Постанова
від 17.11.2011 по справі 2а-6088/11/0170/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 листопада 2011 р. 16:40 Справа №2а-6088/11/0170/14

Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо го судді Кірєєва Д.В., за участ ю секретаря судового засідан ня Сафронової К.Ю.,

за участю сторін:

представника позивача - н е з' явився;

представник відповідача - ОСОБА_1, представник за до в.;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Приватного під приємства «Продовольча комп анія «Агрокрим» до Краснопер екопської об' єднаної держа вної податкової інспекції в АР Крим про визнання протипр авним та скасування податков ого повідомлення-рішення № 0000141501 від 04.04.2011р.,

Суть спору: Приватне підпри ємство «Продовольча компані я «Агрокрим» звернулось до О кружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Кра сноперекопської об' єднано ї державної податкової інспе кції в АР Крим про визнання пр отиправним та скасування под аткового повідомлення-рішен ня № 0000141501 від 04.04.2011 року про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій. Позов мотивован о тим, що оскаржене податкове повідомлення-рішення прийня то на підставі норм Податков ого кодексу України за поруш ення пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПК України, я ке вчинене до набрання чинно сті цим законодавчим актом.

Ухвалами суду від 30.05.2011 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.

У судове засідання предста вник позивача не з' явився, н адіслав на адресу суду клопо тання про розгляд справи за й ого відсутністю.

У судовому засідання предс тавник відповідача проти поз ову заперечував з мотивів ви кладених у письмових запереч еннях, посилаючись на те, що сп ірне податкове повідомлення -рішення прийнято після набр ання чинності Податковим код ексом України у відповідност і до вимог ст. 113 цього кодексу.

Враховуючи, що матеріали сп рави містять достатньо доказ ів для з'ясування обставин у с праві, суд, керуючись статтею 122 КАС України, вважає можливи м розглянути справу за відсу тності представника позивач а.

Заслухавши представника в ідповідача, дослідивши матер іали справи та оцінивши наяв ні у справі докази у їх сукупн ості, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач у справі є юридично ю особою, ідентифікаційний к од 30933340, перебуває на податково му обліку в Красноперекопськ ої ОДПІ АР Крим (а.с.9).

Судом встановлено, що 09.02.2011р. П П «Продовольча компанія «Агр окрим» було надано деклараці ю з податку на прибуток підпр иємства за 2010р., яка була зареєс трована за № 22061 від 09.02.2011р., додато к К1/1 та додаток Р1.

Листом від 10.02.2011р. № 1321/10/28-00 Красно перекопською ОДПІ було повід омлено, що подана декларація з податку на прибуток за 2010рік від 09.02.2011р. №22061, додатку К1/1 від 09.02.2 011р. та Р1 від 09.02.2011р. № 22063 відповід но до п.48.7 ст. 48 Податкового Коде ксу надано статус «не визнан а ДПІ як податкова звітність », у зв' язку з відсутністю п ідпису головного бухгалтера , що не відповідає вимогам п. 48.5 ст. 48 Податкового Кодексу, та н а декларації відсутня дата з аповнення декларації відпов ідно п. 48.3 ст. 48 Податкового Код ексу (а.с.5).

11.03.2011р. відповідачем проведен о камеральну перевірку своєч асності подання податкової з вітності платником податку н а прибуток за 2010рік, за її наслі дками встановлено порушення вимог п.49.18.2 ст.49 Податкового ко дексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI, п. 1 6.4 ст. 16 Закону України «Про опо даткування прибутку підприє мств» від 28.12.1994р. № 334/94-ВР - платн иком податку не надана декла рація з податку на прибуток з а 2010рік. За результатами перев ірки було складено акт № 197/15-01/30933 340 від 11.03.2011р. (а.с. 6)

На підставі акту перевірки №197/15-01/30933340 від 11.03.2011р. прийняте пода ткове повідомлення рішення в ід 04.04.2011р. № 0000141501, згідно якого позивачу визначено податков і зобов' язання у вигляді шт рафних санкцій в розмірі 170,00 гр н.(а.с.8).

Надаючи оцінку доводам поз ивача, покладеним в основу по зовних вимог суд зазначає та ке.

Згідно із пп. «б» пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" (який в тратив чинність з 01.01.2011 року) по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює кален дарному кварталу або календа рному півріччю (у тому числі п ри сплаті квартальних або пі врічних авансових внесків) - п ротягом 40 календарних днів, на ступних за останнім календар ним днем звітного (податково го) кварталу (півріччя). Аналог ічні положення передбачені п п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПК України (чинног о з 01.01.2011 року).

Регулювання відносин у сфе рі справляння податків і збо рів, порядку їх адмініструва ння, кола суб'єктів податкови х правовідносин та відповіда льності за порушення податко вого законодавства з 01.01.2011 року належать до сфери дії Податк ового кодексу України.

Пунктом 109.1 статті 109 ПК Україн и встановлено, що податковим и правопорушеннями є протипр авні діяння (дія чи бездіяльн ість) платників податків, под аткових агентів, та/або їх пос адових осіб, а також посадови х осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання а бо неналежного виконання вим ог, установлених цим Кодексо м та іншим законодавством, ко нтроль за дотриманням якого покладено на контролюючі орг ани.

Відповідно до п. 113.3 ст. 113 ПК Укр аїни штрафні (фінансові) санк ції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткува ння або іншого законодавства , контроль за дотриманням яко го покладено на органи держа вної податкової служби, заст осовуються у порядку та у роз мірах, встановлених цим Коде ксом та іншими законами Укра їни.

Згідно із п. 120.1 ст. 120 ПК України неподання або несвоєчасне п одання платником податків аб о іншими особами, зобов'язани ми нараховувати та сплачуват и податки, збори податкових д екларацій (розрахунків), тягн уть за собою накладення штра фу в розмірі 170 гривень, за кожн е таке неподання або несвоєч асне подання. Аналогічні пол оження (в тому числі і розмір ш трафу) були встановлені пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України від 21.12.20 00 року №2181-ІІІ "Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и".

Таким чином, як законодавст вом, що діяло до 01.01.2011 року, так і тим, що діє після 01.01.2011 року вста новлено однакові обов'язки п латників податків щодо подан ня податкових декларацій і о днакові розміру штрафу і під стави відповідальності за не надання документів податков ої звітності.

Згідно зі статтею 6 Конститу ції України органи законодав чої, виконавчої та судової вл ади здійснюють свої повноваж ення у встановлених Конститу цією межах та відповідно до з аконів України.

Органи державної влади, їх п осадові особи відповідно до статті 19 Конституції України зобов'язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Консти туцією та законами України.

Статтею 58 Конституції Украї ни визначено, що закони та інш і нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, кр ім випадків, коли вони пом'якш ують або скасовують відповід альність особи.

Ніхто не може відповідати з а діяння, які на час їх вчиненн я не визнавалися законом як п равопорушення.

Суть зворотної дії нормати вно-правових актів у часі пол ягає в тому, що їх юридична обо в'язковість поширюється на п равовідносини, які виникли д о набрання цими нормативно-п равовими актами чинності.

Норми статті 58 Конституції України можуть бути застосов ані у тому випадку, коли подія , факт визначались як правопо рушення податковим законода вством, чинним до 01.01.2011 року, і ця ж подія, факт визначаються в н овому законодавчому акті як правопорушення, за вчинення якого застосовується юридич на відповідальність, і ця від повідальність пом'якшує або скасовує відповідальність о соби, то у такому разі застосо вуються норми нового законод авчого акта.

У тому ж разі, коли податков им законодавством, чинним до 01.01.2011 року, подія, факт визначал ись як правопорушення, за вчи нення якого застосовувалась юридична відповідальність, і в новому законодавчому акт і ця ж подія, факт визначаютьс я як правопорушення, за вчине ння якого також застосовуєть ся юридична відповідальніст ь, то у такому випадку застосо вується відповідальність, як а є чинною на момент її застос ування.

Таким чином, у 2011 році податк овий орган застосовує відпов ідальність до платника подат ків, навіть за ті правопоруше ння, що відбулись у податкові періоди до 2011 року, у порядку т а розмірах, передбачених ПК У країни.

Суд зазначає, що податкова д екларація з податку на прибу ток за 2010рік була надіслана до Красноперекопської ОДПІ піс ля проведення перевірки, що п ідтверджується супровідним листом позивача від 25.05.2011 року вих. № 25-1/05-2011, тож вказані дії (без діяльність) позивача, утворю ють склад правопорушення, ві дповідальність за яке передб ачена саме п. 120.1 ст. 120 ПК України . Більш того, дії Краснопереко пської ОДПІ, щодо неприйнятт я податкової декларації з по датку на прибуток підприємст ва за 2010р., позивачем не оскаржу вались.

Приймаючи до уваги викладе не суд дійшов до висновку що, о бставини, зазначені у позовн ій заяві не можуть бути підст авою для задоволення позову.

В судовому засіданні 17.11.2011 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частину постанови, по станову у повному обсязі скл адено 22.11.2011 року.

Керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити повн істю.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.11.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20953673
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6088/11/0170/14

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Ухвала від 18.08.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Постанова від 27.08.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Постанова від 17.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні