Постанова
від 14.02.2012 по справі 2а/0570/22109/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Толстолуцька М.М.

Суддя-доповідач - Дяченк о С.П.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2012 року справ а №2а/0570/22109/2011

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:

Дяченко С.П., Сіваченка І .В., Шишова О.О.,

секретар судового засідан ня Козакова Т.М.,

за участю представника поз ивача - Зотагіна О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляц ійну скаргу Управління праці та соціального захисту насе лення Совєтської районної ад міністрації Макіївської міс ької ради на постанову Донец ького окружного адміністра тивного суду від 28 грудня 2011 р оку у справі № 2а/0570/22109/2011 за позов ом Управління праці та соціа льного захисту населення Сов єтської районної адміністра ції Макіївської міської ради до Совєтського відділу держ авної виконавчої служби Макі ївського міського управлінн я юстиції Головного управлін ня юстиції у Донецькій облас ті про скасування постанови від 07 листопада 2011року про накл адення штрафу у розмірі 680,00 грн . , -

В С Т А Н О В И В:

В листопаді 2011 року Управління праці та соціаль ного захисту населення Совєт ської районної адміністраці ї Макіївської міської ради з вернулося до суду з вказаним позовом , в якому просило ска сувати постанову заступник а начальника Совєтського від ділу державної виконавчої сл ужби Макіївського міського у правління юстиції Головного управління юстиції у Донець кій області Войчук Н.І. ві д 07.11.2011р. у виконавчому провадже нні №29037380 про накладення штраф у у розмірі 680,00 грн.

Постановою Донец ького окружного адміністрат ивного суду від 28.12.2011 року у адм іністративній справі № 2а/0570/22109/ 2011 у задоволенні позову Управ ління праці та соціального з ахисту населення Совєтської районної адміністрації Макі ївської міської ради, відмо влено.

Не погодившись з т аким рішенням Управління пра ці та соціального захисту на селення Совєтської районної адміністрації Макіївської м іської ради подало апеляційн у скаргу, в якій просить поста нову суду скасувати, посилаю чись на неправильне застосув ання судом норм матеріальног о та процесуального права, та ухвалити нове рішення, яким з адовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Апелянт посилаєт ься на те , що судом першої інс танції не враховано , що Управ ління праці та соціального з ахисту населення Совєтської районної адміністрації Макі ївської міської ради є бюдже тною установою та розпорядни ком коштів Державного бюджет у нижчого рівня, самостійно з дійснювати видатки коштів Де ржавного бюджету по зобов'яз анням, які виникли з виконанн я судових рішень , не може.

При апеляційному перегляді справи представни к позивача просив скасуват и постанову суду першої інс танції , задовольнити позовн і вимоги в повному обсязі.

Відповідач в судове засіда ння не з»явився. Про дату , час , та місце розгляду був повід омлений належним чином.

Колегія суддів, за слухавши доповідь судді-допо відача , представника позива ча, перевіривши матеріали сп рави і обговоривши доводи ап еляційної скарги встановила наступне :

Умови і порядок в иконання рішень судів та інш их органів (посадових осіб), що відповідно до закону підляг ають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добров ільному порядку, визначає За кон України «Про виконавче п ровадження» від 21 квітня 1999 рок у, № 606-ХІУ .

09.03.2011 року набрав чинн ості Закон України від 04.11.2010 рок у № 2677-УІ « Про внесення змін до Закону України «Про виконав че провадження» та деяких ін ших законодавчих актів Украї ни щодо вдосконалення проце дури примусового виконання рішень судів та інших органі в ( посадових осіб) , яким Закон України « Про виконавче пров адження « викладений в новій редакції.

Відповідно до ст атті 25 Закону України «Про ви конавче провадження» держа вний виконавець зобов'язаний прийняти до виконання викон авчий документ і відкрити ви конавче провадження, якщо не закінчився строк пред'явлен ня виконавчого документа до виконання і цей документ від повідає вимогам, передбачени м цим Законом, та пред'явлений до виконання до органу держа вної виконавчої служби за на лежним місцем виконання ріше ння. Державний виконавець у 3-д енний строк з дня надходженн я до нього виконавчого докум ента виносить постанову про відкриття виконавчого прова дження. В постанові державни й виконавець встановлює стро к для добровільного виконанн я рішення.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що 03.1 0.2011 року Совєтським відділом д ержавної виконавчої служби М акіївського міського управл іння юстиції Головного управ ління юстиції у Донецькій об ласті було винесено постанов у про відкриття виконавчого провадження №29037380 по примусово му виконанню виконавчого лис та №2-а-4875/11 від 28.09.2011р. про зобов`яз ання Управління праці та соц іального захисту населення С овєтської районної адмініст рації Макіївської міської ра ди перерахувати та виплатит и ОСОБА_6 підвищення до пе нсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитині вій ни за період з 09.07.2007р. по 31.12.2007р. , та починаючи з 22.05.2008р. з подальшою виплатою на період дії Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», виходячи з розміру 30% мінімальної пенсії за віком встановленої на рів ні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездат ність, з урахуванням виплаче них сум допомоги як дитині ві йни.

Зазначеною постановою вс тановлено позивачу строк дл я добровільного виконання - д о 10.10.2011р.

З матеріалів справ и видно , що 31.10.2011 року Управлінн я праці та соціального захис ту населення Совєтської райо нної адміністрації Макіївсь кої міської ради повідомило відповідача про неможливіс ть добровільного виконання виконавчого листа №2-а-4875/11 від 2 8.09.2011р у зазначений строк , мотив уючи тим ,що управління є б юджетною установою та розпор ядником коштів Державного бю джету нижчого рівня. При цьом у , позивачем враховані прип иси Порядку виконання рішен ь про стягнення коштів з держ авного та місцевого бюджетів або бюджетних установ, який затверджений Постановою Каб інету Міністрів України №845 ві д 03.08.2011р. та набрав чинності 19.08.2011р .

За невиконанням бо ржником у добровільний строк вимог державного виконавця на Управління праці та соціа льного захисту населення Сов єтської районної адміністра ції Макіївської міської ради було накладено штраф в розмі рі 680,00 грн постановою заступн ика начальника Совєтського в ідділу державної виконавчої служби Макіївського міськог о управління юстиції Войчу к Н.І. від 07.11.2011р

Як вбачається з м атеріалів справи , в якості поважних причин невиконанн я рішення суду , позивач зазн ачив , що Управління праці та соціального захисту населен ня Совєтської районної адмін істрації Макіївської місько ї ради є бюджетною установою та розпорядником коштів Дер жавного бюджету нижчого рівн я.

Колегія суддів вв ажає , що вказана обставина помилково не прийнята судо м до уваги , оскільки

відповідно до ст. 89 Закону У країни «Про виконавче провад ження « … у разі невиконання без поважних причин у встано влений строк рішення , що зобо в»язує боржника виконати пев ні дії,… державний виконавец ь виносить постанову про нак ладення штрафу.

Колегія суддів вв ажає , що суд першої інстанці ї не надав належної оцінки то му , що фінансування видатків на соціальний захист та со ціальне забезпечення соціал ьних допомог окремим категор іям громадян проводиться в м ежах коштів , передбачених За коном України про Державний бюджет України на відповідні роки, тобто, виконання Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», повністю залежить від фінансових рес урсів доходної частини держа вного бюджету.

Відтак , суд повине н був звернути увагу на те , щ о Бюджетним кодексом визнач ено , що розпорядники бюджетн их коштів беруть бюджетні зо бов»язання та проводять вид атки в межах бюджетних асиг нувань.

Також слід відзнач ити, що Управління в силу свої х повноважень є розпоряднико м коштів Державного бюджету України нижчого рівня (бюдже тною установою) та несе відпо відальність за цільове викор истання таких коштів. Тобто , п ричини , наведені позивачем , є поважними.

Колегія суддів з вертає увагу на те , що державн ий виконавець , як працівник о ргану державної виконавчої с лужби за ст. 7 Закону України « Про виконавчу службу», зобов 'язаний сумлінно виконувати службові обов'язки, не допуск ати у своїй діяльності поруш ення прав громадян та юридич них осіб, гарантованих Конст итуцією України та законами України, а з огляду на ст. 6 Зако ну України «Про виконавче пр овадження» - використовувати надані йому права у точній ві дповідності до закону.

Колегія суддів не мож е погодитись з висновком су ду першої інстанції , який заз начив , що між сторонами склал ися правовідносини, які регу люються лише Законом України «Про виконавче провадження» , оскільки існує також Поряд ок виконання рішень про стяг нення коштів державного та м ісцевих бюджетів або бюджетн их установ , затверджений Пос тановою КМУ від 03 .08.2011 року № 845 , як ий набрав чинності 19.08. 2011 року , в ідповідно до ч 3. якого , рішенн я про стягнення коштів дер жавного та місцевих бюджеті в виконуються на підставі ви конавчих документів виключ но органами Казначейства з попереднім інформуванням М інфіну та у порядку черговос ті надходження виконавчих до кументів.

Надаючи оцінку зазначеним фактам, ко легія суддів вважає , що суд п ершої інстанції порушив нор ми матеріального права, що пр извело до прийняття необґрун тованого рішення,яке підляга є скасуванню.

Постанова в повному о бсязі виготовлена 17 лютого 2012 року.

Керуючись ч.ч.1-3 ст. 160, ст.с т. 167, 195-196, п.3 ч.1 ст. 198, п.4 ч.1 ст. 202, ч.2 ст. 205, ст. 206 Кодексу адміністративно го судочинства України,суд, -

ПОСТАНОВИ В :

Апеляційну скаргу У правління праці та соціально го захисту населення Совєтсь кої районної адміністрації М акіївської міської ради - зад овольнити.

Постанову Донецьког о окружного адміністративн ого суду від 28 грудня 2011 року у справі № 2а/0570/22109/2011- скасувати.

Позов Управління пр аці та соціального захисту н аселення Совєтської районно ї адміністрації Макіївської міської ради до Совєтського відділу державної виконавчо ї служби Макіївського місько го управління юстиції Головн ого управління юстиції у Дон ецькій області про скасуванн я постанови від 07 листопада 2011р . про накладення штрафу у розм ірі 680,00 грн. - задовольнити.

Визнати неправомір ними дії державного виконавц я Совєтського відділу держа вної виконавчої служби Макії вського міського управління юстиції Головного управлінн я юстиції у Донецькій област і щодо винесення постанови від 07 листопада 2011 року по вик онавчому листу №2-а-4875/11 від 28.09.2011р . про накладення штрафу.

Скасувати постанов у державного виконавця Совє тського відділу державної ви конавчої служби Макіївськог о міського управління юстиці ї Головного управління юстиц ії у Донецькій області від 07л истопада 2011 року по виконавч ому листу №2-а-4875/11 від 28.09.2011р про н акладення штрафу на боржник а - Управління праці та соціал ьного захисту населення Совє тської районної адміністрац ії Макіївської міської ради у розмірі 680,0 грн

Постанова апеляційн ої інстанції за наслідками р озгляду набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаці йному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадц яти днів після набрання зако нної сили

Колегія суддів С.П. Дяченко

І.В.Сіваченко

О.О. Шишов

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2012
Оприлюднено04.04.2012
Номер документу22272644
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/22109/2011

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Дяченко С.П.

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Дяченко С.П.

Постанова від 14.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Дяченко С.П.

Постанова від 28.12.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні