Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 грудня 2011 р. сп рава № 2а/0570/22109/2011
Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10-50
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Толстол уцької М.М.
при секретарі Перовій В.В.
розглянув у відкритому су довому засіданні адміністр ативну справу за позовом:
Управління праці та соціал ьного захисту населення Совє тської районної адміністрац ії Макіївської міської ради (м. Макіївка)
до
Совєтського відділу держа вної виконавчої служби Макії вського міського управління юстиції Головного управлінн я юстиції у Донецькій област і (м. Макіївка)
про
скасування постанови від 07. 11.11р. про накладення штрафу у ро змірі 680,00 грн.
за участю представників ст орін:
від позивача - ОСОБА_1 - за довіреністю
від відповідача - не з`явив ся
Управління праці та соціал ьного захисту населення Совє тської районної адміністрац ії Макіївської міської ради звернувся до Донецького окру жного адміністративного суд у із позовом до Совєтського в ідділу державної виконавчої служби Макіївського міськог о управління юстиції Головно го управління юстиції у Доне цькій області про скасування постанови заступника началь ника Совєтського відділу дер жавної виконавчої служби Мак іївського міського управлін ня юстиції Головного управлі ння юстиції у Донецькій обла сті Войчук Н.І. від 07.11.11р. у ви конавчому провадженні №29037380 пр о накладення штрафу у розмір і 680,00 грн.
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав п озовні вимоги, просив задово льнити позов у повному обсяз і.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час і місце судов ого розгляду повідомлялася н алежним чином, про що в матері алах справи наявні відомості .
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС Укр аїни, у разі неприбуття відпо відача - суб'єкта владних повн оважень, належним чином пові домленого про дату, час і місц е судового розгляду, без пова жних причин або без повідомл ення ним про причини неприбу ття розгляд справи не відкла дається і справу може бути ви рішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж наслідки зас тосовуються у разі повторног о неприбуття за таких самих у мов відповідача, який не є суб 'єктом владних повноважень. З а таких обставин суд вважає, з а можливе розглянути справу за його відсутності на підст аві наявних у справі доказів .
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и наявні в матеріалах справи докази, суд -
ВСТАНОВИВ :
22 листопада 2011 року до Донець кого окружного адміністрати вного суду надійшов позов Уп равління праці та соціальног о захисту населення Совєтськ ої районної адміністрації Ма кіївської міської ради до Со вєтського відділу державної виконавчої служби Макіївськ ого міського управління юсти ції Головного управління юст иції у Донецькій області про скасування постанови заступ ника начальника Совєтського відділу державної виконавчо ї служби Макіївського місько го управління юстиції Головн ого управління юстиції у Дон ецькій області Войчук Н.І. від 07.11.11р. у виконавчому провад женні №29037380 про накладення штр афу у розмірі 680,00 грн.
В обґрунтування позову, поз ивач посилається на те, що пос тановою заступника начальни ка Совєтського відділу держа вної виконавчої служби Макії вського міського управління юстиції Войчук Н.І. від 07.11.1 1р. у виконавчому провадженні №29037380 було винесено постанову про накладення штрафу у розм ірі 680,00 грн. Позивач вважає, що п останова від 07.11.11р. у виконавчо му провадженні №29037380 про накла дення штрафу у розмірі 680,00 грн. підлягає скасуванню у зв`язк у з тим, що винесена з порушенн ям норм Закону України «Про в иконавче провадження» посил аючись на те, що постанову про накладення штрафу може бути винесено та підписано лише д ержавним виконавцем, а не зас тупником начальника відпові дного відділу державної вико навчої служби. Також, позивач зазначає, що Управління прац і та соціального захисту нас елення Совєтської районної а дміністрації Макіївської мі ської ради є бюджетною орган ізацією, та виконання рішень суду
Під час судового розгляду с прави судом встановлено, що У правління праці та соціально го захисту населення Совєтсь кої районної адміністрації М акіївської міської ради заре єстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Макіївської міської ради 28.02.01р ., включене до ЄДРПОУ за номеро м 26011047.
Совєтський відділ державн ої виконавчої служби Макіївс ького міського управління юс тиції зареєстрований у якост і юридичної особи та включен е до ЄДРПОУ за номером 35020853.
3 жовтня 2011 року Совєтським в ідділом державної виконавчо ї служби Макіївського місько го управління юстиції Головн ого управління юстиції у Дон ецькій області було винесено постанову про відкриття вик онавчого провадження №29037380 по примусовому виконанню викон авчого листа №2-а-4875/11 від 28.09.11р. пр о зобов`язання Управління пр аці та соціального захисту н аселення Совєтської районно ї адміністрації Макіївської міської ради перерахувати т а виплатити ОСОБА_3 підвищ ення до пенсії у розмірі 30% мін імальної пенсії за віком як д итині війни за період з 09.07.07р. по 31.12.07р. та починаючи з 22.05.08р. та под альшою виплатою на період ді ї Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни», вих одячи з розміру 30% мінімальної пенсії за віком встановлено ї на рівні прожиткового міні муму для осіб, які втратили пр ацездатність, з урахуванням виплачених сум допомоги як д итині війни. Встановлено стр ок для добровільного виконан ня постанови до 10.10.11р.
Вказана постанова отриман а позивачем 06.10.11р. за вх.№01-2197-23/2, пр о що поставлена відповідна в ідмітка на супровідному лист і до постанови про відкриття виконавчого провадження №29037 380.
Листом від 07.10.11р. за вих.№ 01-2197-23/2 п озивач повідомив відповідач а про те, що у визначений держа вним виконавцем строк викона ти виконавчий лист у доброві льному порядку не надається можливим, оскільки Управлінн я праці та соціального захис ту населення Совєтської райо нної адміністрації Макіївсь кої міської ради є бюджетною установою та розпорядником коштів Державного бюджету ни жчого рівня. Порядок виконан ня рішень про стягнення кошт ів з державного та місцевого бюджетів або бюджетних уста нов затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №845 від 03.08.11р. та набрав чинності 19.08.11р.
26 жовтня 2011 року Совєтським в ідділом державної виконавчо ї служби Макіївського місько го управління юстиції Головн ого управління юстиції у Дон ецькій області було направле но на адресу позивача вимогу державного виконавця із вим огою повідомити про хід вико нання виконавчого листа №2-а-48 75/11 від 28.09.11р.
31 жовтня 2011 року Управління п раці та соціального захисту населення Совєтської районн ої адміністрації Макіївсько ї міської ради повідомило Со вєтський відділ державної ви конавчої служби Макіївськог о міського управління юстиці ї Головного управління юстиц ії у Донецькій області про те , що воно є бюджетною установо ю та розпорядником коштів Де ржавного бюджету нижчого рів ня. Порядок виконання рішень про стягнення коштів з держа вного та місцевого бюджетів або бюджетних установ затвер джений Постановою Кабінету М іністрів України №845 від 03.08.11р. т а набрав чинності 19.08.11р.
Постановою про накладення штрафу від 07.11.11р. у виконавчому проваджені №29037380 у зв`язку з нев иконанням боржником у добров ільний строк вимог державног о виконавця на Управління пр аці та соціального захисту н аселення Совєтської районно ї адміністрації Макіївської міської ради було накладено штраф в розмірі 680,00 грн.
Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро те, що позов підлягає частк овому задоволенню з таких пі дстав.
Статтею 2 Закону України “Пр о виконавче провадження” при мусове виконання рішень в Ук раїні покладено на Державну виконавчу службу, яка входит ь до системи органів Міністе рства юстиції України. Відпо відно до Закону України "Про д ержавну виконавчу службу" пр имусове виконання рішень зді йснюють державні виконавці, зокрема, районних в містах ві дділів державної виконавчої служби відповідних управлін ь юстиції.
Примусове виконання рішен ь державною виконавчою служб ою здійснюється на підставі виконавчих документів, визна чених цим Законом.
Частиною 2 статті 1 Закону Ук раїни "Про державну виконавч у службу" встановлено завдан ня державної виконавчої служ би, це зокрема своєчасне, повн е і неупереджене примусове в иконання рішень, передбачени х законом.
Відповідно до приписів ст. 1 7 Закону “Про виконавче прова дження”, державною виконавчо ю службою підлягають виконан ню виконавчі документи, зокр ема, виконавчі листи, що видаю ться судами.
Статтею 5 Закону України “Пр о виконавче провадження” виз начено, що вимоги державного виконавця щодо виконання рі шень обов'язкові для всіх орг анів, організацій, посадових осіб, фізичних і юридичних ос іб на території України. Неви конання законних вимог держа вного виконавця тягне за соб ою відповідальність згідно і з законом.
Відповідно до ч.3 ст.11 Закону України “Про виконавче прова дження” державний виконавец ь у процесі здійснення викон авчого провадження має право , зокрема накладати стягненн я у вигляді штрафу на фізични х, юридичних та посадових осі б у випадках, передбачених за коном.
Статтею 89 Закону України „П ро виконавче провадження” вс тановлено, що у разі невикона ння без поважних причин у вст ановлений державним виконав цем строк рішення, що зобов'яз ує боржника виконати певні д ії, та рішення про поновлення на роботі державний виконав ець виносить постанову про н акладення штрафу на боржника - фізичну особу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; на посадових осіб - від двадця ти до сорока неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н; на боржника - юридичну особу - від сорока до шістдесяти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян та встановлює новий строк виконання.
У разі повторного невикона ння рішення боржником без по важних причин державний вико навець у тому ж порядку накла дає на нього штраф у подвійно му розмірі та звертається до правоохоронних органів з по данням (повідомленням) про пр итягнення боржника до кримін альної відповідальності від повідно до закону.
Враховуючи вищевикладене, вбачається, що Законом чітко визначено право державного виконавця виносити постанов у про накладення штрафу лише у випадку невиконання судов ого рішення без поважних при чин.
Відповідачем, на підставі наданого йому Законом Україн и „Про виконавче провадження ” права, 07.11.11р. відносно позивач а винесено постанову про нак ладення штрафу в розмірі 680,00 гр н. за невиконання в добровіль ному порядку без поважних пр ичин виконавчого листа №2-а-4875/1 1 від 28.09.11р.
Позивачем були своєчасно о тримані постанова відповіда ча про відкриття виконавчого провадження від 03.10.11р. і вимога державного виконавця від 20.10.11 р. Позивачем у встановлений д ержавним виконавцем термін с удове рішення в добровільном у порядку не виконано у зв`язк у із тим, що позивач у справі є бюджетною організацією.
Як вбачається з матеріалів справи, виконавче проваджен ня №29037380 відкрито на підставі в иконавчого листа №2-а-4875/11 від 28.09. 11р. про зобов`язання Управлінн я праці та соціального захис ту населення Совєтської райо нної адміністрації Макіївсь кої міської ради перерахуват и та виплатити ОСОБА_3 під вищення до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитині війни за період з 09.07 .07р. по 31.12.07р. та починаючи з 22.05.08р. т а подальшою виплатою на пері од дії Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» , виходячи з розміру 30% мінімал ьної пенсії за віком встанов леної на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втрати ли працездатність, з урахува нням виплачених сум допомоги як дитині війни
Відповідно до ст.46 Конститу ції України громадяни мають право на соціальний захист, щ о включає право на забезпече ння їх у разі повної, частково ї або тимчасової втрати прац ездатності, втрати годувальн ика, безробіття з незалежних від них обставин, а також у ст арості та в інших випадках, пе редбачених законом.
Це право гарантується зага льнообов'язковим державним с оціальним страхуванням за ра хунок страхових внесків гром адян, підприємств, установ і о рганізацій, а також бюджетни х та інших джерел соціальног о забезпечення; створенням м ережі державних, комунальних , приватних закладів для догл яду за непрацездатними.
Посилання позивача на те, що Управління праці та соціаль ного захисту населення Совєт ської районної адміністраці ї Макіївської міської ради є бюджетною установою та розп орядником коштів Державного бюджету нижчого рівня, не при ймається судом до уваги оскі льки не виконання позивачем виконавчого листа №2-а-4875/11 від 28 .09.11р. про зобов`язання Управлін ня праці та соціального захи сту населення Совєтської рай онної адміністрації Макіївс ької міської ради перерахува ти та виплатити ОСОБА_3 пі двищення до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віко м як дитині війни за період з 0 9.07.07р. по 31.12.07р. та починаючи з 22.05.08р. та подальшою виплатою на пер іод дії Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », виходячи з розміру 30% мініма льної пенсії за віком встано вленої на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втрати ли працездатність, з урахува нням виплачених сум допомоги як дитині війни не виконано, є порушенням конституційного права громадянина на соціал ьний захист від держави.
Відповідно до положень ст. 1 24 та п. 9 ст. 129 Конституції Україн и судові рішення є обов'язков ими до виконання на всій тери торії України, незалежно від форми власності підприємств а, установи чи організації, ма йнового стану сторін.
Обов' язковість виконання рішень суду визначена, як одн а з основних засад судочинст ва в Україні. Разом з цим, відп овідно до ч.1 ст.11 КАС України ро згляд і вирішення справ в адм іністративних судах здійсню ються на засадах змагальност і сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у до веденні перед судом їх перек онливості. Отже, не може бути в ідмінностей у застосуванні н орм чинного законодавства Ук раїни, щодо підприємств, уста нов чи організації незалежно від форми власності, у тому чи слі й щодо органів державної влади.
До теперішнього часу викон авчий лист №2-а-4875/11 від 28.09.11р. про з обов`язання Управління праці та соціального захисту насе лення Совєтської районної ад міністрації Макіївської міс ької ради перерахувати та ви платити ОСОБА_3 підвищенн я до пенсії у розмірі 30% мініма льної пенсії за віком як дити ні війни за період з 09.07.07р. по 31.12.07 р. та починаючи з 22.05.08р. та подал ьшою виплатою на період дії З акону України «Про соціальни й захист дітей війни», виходя чи з розміру 30% мінімальної пе нсії за віком встановленої н а рівні прожиткового мінімум у для осіб, які втратили праце здатність, з урахуванням вип лачених сум допомоги як дити ні війни не виконано.
Посилання позивача на те, що в порушення ст.ст. 25, 75 Закону Ук раїни «Про виконавче провадж ення» постанова про відкритт я виконавчого провадження не містить строку для самостій ного виконання боржником рі шення не приймається судом д о уваги, оскільки відповідно до п.2 постанови від 03.10.11р. про ві дкриття виконавчого провадж ення №29037380 боржнику надано стр ок для добровільного виконан ня рішення суду до 10.10.11р.
Щодо посилання позивача, на те, що спірна постанова прийн ята в порушення приписів Зак ону України «Про виконавче п ровадження», оскільки вона в инесена заступником начальн ика Совєтського відділу держ авної виконавчої служби Макі ївського міського управлінн я юстиції Головного управлін ня юстиції у Донецькій облас ті Войчук Н.І., яки й не є державним виконавцем в розумінні вказаного Закону, суд зазначає наступне.
Закон України «Про виконав че провадження» визначає умо ви і порядок виконання рішен ь судів та інших органів (поса дових осіб), що відповідно до з акону підлягають примусовом у виконанню у разі невиконан ня їх у добровільному порядк у, натомість Закон України «П ро держану виконавчу службу» визначає основи організації та діяльності державної вик онавчої служби, її завдання, п равовий статус працівників о рганів державної виконавчої служби та їх соціальний захи ст.
Відповідно до статті 4 Закон у України «Про державну вико навчу службу» державними ви конавцями, зокрема є державн і виконавці відділів примусо вого виконання рішень управл інь державної виконавчої слу жби Головного управління юст иції Міністерства юстиції Ук раїни в Автономній Республіц і Крим, головних управлінь юс тиції в областях, містах Києв і та Севастополі, заступник н ачальника районного, районно го в місті, міського (міста обл асного значення), міськрайон ного управління юстиції - нач альник відділу державної вик онавчої служби, заступник на чальника, головний державний виконавець, старший державн ий виконавець, державний вик онавець районного, районного в місті, міського (міста облас ного значення), міськрайонно го відділу державної виконав чої служби відповідного упра вління юстиції.
Державний виконавець є пре дставником влади і здійснює примусове виконання судових рішень, постановлених імене м України, та рішень інших орг анів (посадових осіб), виконан ня яких покладено на державн у виконавчу службу, у порядку , передбаченому законом.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що заступник нача льника Совєтського відділу д ержавної виконавчої служби М акіївського міського управл іння юстиції Головного управ ління юстиції у Донецькій об ласті Войчук Н.І. в розумі нні приписів Закону України «Про державну виконавчу служ бу» є державник виконавцем, а тому на підставі статей 5, 89 Зак ону України «Про виконавче п ровадження» має право винест и та підписати постанову про накладення штрафу.
З урахуванням викладеног о, суд вважає, що позові вимоги Управління праці та соціаль ного захисту населення Совєт ської районної адміністраці ї Макіївської міської ради д о Совєтського відділу держав ної виконавчої служби Макіїв ського міського управління ю стиції Головного управління юстиції у Донецькій області про скасування постанови пр о накладення штрафу від 07.11.11р., з адоволенню не підлягають за необґрунтованістю.
Згідно з приписами статті 94 Кодексу адміністративного с удочинства України судові ви трати не підлягають стягненн ю на користь позивача.
На підставі вищевикладено го та керуючись Конституцією України, Законом України «Пр о виконавче провадження», ст .ст. 2, 9, 11, 70, 71, 79, 86, 94, 158, 160-163, 167, 188, 255, 257 КАС Укр аїни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Уп равління праці та соціальног о захисту населення Совєтськ ої районної адміністрації Ма кіївської міської ради до Со вєтського відділу державної виконавчої служби Макіївськ ого міського управління юсти ції Головного управління юст иції у Донецькій області про скасування постанови заступ ника начальника Совєтського відділу державної виконавчо ї служби Макіївського місько го управління юстиції Головн ого управління юстиції у Дон ецькій області Войчук Н.І. від 07.11.11р. у виконавчому провад женні №29037380 про накладення штр афу у розмірі 680,00 грн. - залиши ти без задоволення.
Постанову ухвалено у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тини 28 грудня 2011 року.
Повний текст постанови скл адений 3 січня 2012 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови. Якщо с уб' єкта владних повноважен ь у випадках та порядку, перед бачених частиною четвертою с татті 167 КАС України, було пові домлено про можливість отрим ання копії постанови суду бе зпосередньо в суді, то десяти денний строк на апеляційне о скарження постанови суду обч ислюється з наступного дня п ісля закінчення п' ятиденно го строку з моменту отриманн я суб' єктом владних повнова жень повідомлення про можлив ість отримання копії постано ви суду.
Суддя Толстолуцька М.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2011 |
Оприлюднено | 19.01.2012 |
Номер документу | 20859717 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Толстолуцька М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні