди нерухомого державного майна, затвердженого наказом Фонду держмайна України від 18.01.2007р. №43 на виконання ст. 118 Закону України „Про державний бюджет України на 2007 рік”, перегляд у 2007 році договорів має бути здійснений шляхом укладення додаткових угод до договорів оренди в строки, передбачені графіком перегляду договорів, розроблений Фондом держмайна України.

          Зазначених вимог при подачі позову Представництво не дотрималось, оскільки до позовної заяви не була надана додаткова угода до договору оренди між позивачем і відповідачем, яку останній повинен був підписати, і позивач не довів, чи був ним дотриманий строк перегляду договору, встановлений Фондом держмайна України у графіку перегляду договорів наказом від 18.01.2007р. №43.

          При таких обставинах відсутні підстави для скасування оскарженого рішення суду.

Враховуючи викладене і керуючись ст.ст. 99, 101, 103-105 Господарського процесуального кодексу України,

апеляційний господарський суд, -

постановив:

Рішення господарського суду Одеської області від 21 липня 2008 року у справі №16/79-08-2086 залишити без змін, а апеляційну скаргу – без задоволення.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.

Головуючий суддя                                                            В.М.Тофан

Судді                                                                                          М.В.Михайлов

                                                                                                    О.О.Журавльов

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.09.2008
Оприлюднено05.10.2008
Номер документу2084793
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/79-08-2086

Постанова від 16.09.2008

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Тофан В.М.

Рішення від 21.07.2008

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні